Ompelupidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Hyvä, että jotain korvausta sentään sait. Oli sentään halukas korvaamaan toisin kuin se kampaaja, jolla laitoin permiksen. Hänestä oli minun vika, etteivät kiharat kihartuneet. En kuulemma osannut laittaa niitä. (en parjaa kampaajia. harmitti vain se huono palvelu mitä sain.)

Mitäs tigejä muuten otit? ;D (onni onnettomuudessa: ne olis saattanu myydä Wellaa)
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Penny »

Stationery joo, ajattelinkin seuraavaksi kokeilla noita klipsejä, kun tukkaakin on vielä jäljellä leikkelystä huolimatta, pitänee tutustua tuohon klipsipidennysketjuun tarkemmin. :)

Rolla, tilanne meni yllättävänkin hyvin, ei oltu kiukkuisia tai kettumaisia puolin eikä toisin. Kovasti kampaaja sanoi että seuraavalla kerralla onnistuisi varmasti paremmin, mutta en taipunut... saati siihen että leikattaisiin (vaikkakin olisi tullut tarpeeseen), hitsistäkö minä tiedän miten sellainen onnistuu, tämänkin piti onnistua ihan helposti ja nopeasti.

Ja Mustikka, et siis saanut mitään korvauksia vaikka permis ei ollutkaan kihara, ja vaikka valitit asiasta?! :o Uskomatonta... Varmaan sekin on asiakkaan vika jos kampaaja ei osaa leikata tukkaa kerroksittain tms. Ohhoijaa. Siis tosiaankin ammattikuntaa yhtään väheksymättä, mutta kieltämättä on alkanut mennä itseltäkin maku pikkuhiljaa, kun ei voi luottaa osaamiseen... tai sitten tullut liian (näsä?)viisaaksi / varovaiseksi hiusten suhteen. Tigeistä otin O&H & Fashionista-hoitikset sekä Spritz & Shinea, kun en siihen hätään muutakaan keksinyt, tieto tuotekorvauksesta tuli niin äkkiä eikä hyllyssä näkynyt mitään muita tuttuja nimiä. Lisäksi tuli joku Fudgen kosteuttava pikkuhoitis. Ja SE nyt tosiaan vielä olisi puuttunut, että olisivat korvanneet jollain Wellalla. ::)
Viimeksi muokannut Penny, 22 Touko 2006, 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Metku »

Hienoa Penny, että sait edes jonkinlaisen korvauksen ja sait itsesi rohkeasti (ja asiallisesti) ilmaisemaan tyytymättömyytesi.
Stationery kirjoitti: Hyvä että asia päättyi kuitenkin suht hyvin. Ja tuo löytämäsi kuva vastasi siis todellisuudessa sitä oikeaa lettien koko ja näköä. :)
Jep. Kuvat vastaavat sitä milta mun letit myös näyttivät.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Penny »

Metku kirjoitti:
Stationery kirjoitti: Ja tuo löytämäsi kuva vastasi siis todellisuudessa sitä oikeaa lettien koko ja näköä. :)
Jep. Kuvat vastaavat sitä milta mun letit myös näyttivät.
Hyvä tietää, osaa sitten katsoa tulevaisuudessa tarkemmin kampaajan tekosia, jos joskus vielä moiseen ryhtyy. Näytin tuota samaista kuvaa kampaajalle, että tällaisia niiden lettien pitäisi olla, eli paljon ohuempia (vieressä oli kuva sen tekemistä leteistä), johon kampaaja totesi että joo, ehkä tuollaiset pienet olisi helpompi ja nopeampi tehdäkin kuin yksi pitkä kiemurteleva, niissä käännöksissä menee kuulemma eniten aikaa. Totesin vielä, että kovin paksut letit on vaikea piilottaa ohuiden hiusten alle ja löystyvätkin varmasti nopeammin kuin pienet, kampaaja oli samaa mieltä. Ehkä sekin oppi jotain tästä, toivottavasti.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
mangomeloni

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »

Onneksi et mennyt uusintaan harjoitusmateriaaliksi, sillä jos kampaajan taidot ovat noin hakusessa niin ei siitä vielä seuraavallakaan kerralla mitään tule. Ja hän ei varmasti ole kuullutkaan noista mitä aikaisemmin jo mainitsinkin, eli hiusten painon jakautumisesta, langan laitosta jne jne. (Jos kerta vain letin paksuus häntä arvelutti)

