Ompelupidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
lip_eh
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 198
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 14:40

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja lip_eh »

Mutta miten ihmeessä ne letit menevät päässä? En millään käsitä/ymmärrä! ;D Onko jompikumpi linkin ( http://kuvablogi.com/nayta/651328/ ) kuvista oikea tapa? Ja miten kotioloissa saa leikeltyä sen hiusnauhan latvat sellaisiksi etteivät ne vain sojota siellä.. ::)
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Juurikin noin ne tulee, pienen pienet ranskalaiset letit päänmyötisesti, makuasia kumpaako letitystapaa käyttää.
Se, miten omien hiusten latvat jäävät lettien päistä esilllee, riippuu husten pituudest. yleensä ne jäävät sen pidennyshiuksen alle, varsinkin tuossa tavassa jossa letit päättyvät taakse keskelle.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Ninamia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 410
Liittynyt: 29 Syys 2006, 09:17

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Ninamia »

Minulla päätty letit taakse keskelle ja se on mielestäni ihan toimiva tapa, koska sivuilla on hyvä että letit ovat ohuet, jottei ne näy.
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe
vivitsu

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja vivitsu »

miten osaan valita oikean pituisen nauhan pidennykseen?kun omat pisimmät hiukset on johku rintsikoitten kohtaa ni riittääköhän tollane 14inch nauha eli siis n.35cm.ku tarkotus ois ottaa tuuhennos ei niinkään pidennystä mutta oishan s eihan kiva jos pituuttaki hiukan tulis..ku ei viitis turhaa tilata pidempää ettei mee ihan hukkaa.joutuuko sitä pidennyshiusta leikkaamaan lopuksi?eli lyheneekö se vielä siitä?
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

vivitsu kirjoitti: miten osaan valita oikean pituisen nauhan pidennykseen?kun omat pisimmät hiukset on johku rintsikoitten kohtaa ni riittääköhän tollane 14inch nauha eli siis n.35cm.ku tarkotus ois ottaa tuuhennos ei niinkään pidennystä mutta oishan s eihan kiva jos pituuttaki hiukan tulis..ku ei viitis turhaa tilata pidempää ettei mee ihan hukkaa.joutuuko sitä pidennyshiusta leikkaamaan lopuksi?eli lyheneekö se vielä siitä?
Hiusta ei tarvitse leikata lopuksi, jos pituus vaan itseä miellyttää. Itse veikkaisin, että 14 tuumaa on liian vähän, oisko 18 kuitenkin parempi, jos haluat vähän lisää pituuttakin? Kannattaa arvioida hiuksen pituus niin, että laitat mittanauhan pään niskaan n. pari-kolme senttiä niskan hiusrajasta ylöspäin ja annat mittanauhan laskeutua vapaasti selkää pitkin. Siitä sitten katsot, mihin kohtaan / miten alas esim. se 35 cm yltää. Saat vähän osviittaa siitä, minkä pituinen hius olisi hyvä.
Ninamia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 410
Liittynyt: 29 Syys 2006, 09:17

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Ninamia »

^^Jos omat hiukset on kerrostetut, niin paremmalta pidennyksen/tuuhennoksen saa näyttämään, jos hieman leikkaa myös pidennyshiusten latvoja, niin että ne paremmin sulautuvat omiin hiuksiin. Eli pidennyshiuksessa voi olla hyvä olla hieman varaa leikata.
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Olen itsekin leikannut juurikin tähän suuntaan, paitsi että en ole ottanut varsinaisesta pituudesta pois, mutta leikannut pidennyshiukseen hieman kerroksia, jotta sulautuu paremmin omaan hiukseen. Aika ehdoton juttu varsinkin, jos omat päällihiukset ovat kovin lyhyet, esim. alle hartiamitan, ja pidennyshius on taas tyyliin vyötärölle tms.
Mirkkis

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mirkkis »

