Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Rosilda
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 285
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 23:33

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Rosilda »

Minä sain kesällä lopultakin (vuosien suunnittelun jälkeen  ;D) kokeiltua Elumenia ja olen kyllä todella tyytyväinen. Olen värjännyt hiuksia yleensä Ferian 7.46-sävyllä tai jollain vastaavalla kuparilla, mutta tuntui että kaipaan jatkuvasti jotain räväkämpää ja kirkkaampaa ja ehkä punaiseen vivahtavaa. Elumenia laitettiin  pelkkä KK, onneksi en päätynyt laittamaan yhtään RR-sävyä vaikka se mielessä kävi, sillä lopputulos oli noinkin yllättävän kirkkkaan punainen. Vähänkään kylmä sävy ei minun ihonväriini passaa, ja ensin myös tuo KK näytti omiin silmiini melkeinpä liian punaiselta, mutta siis aivan ihana väri se on.

Tuosta värjäyksestä on nyt kulunut yli kaksi kuukautta ja edelleen väri näyttää hyvältä vaikka toki onkin haalistunut jonkun verran. Juurikasvua olen värjäillyt juurikin tuolla Ferian 7.46 värillä. Ei taida olla enää paluuta noihin markettiväreihin ellei nyt jotain houkuttelevia uutuuksia ilmaannu markkinoille. :)
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Kathy »

Kathy kirjoitti: Tilasin Beeuniquesta Special Effectsin Nuclear Rediä, saa nähdä millaiseksi sillä saa kuontalon.
Paras punainen hiusväri ikinä! Heti värjäyksen jälkeen tukka oli vähän liian kylmän sävyinen, mutta muutaman pesun jälkeen väri on muuttunut lämpimämmäksi ja todella paljon kirkkaammaksi. Tämä on jo melkein neon. ;D Kaikki aikaisemmin kokeilemani punaiset suoravärit (Directions, Stargazer, Crazy Color) olisivat jo tässä vaiheessa haalistuneet epätasaisesti kulahtaneeksi, eli en todellakaan ole palaamassa vanhaan vaan tilaan tätä tavaraa jatkossakin. Hyvästi viikottaiset värjäyssessiot!&nbsp; <3 :ts
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja keesha »

^ Kuulostaapa hyvältä tuo! Käytätkö ihan shampoopesua punaiselle tukalle? Kiinnostaisi myös kuulla, millaiseen pohjaan laitoit tuon värin. Itse en niinkään halua mitään neonväriä tukkaan, mutta tottakai saa olla intensiivinen, kun pohja ei ole kauhean vaalea. Sotkiikohan tuo miten pahasti lavuaarit, pyyhkeet yms. :P
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Kathy »

^Ihan tavallista shampoota käytän ja joskus vaahdotan jopa kahdesti, koska pesen hiukset kaksi kertaa viikossa ja käytän aika paljon muotoilutuotteita. Pohjalla mulla oli sellainen perus värinpoiston värinen keltaoranssi kauhistus. Heti värjäyksen jälkeen väri oli yllättävän tumma ja vasta pesujen jälkeen tämä on alkanut näyttää siltä mitä tavoittelin, eli kirkkaalta lämpimältä punaiselta. Tämä siis haalistuessaan muuttuu koko ajan lämpimämmäksi ja lopuksi varmaan on ihan oranssi. Mulle tuo on hyvä juttu, mutta kylmemmän sävyn hakijoille ei.

Ja joo, tämä sitten sotkee! En kyllä tiedä, onko kyse itse väristä vai eroista lavuaarien huokoisuuksissa, mutta onnistuin tällä värillä tekemään neonpunaisen pläntin altaan reunalle... Edellisessä asunnossa sain huiskia Crazy Colorin Orangea ihan miten sattui, koska sen kämpän lavuaariin taas ei imeytynyt mikään. Samoin mun pyyhkeet ovat saaneet kauniin pinkin vivahteen. ;D

Olen sotkuista huolimatta silti edelleenkin todella tyytyväinen, koska tämä väri tarraa tukkaan kiinni muita kokeilemiani tiukemmin. Muiden kanssa oli ikuisuusongelmana päällishiusten totaalikulahtaminen yhden pesun jälkeen. Mulla ei edes Elumen ole pysynyt näin hyvin.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Onko kukaan kokeillut KC Color mask shampoota, sitä punaista? Mulla on aika luonnollisen kuparinvärinen tukka ja mietin että kokeilisinko tuota vai onko se mulle liian puna-punainen. Jossain luki että se ylläpitää punaista sävyä ja ehkäisee sen muuttumista oranssiksi. Oranssi (/kupari) kun olisi mulle vaan hyvä juttu :D
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja keesha »

^^ Hmm, voit sit olla, ettei tuo ehkä käykään minulle. Itse kun haen nyt muutosta vähän kylmempään sävyyn niin tuo oranssi ei kuulostaa kovin houkuttelevalta. ;D Ootko kokeillut muita Special effectsin suoravärejä? Olisikohan niissä myös parempi pysyvyys kuin Directionsin tai Crazy colorin väreissä. Kyllästyttää tosiaan, kun pitäisi vähintään kahden viikoin värjätä, jos haluaa pitää intensiivisen punaisen. Mulla nimittäin esim. CC tarttuu suht lujasti päällihiuksiin, mutta latvat ja tyvi on hankalia, kun niistä haalistuu tosi äkkiä väri.

