Punaisuus pois hiuksista

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

Oon yrittänyt vihreällä karkkivärillä punaisuuden poistoa, mutta ei se auta ollenkaan. Täysin sininenkään ei tee kunnon peittoa. Hiuksista on kulunut pois tuhkainen viileys, tilalle on tullut reilu punertavuus. Hiusten värjäämistä rajoittavat vaaleat raidat, jotka imevät kaiken taittavan värin heti itseensä, vrt. Goldwellin 6A, joka olisi hyvin tuhkainen muissa hiuksissa, mutta sininen raidoissa. Hermot tässä menee, kun tarkoitus olisi kasvattaa harmahtavaa omaa väriä, mutta värjätyissä pituuksissa väri alkaa kulua punaiseen taittaen >:( Mikä neuvoksi, hiusten vaalennus taas koko pään blondiksi vai mikä?
poppadom

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja poppadom »

Ja tammoinen punapaaongelma on luvassa...

N. 8-asteinen luumunpunainen lahti Goldwellin color removerilla ja kahdella vaalennuspesulla semmoiseks suunnilleen kutoseks, oman asteiseks ruskeaks. Latvoissa ja pituuksissa hehkui oranssia kuintenkin aika lailla, kun luumun alla oli parin vuoden ajalta Lorealin 6.66 punaista useammassa kerroksessa.

Sain sitten idean yrittaa vaalentaa hiukseni vaalennusvarilla, boxin mukaan olis 2-3 asteen vaalennus pitany onnistua. Ja kyllahan sielta tyvesta se tosituore uusi hius vaalenikin sen parin asteen verran, mutta pituudet ja latvat vain asteen vaaleampia, jos sitakaan. Eli tuhkanvaalea toivottu tyvi ja sitten oranssi punaruskea muualla. Oishan se pitany tietaa, etta varinpoistolla se tulos ois voinut onnistua.. mut ei talleen.

Tarkoitus olis nyt sit yrittaa muhitella naita pituuksia ja latvoja, mutta voisikohan joku suositella sopivaa tuotetta. En tahan enaa raitapaketin jauhetta+kehitetta uskalla heittaa. Oisko joku voidemainen varinpoistaja parempi/hellempi? Onko kukaan muu yrittanyt tasoitella varieroa samalla tavalla ja vois suositella tuotteita? Millahan parhaiten sais tuon punaisuuden katoamaan (suoravarilla sais taittoa mutta variero siltikin sailyisi) ?

Kiitos!
hanna7

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja hanna7 »

Värjäsin juuri vaaleat hiukseni preferencen vaaleanruskea beige 6.23 sävyllä, jottei hiuksistani tulisi vihertävät. Halusin neutraalin ruskeat mutta ainakin kotivalossani ne näyttävät vähän punaisilta.. tosin paljon vähemmän mitä aiemmin, kun olen värjännyt kullanruskealla. En ole kuullut, että hopeashampoo auttaisi punaisuuden taittoon, mutta täällä siitä näköjään on puhuttu. Mulla on bonacuren hopeashampoo, onko siitä mitään hyötyä? En uskalla kokeilla ennen kuin joku tähän vastaa, koska itse kuvittelisin että se tekisi näistä violetit.
Tollanen vihershampoo jonka joku mainitsi, kuulostaisi hyvältä. Varmaan tosi vähän pitäis sekottaa crestolin väriä shampoon sekaan, ettei hiukset mee ihan hirveen värisiksi? Vihaan itselläni yli kaiken jostakin syystä punertavaa hiuksissa, en voi sietääkkään. Ehkä siksi, koska kasvoni ovat melko punakat, ja tuntuu että lämmin sävy hiuksissa korostaa kasvojen punaisuutta - oikeen saa ne räikymään :D
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Sanna »

