Ompelupidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja calypso »

>:( :'(
Törkeää, kamalaa, surullista,käsittämätöntä, .. (ei riitä sanat kuvailemaan kuinka vihainen ja vaikka mitä muuta olen puolestasi)
Itse kyllä marssisin kampaamoon takaisin ja nousisin raivoon. Minusta tuosta ei kuulu ensinnäkään veloittaa noin paljoa jos aluksi on sovittu muusta, _etenkin_ kun kampaaja ei ole ennen pidennyksiä laittanut ja pidentynyt aika johtui siitä.
Minusta sinun pitäisi saada lettien uudelleen kiinnitys pikimmiten ja ilaiseksi, eihän sellaisen tukan kanssa voi elää jonka seasta näkyy lankoja ja ties mitä  :(
Tuosta voi myös mielestäni ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, kannattaa myös ensin uhata tätä kampaajaa kuluttaja-asiamiehellä sillä monesti pelkkä uhkaus auttaa jo korjaamaan asiat.

Mutta nyt on kiire joten en ehdi kirjoittamaan kaikkea mitä tuli mieleen, jatkan myöhemmin lisää.
Koita Penny saada jotenkin tilanne ja tukka korjattua (minä ainakin pidän peukkuja)  :)
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Penny kirjoitti: Hintaa tuli 135 euroa pelkälle laitolle, koska selvisi vasta laittovaiheen lopussa että kampaaja ei ole tehnyt juurikaan pidennyksiä aiemmin ja siksi meni aikaa 2,5 h - yli 50 euron tuntitaksalla - aikun kiva!! Ja silti oltiin puhuttu aiemmin että tunnissa ehtisi laittaa vaikka koko nauhan.

Sivuilla letin käännöskohdat ja hiusnauhat näkyvät ja letti on takkuinen, vaikka sanoin kampaajalle että en laita hiuksia yleensä juurikaan - se vastasi että laitetaan sitten ylin letti tarpeeksi alas ettei ne näy eikä tarvitse laittaa. Lopussa se sitten tokaisi että sun pitää tupeerata tukka aina ettei noi kiinnityskohdat näy, ei tällaisen pidennyksen kanssa ole niin yksinkertaista olla. Ja aiemmin sanoi ihan muuta!

Kysyin että eikö letti laiteta yleensä puolelta toiselle riveinä eikä koko päähän - johon se vastasi ettei tiedä koska ei ole koskaan mitään tietoja asiasta etsinyt tai kuvia katsellut, on vaan soveltanut asiaa kaverinsa kanssa ja laittanut kuten parhaalta tuntuu. Lisäksi se sanoi että ei kannata laittaa kaksinkerroin nauhoja koska menevät klimpiksi, ja nyt ne kuitenkin on mulla kaksinkerroin päässä.

Mies lupasi ottaa tämän tänään pois, kunhan pääsen joskus kotiin, se siitä sitten. Kai kaikki pitää oppia kantapään kautta, mutta kalliiksi kyllä tuli - ja pelottaa millainen oma tukka on tämän jälkeen, letitys kun ei ollut mitään maailman helläkätisintä - kuuli kuinka tukkaa napsahti poikki. Kiroan itseni että olen näin saamaton ja liian kiltti tapaus, muuten menisin ja vaatisin rahat takaisin ja sanoisin että suksikaa v*****n. >:(

Tästälähtien tyydyn kyllä vain värjäilemään, jos muutosta kaipaa.
(mie olen taas seuraillu vääriä ketjuja. Tämä on jääny kokonaan huomaamatta :o)
Kuulostaa kyllä siltä, että kampaaja kämmäs. Antoi ymmmärtää hinnan väärin ja vielä totesi, ettei ole nähny miten homma tehdään. >:(

Mutta siis samaa kokemusta oli mullakin. Mulle laitettiin liimasineteillä. Pesun jälkeen ei laitettu hoitoainetta ja tukka raastetttiin selväksi. Siinä ja sinettejä laittaessa kuulin hiuksia napsahtelevan poikki. Siinähän kävi sitten niin, ettei minun punaset raidat näkyny ollenkaan minun oman tukan seasta. Kampaaja sanoi, että hiuksia pitäisi leikata, että raidat näkyisi. En kuitenkaan suostunut siihen, koska asiasta ei oltu etukäteen puhuttu. Tuli sen jälkeen itkettyä koko päivä, koska operaatio oli kallis ja totaalisen epäonnistunu.
Raidat ei näkyny mutta liima kyllä näky hiuksien seasta ja sineteistä irtosi kamalasti hiuksia. Lopulta yksi sinettiraita oli sellainen muutaman kymmenen hiuksen paksuinen. Otin sitten sinetit pois niin varovasti kuin vain liiman tukasta sai otettua ja voi v**tu, että lähti paljon hiuksia. >:(
En minäkään osannut mennä kampaajalle valittamaan asiasta. Kampaaja oli kyllä puhunut erään kaverini kanssa, joka myöskin oli laittanut itselleen sinettejä (yhtä huonolla menestyksellä), että kun "Mustikka ei ollu antanut leikata hiuksia, niin eihän ne taidat sillä näy". Prkl, olis sanonu etukäteen, että sinetit ei välttämättä näy minun hiusten alta. >:(

