Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
enna
Tukkaguru
Tukkaguru

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja enna »

Mena kirjoitti: Ainiin. Miten te suojaatte saunassa itsenne ja lauteet ym värjäytymiseltä? Meillä on huomenna taloyhtiön saunavuoro ja mietin sotasuunnitelmaa, koska tästä valuu märkänä edelleen punaista vettä vaikka pesin suoravärisörsselit shampoolla ja hoitoaineella pois.
En ole punapää eikä mulla ole tällaista ongelmaa, mutta ensimmäisenä tuli mieleen että olisiko kaikista helpointa uhrata joku pyyhe tähän, eli kiepauttaa hiukset turbaanimaisesti saunomisen ajaksi?
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru

Viesti Kirjoittaja Mena »

Selvisin saunavuorosta sotkematta, kun laitoin pyyhkeen hiuksiin ja huuhtelin suihkun lattian huolellisesti vedellä pesun jälkeen. Kotona mulla on erilainen laatta johon näköjään tarraa enemmän väriä kiinni, joten melkein jokaisen pesun jälkeen saa hinkata pesuaineella ja sienellä punaisia länttejä irti ja saumoille pitäisi tehdä joku tehopesu, ne punertaa ja sen punaisen näkee vasta kun saumat kuivuu takaisin vaaleaksi (harmaa saumalaasti).

Treenaako kukaan punapää aktiivisesti? Mietin tässä että nyt kun salit on taas auki ja käyn salilla kolmesti viikossa ja lenkit päälle niin hikoiltua tulee 4-5 päivänä viikossa. Olen välillä pesun sijaan laittanut kuivashampoota ja sillä saa ponnarilla pidennettyä pesupäivää, mutta ei kai sitäkään voi monena päivänä peräkkäin käyttää. Pitääköhän sitten vaan tyytyä siihen että joutuu laittamaan colormaskia pari kertaa viikossa. Vähän haastavaa tää punainen tukka ja urheilu.

Onko muuten jollain tuoreessa muistissa että kuinka pahasti KC (nykyinen Four reasons) colormaskin punainen värjää käsiä? En ole uskaltanut vielä kokeilla itse. ;D
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Kirkkaissa väreissä mahdollisimman harva pesuväli on elintärkeä, jos ei jaksa joka toisessa pesussa puljata suoraväreillä. En pese hiuksia esimerkiksi juoksulenkin jälkeen. Vaikka siinä hikoilee, niin en koe, että hiukset siinä varsinaisesti likaantuvat. Rasvaisuus on se, joka tekee hiuksista likaiset ja inhat, mutta ei urheilu ei sitä minulla aiheuta.

Saunoessa en kastele hiuksia aluksi lainkaan, vaan kietaisen hiukset turbaaniin saunomisen ajaksi. Saunomisen lopuksi pesen hiukset. Koitan varjella valkoisia seinälaattoja pesemällä hiukset pää alaspäin, niin ei värit roisku niin korkealle seinille ja käytän pesemiseen kylmää vettä. Pesun jälkeen vielä seinien ja lattian tarkka huuhtelu. Meillä on onneksi sileät laatat ja ainakin toistaiseksi väriroiskeet ovat lähteneet hyvin huuhtelemalla.

Joku likaahylkivä pinnoitus kylppärin laatoille voisi olla ehkä investoinnin arvoinen?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä tutkailin jonkin verran netistä noita nanopinnoitteita kylppäriin ja totesin että aika kalliita on, useamman tonnin maksaisi. Lisäksi se olisi pitänyt kaiketi tehdä jo silloin heti remontin yhteydessä. Hankin ikeasta saunomista varten hiusturbaanit jotka olen todennut kyllä tosi näppäriksi. Tukassa on pari kerrosta elumenia, tai siis oli, mutta on jo haalistunut melkeinpä takaisin lähtötilanteeseen mitä se oli ennen ekaa ellukertaa. Elumen ei näköjään pysy mun hiuksissa, joten ainoa mahdollisuus on jatkaa colormaskeja joka toisessa pesussa tai vaihtaa väri ruskeaan tai hennaan takaisin. Olaplexin kolmonen vie paljon väriä mennessään, joten olen nyt vältellyt sitä ja tehohoitoja, ja lopputuloksena tukka on kauhea rähjäinen hattara. Oivoi. Pitänee ottaa tehikset takaisin käyttöön ja käytellä niitä ja colormaskia vuorotellen.

Sokoksella on muuten alennuksessa Four reasons colormaskien 500ml pumppupullot 21,90e. :3
Vastaa Viestiin