Ompelupidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Mä voisin kertoa niistä kokemuksista, joita on tullut siitä kun olen kaverille kiinnittänyt ompelemalla (kuitu) hiusnauhan useampaankin kertaan.
Meillä se letti pysyi hyvänä sellaisen kuukauden, puolitoista, jonka jälkeen aina irroitettiin ja oltiin vähän aikaa ilman ja laitettiin taas kiinni, letin koko ja tiukkuus vaikuttaa varmasti aika paljon, itse en punonut kaikista pieneintä mahdollista lettiä kun ei ollut koskaan tarkoitus pitää sitä kerralla maksimiaikaa.

Aitoa hiustahan voi käyttää vaikka kuinka pitkään, sehän on kuin normaalia hiusta eli hoito tarkaisee aika paljon.
Mitään rasitustahan hiukseen ei sinällään kohdistum joka voisi romahduttaa kunnon (värjäykset, permenetit.)
Eli ainoa rastus tulee siitä pesemisestä, ja harjaamisesta joka pikkuhiljaa voi rispaannuttaa hiusta.

Mutta jos pitää kunnon ylläpitohoidon jatkuvasti, ei hius mene välttämättä juuri miksikään.
Pidennnyshius on kyllä usein kuivahkoa ja voi haaroittua helposti, joten pääsen Penny hoitamaan sitä kunnolla.
Sinun hoitotottumukset tuntien, tuskin voisi umpikärähtänyt hiuskaan parempaa hoitoa osakseen saada.

Mulla on parikin kaveria purkanut letin ihan omia aikojaan kun ovat kyllästyneet eivätkä ole jaksaneet odotella milloin purettaisiin, poikkaveri vai hommiin. Letin päältä vain hiukset ylös kiinni, ja pienillä saksilla tai ratkojalla lanka poikki.
Sitten vain letit auki.

Ihan vaaratonta ei lettipidennyskään ihan aina ole.
Niitäkin tapauksia nimittäin on, että kiinnitysletistä on tehty liian pieni, ja liian kireä, ja kun siihen yhdistettän hiusnauhan paino, on toisille tullut pälvikalju siihen letin paikalle.
Eli kireä letti on pikkihiljaa nyhtänyt hiukset juurineen irti, kun siihen on vielä tullut se hiusnauhan paino joka märkänä vielä lisääntyy.
Siksi mä olen laittanut ennemmin astetta isomman letin, ja uusinut sen sitten vastavaasti useammin, kun kuitenkin olen aina pelkkänä kaverin palveluksena sen kiinittänyt. Joten ei ole tullut mitään kustannuksiakaan vaikka kerran kuukaudessa laittaisikin.

Toiselle kaverille ollaan laitettu aina pidennyksenä, toisella kaverilla hiukset on vyötärölle ja tumman violetit, ja sekaan on laitettu pelkästään väriksi kirkkaan shokkipinkkiä hiusnauhaa.

Aidon hiuksen kanssa ei ole ollut minkäänlaisia takkuntumisongelmia, kuituhiuksen kanssa sitten kyllä siitäkin edestä. Kuituhius ei tahdo kestää kuin kerran, korkeintaa kaksi tuossa hommassa.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Penny »

Ishamael kirjoitti: Niitäkin tapauksia nimittäin on, että kiinnitysletistä on tehty liian pieni, ja liian kireä, ja kun siihen yhdistettän hiusnauhan paino, on toisille tullut pälvikalju siihen letin paikalle. Eli kireä letti on pikkihiljaa nyhtänyt hiukset juurineen irti, kun siihen on vielä tullut se hiusnauhan paino joka märkänä vielä lisääntyy.
Nyt meni kyllä Ishamael yöunet ja naapurinkin mielenrauha samalla... :o Pälvikalju ei ole toivottu vieras. Tosin olihan tuo jo tiedossa, mutta siirtänyt sen samantien syrjään mielestään. Iiks, ei saa maalata pirua seinälle, kun asioilla on taipumus tapahtua - joten ehkä on parempi jättää aihe tähän. Mutta joo, hoitoa tuo lisätukka varmasti tarvitsee ja tulee saamaankin.