Kovasti tsemppiä Pennylle.
Viimeksi muokannut Mustikka, 18 Touko 2006, 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Tuittunen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 298
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:53

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Tuittunen »

Mullakin kävi pikkaisen huonosti, ei verrattaen mihinkään katastrofiin, mutta pikku kämmi kävi tilatessa niitä liimasineteillä olevia lisukkeita kolme vuotta sitten...  :-\ Siellä oli harjoittelija, joka ei tiennyt YHTÄÄN mitään koko asiasta, valitsin värin joka sopivat omiin hiuksiini, sekä pari mustaa raidoiksi. Mihinkään kysymyksiin tyttö ei osannut vastata. Kun ne lisukkeet oli saapuneet, siellä selitettiin että se tyttö oli tehnyt kämmin tilauksessa, koska ei osannut asiaansa ja sainkin kaksikertaisesti hiuksia, mutta eivät ottaneet lisää hintaa. Ihmettelin sitten kun parturi laittoi niitä, että missä ne pari mustaa raitaa on, ja niitä ei sitten löytynyt. En toki valittanut siitä, sainhan paljon enemmän hiuksia kuin oli ensiksi puhuttu. Mutta sitten... huomasin että sävy olikin hieman erilainen, tummempi, ja kun tarkastelin niitä oranssisia hiuksia, huomasin että me mustat hiukset oli niiden oranssien seassa! Siis en tajua miten se tyttö oli sellaisen onnistunut tekemään... Pahoitteli se parturikin, mutta tajusin kyllä että koko juttu ei ollut hänen syytään, toivottavasti se nuori tyttö otti opiksi  :-\ Värjäsin tukan kotona vähän punaisemmaksi, niin hälveni se ero sitten... Harmi vaan kun unelmoin tuuheasta oranssista tukasta, ja jäin sitten punaisen kiertoon, ja tukka oli aika räjähtänyt ennenkuin aloin värjätä hennalla tukkaani... Tykkäsin pidennyksestä, ja parturi joka laittoi sinetit, oli mukava ja useasti tehnyt niitä, (Lahdessa laitatin) mutta nyt tauko tekee hyvää päänahalle.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Hui kauhistus mikä kampaamoreissu Pennyllä on ollut  :o ???! Ehdottomasti kannattaa mennä reklamoimaan. Miten koulutettu kamaaja voi sössiä tuolla tavalla. Harva hiuksista edes jotain tietävä kykenisi saamaan aikaiseksi noin epäonnistunutta ompelupidennystä.

Missä kampaamossa kävit? Saisi kyllä laittaa sen kampaamon/kampaajan mustalle listalle!
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Voi ei... Nyt tsemppiä Penny  :-*
Siis miten ihmeessä ne letit on tehty?!
Normaalistihhan ne aloitetaan oikealta ja vasemmalta ohimolta/sivulta ja letitetään taaaksepäin, niin että ne yhditetän keskellä toisiinsa ompelemalla.
Ei sielät pitäisi mitään langanpätkiä näkyä, ja letinkin pitäisi pysyä piilossa.
Mun mielestä se lettihän menee erittäin hyvin piiloon, koska se nauhahan ommellaan sen letin päälle, niin että se peittää sen, joten periaatteessa ei voisi näkyä kuin vähän hiusnauhan nauhaosuutta, ja sen on aika huomaamatonta.
Lisäksi pitäisi jättää pinnalle hiusta sen verran, että letti varmasti peittyy.

Jos letti kerran tuntuu OK:lta, älä nyt ainakaan vielä sitä pois ota, kokeile vaikka letittää se yöksi parille tiukalle letille, että saa lainetta aikaan > paremmin omaan hiusmassaan sekoittuva ja tuuhemman näköinen jatke.
Kun kerran on otettu, niin otetaan siitä edes vähän iloa  ;)irti

Mutta aika järkyttävälle kuulostaa...
Minäkin voisin alkaa tekemään noita, ja sitten olen tekevinäni yhtä aina viisi tuntia ja veloitan sen mukaan, ja sanon että kun ei näitä ole tullut tehtyä  ;D
Hinnan pitäisi kulkea käsi kädessä ammattitaidon kera. Parempi tekijä> menee vähemmän aikaa tekemiseen ja suurempi tuntitaksa.
Hidas tekijä> pienempi tuntiveloitus.