MaariaR kirjoitti: Ompelypidennys kiinnoistaisi mutta seuraavanlainen kysymys askarruttaa mieltä:
Mitenkähän pitkään pysyy ompelupidennys liukkaissa hiuksissa? Eli miten usein niitä pitäisi sitten käydä kiristyttämässä?
Kun pidennykset kiinnostaisi, mutta hiukset on niin liukkaat, että mietin kannattaako ompelypidennyksiä edes ottaa.
No mä kävin loppujen lopuks kampaajalla laittaas (27.9)  ja tänään oli pakko ottaa alin rivi irti ku oli irronnut reunasta niin pahasti.. Ois tietty ehkä saanu korjattua niin että purkaa vaan toisen letin ja laittaa uudelleen. Alkaa vaan meneen hermo ku hius on niin huonolaatuista että yhtä takkupesää koko pää, pakko vaan sinnitellä ku oli niin kallis hankinta  ;D

Mutta jos joku kaveris suostuu kiristään niin sittehän voit laittaa huoletta..
Kampaaja tosin sanoi että joku pitää kuukauden ja joku kakskin..
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Syvere kirjoitti: No mä kävin loppujen lopuks kampaajalla laittaas (27.9)  ja tänään oli pakko ottaa alin rivi irti ku oli irronnut reunasta niin pahasti..
Ei pitäisi todellakaan löystyä noin edes liukkaassa hiuksessa! Menisin sinuna ihan ehdottomasti valittamaan asiasta kampaajalle. Kuukausi-kaksi on ihan minimi, mitä ton pitäis näyttää HYVÄNÄ, ei mikään maksimiaika, niin kuin kampaajasi on antanut ymmärtää.
MaariaR kirjoitti: Mitenkähän pitkään pysyy ompelupidennys liukkaissa hiuksissa? Eli miten usein niitä pitäisi sitten käydä kiristyttämässä?
Kun pidennykset kiinnostaisi, mutta hiukset on niin liukkaat, että mietin kannattaako ompelypidennyksiä edes ottaa.
Mulla on tosi liukkaat hiukset, vaikea esim. saada edes tupeerattua ilman kaiken maailman tököttejä eikä takkuunnu oikein mistään. Mulla oli ompelupidennys ja pidin sitä 2,5 kuukautta ilman mitään ongelmia. Ei löystynyt yhtään. Etsit vaan ammattitaitoisen kampaajan, ettei käy niin kuin Syverelle.
Viimeksi muokannut Roksane, 17 Loka 2007, 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mirkkis

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mirkkis »

Ei pitäisi todellakaan löystyä noin edes liukkaassa hiuksessa! Menisin sinuna ihan ehdottomasti valittamaan asiasta kampaajalle. Kuukausi-kaksi on ihan minimi, mitä ton pitäis näyttää HYVÄNÄ, ei mikään maksimiaika, niin kuin kampaajasi on antanut ymmärtää.
En usko että valitus auttaa, koska kampaaja nimittäin sanoin että ei kestä kauaa hyvänä. Lisäks sen yhen letin oon jo ottanut irti. (ei oo todisteita) Se sanoi että jos irtoo ekan viikon aikana, niin korjaa, mutta jos löystyy kahen viikon aikana niin ei. Nyt ne letit roikkuu noin 1.5cm päässä päänahasta, eli on valuneet. (Mun hiukset kasvaa hitaasti, eikä mulla ees oo liukkaat hiukset, tupeeraukset ym. pysyy hyvin  :o)

Mun operaatiohan maksoi 81€. (opiskelija-alennuksella!) Nyt hirvittää miten oon voinut maksaa noin paljon. Mutta muuten ois jäänyt nauha varmaan kaappiin makaamaan.

