Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Tulevana viikonloppuna olisi taas hiustenvärjäystä luvassa, väri vaan mietityttää vielä. Oon nyt värjäillyt kaikilla mahdollisilla 7.40-kupareilla ja niillä kyllä tulee ihan hyvä sävy, mutta haluaisin vaihtelun vuoksi ihan hitusen tummemman/punaisemman/kirkkaamman lopputuloksen. Viimeisin värjäys oli kuukausi sitten Olian 7.40-värillä jolla tuli todella vaalea kupari ja nyt kun se on haalistunut niin mun tukka on aika blondikupari. Nyt mulla on ongelmana siis, että millä ihmeellä tukkani värjään, uskaltaako ottaa esim Syoss Oleo Intense 6.76 tai Garnier Olia 6.46, eli asteen tummempi kuin yleensä. Sekin on nähty joskus että tukka menee ihan ruskeaksi ja sitäkään en kyllä halua. Haluaisin sen värisen tukan, että voin käyttää KC Colormask Mandarinia huoletta värin virkistykseen, nyt mun tukka on sillekin vähän liian vaalea niin pitää levittää toodella tasaisesti joka paikkaan ja siltikin näkyy vaaleampia/rusehtavampia laikkuja. Mun pitäisi saada tukan pohjaväristä ja yleisilmeestä siis hieman tummempi, mutta pysyä kuitenkin kuparissa.

Mun luottokupari on Cameleo 7.44 joka on halpa ja hyvä, mutta ehkä kokeilen nyt kuitenkin jotain muuta välillä :>

Päivitänpä tähän, että päädyin Olia 6.46 ja odotin tietenkin paketin kuvan mukaista lopputulosta niin musta tällä tuli ihan samanlainen kuin sillä Olia 7.40-sävyllä. Eli vaaleaksi jäi eikä lopputulos ole muutenkaan ollenkaan kirkas tai punaisempi, tällainen luonnollinen kupari taas. En värjää enää Olialla, väriaine on ihan jees mutta sitä on ärsyttävä huuhdella kun hiukset jää ihan öljyisen tuntoisiksi vaikka vaahdottaisi shampoota kuinka monesti, on hiukset kyllä pehmeät ja kuivana ihan puhtaan tuntoiset mutta jotenkin lötköt, eikä värikään niin täydellinen ole että värjäisin uudestaan. Tää ei ehkä jotenkin tartu mulla niin hyvin kauttaaltaan, eikä tulos ole niin intensiivinen kuin muilla. Ehkä mun tukka jotenkin tarvii niitä tujumpia aineita että väri tarttuu hyvin.
Viimeksi muokannut Jewely, 22 Helmi 2014, 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lizine

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Lizine »

Haussa olisi tälläinen väri

Kuva

Kuva

Tällä hetkellä päässä on RR/KK elumenia suhteella 1/3 RR ja 2/3 KK. Jopa näin pieni määrä RR:ää kuitenkin johti jostain syystä selkeästi kylmänpunaiseen lopputulokseen (eräs kampaaja väitti että päästäni tulisi oranssi jo 50/50 suhteella..noup!) 

Pidän kovasti elumenista, mitä KK:hn pitäisi sotkea jotta saisi tuon suuntaisen värin? Vai pitääkö väriä hakea jostain ihan muualta kuin ellukartasta.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Keltaista? Ainakin minun näytölläni ylempi kuva on varsin oranssinen.
MarjoM

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja MarjoM »

