Punaisuus pois hiuksista

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
blackcat85

Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja blackcat85 »

Otsikossa tulikin jo tärkein, eli miten punaisuuden saa hiuksista pois?

Värjäsin hiuksiani pitkään punaruskealla ja pari kertaa punaisella, mutta nyt tahtoisin ihan "tavalliset" ruskeat hiukset joissa tuota punaisuutta ei ole. Ruskean värin laitto tuohon päälle ei ainakaan auttanut, punaisuus paistaa läpi. Enkä värinpoistoa halua tehdä kun hiukset on muutenkin jo aivan hamppua :P

Pitääkö siis vain odotella että punainen väri kasvaa pois hiuksista (johon menee ikuisuus ja pitäisi melkein leikata lyhyeksi...) vai onko jotain muita konsteja?
rolla

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja rolla »

Värinpoistokaan ei vie punaisuutta .. se on hyvin vahva väri..
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Tietenkin voi koettaa laittaa jotain kylmiä ruskeita päälle, saattaisi auttaa, mutta kuten Rolla sanoi, punainen on tosi vahva väri eikä se sen jälkeen kun hiukseen tarttuu oikein poiskaan meinaa lähteä.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
blackcat85

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja blackcat85 »

No voihan.... Pitää sitten vaan kasvattaa tuo punainen pois - ja lyhentää hiuksia huomattavasti. Se siitä hiusten kasvattamisesta. Noo, ehkä mulla kahden vuoden päästä on sitten täysin ruskeat hiukset, ellen sitä ennen taas värjää punaisella.. heh. ;D

--

muoks: mitä kylmiä ruskean sävyjä noista markettiväreistä suosittelette? Ainahan sitä voi yrittää... Saisi olla joku melko vaalea tai keskiruskea (haluaisin jonkun mahdollisimman lähelle omaa sävyä osuvan, ettei juurikasvu sitten kauheesti häiritse. :) Nyt on vaaleanruskea, ja vaikuttaa aika hyvältä, mutta ainakaan se ei peittänyt punaisuutta.)
Viimeksi muokannut blackcat85, 22 Maalis 2006, 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja deko »

blackcat85 kirjoitti: muoks: mitä kylmiä ruskean sävyjä noista markettiväreistä suosittelette? Ainahan sitä voi yrittää... Saisi olla joku melko vaalea tai keskiruskea (haluaisin jonkun mahdollisimman lähelle omaa sävyä osuvan, ettei juurikasvu sitten kauheesti häiritse. :) Nyt on vaaleanruskea, ja vaikuttaa aika hyvältä, mutta ainakaan se ei peittänyt punaisuutta.)
L'Oreal exellencella olen saanut hieman vihertävää sävyä vaaleisiin, eli saattaisi taittaa punakkuutta hieman pois. Testattu sävyt 8.0 ja 7.0.
this too shall pass.
JoJo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 390
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 17:03

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja JoJo »

blackcat85 kirjoitti: muoks: mitä kylmiä ruskean sävyjä noista markettiväreistä suosittelette? Ainahan sitä voi yrittää... Saisi olla joku melko vaalea tai keskiruskea (haluaisin jonkun mahdollisimman lähelle omaa sävyä osuvan, ettei juurikasvu sitten kauheesti häiritse. :) Nyt on vaaleanruskea, ja vaikuttaa aika hyvältä, mutta ainakaan se ei peittänyt punaisuutta.)
Mulla on ihan sama ongelma kun sulla. Ja olen jo luopunut toivosta. Viimeksi laitoin garnier 100% vaaleanruskea beige 5.12, joka on tosi kylmä vaaleenruskee. Se kyllä taittoi vähäsen.
ilona
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 469
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:01

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ilona »

Juu, toi punainen on kyllä jännä väri. Itse en ainakaan saa sitä millään pysymään kirkkaa kuin muutaman pesun ajan. Sitten kun siitä haluaa eroon ainut konsti on värjätä tummalla päälle. Minä olen ainakin saanut näin peittymään, mutta odotas kun tumma alkaa haalistua, niin se punainen rupeaa taas kummittelemaan sieltä alta. Ainakin kirkkaassa auringonvalossa näkyy selvästi.

