Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Onko millään valmistajalla 5.66 sävyistä väriä?
Guru Ananda
Haiven
Haiven
Viestit: 10
Liittynyt: 24 Kesä 2015, 22:30

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Guru Ananda »

Hei Kaikki!

Olen miettinyt minkälainen punaväri on meidän punertavia sävyjä käyttävien mielestä yleisesti täydellinen ja millaisista punasävyistä me yleisesti ottaen pidämme?
Onko oranssinpunainen, puhtaanpunainen vai violetinpunainen paras, kirkas, keskitumma, erittäin tumma vai mustahko?
Itse tykkään hieman kylmänpunaisesta erittäin tummasta väristä eniten. Mitä mieltä te muut olette?
palekastro
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 571
Liittynyt: 15 Marras 2006, 01:37

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja palekastro »

Guru Anand kirjoitti: Hei Kaikki!

Olen miettinyt minkälainen punaväri on meidän punertavia sävyjä käyttävien mielestä yleisesti täydellinen ja millaisista punasävyistä me yleisesti ottaen pidämme?
Onko oranssinpunainen, puhtaanpunainen vai violetinpunainen paras, kirkas, keskitumma, erittäin tumma vai mustahko?
Itse tykkään hieman kylmänpunaisesta erittäin tummasta väristä eniten. Mitä mieltä te muut olette?
No moikka, vastaan tähän omasta puolestani. Meno on muuten hitusen hiljaista.

Itse tykkään oranssinpunaisesta, joka ei ole liian raju omaan neutraalin kultaiseen vivahtavaan värimaailmaani nähden. Puhdas punainen on liian kirkas itselleni ja saa hiukseni näyttämään peruukilta, joka on tavallaan erillään kasvojen ihon sävystä. Se sävy sopii kyllä talvityypin värimaailmaan ja Lumikki-tyyppisellle iholle. Violetinpunaisesta en osaa oikein sanoa kenelle se sopii, mutta sekin kuulostaa kyllä talvityypin sävyltä. Suosituimpia punasävyjä ovat varmaan erilaiset kuparit mansikkablondista mahonkiin 7-5-tasolla ja näihin löytyy marketeista sävyjä kevytväreistä kestoväreihin sekä suoraväreinä. Itse pidin punapäänä punaista yllä tekemällä miksin punaisesta ja oranssista suoraväristä.
Occhi verdi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 08 Heinä 2014, 16:39

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Occhi verdi »

Mulla on hiukset vàrjàtty balayage-menetelmàllà, tyvi tummaa ja latvat on vaalennettu ja pààlle laitettu punertavaa sàvyà. Kysynkin teiltà neuvoa miten voisin kotona itse yllàpitàà latvojen punaista sàvyà. Onko parempi ihan sàvyte vai suoravàri? Onko suoravàristà mitààn haittaa jatkovàrjàyksià ajatellen? Teen myòs Olaplex kàsittelyjà silloin tàllòin. :)
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Minkä sävyinen punainen on kyseessä? Jos pohjalla on jo punainen kestoväri niin jatkossa laittaisin vaan suoravärejä/sävytettyä maskia. Hapetteellinen punainen ei ainakaan mulla ole sen pitkäikäisempi kuin suoraväritkään. Suoravärisekoitus kuivaan tukkaan tunniksi muhimaan ja pesee pois. Jos tosi kestävää haluaa niin sitten elumenia. Suoraväristä ei ole mitään haittaa. Pigmentti voi jäädä kyllä tiukkaankin hiuksiin ja voi olla vaikea saada hiuksista viileän vaaleaa nopeasti, mutta se on oikeastaan ainoa haitta...ja se että saattaa sotkea kylppäriä. Vaatteista/pyyhkeistä väri irtoaa ihan pesukoneessa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Occhi verdi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 08 Heinä 2014, 16:39

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Occhi verdi »

Itseasiassa en oikein tiedä mitä punaista mulle on latvaan laitettu, olisiko vaan joku värihuuhtelu henna pigmentillä, enää vain muisto väristä jäljellä ::)
Itse olen kanssa huomannut että kyllä kestovärikin haalistuu, etenkin just latvoista. Suoraväriä siis. Millä merkillä on hyviä punaisia? Ei oranssin punaista, mieluummin tumma.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Voisit kokeilla ihan vaikka KC colormaskin punaista, sitä saa esim. prismasta. Biozellin värejä en ole itse kokeillut, mutta niistä puhutaan kovasti että vetävät aika lämpöiseksi, eli jos viileämpää punaista haluat niin siinä tapauksessa jättäisin ne tuotteet ostamatta.