Mustasta punaiseen yhdellä vaalennuksella, (Biozel) ja kampaaja tänään tasoitti värin raita aineella, kuva ei kyllä tee oikeutta, luonnonvalossa aivan paloauton punainen

http://i6.photobucket.com/albums/y224/Dildu/IMG_4300_zpse8c4d0e5.jpg
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Halusin vaihtelua ainaiseen vaaleaan kupariin niin värjäsin viikonloppuna Casting Creme Gloss 664 Love Applella. Halusin siis hieman tummemman värin ja hyväksyin että voi tulla melko punainen lopputulos mutta tuli kyllä yllättävän tumma ja yllättävän punainen! Näytti aluksi lähinnä joltain 5.6 mutta varsinkin hyvässä valaistuksessa ja nyt ensimmäisen pesun jälkeen huomaa että on tässä paljon kupariakin. Täähän on kevytväri joten lähtee varmaankin nopeaa haalistumaan ja ajattelin ihan surutta pestä pesevillä shampoilla. Muuten kyllä tosi hieno väri, tasainen ja kiiltävä ja on saanut kehujaki jo mutta mun makuun vähän liian luonnoton :>
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Kathy »

Argh, värjäsin hiukset Crestol Fantasy Colorilla sävyssä Sun Orange ja todella epätasainen tulos tuli. Osaan hiuksista ei tarttunut kunnolla ja osa imaisi väriä ihan ok. Onkohan tuo sävy jotenkin vähäpigmenttinen, koska olen kerran aikaisemminkin värjännyt Crestolilla, mutta kirkkaanpunaisella ja silloin tulos oli todella intensiivinen ja ennen kaikkea tasainen.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
balleroona

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja balleroona »

Aattelin vähän käydä läpi punatukkaprojektiani. :)

Värjäsin noin kuukausi takaperin platinablondin tukkani punaiseksi. Ensin se oli tietty oranssi, kun läträsin aluksi color maskien kanssa. Ne uudet Biozellit maskit on muuten ainakin mun tukkaan tosi kivoja, tuntuu enemmän hoitoaineelta kun KC:n vastaava, eikä jätä hiusta niin klähmäseksi. Sen jälkeen alkoikin hirveä markettivärirumba, kun en osannut päättää, mitä sävyä tarkalleen haluan, ja koska mikään väri ei tuntunut pysyvän päässä. Latvat on niin huonossa kunnossa vaalennusten jäljiltä, että kaikki väri valuu läpi.

Päähän meni ainakin näitä:
-Castingin 834 (kun tavottelin mansikkablondia, sit lähti lapasesta :D)
-Feria 7.4 (kun luulin, että haluan oranssin tukan)
-Olia 6.60 (sitten oltiin jo jäljillä)
-Nutrisse ultra color 6.60
-Feria 6.66

Viimeisimpänä päähän laitoin Schwarzkopfin Nectra colorin sävyn 6.88, ja tää on ihan mahtava! Väri tarttu myös huonoon latvaan, kun kaikki muut värit on valuneet läpi, ja sävy on ollut muutenkin jotenkin läpikuultava. Väri on kuitenkin kirkas punainen, ainakin vielä yhden pesun jälkeen. En ole kyseistä sarjaa ennen kokeillut missään sävyssä, ja oon kyllä vakuuttunut. Aine on ammoniakitonta, mutta tuntu kyllä päässä sen verran, että myrkkyjä löytyy. Mun mielestä hiusväreissä tosin saakin olla. Tuoksu oli hurmaava ja tukka tuntuu siloselta ja terveeltä, melkeen paremmalta kun ennen värjäystä. Suosittelen näillä näkymin! :) Toivotaan, että kesto on myös hyvä.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mikähän siinä on, että marketin kupariväreillä tulee mulla tukasta aina joko neonoranssi tai sitten punaruskea. Mitään välimuotoa ei ole, vain nämä kaksi ääripäätä. Menin ostamaan haaparannalta jonkun Schwarzkopf Brilliance-kestovärin numeroa 843 ja tällä tulos on just samanlainen kuin tuolla mun aiemmin käyttämällä CCG Love apple 664:llä eli tumma punaruskea. Näyttää ihan siedettävältä kirkkaassa valaistuksessa, mutta ei se auta kuin lähteä huomenna ostamaan askorbiinihappoa että saa tätä vähän vaaleammaksi. Oon nyt kokeillut kaikki Suomessa myytävät kuparivärit ja osan Ruotsinkin valikoimasta, enkä vaan millään saa sellaista PERUSkuparia lopputulosta. Ferialla ja Garnier Nutrissella tulee neonoranssit juuret ja muualle ei tartu, Sublime mousse ei tartu juuriin, Oliat ei tartu minnekään ja osa on kuvasta ja värikoodista huolimatta liian tummia (punaruskeita) tai haalistuvat ensimmäisessä pesussa. Taidan lopettaa kokeilut ja pysyä niissä väreissä joilla saa edes vähän sinnepäin-lopputuloksen eli Cameleo 7.44 ja Schwarzkopf Million Color 7.77.
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Kathy »

