Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Inotti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 20 Loka 2006, 17:49

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Inotti »

Jos aikoo pysyvästi punapääksi, niin ehkä markettien kestovärit eivät ole se paras vaihtoehto...
Elumenilla saa kirkkaatkin punaiset värit pysymään ja hennalla saa pysyvästi luonnonpunaoranssin tukan. Eipähän kuluta hiuksistoakaan niin paljon.  ;) Mulla ainakin normaalit kesovärit kulahti ihan kamaliksi vaikka olinkin värjäillyt tukkaa punaiseksi yli vuoden. Johtunee tosin lasimaisesta hiuslaadusta. Jos kuitenkin haluaa ihan pelkillä kaupan väreillä pärjätä niin en kyllä ostaisi siltikään sitä ihan kestoväriä vaan mielummin vaikka kevyempi (mikä puolikesoväri se nyt onkaan) väri niin ei kuluta tukkaa niin paljon ja pysyvyys on ainakin minulla suht samaa luokkaa. Color Pulse on tietty hyväksi havaittu värjäysten välissä käytettäviksi.

Cutrinin keep the color (copper red) sh & ha toimii ainakin täällä ihan hyvin. Ja on kivaa kun minulle ainakin omanväriseen tukkaan tulee tuolla ainakin aavistuksen verran lämmintä sävyä lisää.  :)

hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Mena »

^ Joo, mä yritin Hairstoressa katella Elumenia mut ei siel ollu. Fudgen paint boxia löysin ja sit Igoraa, onks näistä mihinkään?

Taidan käydä viikonloppuna uudelleen tuolla hamstraamassa pari putelia lisää Cutrinin sävyshampoota ja -hoitista, kun molemmat tuntuivat hyviltä tässä päässä. (Varsinki shampoota on ollu vaikea löytää..) Jos siis on vielä tarjouksessa :)
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

^Elumenia saa tilattua vain ulkomailta. Kannattaa tutustua tämän värjäysosion elumen-ketjuun ja sitten vielä tuolla nettitilauspuolla on ketju sen aineen tilaamisesta :)
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Mena »

Köökönen kirjoitti: ^Elumenia saa tilattua vain ulkomailta. Kannattaa tutustua tämän värjäysosion elumen-ketjuun ja sitten vielä tuolla nettitilauspuolla on ketju sen aineen tilaamisesta :)
Aa, no ilmankos ei löytynyt&nbsp; ;D Mites sit noi Fudge tai Igora?
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

^ Igoraa itse käytän jos ei mahdollisuutta elluilla (onneksi melkein aina on). Eipä se Igora mulla kauheen kauan pysy, vaikka pesenkin hiukset vain n. 2krt/vko&nbsp; :-\
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Mena »

No sit ei kuulosta lupaavalta tuokaan&nbsp; :-[ Mä kun pesen sen 6-7 kertaa viikossa eli joka ilta. Ääh, menee taas vaikeeks&nbsp; :P Mulla muutenkin on sellainen tukka että ei pysy suoravärit kovin hyvin.
*pirpana*

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja *pirpana* »

Parturi suostui värjäämään punaisen osioni hiuksista Fudgen Hot chillillä, oon tosi tyytyväinen kun on pysynyt niin hyvin, huomattavasti paremmin kuin Igoran red spark. Oon nyt pari kertaa pessyt Goldwellin Stay red shampoolla ja hoitoaineella, ajattelin vielä sekotella ton Igoran lopun värin tuohon shampooseen, pysyis varmaan vielä paremmin väri päässä?...En tiedä onko tosta Stay red shampoosta paljon apua, mutta hoitoaine ja jätettävä ainakin tuntuvat jättävän vähän punaista väriä (ainakin käsiin, heh&nbsp; ;D)
Hirveesti kyllä houkuttelis Elumen.. ::)
Cherry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Cherry »