Alkaisitkos Ishamael tukkaveljekseni, saisit kiristää munkin(kin) letin aina kun pää löystyy? ;D

Ompelupidennyksessä ei muuten tainnut päteä mikään kielto, ettei saisi käyttää esim. kosteuttavia aineita, ettei letti löysty? Eivät muuten ole vastanneet Hairiumista mitään, toissapäivänä tein tilauksen. Eikai asia taas kaadu siihen...
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Penny kirjoitti:
Ishamael kirjoitti: Niitäkin tapauksia nimittäin on, että kiinnitysletistä on tehty liian pieni, ja liian kireä, ja kun siihen yhdistettän hiusnauhan paino, on toisille tullut pälvikalju siihen letin paikalle. Eli kireä letti on pikkihiljaa nyhtänyt hiukset juurineen irti, kun siihen on vielä tullut se hiusnauhan paino joka märkänä vielä lisääntyy.
Nyt meni kyllä Ishamael yöunet ja naapurinkin mielenrauha samalla... :o Pälvikalju ei ole toivottu vieras. Tosin olihan tuo jo tiedossa, mutta siirtänyt sen samantien syrjään mielestään. Iiks, ei saa maalata pirua seinälle, kun asioilla on taipumus tapahtua - joten ehkä on parempi jättää aihe tähän. Mutta joo, hoitoa tuo lisätukka varmasti tarvitsee ja tulee saamaankin.

Alkaisitkos Ishamael tukkaveljekseni, saisit kiristää munkin(kin) letin aina kun pää löystyy? ;D

Ompelupidennyksessä ei muuten tainnut päteä mikään kielto, ettei saisi käyttää esim. kosteuttavia aineita, ettei letti löysty? Eivät muuten ole vastanneet Hairiumista mitään, toissapäivänä tein tilauksen. Eikai asia taas kaadu siihen...
:o Joo, ei kiitos kaljua tännekkään! Mä jo sieluni silmin nään kun se painava hiusnauha nyhtää mun hiukset irti..

Meidän töissä on yksi kuulemma sormistaan näppärä tyttö, joka saa sitä lettiä opetella tekemään! Saa sitten uusia sitä mulle aina tarpeen tullessa! Voi laittaa sitten vähän paksumman letin, niin pysyy omat karvat siellä missä kuuluukin  ;)

Se tyttö joka mulle nyt laittaa sen ompelupidennyksen, ehdotti että laittaisin sen sijaan kaksipuoleisenteippinauhapidennyksen(varmasti ihan oikea termi  ;D). Sanoi että olisi hiuksille vielä hellempi kuin tuo ompelupidennys, varmaan just ton nyhtäytymis-vaaran takia. Onko kellään parempaa tietoa/kokemusta tästä systeemistä? Ishamael?
Viimeksi muokannut Hipsu, 22 Maalis 2006, 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Ystäväni (joka laittoi minulle pidennyksen) kertoi, että hänen ystävältään oli lähtenyt päästä pieneltä alueelta tukka kun letti oli satuttu tekemään kolme kertaa täsmälleen samaan paikkaan. Täytyy siis hieman vaihdella tuota kohtaa. Säikähdin jo itsekin kerran, että alan kaljuuntua, mutta onneksi kyseessä olikin vanha kunnon ystäväni juurikasvu, joka erottui tässä tumman ruskeaksi värjätyssä, alun perin ehkä n. kahdeksikon päässä aivan kaljunomaisina läikkinä kun katselin peilin kautta erään pidennysletin alkua.  ::)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Mä googletin tietoa tuosta teippipidennyksestä, ja vaikuttaa kyllä ihan hyvältä vaihtoehdolta. Kestää hiuksissa hoidosta riippuen n.3vkoa jonka jälkeen teippi liuotetaan appelsiiniöljyllä(luin aika nopeasti ja englanniksi, niin en oo ihan varma) jolloin se "liukuu" hiuksista pois. Tämän jälkeen voidaan hiusnauha laittaa uudella teipillä vaikka heti. Ja tämän voi näppäränä käsitykseni mukaan tehdä itsekin..  ::)

Kuullostaa ainakin hyvältä. Melkeinpä liian hyvältä ollakseen totta..  :D

Oikaiskaahan asiasta paremmin tietävät jos jotain olen käsittänyt väärin!
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Kyllähän mä Penny sun letin aina uusisin jos asuttaisiin edes muutama sata kilometriä lähempänä  ;D
Pitänee ottaa kesämiitinkiin neulaa ja lanka messiin.. ::)

Älkää menettäkö yöunianne tuon kaljuvaaran takia, mä kyllä veikkaisin että sen kyllä tuntee jos päänahka ihan soi kireydestä, aiheuttaa varmasti kipua jos hiukset alkavat kiskoutua siitä kireydestä irti.
Sanoin vain sillä, että sekin on mahdollista, ei vain ole ollut puhetta aiemmin.

Riippunee muuten myös omasta hiustyypistä, harva ja ohuen hento hius varmasti sanoo nopeammin sopimuksena irti.