Mä tilasin ebaysta Loreal Superior Preference -värin sävyssä 9GR ja musta tämä on juuri sellainen vaalea, luonnollinen kupari. En itsekään tykkää siitä perus 7.4-oranssista, joka lopuksi haalistuu tunkkaisen ruskeaksi.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
pikkudevil
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 58
Liittynyt: 20 Loka 2006, 04:36

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja pikkudevil »

;D Kas hiustuuliviiri taas täällä. Vähän aikaa ehdin olla hennakuparin värinen, mutta sitten menin värimalliksi ja sain tummemman punaisen jota sitten olen ylläpitänyt vermillion red suoravärillä ja saanut siihen vähän kirkkauttakin. Kerran sen jälkeen värjätty Liven Hypnotic Redillä ja edelleen jatkuu suoravärihoito.

Nyt ostin halpis punasävyä Revia merkiltä (En oo koskana nähny missään tätä merkkiä) sävy on Ruby ja nro 07. Lisäksi sain tosi edullista suoraväriä kampaamosta, Adoren Crimson 68 sävyä. Hiusväri oli Vantaan vahinkotavakeskuksella 2,90 € ja suoraväri 2 € purkki (118 ml). Katotaan mitä näillä saadaan aikaan taas. Punanen on vaan niin ihquuu, vaikka hankala onkin ylläpitää.
Etsii omaa lookkian, blondista punaiseen - lopulta tummaan. Ja sama rumba alusta :D
Lizzie

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Lizzie »

Nyt on päästy mustasta kuparin punaiseen n. kuukaudessa ja hiusten rääkkääminen saa loppua hetkeksi.

Aloitin projektin raidoittamalla  hiukseni kahteen kertaan (2 viikkoa värjäysten välissä). Lopputulos oli epätasainen ja hyvin kotitekoisen näköinen. Hiuksissa taisi olla tässä vaiheessa kolmea tai neljää eri väriä, vaihdellen pikumustasta kellertävän vaaleaan.  Varasin sitten ajan kampaajalle, jossa heitettiin värinpoisto hiusten tummiin osiin ja tämän päälle ilmeisesti jonkin sortin ruskea sävyte. Kampaajalta lähtiessäni hiukseni olivat siis vaaleat/ hailakan ruskeat ja hyvin tylsän väriset. Vannotin itselleni että tällä värillä mennään nyt vaikka väkisin seuraavat puoli vuotta, jotta hius saa palautua kokemastaan rääkistä. Noh, kotia päästyäni muistin että kylppärin kaapissa oli edelleen aikoinaan ostamani hennaväri sävyllä flaming red. Lätkäisin värin päähän ja kahden tunnin muhittelun ja pesun jälkeen tulos oli kirkkaan oranssi ja auringonvaloa vasten katsottuna vieläpä hieman vihertävä  ;D Ei auttanut  muu kuin marssia lähimarketin väriosastolle pohtimaan, että mites tämä katastrofi korjataan. Päädyin  lorealin preference 7.43 väriin, heitin sen päähän ja rukoilin että tukkani kestää vielä yhden värjäyksen.