Edit. Googlailin vielä, että tuosta UV-sarjasta on olemassa myös toinen punainen, Cherry bomb -sävy. Mutta se näyttää samalta kuin CC Fire, eli kuultaa tosi voimakkaasti taas pinkiltä, eikä sekään ole tavoitteena. Huoh. :P Ehkä pitää kokeilla sekoittaa noita kahta.
Viimeksi muokannut keesha, 12 Loka 2014, 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja nima »

Jewely kirjoitti: Onko kukaan kokeillut KC Color mask shampoota, sitä punaista? Mulla on aika luonnollisen kuparinvärinen tukka ja mietin että kokeilisinko tuota vai onko se mulle liian puna-punainen. Jossain luki että se ylläpitää punaista sävyä ja ehkäisee sen muuttumista oranssiksi. Oranssi (/kupari) kun olisi mulle vaan hyvä juttu :D
Mulla on käytössä tää tuote. Pidän siis yllä shokkivärillä värjättyjä hiuksia (eli siis oikein kirkkaanpunaista) ja kyllä muuten pysyy. Eli en välttämättä suosittele jos aiot säilyttää luonnollisen kaltaisen kuparinsävyn. On melko pigmenttipitoista tavaraa, joten saattaa vetäistä tukkasi aika räikeäksi :)
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mulla menee ihan oikeasti hermo näiden punavärien kanssa. Ostin ruotsin puolelta Scwarzkopfin Brillance 901 (joo ne on keksineet ihan uudet värikoodit ilmeisesti, helppo siis arpoa tummuusasteiden sun muiden kanssa) ja värin nimi oli Absolute Copper. Väri näytti purkissa about 7.43 tai 6.43. Niin eiköhän tämäkin mennyt tumman punaruskeaksi samalla lailla kun viimeksi eri värillä. Mulla on käynyt tää sama jo neljästi neljän eri värin kanssa. Mulla oli ihan täydellinen kuparisävy tukassa ja yritin hakea sävyn mahdollisimman lähelle sitä niin nyt mulla on tällainen tumma joku ihmeen mahonginruskea tukka. En tiedä millä uskallan enää värjätä, millään ei tule lähellekään sellaista tulosta mitä haluan, vaan mun pitää ensin värjätä jollain kirkkaalla kuparilla ja sitten sen jälkeen hennata ja sen jälkeen odotella että vähän haalistuu ja sitten laittaa kupari sävynaamio, sitten ollaan aika lähellä haluttua. Ei muuta kuin huomenna apteekkiin askorbiinihappoa ostamaan, neljännen kerran tänä vuonna. Oon niin vihainen, tää väri vielä kuivatti tukkaakin ihan kivasti&nbsp; :#
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja nima »

Jewely kirjoitti: Mulla menee ihan oikeasti hermo näiden punavärien kanssa. Ostin ruotsin puolelta Scwarzkopfin Brillance 901 (joo ne on keksineet ihan uudet värikoodit ilmeisesti, helppo siis arpoa tummuusasteiden sun muiden kanssa) ja värin nimi oli Absolute Copper. Väri näytti purkissa about 7.43 tai 6.43. Niin eiköhän tämäkin mennyt tumman punaruskeaksi samalla lailla kun viimeksi eri värillä. Mulla on käynyt tää sama jo neljästi neljän eri värin kanssa. Mulla oli ihan täydellinen kuparisävy tukassa ja yritin hakea sävyn mahdollisimman lähelle sitä niin nyt mulla on tällainen tumma joku ihmeen mahonginruskea tukka. En tiedä millä uskallan enää värjätä, millään ei tule lähellekään sellaista tulosta mitä haluan, vaan mun pitää ensin värjätä jollain kirkkaalla kuparilla ja sitten sen jälkeen hennata ja sen jälkeen odotella että vähän haalistuu ja sitten laittaa kupari sävynaamio, sitten ollaan aika lähellä haluttua. Ei muuta kuin huomenna apteekkiin askorbiinihappoa ostamaan, neljännen kerran tänä vuonna. Oon niin vihainen, tää väri vielä kuivatti tukkaakin ihan kivasti&nbsp; :#
Mulla käy aina näin jos laitan hapetevärin latvaan saakka. Ei väliä miten kirkkaan/ vaalean värin laittaa ja tukka on aina värjäyksen jälkeen tumma mahonki. Suututtaa lähteä aina tekemään värinpoistoja juuri kun on saanut latvat hyvään kuntoon. Osaan niin samaistua :s
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Jewely »

On kyllä kumma juttu, että se on ihan sama onko värikoodi 834 vai 740 (tai joku saakelin 901) niin mahonkia pukkaa. Joka. Kerta. Näin tumma ei sovi mulle ollenkaan ja huonommassa valaistuksessa tää näyttää ihan lämpimältä ruskealta. Ei todellakaan lähelläkään mitään kivaa kuparia. Annoin värin vaikuttaa korkeintaan ne ajat mitä ohjeessa sanottiin eli en antanut edes olla yliaikaa. Käyn tänään hakemassa sitä askorbiinihappoa, sillä oon aiemmin saanut tuoreen värin aika hyvin haalisteltua ja väristä on lähtenyt juuri liika tummuus. Sen jälkeen ei ole edes tarvinut värjätä uudestaan kun väri on ollut sopiva kupari ja vieläpä tasainen. Saapa nähdä mitä tälle tapahtuu. Plan B on sitten Rial.