Mä olen kuullut muutaman kerran tuosta teippipidennyksestä, mutta en ole vielä nähnyt livenä.
Käsittääkseni se on ainakin lyhytaikaisempi ja se pysyvyys on paljon kiinni hiuspohjan rasvoittumisesta.
Irroituksen voisin kuvitella olevan ainakin inhottavampaa kuin leteissä, ne tarvitsee vain aukaista.

Onhan tuohon teippijuttunkin se oma poistoaineensa, niin en tiedä sitten.
Kerran olen muuten tenhyt pikapika pidennyksen liimaamalla suoraan samalla kuumaliimalla kuin sinettijatkeissakin, nauhan suoraan omiin hiuksiin kuin ompelu/klipsipidennyksessäkin.
Eli koko pitkä nauhan pätkä omiin hiuksiin.
Hiusten ja päänahan välissä oli kerninauhaa joka esi päätä palamasta.

Pysyvyys ei ollut maan mainioin, pari viikkoa ja sitten öljyllä pois, mutta se oli tarkoituskin.
Sarjassamme hulluja ideoita  :D
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Hitsi, mä oon kyllä nyt niin kahden vaiheilla kun voi olla..

Sillä tytöllä joka ne mun hiukset laittaa, on itsellään toi teippipidennys. Ja sitä kovasti suositteli. Ehkäpä sen sitten laitan vaikka ekaksi, ja jollei oo hyvä sitten ompelupidennyksen.  ???

Vielä kun saisin sen miittiin mennessä värkättyä niin siellä vois sitten ihmetellä  ;)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Penny »

Ishamael kirjoitti: Kyllähän mä Penny sun letin aina uusisin jos asuttaisiin edes muutama sata kilometriä lähempänä  ;D
Pitänee ottaa kesämiitinkiin neulaa ja lanka messiin.. ::)
Ishamael, voisit sitten neuloa sen ihan päänahkaan asti, pysyisi varmasti pidempään. ;D Ei haittaisi välimatkakaan, kun kerran vuodessa voisi uusia miitissä. ;D 

Mutta joo, tuosta teippipidennyksestä oli jotain puhetta HS:lla ( http://www.hairstore.fi/bbs/http://loca ... eadid=8240 ) mutta musta kyllä kuulostaa oudolta laittaa minkäänlaista teippiä hiuksiin... auts! Ennemmin itse ottaisin vaikka klipsupidennyksen mistä tuolla HS-ketjussakin oli puhe, eli ostaa aitohiusnauhan johon ompelee klipsut - saa pois päästä aina tarvittaessa.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Kertokaas joku (Ish?) miten käytännöllinen tuollainen klipsupidennys olisi jokapäiväisessä käytössä.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Omista kokemuksista en osaa kertoa, kun en noita käytä  ;D
Mutta jos ihan teoriapohjalta.

Moni normaalia pidennystä pitänyt ja sen jälkeen klipsujatkeita kokeillut on kyllä sanonut ettei ota enää koskaan tavis jatkeita.
Hyviä puoliahan noissa on ihan ensimmäisenä edullisuus. MAteriaali maksetaan vain kerran, ja sen voi kiinittää milloin haluaa, ja missä haluaa. Aito hius kestää käyttöä, sen keskimääräinen käyttöikä oikein hoidettuna on jopa 2ä-3 vuotta.

Jatkeet saa pois aina kun haluaa, esim yöksi, salille, jne.. Ja omien hiusten hoito ja hyvässä kunnossa pitäminen on helppoa.
Ja peseminen on helppoa, omat hiukset saa pestä niinkuin ennenkin, eikä tarvitse tapella päänahassa olevien kiinnitysten kanssa,  eikä hitaasti kuivuvien ja takkuuntuvien jatkeiden kanssa jotka imisivät loputtomasti hoitoja.

Irtohiukset on helppo pestä irrallaan, ja laittaa vaikka hoitoaineessa muovipussin sisään yöksi, ja ne pysyvät aina hyvässä kunnossa.
Lisäksi niiden muotoileminen on helppoa, hiusnauha on helppoa läväyttää vaikka pöydälle ja kihartaa/suoristaa jne siinä.
Ensin motoillaan vaikka kiharaksi (vaikka rullat yöksi.) ja puretaan, ja naps kiinni.

Ja sitten siinä ei tule näitä hiuspohjan ongelmia niinkuin saattaa tulla joillekkin ompely- ja sinettipidennyksen kanssa.
Kiinnityskohtia voidaan muuttaa aina, ja hiuspohja ei joudu koville lisäpainon (varsinkin märkänä) ja kireiden kiinitysten takia.
Lisäksi voi aina päättää miten paljon pidennystä tänään laittaa.
Voi vaikka huitaista yläosaan jonkun kampauksen, ja laittaa vain taakse yhden tai kaksi jatketta...tai vain eteen pari ja loput nutturalle..Kampausten suhteen on paljon enemmän vaihtelun varaa.