Ei kukaan aloittelija voi ottaa kokoneen pidentäjän ottamaa tuntitaksaa, sehän menee jo ihan hulluksi.

Mustikan juttuun palaan sen verran, että sen ymmärrän ettei laittanut hoitoa shampoon jälkeen.
Se on ihan perussääntö että pidennyksen alle ei saisi laitta missään tapauksessa mitään hoitoa, sillä se heikentää pahasti pysyvyyttä.
Ja noissa sinettiraidoissa on kyllä se, että vaikka niitä laittaisi TODELLA paljonkin, ei ne välttämättä näy jos omaa hiusta ei vuolla siitä päältä pois.
Ystävälleni olen kiiniittänyt useaan kertaan lähes sen 120cm leveyden verran nauhaa ompelemalla, ja se on shokkipinkkiä/ fuksiaa ja oma letti on tumman violetti ja vyötärölle.
Edes kokonainen hiusnauha ei näy sieltä niin hyvin kuin kuvittelisi, vaan vilahtaa aina silloin tällöin seasta kun päälä olevat hiukset liikahtavat.
Ja jos yhtä täyttä hiusnauhaa vatsaa se n 120 sinettiä, ei esim 10-30 sinettiä näy vielä kovinkaan paljon.

Tuo siis ihan tietona vain, mutta siitä huolimatta Mustikan kampaajan olisi kyllä aivan ehdottomasti pitänyt informoida näistä asioista, ettei sinettiraidat näy jos omaa hiusta ei leikata jne...
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Ishamael kirjoitti: Mustikan juttuun palaan sen verran, että sen ymmärrän ettei laittanut hoitoa shampoon jälkeen.
Se on ihan perussääntö että pidennyksen alle ei saisi laitta missään tapauksessa mitään hoitoa, sillä se heikentää pahasti pysyvyyttä.
Ja noissa sinettiraidoissa on kyllä se, että vaikka niitä laittaisi TODELLA paljonkin, ei ne välttämättä näy jos omaa hiusta ei vuolla siitä päältä pois.
Kyllä se kampaaja sanoikin miksi hoitoainetta ei laiteta, mutta luulisi, että olisi voinut vähän latvoihin sitä sipaista kun pitkä tukka kuitenkin oli. Tai sitten olisi muuten vain voinut varovaisemmin niitä selvittää ja varsinkin kuivattaa kun korvat hohkasi punaisina.
Kampaaja laitto minun sinetit tarkoituksella melko ylös, mutta tuloksena oli sitten se, että liima näkyi mutta raita ei. Kyllä sen kampaajan ilmeestäkin näki, ettei se ollu osannut arvata lopputulosta.

Mutta siis, en tässä syyttele kampaajaa. Kerroin vain oman huonon kokemukseni.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Totta kyllä, pituuksiin/latvoihin olisi voinut laittaa edes jätetävää että selviää kivuitta, eikä kenekään korvia pitäisi ikinä grillata... >:(
OT mutta tuo sun allekirjoituksessa näkyvä hymiö joka haistelee kukkaa on aivan UBER ihana!  :-*
Sulla oli aiemmin joku joka tiirasi jotaian heinän kasvua (?) ja se oli myös aivan ihana! En nyt tiedä mikä näissä mua niin viehättää mutta harmitti kun otit sen edellisen jossakin vaiheessa pois eikä tuota nykyistä ollut  ;D
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Ishamael kirjoitti: OT mutta tuo sun allekirjoituksessa näkyvä hymiö joka haistelee kukkaa on aivan UBER ihana!  :-*
Sulla oli aiemmin joku joka tiirasi jotaian heinän kasvua (?) ja se oli myös aivan ihana! En nyt tiedä mikä näissä mua niin viehättää mutta harmitti kun otit sen edellisen jossakin vaiheessa pois eikä tuota nykyistä ollut  ;D
Heh kiitos. ;D Voisin vaihteeksi laittaa sen toisen näkyviin.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Silver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 580
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 06:14

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Silver »

Voi ei mikä kokemus Pennyllä  :o
Oon tosiaan myös itse miettiny tuota et kunnollinen laittaja pitäisi löytää eikä joku sellainen kun on vaan tehnyt esim.sinettejä.Joten tästä opimme että tarkkana kannattaa olla kuka sen sinne kiinnittää.
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat
mangomeloni

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »

Penny!

Siis voi elämän kevät taas kerran!  >:( Miksi ihmeessä kampaajasi pitää harjoitella tuollaisia maksavilla asiakkailla!??

