Ompelupidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja siili »

^Todella hyvän näköinen! Kuinka paljon pidennyspuntit maksoivat?
Jippii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:44

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Jippii »

Toinen puntti oli 105e ja toinen 85e... Olivat pisimmät, mitä siellä putiikissa oli (The Look Salon, Helsingissä).. Olisivatkohan olleet n. 60-65cm pitkät. Lyhyempiä sai 40-60 eurolla, ja aitohiusta siis. Kuituhiuksiakin löytyi ja hinnat tuosta sitten vielä halvemmat.

Oli muuten oikea hiusnauhojen taivas tuo paikka, satoja erityylisiä, - värisiä  ja -pituisia nauhoja.
Nina*

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Nina* »

Jippiin pidennykset kyllä todella kauniit ja luonnollisen näköiset  :)
Jippii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:44

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Jippii »

No mulla nää ainakin on ihan yhtä takkua, jos en jatkuvasti oo harjaamassa... Mutta erityisesti just tuolta lettien kohdalta.. Ja kutiaakin päänahka  ihan perkuleesti lettien kohdalta, kun tuntuu ettei niin helposti pääse sieltä pesemään.  ???



Mun pidennyksen laitosta on aikaa nyt kohta 3 viikkoa, ja nuo hiusnauhat repsottaa reunoilta jo miten sattuu. Tosin kyllä vain vasemmalta puolelta päätä.  ::) Näiden laittaja ompeli nää  kaikki oikealta vasemmalle, eli ilmeisesti on sitten päätteleminen tehty miten sattuu.  :-\
Jippii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:44

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Jippii »

^ Ei nuo hapsottavat reunat mua haittaa, kun eivät ainakaan vielä näy. Tosin tuo ylin letti on pistetty niin korkealle, että kun hiukset tästä vielä kasvavat, niin taatusti näkyy.  :-\ Mulla kun oma hius on leikattu kerrostetusti, ja päällimmäiset hiukset ulottuu suunnilleen leuan tasalle, ja ylin letti tosiaan pistetty niin ylös, että omia hiuksia on sen päällä tosi vähän.

Voi olla etten enää uusi tätä, kerta riitti. Onneksi omat hiukset kasvaa nopeasti, ehkä vuoden tai parin päästä suurin osa hiuksista on yhtä pitkät mitä ne olivat ennen sitä surullisen kuuluisaa pätkäisyä... jonka takia tää pidennys mulla päässä nyt onkin.  ::)
Jippii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:44

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Jippii »

Nonniin, pitääkin tulla heti valittamaan tänne. Joo. En tiiä miten nää on tänne päähän ommeltu, mutta nyt kun tarkemmin aloin tutkiskella tuota ylintä lettiä ja hiusnauhaa, niin tajusin että eihän se hiusnauha oo kunnolla ees kiinni siinä letissä.  :o Kummastakin reunasta luonnollisestikin on juu kiinni, mutta sitten keskeltä sitä hiusnauhaa voikin nostella miten tykkää. Eli ei oo ommeltu kiinni kuin reunoista.. tai sitten oon onnistunut repimään sen irti.  ::) Muita kun kokeilen, niin ne on kyllä paremmin ommeltu. Onkohan tädille iskenyt laiskuus tota ylintä ja viimeistä ommeltaessa.... tai sitten vain tosiaan oon ite sen onnistunut repimään, tää pää kun on kutinut oikeen urakalla... Joskin oon kyllä mahdollisimman varovasti koittanut raapia.


No joo, en oo kyllä tyytyväinen tän hiuksen laatuunkaan. Tosi kuiva ja takkuuntuva, koko ajan sais olla änkeemässä jotain tököttiä ja harjaamassa.  >:( Luonnollisestikaan ei voi olla samanlainen kuin oma hius, mutta en mä olettanut että aitohiusta pitäis kuitenkaan ihan näin kovasti hoitaa.  ::) Ja voi luoja miten nää hiukset irtoilee siitä nauhasta... Lattiat lainehtii tätä hiusta.  >:( Ihan vaan kädellä kun varovasti käy hiukset lävitse, niin käteen jää kiva tuppo.


Ai että tekis mieli repiä nää päästä pois.
Firestarter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 17 Loka 2007, 11:56

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Firestarter »

^
Eivät ole minullakaan keskeltä kiinni, vain reunoista. Ajattelin että näin sen kuuluu ollakin mutten suoraan sanottuna enää tiedä kun en näitä alkuun hirveästi tutkinut tai räplännyt letityskohtia.
Minkä merkkistä tukkaa sinulla on?
Omani on kai so capia ja vaaleaa=vaalennettua muttei silti pahemmin takkua. Juurtenkin takkuminen tuntuu talttuvan säännöllisellä co-pesulla.
Tuo hiustenlähtö on kyllä hirvittänyt itseänikin. Pitää varmaan tilata jostain uutta ja hurauttaa ompelukoneella nauhat jos jossain vaiheessa tuntuu että on pakko laittaa lisää lähteneiden tilalle.
Ninamia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 410
Liittynyt: 29 Syys 2006, 09:17

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Ninamia »

Minulla on kyllä aina ollut letin koko matkalta kiinni tuo pidennysnauha. Kuulostaa kyllä oudolta että olisi vain päistä kiinni, kun hiukset kasvaa niin arlkaa varmaan aika paljon roikkumaan ja purkautuukin herkästi, kuvittelisin ainakin...
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja siili »

Jippii kirjoitti: No joo, en oo kyllä tyytyväinen tän hiuksen laatuunkaan. Tosi kuiva ja takkuuntuva, koko ajan sais olla änkeemässä jotain tököttiä ja harjaamassa.  >:( Luonnollisestikaan ei voi olla samanlainen kuin oma hius, mutta en mä olettanut että aitohiusta pitäis kuitenkaan ihan näin kovasti hoitaa.  ::)
Kyl sen aitohiuksen kanssa saa valitettavasti stressata. Muistan miten itsekin olin ihan ihmeissäni sen kanssa! Mietin et mitä mä teen väärin, kun se pirulainen hapsotti takussa joka suuntaan ja tuli ihan täyteen kaksihaaraisia.