Kiinittäminenhän siinä on helppoa, muutaman kerran kun harjoittelee niin menee varmasti viidessä minuutissa aamuisin tuon laittaminen.
Ja siihen voi ostaa aina lissä hiusta jos haluaa vaikka bileisiin oikein jumalattoman paksun letin, jossa raitoja mausteena.

Ainoa miinus minkä keksin on, ettei sovellu välttämättä hyvin ohuille ja liukkaille hiuksille, liukkaasta hiuksesta kiinnittimet voivat alkaa liukua jos tyveä ei tupeerata ja lakata ensin.
Ohuista hiuksista voi näkyä kiinnitimet läpi.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Penny »

Tukkanauha saapui siis tänään, ja onhan sileää ja lentävää karvaa ainakin näin ensikokeilulla... :o :o odotin jotain ihan muuta, paljon karheampaa. Mutta kai se pesuissa huonontuu... Nyt vaan pitäisi löytää joku kiinnittäjä, tai vaihtoehtoisesti ostaa klipsut ja kiinnittää niillä.

Kyseessä oli siis kokonainen hiusnauha, joka oli kuitenkin jaettu jo valmiiksi neljään osaan. Kuvittelin jotenkin että olisi ollut yhtä nauhaa kaikki. Nauhan yläosa tuntui aika kovalta, tuntuuko teillä nauha päässä esim. nukkuessa? Meitsi kun on sellainen, ettei voisi kuvitellakaan nukkuvani papiljotit tms päässä, niin alkoi hieman arveluttaa. Vai pehmeneeköhän se käytössä?

Sormet syyhyää saada tuo päähän, mutta ensin pitää kyllä värjätä juurikasvu...
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Miracle »

^Tilasitko hiusnauhasi Hairiumista? Aika hassua, että se oli jo valmiis osiin pätkitty.. Mulla sieltä ostettu nauha oli ihan yksi yhtenäinen. Siitä sitten sai kiinnitysvaiheessa pätkittyä sitä sopivan kokoisiin pätkiin. Kuvittelisin, että valmiiksi pätkitty nauha on hieman epäkäytännöllinen siinä mielessä, että jos ne pätkät onkin ihan väärän pituisia tai jotain.. Ja minulla ei ainakaan tuntunut kovalta se nauhan yläosa, sehän on kuitenkin aika ohutta, ja pehmenee kyllä hieman käytössäkin :)
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Penny »

Miracle, juu sieltäpä sieltä. Tietty voi johtua siitäkin, että on niin pitkää (70cm), olisko siinä sitten montaa eri hiusta? Ja se nauhaosa tuntui kyllä melkoisen kovalta, mutta kai se tosiaan pehmenee. Hitsi kun saisikin sen heti päähän, ei malta odottaa. Erikoista kyllä oli pidellä jonkun toisen entistä tukkaa kädessä... saati päässä. ::)

Nauhan mukana tuli muuten myös teippipidennyksen laitto-ohjeet. Ymmärsin jotakuinkin, että hiuksiin tehdään jakaus haluttuun kiinnityskohtaan - jakaukseen laitetaan teippi - siihen päälle osa hiuksista - toinen teippi vastakkain. Annetaan olla rauhassa olikohan 24h, että teippaus kuivuu. Kuulosti melkoisen kamalalta, mutta kai se on ihan toimiva systeemi..
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Kyllä minunkin nauhani ommel tuntui aluksi kovemmalta mutta on tässä kuukauden aikana kyllä pehmentynyt. Ja varmaan kyllä johtuu tuo Pennyn pidennysten pätkiminen juuri tuosta pituudesta, ovat varmasti eri eristä ja eri ihmisiltä (mutta niinhän noissa kaikissa nauhoissa taitaa olla eri ihmisten hiuksia ainakin jonkun verran eikä vain yhdeni hmisen).

Tuo Ishmaelin kirjnoitus noista klipsuista alkoi kyllä houkuttelemaan, olen muutenkin jo hieman kironnut sitä, että joudun taas pian maksamaan uusista leteistä ja että esim. tyven värjääminen on hankalaa varmasti nämä letit päässä. Ja olisi muutenkin kätevää heittää nuo pidennykset esim. hoitsikan kanssa yöksi pussiin vaan muhimaan. :)
Osaako joku sanoa, paljonko tuollaiset klipsut tukussa maksavat?
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja calypso »

Ei varmaankaan montaa euroa, tuolla klipsipidennys-ketjussa on ollut puhetta noista ja noin 3,5e kpl ovat kai maksaneet tilattuna.
Vastaa Viestiin