Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Jjonsku

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Jjonsku »

Miten te ylläpidette (purkista tullutta) punaista?
Voiko esim. punaista elintarvikeväriä sekoittaa hoitsikkaan ja laittaa päähän muhimaan ja kirkastamaan väriä? Jos voi niin missä suhteissa?  ::)
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

^Minusta tässä ketjussa on paljon vinkkejä ja neuvoja... Pitää vain selata.
maiskuli

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja maiskuli »

Jewely kirjoitti: Kävin tänään citymarketissa ja näin tämän "uuden" Garnier Nutrisse Cream sävyn 7.40. En muista onko tuolla sarjalla ollut tämä väri ennenkin, mutta ei ainakaan pitkään aikaan ja ainakin paketin kuva on uusi. Onko joku testannut? Näyttää ihanalta, voisin kokeilla kunhan saisi tätä hennaa vähän vaaleammaksi :)

Kuva
vastaus tulee vähän myöhässä mutta kokeiltua tuli juurikasvuun. Ihan hyvä :ts juuri sellainen vaalea suloinen kupari :l
maiskuli

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja maiskuli »

Oon aika epätoivoinen mun hiusten kohtalosta ja tulevaisuudesta  :(
Hiukset on luonnostaan todella kuivat ja taipuisat. Eivät nähtävästi kestä kestovärejä noi mun hiuslatvat.
Latvoissa ei pysy enää kesto eikä kevytvärit vaan ainoastaan hetken pysyy suoravärit ja colormaskit.

Se että olen nyt värjännyt pelkän juuren kestolla ja latvat suoravärillä niin onkohan tää ratkaisu jolla saa hiukset kuntoon?
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Värjäsin Lorealin Recital Preference 7.43 Shangrila husvärillä. Lopputulos ei ole kyllä oranssi vaan tunkkainen punakupari  ::) Nyt pitää haalistella, että saan tämän pelastettu suoravärillä. Harmittaa eniten se, että alla oli kirkas 8 asteinen kupari ja pilasin sen.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Jewely »

^Voi ei, mä oon monesti meinannut värjätä sillä kun aattelin että sillä tulee sellainen kuparikulta mutta enpä taida kokeilla..

Ostin tänään Cameleo 7.44, oon värjännyt sillä kerran aikaisemminkin ja väristä tuli hyvä, mutta se mukaan sekoitettava öljypussi oli huono veto, se öljy ei lähtenyt shampoolla tukasta pois ja mun piti mennä pesemään tukka kokonaan uusiks ja vaahdottaa pari kertaa syväputsarilla että se lähti! Nyt aattelin jättää sen kokonaan pois :D Mulla on nyt ollut ongelmana että osa väreistä ei tartu latvoihin ja osa ei tartu juurikasvuun tai jos tarttuu niin huonosti. Tuo Cameleo tarttui muistaakseni joka paikkaan tasaisesti.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

^ Se voi toimia jonkun muun tukassa, mutta itselläni monet värit tekevät punakuparin.
Punapää
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 04 Loka 2012, 21:38

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Punapää »

Raah, mulla menee hermot tän tukan kanssa. Nyt lukion alettua kiinnostus läträtä jatkuvasti suoravärien kanssa on tippunut entisestään. Että tää punanen tukka on hankala... Tekisi niin mieli sortua periaatteistani (en halua tukea Lorealia, koska oli aktiivinen eläinkokeiden käyttäjä) ja lätkäistä päähän Olia - kestoväriä punaisena, jos se edes kestäisi hiukan pidempään... Elumenin ostaminen ei ole mahdollista, koska en ole täysi-ikäinen eikä äiti suostu tilaamaan ulkomailta saatika tekemään mulle Paypal - tiliä. Hennastakaan ei taida olla tässä tapauksessa mihinkään, (vai olisiko?), koska tukkani väri on tällainen, ja noin kirkasta ja punaisen punaista tuskin saa pidettyä hennan avulla?