Liian ohutkaan letti ei ole hyväksi jos nauha on pitkä tai paksu, eli varsinkin reunoille tulee liikaa painoa muutamalle karvalle. Letin paksuudessa huomioidaan aina tietenkin omien hiusten paksuus, mutta myös tulevan nauhan paino.

edit: Itse olen kyllä sitä mieltä että kyllä tuosta kuuluisi saada rahansa takaisin, kokonaan. Tai edes tuotekorvaus koko summasta. Koska tässä on kysymys kuitenkin niin virheellisestä työstä, ei asiakkaan mielen muuttumisesta tms. Mutta silloin varmaankin tarvitaan jo puolueettoman (hyväksyttävän) tahon lausunto asiasta.
Viimeksi muokannut mangomeloni, 22 Touko 2006, 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Penny kirjoitti: Ja Mustikka, et siis saanut mitään korvauksia vaikka permis ei ollutkaan kihara, ja vaikka valitit asiasta?! :o Uskomatonta...
Sain kyllä korvauksen. Hän leikkasi hiuksiani ja värjäsi tyven. Naama pitkällä vain sen teki ja syyttelyjen kera.

On kyllä hyvä, jos kampaaja sai vähän opetusta samalla. Ei ehkä tee samaa virhettä yhtä pahasti jonkun toisen tukalle.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
ulysses

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja ulysses »

Kyselisin niiltä jotka ovat hairiumisha hiusnauhansa tilanneet:

Tuleeko kokopitkä hiusnauha yhtenä nauhana vai pätkittynä?
Olen vähän vaiheillut valmiin kiharan ja suoran hiuksen välillä, kihara on pätkitty "kahdeksaan erittäin ohueseen nauhaan", suorasta ei sanota mtn. Aloin miettiä että tuskin mä kahdeksaa kuitenkaan päähäni laitan, eli jos tuo suora tulee yhtenäisenä siitä on sitten helpompi pätkiä.
Hairiumin hiuksesta kiinnostaisi tietää, kuinka hyvin tottelee muotoilua ja esim lämpörullia? Mulla varmaan on edessä lämpörullien laittaminen joka aamu, ja pitäisi voida luottaa siihen, että irtohius sitten todella pysyisikin koko pvän kiemuralla ettei tule noloja tilanteita.

Muutenkin kiinnitystarpeista: millaisella langalla hiusnauha kannattaa kiinnittää?


Viimeksi muokannut ulysses, 24 Touko 2006, 09:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Penny »

Mustikka, hyvä sentään että jotenkin korvasi, vaikka ikäväähän se on kuunnella syytöksiä. :-\ Onko kyseessä muuten sama permis mitä olet kasvattelemassa pois?

Ja mangomeloni - tosiaan olisihan sen koko summan voinut saada takaisin työnä, mutta kun en enää uskaltanut sinne tukkaani antaa käsiteltäväksi (pelkkä värjäys ja leikkaus olisi olleet jo tuon verran mitä maksoin pidennyksestä) -  ja tuotteina ei kuulemma voitu koko summaa korvata. Mutta olkoon, parempi näinkin kun ei mitään, ja aikamoinen opetus tämä oli itsellekin. Ensi kerralla (jos moinen vielä tulee) kysyn tasan tarkkaan asiat etukäteen ja vaadin tiedot paperillekin, minkälaiset/-paksuiset letit tulee, miten ne kiinnitetään, mitä maksaa ja sanon että penniäkään enempää en sitten maksa vaikka menisi 10 tuntia.
ulysses kirjoitti: Kyselisin niiltä jotka ovat hairiumisha hiusnauhansa tilanneet: Tuleeko kokopitkä hiusnauha yhtenä nauhana vai pätkittynä?
Muutenkin kiinnitystarpeista: millaisella langalla hiusnauha kannattaa kiinnittää?
Ainakin tuo tilaamani 70cm hiusnauha tuli neljänä nauhana, vaikka kuvittelin että tulisi yhtenä kokonaisena. Taisi muutkin saada tuota pituutta pätkittynä, lyhemmistä hiuksista en sitten tiedä.

Karhunlankaa (tms) on ainakin aiemmin jossain suositeltu kiinnitykseen, tai jotain tarpeeksi kestävää. Esim. se oma pidennys oli kiinnitetty jollain perus-ompelulangalla, joka jo kiristettäessä katkeili tiuhaan tahtiin, kampaaja joutui laittamaan moneen kertaan uudelleen.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Eihän siinä pitäisi ompelulankaa käyttää! Se on ihan liian ohutta, heikkoa ja voi "syödä" hiuksia poikki ohuutensa ja "terävyytensä" takia.

