Ompelupidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Mirkkis

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mirkkis »

Kuinka kauan teillä on noi letit pysyneet kireellä? Tai kuinka pitkässä ajassa on kasvanut/valunut kuinkakin paljon? Mulle kaveri laittoi reipas viikko sitten letit, (noin 1cm paksuiset, aika paksut) ja nyt jo valunut (jakauksesta) sellanen kolme senttiä. Mietinkin tässä että osaako kampaaja tehdä tiukemmat letit ja kauanko ne pysyy hyvänä? Kun en oikein ole saanut selville missä vaiheessa noita olis tarkotus taas nostaa.

Mulla on siis korvien tasolle asti letitetty koko "niska"/pään alaosa, ja niistä tuli se neljä lettiä. Olin niin suunnitellut että kaveri mulle tekis letit aina about 1kk välein, mutta en kyllä tiiä miltä nää näyttää kuukauden kuluttua, eikä oikein oo toistakaan kaveria. (osaiskohan anoppi  ;D ???) Onko kukaan onnistunu ite tekeen noita lettejä?  :D


No niin, tänään 2.9 on yks letti sit puoliks purkaantunut. Se oli vaan tollanen kaponen ja poikaystävän avustuksella se otettiin pois. Eli letit kai liian huolimattomasti päätellyt ja liian paksut/löysät.

Mun täytyy varmaan myös käydä tuolla Vaasan Jonna & Joonaksella laittamassa tää tukka kuntoon, oli niin kiva tää reilu viikko kun oli taas pitkä tukka. Saas nähä mitä siellä sanotaan kun on nauha valmiiksi pätkitty.. Ja varmaan laitan vielä vähän väriäkin..
Viimeksi muokannut Mirkkis, 02 Syys 2007, 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ninamia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 410
Liittynyt: 29 Syys 2006, 09:17

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Ninamia »

Mulla uusittiin letit 2 ja puolen kuukauden päästä laitosta ja silloin olivat ehkä reilun sentin? päänahasta. Eli eivät kyllä viikossa valu yhtään ja oikeastaan toi pari senttiähän melkein on kasvanut tukka.

Mun letit on kyllä paljon ohkaisemmt kuin 1 cm, joten oiskohan noiden lettiesi paksuus syy siihen, että valuvat..
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe
Lilly Missy

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Mulla on letit myös tosi ohuet, eikä nyt puolessa toista viikossa ole valunut yhtään. Sen verran on löystynyt, ettei kiristävää tunnetta enää ole.

Ninamia: Kuinka pitkät sun omat hiukset oli kun sulla oli toi pidennys? Mulle sanottiin, että kuukauden välein pitäisi uusia. Tuuhennusta voisi kuulemma uusia 2-3kk väleinkin. Mä oon kyllä ihan varautunut uusimaan 1kk:n välein, varsinkin kun värikin tuntuu haalistuvan aika hyvin tästä omasta blondatusta hiuksesta.
Ninamia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 410
Liittynyt: 29 Syys 2006, 09:17

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Ninamia »

^Mun omat hiukset on aika pitkät eli lyhyimmät päällihiukset on leukaan ja pisimmät alla olevat hiukset on ehkä viis senttiä vajaa rintsikoiden kohtaan. Eli pidennys /tuuhennos on aika hyvin omien hiusten alla piilossa ja ei kyllä näkynyt ollenkaan 2 ja puolen kuukauden jälkeenkään.Kuitenkin paremman näköinen kun kirisettiin.
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Mirkkis kirjoitti: Kuinka kauan teillä on noi letit pysyneet kireellä? Tai kuinka pitkässä ajassa on kasvanut/valunut kuinkakin paljon? --- Mietinkin tässä että osaako kampaaja tehdä tiukemmat letit ja kauanko ne pysyy hyvänä? Kun en oikein ole saanut selville missä vaiheessa noita olis tarkotus taas nostaa.
Jos on ammattitaitoinen pidennysten laittaja, ne letit tosiaan pysyvät kireellä kyllä vaikka kaksikin vuotta :) Ongelmahan on vaan siinä, että omat hiukset kuitenkin kasvavat ja siksi - vaikka itse letit olisivat kuinka kireät - pidennysosiot alkavat ennen pitkää roikkua ja tuntua epämukavilta. Ja tietenkin pidennyskin alkaa näyttää lopulta epäluonnolliselta, kun ihmeelliset hiuslaatat alkavat vilkkua omien hiusten välistä. Kyllä (ammattitaitoinen) kampaaja varmasti saa paremman lopputuloksen aikaiseksi. Lettien ei todellakaan pitäisi olla 1 cm paksuja.