Suoraväreissä en ole itse huomannut kauheasti eroja. Olen käyttänyt directionsia, crazy coloria ja special effectsiä. Jotkut kokee että jokin tietty merkki pysyy paremmin kuin toinen, mutta mun hiuksista vuotaa kaikki suoravärit samalla lailla pesussa. Sinuna kokeilisin sitä merkkiä mikä vain helpoiten on saatavilla. Pigmenttisyydessäkään en ole eroja huomannut. Parhaiten toimii kun laittaa kuivaan tukkaan ja antaa vaikuttaa sen tunnin verran. Väriä voi tarvittaessa vähän jatkaa hoitoaineella niin on riittoisampaa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

Mä kaipailisin vinkkejä mistä löytyis joku burgundyn punainen color maski? Ei huvittaisi alkaa sekoittelemaan mitään värejä keskenään. Mulla on kyllä Fantasyn burgungy suoraväri mutta maski olisi paljon helpompi käyttää ylläpitämään väriä. Oon joskus miettinyt ihan punaisen color maskin ostoa mutta mietityttää meneekö tukka siinä kohtaa liian punaiseen ::)
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Sekoita sitä sinun suoraväriä vaikka johonkin sellaisessa purnukassa olevaan tehohoitoon = color mask.  :)
3b F ii
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

^ kiitos, tuota täytyykin testailla :) Eipä tullut itselle edes mieleen :D
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Joo ihan turha ostella erikseen mitään värinaamioita tai hopeahoitoaineita, kun ne voi tehdä itsekin ja saa juuri sellaista ja sellaiseen hoitoaineeseen kun itse haluaa.  ;) Tulee paljon edullisemmaksikin, tai riippuu tietty mihin sekoittaa. :D
3b F ii
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Viimeaikoina on tuntunut, ettei marketeissa ole enää yhtäkään hyvää kuparista hiusväriä ja kerkesin jo miettiä hiusvärin tilaamista jostain, kunnes vastaan tuli uusi Schwarzkopfin #Pure color ja sen sävy 7.7. Värjäsin sillä jo eilen ja tosi hyvä kupari tuli, just täydellinen mulle eli ei liian punainen, ei liian ruskea, ei liian vaalea. Tosin ihan pakkauksen kuvan kaltaista kirkkaan oranssia ei tullut, mutta sitä en halunnutkaan. Tuskin on hiuksille kovin hellävaraista koska sisältää kaikki perinteiset hiusvärimyrkyt, mutta ainakin värjäsi juurikasvun ja lopputulos on tosi tasainen. Väriä oli myös riittävästi, käytin yhden paketin mun hiuksiin, jotka on jossain long bobin ja bsl-pituuden välissä.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä repäisin kuukausi sitten kymmenen vuoden hennailun jälkeen. Tukkaan värinpoisto, Loreal Colorista #brightred (joka jäi ihan liian shokkipunaiseksi) ja vielä Garnier nutrisse 6.60. Tää on vieläkin mun makuun vähän liian vaalea ja kirkas. Kc colormaskin punaisella saan siitä syvemmän punaisen ja nätimmän, mutta haalistuu tietenkin takaisin oranssiin taittavan punaiseksi nopeasti. Millähän tätä saisi aavistuksen tummemmaksi? Mulla ois kyllä pari purkkia Garnier Olia 6.60 kun halvalla sain... Tarraako joku marketin 6.6x hieman tummemmaksi kuin muut? 5-tummuudella punaista ei taida olla millään merkillä myynnissä...
Avatar
eveleen
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Heinä 2009, 23:36
Paikkakunta: United Kingdom

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja eveleen »

Mena kirjoitti: Mä repäisin kuukausi sitten kymmenen vuoden hennailun jälkeen. Tukkaan värinpoisto, Loreal Colorista #brightred (joka jäi ihan liian shokkipunaiseksi) ja vielä Garnier nutrisse 6.60. Tää on vieläkin mun makuun vähän liian vaalea ja kirkas. Kc colormaskin punaisella saan siitä syvemmän punaisen ja nätimmän, mutta haalistuu tietenkin takaisin oranssiin taittavan punaiseksi nopeasti. Millähän tätä saisi aavistuksen tummemmaksi? Mulla ois kyllä pari purkkia Garnier Olia 6.60 kun halvalla sain... Tarraako joku marketin 6.6x hieman tummemmaksi kuin muut? 5-tummuudella punaista ei taida olla millään merkillä myynnissä...
En tiedä onko tästä viestistä mitään hyötyä, asun itse Briteissä ja täällä valikoima osittain eri kuin Suomessa. Mutta tosiaan täältä löytyy Garnierilta sävy 5.62 (Nutrisse Ultra Colour) ja Loreal Colorista #cherryred näkyy yhden kaupan listauksessa sävynä 5.6 (vertailun vuoksi #brightred on näkynyt sävynä 8.26).