Mutta nyt aika on kullannut sen verran jo muistoja, että taidan hakea taas teippipidennykset päähän. ;)
Viimeksi muokannut siili, 08 Huhti 2008, 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jippii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:44

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Jippii »

^ No nää hiukset oli kakshaaraisia täynnä jo ostettaessa... Mutta kai sitä väkisinkin tän pituisissa hiuksissa niitä pukkaa olemaan. Enää en muista, minkä merkkistä hiusta tää oli, mutta epäilen ettei kovinkaan tunnettua ainakaan.  ;D

Alkaa jo naurattaa nää.. Huomasin, että tuohon ylimmäiseen lettiin on sitten päätetty ommella kaksi kappaletta hiusnauhaa.. Mullahan siis pistettiin yhteensä 2 punttia hiusta, koska oma tukka on niin paksu. Mutta että pitikö tuonne ylös tunkea kaksi hiusnauhaa, eikö niitä olis kannattanut tunkea alemmas... etenkin kun tosiaan tuo ylin letti on niin korkealla, että huhhei.

Avokki nauraa kun tuskastelen näiden kanssa... "Niin piti ensin leikata ne hiukset lyhyeksi ja sitten täytyikin ottaa pidennys ja nyt pitäisi saada se pidennys jo pois"... No hei, naisiahan tässä vaan ollaan!  ;D


Edittiä... Joo, tässähän mä näitä nyt sitten irroittelen päästäni.  :D Jospa nyt sitten tulevaisuudessa muistaisin, etten enää leiki mun arvokkailla hiuksilla.  :P
Viimeksi muokannut Jippii, 07 Huhti 2008, 15:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Oliko se nyt niin, että kävit siis Hgin Hämeentien The Look Salonissa? Hyvä vaan tietää, etten sinne omaa ruhoani roudaa, jos kerran heti alkaa repsottaa (eikä ole kunnolla edes kiinni). Miten tuntuu, että juuri ompelupidennystä ei oikein missään osata tehdä? Itse haluaisin sen taas jos pidennykset laitan, hyvät kokemukset edellisestä. Sen kävin laittamassa Cloxissa. Mutta saattaapi siis olla, että kokeiluun päätyy teippipidennys, kun en uskalla tuota ompelupidennystä kohta enää missään ottaa...
hanna7

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja hanna7 »

Lueppas huviksesi Roksane tuolta micro ring-keskustelun loppupuolelta hiusnauhan kiinnittämisestä micro ringeillä. Siellä on videoitakin miten ne laitetaan. Itselleni laitettiin viikonloppuna noin pidennys, ja olen edelleen tosi tyytyväinen näihin. Paljon helpompi tapa kiinnittää pelkkää hiusnauhaa entä ompelemalla.
hilma3
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 89
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 21:08

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja hilma3 »

Mulla on ollu sellanen kampaajakaverin tekemä ompelupidennys. Säilyikin ihan ok kuntoisena jonkun aikaa. Se hiuskaan ei kyllä ollut kovinkaan laadukasta et kaikki hiusnauhat ei varmaan takkuunnu niin paljoa.. Loppujen lopuksi olin valtavan helpottunut kun sain sen reuhkan pois niskasta ja olihan omaakin tukkaan tullut jo pituutta. Parisen kuukautta sitä pidennystä tuli pidettyä.
saragna
Haiven
Haiven
Viestit: 9
Liittynyt: 01 Heinä 2008, 10:48

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja saragna »

No niin, nyt on sitten täälläkin ompelupidennys päässä. 60 cm remy-aitohiuksesta tehty. Panikoin ties kuinka kauan siitä, kun piti hiukset itse värjätä, mutta siistihän tästä tuli. Oma tukka on tosin tummempi ja tuo laina hius punaisempi, mutta minusta näyttää vain hienolta. Arveluttaa vain nyt noiden lettien kanssa (vaikka ohuet ovatkin!), kun tuntuvat niin hitaasti kuivan enkä viitsisi aina hiusten kuivaajaakaan käyttää. Pelkään noiden muhivan liikaa. :/ Olen ehkä vain vainoharhainen, mutta muuten hiukset ovat jo nyt kuivat, mutta nuo letit eivät...
Ninamia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 410
Liittynyt: 29 Syys 2006, 09:17

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Ninamia »

saragna kirjoitti: Arveluttaa vain nyt noiden lettien kanssa (vaikka ohuet ovatkin!), kun tuntuvat niin hitaasti kuivan enkä viitsisi aina hiusten kuivaajaakaan käyttää. Pelkään noiden muhivan liikaa. :/ Olen ehkä vain vainoharhainen, mutta muuten hiukset ovat jo nyt kuivat, mutta nuo letit eivät...
Mulla ainakin huomaa kun ompelupidennyksen ottaa pois niin on letillä olleet hiukset hieman sen tuntuiset että eivät ihan kaikista puhtaimmat ole eli kyllä varmaan muhivat hieman  :-\  Välillä ihan hyvä kun letin saa pois ja saa kunnolla lettikohdan selvitettyä ja puhdistettua..
Viimeksi muokannut Ninamia, 24 Heinä 2008, 09:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe
Vastaa Viestiin