Edit. Askorbiinihappo pelasti jälleen! Tukasta todellakin lähti kaikki tummuus ja "ruskeus" ja jäljelle jäi tasainen kupari, just sopiva syksyyn ja tätä alunperin hainkin! En ymmärrä miten tuo askorbiinihappo toimii mutta oon niin onnellinen että saan sillä vältettyä kaikki suuremmat tukan rääkkäämiset. Hiukan tukka tietty kuivui kun annoin ensin syväputsarin vaikuttaa ja sitten vielä syväputsarin+askorbiinihapon, mutta tehikset pelastaa paljon.
Viimeksi muokannut Jewely, 18 Loka 2014, 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja keesha »

Tilasin sit kuitenkin sitä Special Effectsin Nuclear rediä koska se näytti enemmän punaiselta ja arvostelujen perusteella haalistuu myös nätimmin. Mulla meni kyllä hiuksiin koko pullo, joten kovin riittoisalta ei tuntunut. Ja vaikka kuinka yritin varoa päänahkaa niin väri valui pestessä ja aluksi näytti märkänä siltä, ettei väriä tarttunutkaan oikein muualle kuin sinne päänahkaan. ::) Mut tämä olikin todella intensiivistä joten lopputulos on alkuunsa aika tumma. Arvelen että tämä haalistuessaan muuttuu kirkuvammaksi. ;D Nähtäväksi jää, mitä tulen tykkäämään tästä väristä. Moni tosiaan on tuota kestävyyttä kehunut todella hyväksi. Se olisi kyllä plussaa. Haju muuten on aika voimakas kun pesunkin jälkeen vielä tuoksuu selvästi.

Kävin Sokokselta ostamassa hiusten hellimisviikoilta myös kokeiluun tuon KC:n Red shampoon, mutta en ole vielä päässyt testaamaan sitä.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Kathy »

^Mun ei ole vieläkään tarvinnut värjätä hiuksia uudestaan, joten hyvin kyllä on kestänyt. Päällishiukset ovat muuttuneet ehkä pikkaisen läpikuultavimmiksi, mutta sävy on edelleen punainen eikä mikään kulahtanut oranssi tms. Saa nähdä, onnistuuko tämän värin kanssa se, että tarvitsisi värjätä uudestaan vain kerran kuukaudessa tai kahdessa tyven vaalennuksen yhteydessä.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Belle »

Jewely kirjoitti: On kyllä kumma juttu, että se on ihan sama onko värikoodi 834 vai 740 (tai joku saakelin 901) niin mahonkia pukkaa. Joka. Kerta. Näin tumma ei sovi mulle ollenkaan ja huonommassa valaistuksessa tää näyttää ihan lämpimältä ruskealta. Ei todellakaan lähelläkään mitään kivaa kuparia.
Tuttu juttu, mulle on käynyt useamman kerran noin. Nykyään en uskalla enää mitään 6.45 tai 7.43 edes kokeilla, lopputulos on aina sellainen ruma mahonkiin vivahtava ruskea, mikä ei sovi mun ihonväriin yhtään. Usean epäonnistumisen ja joidenkin vaalennuspesujen jälkeen olen uskaltanut käyttää vain Casting Color Glossin 834, koska sillä tulee oikeasti oranssihtava kupari eikä tunkkaista punaruskeaa.

Onko kukaan kokeillut CCG:n sävyä 8034? Millainen tuo on verrattuna 834? Kyllästyttää oma väri ja haluaisin sävyttää hitusen kuparikultaan päin mutta en kaipaa ihan niin selvää värjäystulosta mitä 834 tulee (=selkeä tyvikasvu jota värjättävä usein). Mietin oisko tuo 8034 luonnollisempi toffee joka ei kaipaisi ihan yhtä tiuhaa ylläpitoa?
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Olen takaisin rakkaassa tummanpunaisessa värissä ja nyt mietin millä saan sen pysymään. En halua enää sitä kirkuvan feikkipunaista mikä oli pitkään, vaan nimenomaan tämän burgundyyn vivahtavan tummanpunaisen. Mutta miten? Aina kuukauden mittaan tummanpunainen haalistuu ja muuttuu kirkkaanpunaiseksi kun suoraväri on kuitenkin kirkkaan punaista (CC:n Fire tai astetta lämpimämpi versio). Sekoittaisinko suoraväriin mustaa vai millä sen saa pysymään nimenomaan tummanpunaisena?
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

^Itse käytin La riche directions:in Rubinea ja Dark Tulippia.
Vastaa Viestiin