Ja luojan kiitos, hyvin hius siitä selviytyi. Lopputuloksena on siis oikein nätti, luonnollinen kuparin punainen. Tässä värissä meinaan pysyä vielä pitkään  ;D
arianna

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja arianna »

Minäkin etsin luonnollisen punaista sävyä. Aiemmin hiukset on ollut 6.66 väriset, sitä on ehtinyt kerrostua latvoihin jo aika paljon. Kokeilin ruskeaa, mutta punainen paistoi pian alta ja nyt olen rusehtava/oranssihtavassa tilassa.

Loreal Preference 7.43 on joitakin hyviä kokemuksia? Etsin nimenomaan rusehtavaa väriä, ei liian punainen/oranssi. Toisaalta tuota väriä on kuvailtu samanlaiseksi kuin Excellencen vastaava väri, joka taas pakkauksen perusteella on paljon räikeämmän näköinen. ?

Entä Casting Creme Gloss 8.34... Olen vähän ymmälläni. Pelkään liian keltaista/oranssia lopputulosta, mitä ei toisaalta olettaisi pelkän pakkauksen perusteella.

Edit: Casting Creme Gloss 743 ja 734 ja 6354 kokemuksia? Kuinka punertavia?
Viimeksi muokannut arianna, 20 Elo 2014, 10:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja miolla »

^ Luonollista etsiessäni olen kokeillut suoraväriä Wella Color Fresh sävyssä 7/47 ja samalla värikoodilla myytävää Cutrin Reflection kevytväriä. Molemmat hyvin luonnollisia ja toimivia, hapatteellinen Cutrin veti alussa hiukan tummemmaksi, mutta on haalistunut mielestäni ihan nätisti.

Pohjalla minulla kolmisen kertaa kokopäähennaus. Sävytteellä ja kevytvärillä hain luonnollisempaa ja etenkin punaisempaa sävyä.
arianna

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja arianna »

Osaisitteko kertoa enemmän LorealExcellence ja Preferencesta?

Olen nimittäin alkanut tosissani harkita Rxcellencea, kiitos tämän ketjun...muuten olisin pitänyt sitä ihan liian oranssina, näin pakkauksen perusteella.

Miten muuten voivat saman numeron omaavat sävyt olla niin erilaisia? (vai onko se vain harhaa..)
Kun esim Casting Creme Glossin 7.43 on kuvan perusteella punainen, Excellence oranssi ja Preference kuparinpunaruskea? (Ja sitten CCG:n 7.34 on paljon tummempi kuin 7.43..)

Olisivatkohan nuo kaikki todellisuudessa aika samankaltaisia, vai liekö niissä jotain ainesosia jotka saavat erilaisia sävyjä aikaan?

(Tuntuu jo itsestänikin hassulta stressata kauheasti yhden hiusvärin valinnasta, kun on vielä suunnilleen samat värit kyseessä!  ;D)

Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Kathy »

Värjäsin hiukset Stargazerin UV Redillä ja huhheijjaa mitä kuraa kyseinen väri oli! Levittyi todella huonosti, juuri ja juuri sain kahdella 70 ml pullolla vajaa BSL-mittaiset hiukseni värjättyä (sivuhuomautuksena, että Crazy Colorin 100 ml väriä riittää mulla yksi purkki ja pohjalle jää vielä nokare) ja tulos on kaiken lisäksi liian läpikuultava, päällishiukset jäivät selkeästi vaaleammiksi kuin muu tukka. Kaiken huipuksi tämä tahraa lavuaaria. Yleensä kaikki käyttämäni värit ovat lähteneet pyyhkäisemällä pois, mutta tämä jumahtaa hyvin ikävästi.

Mun tavoite on siis lämmin kirkkaanpunainen tukka ja tähän mennessä paras tulos on tullut Crazy Colorin Orangella, vaikka se jääkin hieman liian oranssiksi. Tilasin Beeuniquesta Special Effectsin Nuclear Rediä, saa nähdä millaiseksi sillä saa kuontalon.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
Vastaa Viestiin