Ompelupidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Juuri viime viikolla menin siitä ratikalla ohi ja kyllä siellä näytti olevan porukkaa sisällä. Sattumoisin vaan katselin samaa, että onko kyseinen paikka enää hengissä.
Mordred
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 06 Touko 2006, 21:48

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mordred »

Hmm, no onpa kumma sitten etteivät vastaa. Olen nyt kolme viestiä lähettänyt. Pitäisi ehkä uskaltaa sitten soittaa, paikan päällä en pääse käymään kun en asu lähimaillakaan  :-\
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Puhuvat kehnosti suomea siellä ja veikkaanpa, että nuo nettisivutkin on joku ulkopuolinen heille värkännyt. Kävin kerran kysymässä, myyvätkö aitohiusta. Eivät ymmärtäneet koko sanaa. Sen jälkeen kysyin englanniksi (moneen kertaan) käyttäen sanaa "human hair". Näytti hetken, että lamppu olisi syttynyt, mutta kaivoivat sittenkin kaapista kuituhiusta.  ::) Ehkäpä aitohius oli loppu tai jotain eivätkä osanneet sitä englanniksi kertoa. No, annoin lopulta periksi ja lähdin toiseen kauppaan.  :)
ZaparoZanna

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja ZaparoZanna »

Hiukset kaipaisivat kunnon hoitoainekäsittelyä mutta miten te käytännössä annatte hoitsikan vaikuttaa hiuksisa paria minuuttia pitempään? Se kaksikin minuuttia on niin pitkäveteistä värjötellä kylppärissä pesun jälkeen. Voiko hoidon laittaa kuiviin hiuksiin ja pestä shampoolla sitten hoitsikan poispesun jälkeen?
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja princess »

^Pese lavuaarissa tukka ja laita hoitis/tehis muhimaan. Sit kokosuihkuun.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Nanette »

Voi kun himottaa niin nämä pidennykset. Aikoja sitten olen päättänyt, että ompelupidennykset haluan, mutta monta kuukautta oikeastaan yli puoli vuotta olen miettinyt mistä hiukset ostan. Ongelmana on se, että yhden puntin haluan minimissään 50 cm hiusta ja toisen sitten lyhemmän. Ongelma on siinä, että hiukseni ovat erittäin vaaleat noin 12-1 eli vaalea tuhka ja kaikki kaupoissa myytävät hiukset on niin keltaisia, että  en haluaisi alkaa vaalentamaan hiusta sillä muutekin se on jo huonokuntoista. No taittamalla varmaan pääsen ihan ok tulokseen niiden kanssa.

Mutta siis saako Tallinnasta ostettua aitoa hiusnauhaa? Onko siellä kampaamo tukkuja ja miten hinnat siellä? Netistä varmaan tilaan, mutta pian lähdössä Tallinnaan niin voisi olla hyvä tilaisuus.
Myydänkö siellä mitään muita pidennyksiä kuten klipseillä? Entä hinnat?
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
lip_eh
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 198
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 14:40

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja lip_eh »

Mulle laitettiin ompeluidennys maanantaina 13.10  ja hyvältä tuntuu. Karvat on 50cm pitkiä ja tilasin ne Rapunzel of Swedenistä. Todella nopea toimitus muuten! :-* Mulla laitettiin 3/4 puntti päähän siten, että puolet karvoista värjättiin mustaksi ja loput jätettiin 613 -sävyiseksi.

edit. Nyt 19.11 pidennys tuntuu edelleen hyvältä. Letit irronneet päänahan luota noin 1,5-2 senttiä.
Minua vain harmittaa se, etten voi oikein pitää hiuksia täysin vapaana tai perus ponnarilla! Tuntuu , että omat hiukset erottuvat pidennyshiuksista liiaksikin.. Miten saisin häivytettyä omat karvat pidennysten seasta?
Suunnittelin, että kuukauden parin päästä, kun noita kiskoja pitää nostaa, niin laittaisi päälimmäiseen/ylimmäiseen kiskoon karvaa, jonka pituus olisi kahden ääripään väliltä: Omien hiusten ja pidennyksien välillä.
Parantaisikohan tuommoinen  menettely omien hiusten häivytysongelmaani?
Viimeksi muokannut lip_eh, 19 Marras 2009, 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Tuo leikkaaminen auttaa mielestäni huomattavasti, itsekin olen "vuollut" niitä päällimmäisiä pidennyshiuksia sellaisen välipituuteen. Vaikka oma hius olisi miten kerrostetusti leikattu, niin sen oman ja pidennyshiuksen eron huomaa helposti, jos pituuseroa näiden kahjden välillä on huomattavasti.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mulle laitettiin toissapäivänä ompelupidennys ja oon ihan rakastunut tähän <3. Päädyttiin tosin tekemään mulle vaan kahteen kerrokseen kiskot ja niihin tuplana hiusnauhaa (nauhaa oli 150cm josta jäi yli noin 40cm verran), kun mulla on niin pieni pää ja ohuet hiukset takaa päältä että jos kolmannen kerroksen olis laittanut niin joutuisin koko ajan olla korjailemassa ettei peruukki näy.&nbsp; :D Osa ylemmän kiskon hiuksista leikattiin sellaiseen välipituuteen ettei näy selvää rajaa missä menee oma ja missä pidennyshius. Leikattiin muutenkin V-muotoon kun mulla on edestä lyhyemmät hiukset muutenkin.