Itse repäisin viime keväänä ensimmäisen lockdownin aikana ja siirryin suklaanruskeasta ensin vähän mahonkisempaan sävyyn ja myöhemmin kesällä vaalennuspesun jälkeen 6.60 / 6.66 sävyyn. Vielä kun saisi aikaiseksi tilata suoraväriä latvojen ylläpitoon, mutta pikkuhiljaa eteenpäin projektissa.
2b F ii
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Parhaat punavärit ja punaisen värin ylläpito

Viesti Kirjoittaja Mena »

Tässähän kävi sitten niin että laitoin eilen Garnier Olian 6.60 tyveen ja vajaa 10min latvoihin ja se vetäisi tummaksi punaruskeaksi. Siis todella ruskeaksi. Meinasi kyllä itku tulla ja yritin heti haalistaa kookosöljyllä ja fairypesulla (mulla on vaan hellävaraista olaplexin shampoota ja sen litrahinnalla ei lotrata!). Ei haalistunut kauheasti, joten kipaisin heti aamusta Prismaan ja ostin Lorealin värinpoiston, Garnier nutrisse 6.60 ja Schwarzkopfin suoravärin sävyssä pillar box red.

Blandasin värinpoistoa reilusti Erisanin hoitoaineella (on muuten sopiva koostumus tähän hommaan!) ja hieroin tyveen ja blandasin vielä lisää ja laitoin latvoihin, seurasin tilannetta ja vaikutusaika oli lopulta noin 10min. Tuli yllättävän tasainen tumma punaoranssi ja ei kärsinyt niin paljoa kuin odotin kauhulla että joudun tekemään tuon toistamiseen tai antaa olla pidempään. Siihen päälle mun oli tarkoitus vetää toi pillar box red suoraväri, mutta oli kyllä niin oranssin väristä etten uskonut sillä tulevan noin kylmää punaista kuin paketissa. Onko joku testannut tota pillar box rediä, tuleeko sillä yksinään millainen? Jonkun youtubepätkän löysin ja siinäkin tuli oranssiin taittava punainen sille naiselle kun laittoi vaalennettuun latvaan. Mä päädyin sekoittelemaan ton pillar boxin kanssa reilusti kc color mask rediä ja vähän biozellin raspberryä (vaikka totesin jo aiemmin että en käytä biozellia enää kun se vaan sotkee laatat eikä jätä tukkaan väriä tarpeeksi)... Nyt tukka on taas ihan punainen ja toi suoraväri värjäsi sitten päänahankin ihan kirkkaan punaiseksi. Siinä on taas huomenna pojilla ihmeteltävää kun menen toimistolle. 8) Jätin tuon nutrissen vielä jemmaan seuraavaa tyvivärjäystä varten, jos sitten ei tulisi tällaista katastrofia.

Latvaa varten joudun ehkä hankkimaan jonkun kc color maskia järeämmän suoravärin, se meinaa taittaa oranssiin vielä ja en viitsisi rääkätä sitä enää kestovärillä nyt ainakaan hetkeen (tässä kuitenkin on reilu kuukausi sitten alla järeämpi värinpoisto ja pari kestoväriä). Onko antaa suosituksia, mikä suoraväri ois lähelle tota 6.60 nutrissen sävyä väripurkin kyljessä?

Mulla olis vielä yksi purkki tota olian 6.60 mutta taidan heittää sillä vesilintua... Tämän kokemuksen perusteella en kyllä sittenkään kaipaa yhtään tummempaa väriä. Harkitsin kyllä jos tilaisin jotain kampaamoväriä, mutta en tiedä uskallanko kokeilla jos taas menee pieleen. :-[

Tässä on kyllä tullut suihkun seiniä ja lattiaa pestyä aika urakalla sienen kanssa, kun valkoinen mattalaatta meinaa imaista punaiset huuhtomisvärit itseensä ja ainakin biozell meinaa jämähtää myös lattialaattaan. Huuhtelen vedellä seinät ja lattian ennen ja jälkeen läträyksen, mutta ei näköjään riitä. Sinänsä ei ehkä olisi väliä, mutta toi on ihan uusi kylppäri... ;D

Ainiin. Miten te suojaatte saunassa itsenne ja lauteet ym värjäytymiseltä? Meillä on huomenna taloyhtiön saunavuoro ja mietin sotasuunnitelmaa, koska tästä valuu märkänä edelleen punaista vettä vaikka pesin suoravärisörsselit shampoolla ja hoitoaineella pois.
Vastaa Viestiin