Itse pidin 2,5 kuukautta ompelupidennystäni. Hiuksieni kasvuvauhti on ihan normaali, reilu sentti / kk. 2,5 kuukauden jälkeen letit jo selvästi roikkuivat, mutta pidennystä olisi kyllä voinut pitää kauemminkin. Kyllästyin sitten vaan siihen pidennyksen jatkuvaan hoitamiseen.
Viimeksi muokannut Roksane, 04 Syys 2007, 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lip_eh
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 198
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 14:40

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja lip_eh »

http://www.additionallengths.co.uk/Prod ... roductID=1 Onko tuo tuote semmoinen hiusnauha, jota käytetään ompelupidennyksissä? ??? :P

ja mikä ero yllä mainitsemallani tuotteella on tähän tuotteeseen:
http://www.additionallengths.co.uk/Prod ... roductID=2
Viimeksi muokannut lip_eh, 04 Syys 2007, 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.
Silver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 580
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 06:14

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Silver »

^On.Kuvasta päätellen +&nbsp; tuossa lukeekin tuo weft<----tarkoittaa hiusnauhaa.

+ tuossa ekassa on selitetty että se hius on käsitelty niin menee oikeinpäin.Toisessa ei oo siitä mainintaa.
Eli ei pitäisi takkuuntua tällainen hius niin helposti.
Viimeksi muokannut Silver, 04 Syys 2007, 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat
lip_eh
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 198
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 14:40

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja lip_eh »

Aa.. Kiitos tiedota :) Mutta osaisitko vielä kertoo että mitäs eroa noilla tuotteilla on?? :P
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

lip_eh kirjoitti: Mutta osaisitko vielä kertoo että mitäs eroa noilla tuotteilla on?? :P
Ensimmäinen hiusnauha on Remy-hiusta, eli se on käsitelty niin, että hiussuomut ovat oikeinpäin (kuten Silver sanoikin). Toisin sanoen yksittäiset hiukset ovat samoin päin toisiinsa nähden kuten normaalisti päästä kasvaessaankin. Jos yksittäiset hiukset menevät sikin sokin eripäin, hiusten suomut takertuvat toisiinsa = takkuuntuvat.

Toinen ero on se, että eka vaihtoehto on kiinalaista hiusta ja toka vaihtoehto aasialaista hiusta ylipäänsä. Toisessa vaihtoehdossa on siis mikälie mix milloinkin eri hiuslaatuja ja on siksi todennäköisesti huonolaatuisempaa.

Suosittelisin siis ekaa vaihtoehtoa!
lip_eh
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 198
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 14:40

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja lip_eh »

Okei. Mutta toinen vaihtoehto on silti myös hiusnauhaa? Kun en oikein näistä tiiä ;D
Kasvain sanoi kasvain ja kasvoi vain. Toimispa myös hiuksiin.
Mirkkis

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mirkkis »


Haa, nyt selvis miksi mun pidennys oli niin helposti takkuuntuvaa. ??? Tietenkin ostin sitä halvinta, ja vaikka olin kuinka tätä ketjua selannut niin eihän mitään jää päähän.&nbsp; :o Nyt siis etsimään vinkkejä miten tuollaisen pörrööntyvän ja takkuuntuvan ompelupidennyksen sais pidettyä sileänä, kiitävänä ja suorana. Ennen ekaa pesua oli silkkinen ja suora, nyt on sellainen paksumpi/pörrösempi? ja käsitellyn tuntuinen, haiseekin permanentti(?) aineelle.&nbsp; :( Tukka ei oo nyt juuri päässä, (Eli mulle voi antaa vinkkiä voiko sille nyt tehä jotain tehohoitoa) mutta varmaan tän tai ens kuun aikana meen kampaajalle sen kiinnittään.