Värjäsin mahonginväriseksi hiukseni, ja olisi suunnitelmissa ylläpitää väriä suoraväri-hoitoaine-sekoituksella. Mulla on tuolla kaapissa goldwell colorance-vaahtoväriä, ja ajattelin sitä kokeilla. Voiko tuo vaahtoväri-hoitoainesekoitus päässä mennä saunaan? Olisi aina mukavampi odotella sitä aineen vaikutusta kun istuskelisi sen ajan saunassa.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.
Inotti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 20 Loka 2006, 17:49

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Inotti »

Cherry kirjoitti: Värjäsin mahonginväriseksi hiukseni, ja olisi suunnitelmissa ylläpitää väriä suoraväri-hoitoaine-sekoituksella. Mulla on tuolla kaapissa goldwell colorance-vaahtoväriä, ja ajattelin sitä kokeilla. Voiko tuo vaahtoväri-hoitoainesekoitus päässä mennä saunaan? Olisi aina mukavampi odotella sitä aineen vaikutusta kun istuskelisi sen ajan saunassa.
Kyllä voi, sehän lähinnä tehostaa vaikutusta.&nbsp; :)
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia
Miia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 17:21

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Miia »

Olisko vinkkejä, kuinka pitää yllä kylmää punaista sävyä? Tukkani on kylmän punaisella, hieman luumuun vivahtavalla kevytvärillä värjätty. Aluksi tukka pysyy kylmän punaisena, mutta pian alkaa paistaa läpi kupariset sävyt. Pitäisikö värjätä jollakin violettiin taittavalla punaisella sävytteellä tai kevytvärillä? Onko tämmöisiä ylipäätänsä? Nyt olen käyttänyt Goldwellin Soft Color 6R -sävytettä kerran viikossa. Tämä pitää yllä punaisuutta hyvin, muttei kylmyyttä. Ilman tätä en ole vielä kuitenkaan osannut elää. Voikun tätä saisi kylmempänä...
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

^ Igora Action Paint, se pinkki puteli. Putelin väristä huolimatta täydellinen kylmä punainen&nbsp; :-*
Kuutar
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Tammi 2007, 15:56

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Kuutar »

Mä en jaksanut lukea koko ketjua läpi mutta yksi hyvä vinkki on jos värjäät kotona niin mene väri päässä saunaan hetkeksi niin punapigmentti tarttuu paremmin hiuksiin.&nbsp; :)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Ice »

Kuutar kirjoitti: Mä en jaksanut lukea koko ketjua läpi mutta yksi hyvä vinkki on jos värjäät kotona niin mene väri päässä saunaan hetkeksi niin punapigmentti tarttuu paremmin hiuksiin.&nbsp; :)
Yleensä meillä luetaan ketjut läpi ennenkuin niihin kommentoidaan - kuitenkin, tässäkin tekniikassa kannattaa muistaa ettei se sovi ihan joka värille ja vastaavasti vaikutusaikaa voi joutua lyhentämään ettei se punainen tummu liikaa/ruskeennu.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Miia kirjoitti: Nyt olen käyttänyt Goldwellin Soft Color 6R -sävytettä kerran viikossa. Tämä pitää yllä punaisuutta hyvin, muttei kylmyyttä. Ilman tätä en ole vielä kuitenkaan osannut elää. Voikun tätä saisi kylmempänä...
Soft colorilla on myös 5 VR, mikä on kylmempi sävy, mutta tosin asteen tummempi. Noita voisi sekoittaa ehkä...
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Luna »

Fudgen paintboxeja oli Haarshopissa seuraavan varoituksen kanssa:
Warning!
Because of the fiery gutsy nature of the Fudge Paintbox it will stain whatever it comes into contact with - bedsheets, towels, skin, you name it. So be prepared, cover what you care about. Hey, you're messing with the beast!


Eli irtoaako väriä värjäyksen ja pesun jälkeen niin paljon, että kaikki paikat on värissä vai tarkoitetaanko tuolla sitä että jos vahingossa leviää värjättäessä niin kiinni on ja pysyy?
Vastaa Viestiin