Ulysseus: Melkein neuvoisin kuitenkin ottamaan sen kiharamman, koska omasikin on.
Silloin pelaat ainakin varman päälle, sillä mikään ei ole niin kauheaa kuin että oma letti on kihaa, ja sieltä seasta valuu suorat jatkeet  :o
Ja siinähän on ihan kohtuuton homma alkaa jokapäivä kihartamaan niitä, ja jos se kiharuus ei pysykkään...
Ja saako siitä kiharasta samanlaista kuin omasta, vai onko päässä sitten kahdella eri kiharatyypillä olevaa hiusta.

Aika kuivaa ja käsiteltyähän tuo pidennyshius on, voi olla että se ei välttämättä tykkää kovin hyvää jos sen kihartaa jokapäivä lämpörulilla.

Mulla oli joskus maailmankaikkeuden parhaat jatkeet! Ne olivat kiharat, ja oma letti myös, ja oli muuten helpoin letti mitä mulla on ikinä ollut!
Muuta ei tarvinnut kuin aamuisin kostutti sen hoitosuihkeella, ja puristeli kiharat esiin omasta ja jatkokarvasta.
Laittamiseen meni n3-5min  ;D Ja porukka kehui sen ihan kuplille  ;D
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
ulysses

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja ulysses »

Ishamael kirjoitti: hoitosuihkeella,
Haa! Millä hoitosuihkeella?
Viimeksi muokannut ulysses, 24 Touko 2006, 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Penny »

Ishamael kirjoitti: Eihän siinä pitäisi ompelulankaa käyttää! Se on ihan liian ohutta, heikkoa ja voi "syödä" hiuksia poikki ohuutensa ja "terävyytensä" takia.
Jotenkin tuokaan ei tullut yllätyksenä näin jälkikäteen. ::) Siispä ainoa mikä pidennyksessä meni kohdilleen ja oli sellaista kuin piti - oli hiusnauha, ja senkin tilasin itse.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Melkeimpä sama millä hoitosuihkeella, ei niissä NIIN isoja eroja ole, vesipohjaisia ja aika kevyitä kaikki.
Mulla oli matyrixin instacurea, matrix biolagen fortifying hoitosuihketta, masteyn punaisessa pullossa olevaa (en muista enää nimeä) ja miracle mistiä.
Vaahtohoidot käyvät muuten myös hyvin, mulla oli ainakin kaduksen revival moussea ja perm care moussea sekä wellan jotain color nutrtitin vaahtoa.
Niitä saa sitten ihan kunnolla ylihoitaa ja muotoillakkin jätettävillä hoitiksilla jos vain voi, menevät muuten niin nopeasti aivan toivottoman karheiksi.  ;)
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
ulysses

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja ulysses »

Ja mistä sä sun maailmankaikkeuden parhaat jatkeet olit hankkinut Ish?
Mulla on ongelmana se, et hairiumin sivulla painotetaan sen kiharahiusnauhan  olevan erittäin ohutta - olin kelannut laittaa vaan parisen riviä enkä suinkaan lähellekkään kahdeksaa - siinähän tuplaatuu hintakin jos laitattaa kampaajalla.

Jos teen niin, et joka toinen päivä suoristan omat ja joka toinen kiharran jatkeet... ::)
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Minun pidennykseni ainakin olivat kiinni omelulangalla (ja ovat klipseissäkin kiinni ompelulangalla) ja mitään vahinkoa ei aiheutunut. Tärkeää oli vain kuulemma, ettei langassa ole nailonia, joka saattaa saada hiuksia katkeamaan.

Muiskataa kuuten kun laitatte tuota nauhaa päähän, että kannattaa ompelukoneella surauttaa vielä kerran ne hiukset kiinni nauhaan, tukka säilyy paljon paremmin päässä kun hiuksia ei irtoile yhtä paljon.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Penny kirjoitti: Onko kyseessä muuten sama permis mitä olet kasvattelemassa pois?
Joo, sama painajainenhan se.

Hui, tuo Stationeryn vinkki kuulosti väärin luettuna pahalta. "muistakaa muuten kun laitatte tuota nauhaa päähän, että kannattaa ompelukoneella surauttaa vielä kerran ne hiukset kiinni päähän..." :o ;D
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Vastaa Viestiin