Tuosta kuvauksestasi päätellen pidennyksesi on tehty päin p...ttä. Eli on katsottu ilmeisesti afroamerikkalaisilta nettisivuilta ohjeet ja eikun vääntämään...

Ensinnäkin, letti tehdään aivan eri tavalla, sivuilta keskelle ja kaksinkerroin langan kanssa, hiusrajoille jätetään aina 1-3 cm vapaaksi. Ei missään tapauksessa ainuttakaan kuminauhaa! Luulempa että pidennyksenkin kiinni ompelussa ei ole huomioitu hiusnauhan painon tasaisesti jakautumista ja kiinnittämistä ompeleeseen, ei hiuksiin. Kyllä pitkänkin pidennyksen saa istumaan omaan hiukseen ilman rajaa, ja varsinkin jos ylintä nauhaa hieman kerrostaa tarvittaessa. Olen saanut käsityksen että sinulla on paksut sekä pitkänkin omat hiukset? Suosittelisin jos pidennys on tehty noin huonosti sitä ei kannata pitää koska äkkiä pilaat oman sekä pidennysnauhan (siis kulutat niitä turhaan).

Onko nauhanpäitä edes päätelty? Hiusnauhasi taitaa olla se neljässä osassa oleva, ja tod.näk reunat on päättelemättömät.

Suosittelisin näkemättä reklamaatiota hetipaikalla, käy näyttäymässä jossain muussa liikkeessä missä oikeasti tehdään letityspidennyksiä! Kysäise kuluttajavirastosta mikä liike tekee paikkakunnallasi puolueettomia lausuntoja, mutta voi olla että juuri näissä paikoissa ei letityspidennyksistä tiedetä (esim. ammattikoulutkaan).

Jos haluat selvyyttä vielä asiaan, lähetä mulle muutama kuva pidennyksestäsi?

ps. Piparillekin tiedoksi, kampaajien perustutkintoon ei kouluteta pidennyksiä, eli nimike kampaaja ei takaa että osaa tehdä pidennyksiä.
Silver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 580
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 06:14

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Silver »

Tosiaan suosittelisin minäkin Pennyä tekemään vallituksen tuo meinaan kuullostaa kyllä nyt niin pers....n menneeltä,ettei mitn rajaa!
Ja tosiaan pidennyskoulutus hankitaan erikseen kuten mangomelonikin mainitsi,että jos niitä haluaa tehdä niin ne kurssit on erikseen.Ja niissäkin ilmeisesti valitettavasti keskitytään ensisijaisesti sinettitekniikkaan ja sitten ohella voi myös nauhakiinnitystä harjoitella/kysellä.Sen takia nuo onkin juuri vielä toistaiseksi hieman kiven takana nuo nauhan kiinnittäjät.Joka kulman takana alkaa kyllä sinetin laittajia jo olla.Ja sinetti ammattilaisillakin on todistus taidoistaan yleensä esillä kampaamoissa,että on kurssin käynyt.

Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat
ulysses

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja ulysses »

Joo, ei se niin mene että  kampaamopalvelut olisivat kuluttajansuojalainsäädännön ulkopuolella.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

mangomeloni kirjoitti: ps. Piparillekin tiedoksi, kampaajien perustutkintoon ei kouluteta pidennyksiä, eli nimike kampaaja ei takaa että osaa tehdä pidennyksiä.
Ehkä ilmaisin asian vähän huonosti aiemmassa viestissä. Hain takaa sitä, että luulisi kampaajan/hiusalan ammattilaisen ymmärtävän, että pidennys on mennyt täysin pieleen jos seasta näkyy lankoja(vaikka ei koulutusta pidennyksiin olisikaan). Kyllähän sen tajuaa hiusasioista tietämätönkin, joten voisi olettaa että kampaajakin. Pennyn kirjoituksesta ymmärsin, ettei kampaaja ehdottanut pidennyksen uudelleenompelua vasta kun Penny oli itse ihmetellyt sen "laatua"  :)
rolla

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja rolla »

Voi surkeus mitä meni kampaaja tekemään. Jos puhe ollut noin 50 eurosta, niin sais kyllä antaa loput rahat takaisin! Eihän tässä uskalla mihkään pidennystä laittamaan, kun tällaisia lukee.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Rolla kirjoitti: Voi surkeus mitä meni kampaaja tekemään. Jos puhe ollut noin 50 eurosta, niin sais kyllä antaa loput rahat takaisin! Eihän tässä uskalla mihkään pidennystä laittamaan, kun tällaisia lukee.
Minä en olisi kyllä edes maksanut tuota sovittua hintaa enempää, ainakaan noin reilusti.. Jos kerran noin tunnista puhutaan, niin ei se nyt yhtäkkiä voi 2,5 tuntiin venyä..
Vastaa Viestiin