Ja mun hiusnauhahan oli Hairtradelta.
Silver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 580
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 06:14

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Silver »

lip_eh kirjoitti: Okei. Mutta toinen vaihtoehto on silti myös hiusnauhaa? Kun en oikein näistä tiiä ;D
On,on molemmat hiusnauhaa.Laatu vain erilainen.
Eikä noista voi siltikään tietää mitä se laatu loppujen lopuksi on ostat sen hiuksen sitten melkein mistä vaan.
Mutta kyllä niitten kanssa toimeen tulee,mutta työtä se vaatii joka tapauksessa.
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat
yeahyeahyeah

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja yeahyeahyeah »

Olen harkinnut ompelupidennyksiä. Tuli tässä nyt mieleen, että kun tähän asti minulle on ollut itsestäänselvyys, että aitoa hiusta sen olla pitää, mutta löysin tällaisen tosi edullisen hiusnauhan, joka on synteettistä materiaalia, ja mietin, että olisikohan tuo täysin surkea pidennyksissä? Kun lukee, että erittäin hyvälaatuista, mutta eihän se aidon hiuksen veroista kuitenkaan ole. Siis tämä: http://www.dreamhair.fi/71,hiusnauha-180cm-1b.html. Mitään hirveää käsittelyä hiusten ei kyllä tarvitsisi kestääkään, kun tukkaa ei tarvitsisi värjätä, kihartaa tai mitään muutakaan. Toinen vaihtoehto on tuo Hairtrade, jossa hiukset myös halpoja, mutta eipä tunnu sekään välttämättä kovin hyvältä, kun Mirkkis sanoi että juuri tuo kyseinen hius, jota olen itsekin ajatellut, on kovin helposti takkuuntuvaa sorttia. :s Mitähän tässä nyt tekisi.
Lilly Missy

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Mirkkis kirjoitti: Ja mun hiusnauhahan oli Hairtradelta.
Tuolla myytävät on kaiketi samoja mitä mä oon ostanut ebaystä, kuvat ainakin on ihan samat. Mulla tää ei kyllä takkua mitenkään oudosti. Kampaajakin kehui näitä karvoja todella hyvän laatuisiksi, istutuskin on kuulemma todella hyvä. Meinasi tippua jakkaraltaan kun kuuli hinnan ::)

Mulla on yks letti löystynyt paljon enemmän kuin muut, tosin se tuntui jo alkuun hieman erilaiselta kun muut. Se on kyllä viimmeiseksi laitettu, ja toinen asiakas odotti jo vuoroaan. Ehkä vähän kiireellä osuutta asiaan.

Ei nää kyllä enää näytä yhtään aidoilta, kun omasta hiuksesta on väri haalistunut vähän, mutta kiillossa näkyy se suurin ero. Tuntuu, ettei oma tukka kiillä juuri ollenkaan verrattuna pidennyksiin. Pitää varmaan kaivaa jostain Tigin s-factory näytepullot, niillä taisi saada kiiltoa aikaiseksi.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

yeahyeahyeah kirjoitti: Olen harkinnut ompelupidennyksiä. Tuli tässä nyt mieleen, että kun tähän asti minulle on ollut itsestäänselvyys, että aitoa hiusta sen olla pitää, mutta löysin tällaisen tosi edullisen hiusnauhan, joka on synteettistä materiaalia, ja mietin, että olisikohan tuo täysin surkea pidennyksissä? Kun lukee, että erittäin hyvälaatuista, mutta eihän se aidon hiuksen veroista kuitenkaan ole.
Olen höpöillyt tuosta kuituhiuksesta enemmänkin tuonne Kuitupidennysten hoito ja käyttökokemukset-ketjuun. Omasta mielestäni siis kuituhiuksissa on valtavia laatueroja niissäkin, aivan kuten aitohiuksessakin. Mulla on ollut sinettipidennys kuituhiuksesta ja mielestäni se pysyi paremmassa kunnossa kauemmin kuin aitohiuksesta tehty ompelupidennykseni sitä ennen. Mutta jälleen on sanottava, että laadusta ei oikein voi noiden nettisivujen kuvailujen perusteella tietää, käytössä sen vasta sitten huomaa ja jonkin verran silloinkin, jos pääsee ihan fyysisesti stä hiusta hypistelemään ja luonnossa näkemään. Huonoimmat kuitulaadut huomaa jo heti siinä vaiheessa.
Vastaa Viestiin