Voi ärsytys! Värjäsin reilun kolmen kuukauden ajan hiuksiani punaisiksi suoraväreillä (lähinnä Viva color moussella) ja käytin enimmäkseen punaisille hiuksille tarkoitettuja shampoita ja hoitiksia. Ja nyt tämä hemmetin punainen ei enää suostu lähtemään pois! Edellisestä värjäyksestä on jo useampi viikko ja äskettäin huomasin, että mulla on vajaan sentin mittainen juurikasvu. Onhan tuo punainen haalistunut paljon, joten ero omaan väriin ei ole kovin räikeä, mutta kyllä sen huomaa. Nyt olen pessyt ahkerasti syväpuhdistavalla ja muhitellut eri hoitiksia siinä toivossa, että saan loputkin punaiset pois. Taidanpa tänään kokeilla öljyä. Mä en halua värjäyskierteeseen! >:(
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Kannattaa kokeilla vihreän karamellivärin ja hoitiksen sekoitusta, on yllättävänkin tehokas punaisuuden taitossa. Tai voi kokeilla myös rehellisen vihreää suoraväriä.
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Sanna »

^Mutta eikö siinä käy niin, että vihreä (ehkä) peittää punaisen väliaikaisesti, mutta kun vihreä lähtee, niin punainen tulee taas esiin?
terde
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 12:13

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja terde »

Onko toi Goldwellin 6A vaahto hyvää? Mulla on 7-asteiset hiukset, jotka punertaa vasten mun tahtoa... Ostin vaahdon 7N, mut tuntuu, ettei tää näy oikein missään. Ois varmaan parempi laittaa astetta tummempaa ja just tota tuhkataittoo?

Löytyykö tota 6A:ta Hairstoren liikkeestä? En kyllä haluis, että raidat tulis sinertäviks niinku ellenillä käyny - mulla tosin on raitoja vaan etuosassa muutama ja nekin aika piilossa...

Toinen vaihtoehto on, että värjään hiukset sit kunnolla punasiks!!  ;D
Viimeksi muokannut terde, 31 Maalis 2008, 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

Sanna, se vihreä peittää vaan väliaikaisesti tosiaan. Pysyvästi (ja pysyvästi) punaisen saa peittoon kunnon tuhkaisella kestovärillä tai vaikka Elumenin AB@6-sävyllä.

Terde, kaikissa Hairstoreissa ei ole tuota Goldwellin 6A:a, omani löysin soittokierroksen jälkeen. Kannattaa kokeilla sitä 6A:a, ja jos se lyö siniseksi, kokeile vaalentaa sitä vaikka 10V:llä tai vaikka jollain muulla neutraalilla vaalealla. Mieki sekoitin tänään vaaleamman tuhkaista vaahtosävytettä ja 6A:a ja se toimii paremmin kuin yksinään pelkkä 6A.
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Sanna »

ellen kirjoitti: Sanna, se vihreä peittää vaan väliaikaisesti tosiaan. Pysyvästi (ja pysyvästi) punaisen saa peittoon kunnon tuhkaisella kestovärillä tai vaikka Elumenin AB@6-sävyllä.
Tätä mä vähän pelkäsinkin. :( Toivon hartaasti, etten joudu turvautumaan kestoväriin, koska viimeistään silloin on värjäyskierre valmis.

Eilen illalla laitoin päähän öljyä, jonka annoin vaikuttaa yön yli. Äsken pesin 2 kertaa syväpuhdistavalla, ja nyt suihkumyssyn alla muhii O&H. Pestessä vaahto ei ollut vähääkään punertavaa, joten pahalta näyttää...
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Kuinka tummat sun hiukset on? Jos et halua kestoväriä käyttää, niin Elumenhan soveltuisi sun käyttöön hyvin. Ostat pari pulloa AB@6:a, yhden pullon vihreää, ja sekoittelet noista sellaisen punaisentappovärin :D Elumen on suoraväri, joten hiusten vaurioittamisesta ei ole huolta. Päinvastoin, Elumen tekee hiuksista mahdottoman kiiltävät ja hyväkuntoisen näköiset. Voithan kokeilla myös muita suoravärejä, vaikka niilläkään ei pysyvää tulosta saa, mutta säännöllisesti käytettynä varmasti vähentävät punoitusta paljon.
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Sanna »

^Olisikohan nämä jotain 5-6 väliltä tummuudeltaan. Jos tämä punainen ei muutaman viikon sisällä haalistu lähes kokonaan pois, niin ei kai tässä sitten muu auta, kuin värjätä Ellulla tai kestovärillä mahdollisimman lähelle omaa väriä. Sinänsä mä en pelkää kestoväriä hiusten kunnon vuoksi, vaan lähinnä siksi, että sen jälkeen on taas luvassa uusi juurikasvu, ellei väri ole täsmälleen oman värinen - ja sitähän se ei ikinä ole, ainakaan jos itse värjään. ;D
terde
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 12:13

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja terde »

Löysin jostain pikku-HairStoren liikkeestä loppuunmyyntikamaa.. Tuli kiusaus ostaa väriputeleita ku makso vaan 2 e/kipale. Ostin Luocolorin 7.13, CHI Ionicin 7A ja 6A. Kehite pitäs sit erikseen hankkia. Nää on kaikki mulle ihan uusia tuttavuuksia.

En tiedä uskallanko lätkiä tota pelkkää tuhkasävyä, vai kokeilenko tolla 7.13:lla miten se toimii. Se ainaki värikartan mukaan näyttää kivalta:  http://www.vision-hair.net/catalog/imag ... ocolor.jpg

Muoks. Näemmä tota Luocoloria on haukuttu täälä - en taida uskaltaa kokeilla  :o
Viimeksi muokannut terde, 01 Huhti 2008, 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Lila »

Testaan parhaillaan punertaviin latvoihin Kool Aid Berry Blue:ta. Sävy on hyvä punaisuuden/oranssisuuden taittoon: voimakas turkoosinsininen. Sokeittomissakin Kool Aideissa on sitruunahappoa, pitäisi tarttua hiukseen vähän tiukemmin.Ainakin testiosio näytti oikein hyvältä. Vaaleaan hiukseen en kokeilisi, mutta keskisävyisissä taitaa toimia hienosti.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
terde
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 12:13

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja terde »

"Kool Aid on juomajauhe, jota käytetään lankojen värjäykseen" sanoo google.. Oho, kylläpäs keinon keksit!  ;D  Eikö toi kuivata hiusta tai mitään? Mistä ostit ja miten käytit sitä?

Tällä hetkellä on tosiaan punertavuus aika kaukana mun hiuksista, kun värjäsin tummemmalla tuhkanruskeella (hiusmuutos- ja hiuslaatuketjuissa on kuva), mut tahtoisin hiukan vaaleemman tuhkasen ruskeen, mikä ei onnistu kun sen sävysiä ei oo.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Punaisuus pois hiuksista

Viesti Kirjoittaja Lila »

Käytännössähän Kool Aidin sokeriton versio on elintarvikeväriä, sitruunahappoa ja aromiaineita. Ja joo, olen itse asiassa alun perin ostanut sitä nimenomaan lankojen värjäykseen  ;D. Mutta minusta tuote ei sisällä mitään sellaista, joka olisi erityisen pahasta hiuksille. Toki sitruunahappo voi kuivattaa, mutta tömäkämpiäkin aineita ja isompina pitoisuuksina eri värjäysprosesseissa hiuksiin laitetaan.

Kyllä tämä punertavuutta taittaa. Näin tummassa tukassa ainetta olisi tosin voinut pitää päässä huomattavasti pitempäänkin, tai lämmittää föönillä värjäyksen aikana. Seuraavalla kerralla sotken aineen hoitsikkaan, on helpompi levittää kuin vesiliuoksena. Ei kuivattanut mitenkään huomattavasti.

Tarttuisikohan elintarvikeväri parhaiten tehohoitoaineeseen sekoitettuna? Siis sellaiseen, joka avaa hiussuomua ja kuljettaa jotain korjaavia hiuksen sisään?
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Vastaa Viestiin