Toisaalta mulla on hiuksissa nyt myös vaaleita raitoja ja ihan yhdellä värinpoistolla lähti tämä tummanruskea ja sen alla oleva punainen. Tietysti lievää oranssisuutta havaittavissa mutta melko vähän.
rolla

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja rolla »

Mä olen laittanut punertavan päälle mustaakin ja silti punainen paistaa läpi. Ja värinpoistolla saanut oranssit hiukset.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Ihan rehellisen vihreää suoraväriä kannattaa kokeilla, löytyy ainakin crestolilta. Siitä voi sekoittaa myös viher(!) shampoon ja hoitiksen. Mikään ei taita punaista niin tehokkaasti kuin puhdas vihreä. SOpii hyvin hieman tummemmille pohjille, vaaleisiin pohjiin en menisi kyllä kokeilemaan.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
blackcat85

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja blackcat85 »

Myydäänkö noita suoravärejä jossain kampaamoissa vai saako ihan tavallisesta kaupasta? Ja otatko vastuun jos kuljen ensi viikon viherpäänä? ;D
ilona
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 469
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:01

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ilona »

Jos siitä vihreästä kyselet, niin sitä saa vain kampaamoista. Muita ns. normaaleja värejä saa myös tavarataloista.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Jossain liikkeissä myydään vihreitäkin suoravärejä. Riippuu kyllä paikkakunnasta, kauhean pieniltä tuskin löytää.. Esimerkiksi Mortician, Leather Heavenin nettisivuilla on noita värejä, luultavasti siis paikan päälläkin. :)
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
rolla

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja rolla »

Riippuu ihan mitä suoraväriä haluaa. Kaikkea vihreää/sinistä/punaista/keltaista jne saa juuri mm. morticiasta ja helsingin asematunnelista (shop tetuan), tilattua niitä myös saa jos ei pääse hakemaan. Crestolista en taas tiedä, kun että mm. tampereen prisma myy (muut prismat eivät taida myydä, muuten saa ilmeisesti kampaamoista). Kaupasta saakin sitten myös suoravärejä, taitaa kulkea kevytvärien nimellä (mm. live toner, wella, color pulse). Niin ja esim. fudge ja igora suoravärejä myy kampaamot.
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Mitenkäs sellainen punaisuus/oranssisuus hiuksessa joka on värjäämätön ja juuresta pukkaa kauniin tuhkanruskeaa mutta pitemmäksi kasvaneet hiukset alkavat aina punertaa? Voiko tätä punertavuutta mitenkään poistaa? Johtuuko siitä että hius kuluu ja aukeaa ja punaisuus tulee sieltä, vai voisiko olla jotain mineraalikertymää? Tosin eivät ne punaiseksi taida värjätä. Ei toimi enää vaahtosävytteet taittajana kun eivät hiukseen imeydy. On liian hyväkuntoinen...mitenkäs joku sininen tai vihreä shokkiväri? Luulen että sekin vain valuu viemäriin. Mua ärsytttää vaan kun hiuksesta tulee likaisen värinen kun siinä on kaikkia mahdollisia värejä vähäisen ja haaleena enkä halua enää värjätäkään kun hiusvärit kiusaa päänahkaa...
devil

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja devil »

Mulla on ihan sama ongelma. Kaupassa ostin vahingossa punertavan värin, ja punaiset tuli... Päälle olen monta kertaa värjännyt tummanruskealla, mutta väri on aina haalistunut parissa pesussa ja punertava sävy pysyy tiukasti. Haluaisin värjätä vaaleanruskeaksi, koska oma värini on lähellä sitä, enkä jaksa enää tätä juurikasvun kanssa pelleilyä. Ongelma on vain se, etten tiedä miten se vaalea tarttuu tähän vaaleanpunaruskeaan (?)  tukkaan, ja miltä näyttää vaalea juurikasvu sen kanssa..  :-\ Jotain on kuitenkin tehtävä, tämä nykyinen väri on niin kamala.
Vastaa Viestiin