Ompelupidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Mulla on ihan sama ongelma ollut aina pidennysten kanssa, myös silloin, kun omatkin hiukset olivat aika pitkät. Hyvä leikkaus auttaa jonkun verran, kun latvoja vuollaan veitsellä sopivasti niin ne eivät niin helposti ala taipua ulospäin. Muuten suoristusrauta on (ainoa) ystäväsi. Kannattaa kevyesti itse asiassa raudalla taivuttaa latvoja sisäänpäin ennemmin kuin vaan suoristaa, toimii ja kestää paremmin. Itse tykkään myös vähän laineikkaasta lookista, siinä tosiaan tuo omien latvojen taipuminen ei haittaa.
ansq
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 200
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 20:26

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja ansq »

Onkohan kellään tietoa kuinka paljon maksaa ompelupidennyksen pelkkä LAITATTAMINEN, eli hiukset on tilattuna jo..
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Menee varmaan kampaamon tuntiveloituksen mukaan, varmaan 40 eurosta ylöspäin per tunti. Ompelupidennyksen laittamiseen kuluva aika vaihtelee kampaajan mukaan, monet ovat täällä saaneet 1,5 tunnissa, itse kävin erittäin osaavalla, pidennyksiin erikoistuneella kampaajalla ja siinä meni yli kuusi tuntia. Mutta se kyllä pysyi ja oli muutenkin erittäin hyvin kiinnitetty.
katti

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja katti »

Onko kellään ohuttukkaisella kokemusta lettipidennyksestä? Mulle laitetaan ilmeisesti yksi puntti sitä lyhintä mahdollista hiusta päähän, ja oma tukka on aiiivan onneton hiirenhäntä, vielä jonkinlainen sulkasato on tässä viime kuukausina vaivannut niin omaa tukkaa on hirmu vähän.

Lähinnä olen siis huolestunut siitä että miten herkästi alkaa näkymään se ylin lettirivi. Kampaajaan luotan kyllä ihan 100%:sti, mutta jos on huono tukka niin eipä se kampaajakaan sille määräänsä enempää mahda. Kokeilen nyt kuitenkin tätä koska haluaisin oikeasti pitkät hiukset ja tämä oma hiirenhäntä on niin kamala että naturellina pitkä tukka olisi varmaan lähinnä surullinen näky.

Mites sitten kampaukset lettipidennykseen, kärsiikö niitä nostaa yhtään ilman että alin letti tai sivut paistavat läpi?

Voin sitten itse tulla vastailemaan näihin kysymyksiin muutaman viikon päästä :D
katti

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja katti »

No niin, nyt voin vastata itselleni ;D Aika hyvin tuo ylinkin rivi tonne omaan tukkaan uppoaa, ehkä vähän joutuu tupeeraamaan päällimmäisiä hiuksia mutta ei mitään kauheeta säätöä kuitenkaan.

Ja hei, kerrankin oli hyötyä huonokuntoisista latvoista - kampaajan ei tarvinnut leikellä pidennystä eikä omaa tukkaa juuri ollenkaan, kun oman hiuksen latva on niin oheneva että uppoaa tosi hyvin tohon pidennykseen, ei jää mitään rajoja vaikka pituuseroa on lähemmäs kolmekymmentä senttiä :D
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Ei tästä vastauksesta tosiaan enää mitään iloa ole, mutta mullakin ylimpiä hiuksia joutui takaa hieman aina tupeeraamaan ompelupidennyksen kanssa. Mulla on tuossa takana ylhäällä pyörre ja siitä kohtaa pidennyshiuksen kiinnityskohta saattoi näkyä, jos ei tupeerannut. Ei siis tarvinnut mitään takkutukkaa vääntää, ihan sleekin lookin kyllä sai, kun tupeerasi vähän ja siloitteli päältä.
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Nanette »

Olen nyt päättänyt, että minulle paras pidennys on ehdottomasti tämä sillä se tulee kaikkein edullisemmaksi varsinkin kun koulussa voidaan aina laittaa tämä minulle ja kaverini varmaan voi aina joskus huoltaa sitä.
Muutenkin tällä tavalla saa hiusta varmaan eniten kiinnitettyä kerralla eli saa tuuheat hiukset myös latvoista jos vain on varaa ostaa hiuksia tarpeeksi:X
Mutta kun minulla on suuri ongelma. Varmaan täältä hairtradelta ostan sillä havinta mitä on tullut vastaan vai tietääkö joku edullisempaa?
Mutta kun näissä' väreissä on todella suuria eroja:

Katselin sivuja ja siellä kun on laineekkaana tuota samaa hiusta samalla väri koodilla, mutta hiuksen väri kuvassa ei ole lähelläkään sitä toista? http://www.hairtrade.com/product_info.p ... cts_id/251
Mistä siis voi tietää kumman väristä se nyt on? Tuo olisi kamalaa jos se olisi tuota keltaista.
Tässä siis se väri samalla koodilla kun tuo keltainen, mutta ei ole lähelläkään samaa väriä.
http://www.hairtrade.com/product_info.p ... ucts_id/44

Mistä nyt tiedän kumman väristä se on? Onko joku tilannut noita vaaleita?

Muoks: Mitä luulette paljonko noista tulee toimituskuluja Suomeen? Monta kymppiä?
Viimeksi muokannut Nanette, 24 Helmi 2009, 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
ZaparoZanna

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja ZaparoZanna »

Hei kertokaas kuinka kauan koko pään pidennyksen laittoon menee yleensä aikaa? Erät puolituttu lupasi tehdä sen 110 eurolla. Kuulostaa aika paljolta kuitittomaksi hommaksi mutta onko se? Hän tekee huolellista jälkeä ja kokemustakin on vissiin ihan hyvin.
ZaparoZanna

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja ZaparoZanna »

Viisi kiskoa kuulemma pitäisi laittaa minun hiuksiin. Eli taitaa olla aika kallista, mikäli aikaa menee vähemmän kuin kaksi tuntia?
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Mulle laittoon meni reilu kuusi tuntia hiusten värjäyksineen kaikkineen. :o Ompelupidennyksen laittoi nimenomaan hiustenpidennyksiin keskittynyt kampaaja ja kampaamo. Laittaja oli tosi ammattitaitoinen ja huolellinen ja ompeli kunkin kiskon vissiin pari kertaa. Letit hän yhdisti pään takaosassa keskellä käyttäen yhdistämisessä sitä pelkkää lankaa ja ne olivat todella hyvin kiinni. Letit pysyivät valumatta koko sen ajan, kun niitä pidin, joten oli tuntien istumisen arvoista.
ZaparoZanna

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja ZaparoZanna »

Näemmä paikallinen kampaamokoulukin tekee lettipidennöksiä (onko ompelupidennys sama kuin se?). Uskaltaisikohan opiskelijoiden käsiin antaa oman päänsä, mitä mieltä olette?
maarit
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 253
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja maarit »

Mun ompelupidennyksiin aikaa meni 1,5 tuntia ja hyvät tuli. Mun mielestä kouluissa ei opeteta ompelupidennystä. Eikö lettipidennys tarkoita pikkulettipidennystä. http://www.juurikasvu.org/smf/index.php ... 9.msg99410
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Firestarter kirjoitti:
Roksane kirjoitti: Mulle laittoon meni reilu kuusi tuntia hiusten värjäyksineen kaikkineen. :o
Kuusi tuntia?! Oli pakko pysähtyä kunnolla miettimään tätä, ja korjaan arviotani vajaaseen kahteen tuntiin. Tästä on jo aikaa joten en ihan tasan tarkkaan muista.Nyt olen lähinnä poikennut huoltamassa tukkaa. Yhtään pidempään laitossa ei kyllä  mennyt. Kävin itsekin pidennyksiin erikoistuneessa liikkeesä ja jälki oli täysin ammattitaitoista, pysynyt hyvin etc.
Jooh, suurimmalla osalla varmaan se maks. puoltoista tuntia on kestänyt. Mä olen täällä aina ihmetellyt, miksi mulla kesti niin kauan, kun suurin osa selvinnyt tyyliin tunnissa. Sama kampaaja laittoi sinetit paljon nopeammin, kun muilla taas on mennyt päinvastoin. Eipä se mua haitannut, kun ei ollut tuntiveloituksella tehtävä vaan kiinteähintainen.
ZaparoZanna

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja ZaparoZanna »

Miten nuo lettikohdat reagoivat harjaamiseen? Löystyvätkö vai pitääkö niitä nimenomaan harjata?
Shampoo pitää varmaan hieroa päähän varovasti, jotteivat letit löysty? Miten joku onnistuu tekemään hoitsikkapesun, eikö siinä tarvitse hieroa todella pitkään päänahkaa?
Entä onnistuuko ompelupidennösten föönääminen? Omat hiukseni ovat luonnonkiharat mutta föönään ne nykyään päivittäin suoraksi. Olen hankkinut myös suorat pidennykset joten ainakin nuo omat päälle jäävät hiukset pitää saada föönättyä suoraksi. Saa nähdä millainen urakka on edessä.
Onko ompelupidennyksille jotain pesuvinkkejä? Pestäänkö ihan normaalisti vai onko vaarana, että märän hiuksen paino irrottaisi letit?

Ei malttais sitten niin millään odottaa enää  ;)
ansq
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 200
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 20:26

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja ansq »

Kun mulla oli aikoinaan ompelupidennys, en tehny sille mitään erikoista, ihan normaaliin tapaan pesin, harjasin. Ja eikä valittamista ollu!
Sen takia se onki niin ihana, ja helppo keino saada pitkät hiukset, ja haluun kyllä uudestaankin, onkin varastossa jo hiukset valmiina odottamassa oikeaa hetkeä :D
Vastaa Viestiin