Vähän kyllä pelottaa että nää lähtee valumaan nopeasti kun ei ole missään vaiheessa kiristänyt letit päänahkaa tai tuntunut muutenkaan pahalta, kuulemma pitäis ihan sattua alkuun että tietää lettien olevan tarpeeksi tiukalla. Noh, kaveri sanoi että ei ole kauheasti tehnyt ompelupidennyksiä muille kuin itselleen (tekee yleensä kaikille keratiinisineteillä) joten ne ei ole sellaiset tosi tiukat mutta nostellaan sitten jos lähtevät ennen aikojaan valumaan. Pitäisi varmaan hennata vielä kertaalleen tää pidennysosio kun on aavistuksen vaaleampaa luonnonvalossa kuin oma hius, mutta en jaksa alkaa säheltämään kun tukka on jo päässä. Mikähän siinä muuten on että ei löydy kauheasti tekijöitä ompelupidennykselle, tarjolla on lähinnä vaan sinettipidennysten tekijöitä?
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mena »

^ Mä veikkaan muotoilutuotteiden jäämiä. Mulla tulee tosta yhdestä hiuslakasta töhnää päänahkaan, siihenkin kohtaan jossa ei ole pidennyskiinnitystä. Voihan se toisaalta olla päänahan omaakin talia tms se mömmö, jos sulla oli sitä vaan lettien kohdalla? Kun ei sinne lettien sekaan saa yhtä hyvin vaahdotettua shampoota kuitenkaan ja päänahka ei siitä kohtaa "kulu" samalla&nbsp; tavalla.

Mulla nostettiin kolmen viikon päästä laitosta jo tota alempaa lettiä kun oli niin pahasti valahtanut ja kehittänyt kivan rastatakun. Ylempi letti on myös valunut mutta ei niin pahasti että olis tarvinnut uusia, eikä siihen ole takkujakaan tullut. Tykkään kyllä edelleen näistä kuin hullu puurosta, on niin ihanaa että voi ihan huoletta survoa hoitoaineen tyveen asti.&nbsp; :-*
Mamaz

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mamaz »

Tilasin Rapunzelilta hiusnauhaa, ja tarkoitus olisi ompelutekniikalla laittaa omaan päähän kiinni.&nbsp; :) Osaatteko suositella Oulusta jotakuta keskihintaista, ihan hyvää tekijää?
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mena »

Miten usein te muut ompelupäiset olette huoltaneet / nostattaneet lettejä? Mulla on 6 viikkoa viime käynnistä ja ei ole yhtään valunut mutta on kasvanut niin että pari senttiä on jo tyvestä lettiin. Menen ensi viikolla huoltamaan, mutta mietin tässä että oletteko muut pitäneet sen 2-3kk? 3kk tuntuu ihan utopistiselta, nehän roikkuu silloin jo monta senttiä! Voi kyllä olla että joudun siihen 2kk väliin pidentämään jo ihan rahallisen tilanteen takia vaikka mulla onkin edullinen ja hyvä tekijä. :) Vaihdoin siis tuosta kaverista toiseen tyyppiin, kaverin tekemät oli niin huonot että valui heti jo viikossa ja oli liian isot letit tehnyt ettei ne edes jääneet piiloon kunnolla.
elisa81

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja elisa81 »

Mä pidin viimeks joku 14 vkoa eli melkein 3kk:tta :p Kulutin siis tukan ihan loppuun ja laitettiin uudet karvat kokonaan. Kyllä loppuaikana joutui vähän katteleen miten tukkaa piti auki olessa kun vähän ne letit alkoi jo pilkottamaan.. Mut suurin ongelma ehkä oli ne takut joita oli sinne letin ympärille ilmestyny, oli aikamoinen proggis saada letit auki..

Btw, moni on kysellyt täällä Helsingistä hyvää laittajaa niin ainakin voin suositella Beatia ja sieltä etenkin Tyttiä :) Sijaitsee Sörnäisissä ja hintakin on tosi kohtuullinen!
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja bast »

Mun kasvatus on niin hidasta, että hirmuisesti tekisi mieli pidennyksiä. Pelottaa vaan kun on takkuuntuva hiuslaatu, että mitä kauheuksia ja rastoja siihen sitten kehittyy... Tarkoitus olisi kumminkin kasvatusta jatkaa ja omakin tukka on yli bsl. Uskaltaiskohan sitä kokeilla?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mihin sä meinasit että niitä rastoja ja takkuja tulee? Ei mulla ole tullut, jos olen jaksanut kiltisti joka päivä harjata hiukset kunnolla. Ja mulla on sentään 45 euron ebay-tukka.&nbsp; ;D
Vastaa Viestiin