Pitäiskö sitten vaan luopua kampaajakammosta ja käydä kampaajalla värjäyttämässä tukka Elumen - värillä, luottaen että väri sitten oikeasti on niin punainen mitä halusin...?
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Itse värjäytän kampaajalla muutaman kerran vuodessa koko pään punaisella ellulla että sillä saa hyvän ja pysyvän punaisen pohjan. Muutoin sitten riittää kerran kuussa tyvivärjäys punaisella kestovärillä ja siihen perään koko päähän punainen suoraväri. Tyvivärjäyksenkin käyn tekemässä kampaajalla, joten itselle jää lutrattavaksi kerran kuussa toi suoraväri. Kerran kuussa se on ihan siedettävää tehdä, yhtään enempää jos tarvitsisi niin värjäisin mustaksi.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Punapää
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 04 Loka 2012, 21:38

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Punapää »

Kai sitä sitten täytyy oikeasti uskaltautua kampaajalle tai kohta on itselläkin musta tukka..  ;D Täytyy tehdä vähän hakutyötä Porin suhteen... Kuinka paljon sulla suurinpiirtein maksoi Ellulla värjäys? Jos on juurikasvua niin sehän pitää ensiksi vaalentaa, taitaa tulla lisähintaa siitäkin? Nimim. en muista milloin viimeksi olisin käynyt kampaajalla...
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Olen maksanut elumen-värjäyksestä n. 100e/kerta. Juurikasvua ei ole vaalennettu, oma hiukseni on vaaleahko ja ellu tarttuu aika hyvin värjäämättömäänkin hiukseen.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja nima »

Värjäsin eilen tukkani taas punaiseksi, värinpoiston kautta voittoon. Kokeilin pitkästä aikaa markettivärejä, päällysosaan tuota uutta Garnierin Oliaa 6.60, siitä tuli ihan siedettävä punainen. Alaosa sitten jollain punaisimmalla mahdollisella Ferian sävyllä, mikä oli ihan fiasko, jäi jotenkin rusehtavan kupariseksi. Koko pää siis oli suht tasaisesti vaalentunut ja suunnilleen 7 tummuista, mutta kahdella eri värillä piti laittaa kun eihän tuo yksi väripaketti tietenkään riittänyt koko tukkaan ja ferian jämät oli tallessa. Tänään pidin sitten suoraväriä 1,5 tuntia kuivassa tukassa ja nyt alkaa olla jo heti paremman värinen punainen, olo tuntuu jo paljon enemmän punapäältä kuin eilen :)

Yleensä ylläpidän punaista suoraväreillä ja color maskin pepperillä, silloin tällöin saatan laittaa elumenin punaista, mutta vältän markettivärejä visusti, koska niillä ei tee mun tukassa yhtikäs mitään. Kampaamovärit ainoita, jotka tähän kuuppaan tehoaa.
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
Annyria

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Annyria »

Heips.

Olen uusi tällä palstalla ja oikeastaan kirjaudunkin kuullakseni hyviä vinkkejä (puoli)ammattilaisilta hiusasiantuntijoilta. :) Eli, visainen kysymykseni kuuluu seuraavasti:

Onko joku bongannut hyvää viininpunaista hiusväriä jossain lähiaikoina? En jaksaisi alkaa suoravärin kanssa läträämään viikottain, boostina se onnistuu laittaa vaikka kuukausittain mutta sen useampaan eiiih. Ja nimenomaan siis viininpunainen, ei punainen, ei liila eikä pinkki. Oma hiusvärini tällä hetkellä punaruskea, tummuudeltaan ehkä 6.


Jään innolla odottamaan vastauksia. :)
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Värjäsin parisen viikkoa hiukset punaiseksi Syossin Olia intense värillä. Väri oli todella hellävarainen ja ei haissut pahalle. Massaa oli kuitenkin niin vähän, että osa hiuksista jäi ruskeiksi. Eilen sitten vedin koko pään Franck Provostin punaisella, koska se oli 5€ Maksimakasiinissa. Väri ei ole läheskään yhtä intensiivinen kuin Syossilla värjätessä ja väri haisi hirveälle. Hiukset ovat nyt suht tasaisen väriset. Pituudet ovat vain aika rusehtavan punaiset, joten pitää hoitaa näitä suoravärillä  :P
Evakkosiili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 12 Syys 2013, 21:19

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Evakkosiili »

Armaat juurekset, osaiskohan joku auttaa:

voisin lyödä pääni pantiksi että oon törmänny täällä joskus linkkiin Youtube-sivusta, jota pitää tyttö jolla on huikeat punasesta kupariin/oranssiin liukuvärjätyt hiukset, mutten löydä sitä mistään. Muistaako kukaan törmänneensä?

Erityisesti hakusessa on video, jossa ko. tyttö saa värin ylläpidon vaikuttamaan NIIN helpolta. (Mun täytyy vakuutella itseäni ennen kun uskaltaudun altistamaan latvani värinpoistolle.) Ainiin ja sillä oli paljon meikkiä  :D Oleellinen yksityiskohta, mutta tää on kaikki mitä siitä muistan.
Vastaa Viestiin