Edit. Eli nyt muutaman päivän yli kuukauden pidin pidennyksiä. Alkoi ylin rivi sivuilta roikkua jo noin 4cm päässä, kun omat hiukset on kuitenkin suht lyhyet niin oli pakko ottaa pois.  >:(

Edit.2.0 Eilen 11.11.07 Laitoin sitten itse itselleni ompelupidennyksen. Kun en mikään näppärä oo sormistani niin jälki on mitä on. Olis huomattavasti auttanut asiaa jos olis ollu kaksipuoleiset kylppärinpeilit  :) Ja Sormusti  :D Käyrää neulaaki ois voinu käyttää.. Katotaan nyt miten pysyy..

Edit.2.1 Tänään 13.11.07 Otin sit pidennyksen pois.  :'( :'( Se oli vaan yhtä takkukasaa..

Ja arvatkaa mitä, haaveilen taas pidennyksestä. Ei tarvis kun omaa hiusta joku 10-15cm pidemmäksi niin ois hyvä.. Toinen ongelma on että tää nykyinen pituus on niin hankala että leikkaus houkuttelee tosi paljon.. Taidan siirtyä lukemaan kasvatusketjuja..  :)
Viimeksi muokannut Mirkkis, 13 Marras 2007, 08:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Tulee kyllä :) Varmaan kannattaa kuitenkin sanoa kampaajalle, jos käytät paljon kireitä, korkeita ponnareita, silloin sitä hiusnauhaa ei laiteta ihan niin lähelle ohimoita (saattaa näkyä, jos hiukset on kireällä ponnarilla).
ansq
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 200
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 20:26

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja ansq »

Kuvia! Laittakaahan ihmiset kuvia omista pidennyksistänne! Mullaki ois varmaa yks hyvä kuva jossain, mut ne kuvat on vielä cd:llä ku kone vaihtu..
Nina*

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Nina* »

Mua houkuttelisi hirveästi ompelutuuhennos. Kampaajani sanoi hiusnauhan + laiton maksavan n.200-260€ ja korjaus olisi aina 30€ paikkeilla. Ehkä uskaltaudun keväämmällä kokeilemaan, lisätuuheus olisi niin kivaa  :)
Jippii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:44

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Jippii »

Nonihh, nyt on sitten ompelupidennys päässä. Lähelle päästiin sitä pituutta, mitä omat hiukset oli ennen kuin mielenvikaisuuksissani menin ne pätkäisemään.

2 punttia hiusta laitettiin, koska omat hiukset on sen verran paksut, että 1 puntti olis kampaajan mielestä näyttänyt hölmöltä - latvat olis olleet ihan lirua verrattuna muuhun tukkaan.

Laittaminen kesti joku 2½ tuntia... Ja jumaleissön sitä tuskaa!!! Oon aina tiennyt, että mulla on herkkä päänahka, mutta oikeesti se kipu oli niin mieletön, että luulin tajun lähtevän. Yksikään lävistys tai tatuointi ei oo ikinä sattunut ees kolmasosaa tosta tuskasta. Koitin vaan kestää ja aatella, että sittenhän se on ohi... ja että kauneden eteen kuulukin kestää vähän tuskaa...  ::)

Mut joo, lopputulos miellyttää, tosin en oo vielä kunnolla ehtinyt luonnonvalossa peilailee. Paranoidina muuten kotimatkalla olin ihan varma, että ne letit näkyy tai että muuten kaikki näkee että tää on pidennys....  ::)
Jippii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:44

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Jippii »

No mulla oli muutenkin vähän kovakourainen se laittaja... esim. kun se suoristusraudalla kävi vielä mun omat hiukset lopuks läpi, niin sekin tuntui ihan hirveeltä. Se painoi sillä raudalla täysillä ja sit repi sitä niitä hiuksia pitkin... Auts. Ja kuulin, miten osa mun hiuksista sanoi sopimuksensa irti.  ::)

edit.. pöh koitin lisätä kuvan mun pidennyksestä, mutta en saa toimimaan... äh, sainpas ;)

Kuva
Viimeksi muokannut Jippii, 11 Maalis 2008, 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin