Ompelupidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Silver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 580
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 06:14

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Silver »

Sophie kirjoitti: Mua kiinnostaisi tosi paljon nähdä miltä se kiinnityskohta näyttää.  :D Jos joillakin on nyt ompelupidennys niin olisi kiva nähdä sellainen kuva missä se näkyisi. Kuinka kapea se letti on mikä hiuksiin tehdään? 5mm levynen vai millanen?  ::) Näyttääkö hiukset pidennyksen jälkeen yhtään paksummilta? Sinetti pidennyksessähän näyttää mutta entäs ompelu?
Täällä on mm.pientä  kuvaa,vaikka ei tuosta kyllä oikeen selvää saa..
http://www.rastatukka.net/

Onpa täälläkin tuo hairiumin aitohiusnauha 70cm.
ja tosiaan pätkitty 4 osaan ja melko kovalta tuntuu tuo nauhaosa,mutta tosiaan kai se siitä sitten pehmenee.
Sitten vaan,kun laittaja löytyisi jostain..paikkoja joista hiusnauhan kiinnittäjää tiedossa niin otetaan vastaan
akselilla helsinki-turku.Ehdotuksia?
Yksi vaihtoehto on mm.tuo rastatukka..
Tiedän kyllä nuo sinettipaikat,mutta esim.monissa virallisissa great lenghts paikoissa niin sanovat,että joo meillä laitetaan vaan tätä gl eikä mitn muita.No ei sitten jos ei raha kelpaa.
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Penny »

^ Silver, joko sait tukan päähän ja millainen tuli? Laitathan kuvaa jos mahdollista...? :) Varasin äsken VIIMEINKIN ajan tuohon ompelupidennykseen muutaman viikon päähän, jos testaisi kuitenkin sen ensin, ja sitten vaikka noita kehuttuja klipsejä jos ei tunnu hyvältä.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Silver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 580
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 06:14

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Silver »

En oo vielä laitattanut tuota.Paikkakin on vielä auki missä laittaa.
Menee kesäkuun puolelle,kun saan tuon päähän ja toki kuvia pitää napsia sitten  :D
Mitäs sulle muuten tulee hintaa tuolle laitolle?

btw.
On muuten hairiumissa nyt noita teippipidennyksiä:

B*Long TapeHair - teippihiusnauhauutuus! TapeHair -menetelmä perustuu uudenlaiseen hiusnauhaan, jonka pohja on erittäin ohut ja huomaamaton, joten kiinnitys voidaan tehdä korkeammalle ja huomaamattomammin, kuin esimerkiksi liimasinettipidennyksessä. Tuote saatavana vain Hairiumilta! Hiuksen pituus 50 cm, nauhan pituus 90 cm. 100% remy aitohius. Kokopään pidennykseen tarvitset n. 2 nauhaa. TapeHair soveltuu kokopidennyksiin, tuuhennuksiin ja raidoituksiin. Saat tehtyä sillä esimerkiksi upeita palkkiraitoja! Teippihiusnauhan lisäksi tarvitset SuperTape Kiinnitysteippiä (100 cm per rll) sekä Pure -poistonesteen (118ml per pullo).

Teippihiusnauhan valtti on sen uudelleenkäytettävyys ja kestävyys. TapeHair on tarkoitettu useampaa kuin yhtä käyttökertaa varten. TapeHair on siis pitkäaikainen investointi, koska pidennyshiusta ei tarvitse ostaa joka kerta uudelleen. Lisäksi TapeHair on erittäin nopea kiinnittää; kokopään pidennyksen laittamiseen tarvitaan vain noin 1,5 tuntia.

TapeHairin kiinnitys: Kiinnitä teippi teippihiusnauhaan. Leikkaa teippihiusnauhasta kaksi samanpituista kappaletta. Irroita suojateipit. Varo koskettamasta teippiin. Tee päähän tarkka jakaus. Ota ohut kerros hiusta jakauksen alapuolelta, aseta toinen teippihiuskappale sen alle teippipuoli ylöspäin. Paina hiukset kiinni teippiin. Aseta toinen teippihiuskappale tarkalleen alemman päälle. Omat hiukset jäävät teippihiuskappaleiden väliin. Tarkemman tekniikkaoppaan saat tuotteen mukana. Suosittelemme hiustenpidennyksille Fudge Wet Hed Shampoota ja Wet Hed Conditioneria sekä Fudge Fuel, Fudge One Shot + ja Unleaded Rewire hoitosuihketta.
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Penny »

Silver, ihan tarkasti en tiedä vielä, mutta epäilivät kampaamossa että n. tunti menisi, tuntitaksa on jotain päälle 50 euroa... toivottavasti ei sen pidempään. ::) Kallista lystiä, mutta pakko ainakin kertaalleen nähdä miten se kiinnitetään, josko osaisi opastaa kaveria tms tulevaisuudessa asian suhteen.

Tuo teippipidennysjuttu tosiaan tuli hiusnauhan mukana, kiva että kirjoittelit sen tänne. Kuulostaa edelleen aika hassulta, että laittaisi mitä tahansa teippiä vastakkain ja tukkaa sinne väliin... ::) Mutta varmaan tuokin on testattu ja hyväksi havaittu, tuskin myytäisiin muuten.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Silver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 580
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 06:14

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Silver »

Niinpä tulisi se halvemmaksi/ilmaiseksi jos joku tuttu laittaisi sen.Mietinkin,että jos olisi joku päivän kurssi tai vastaava voisi mennä sellaiselle niin näkisi vähän yms.
Mutta,mä mietin että pitäisikö vähän "käsitellä" tuota nauhaosaa ennen laittoa jos tuo sitten vähän pehmenisi , kun tuntuu vaan hieman kovalta  ::)
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Metku »

Mulla oli viime kesänä aitohiustuuhennus ompelutekniikalla laitettuna (neljännes osa puntista eli 27,5g). Serkkutyttö ompeli sen mulle kahteen lettiin vajaassa tunnissa ja tosi hyvä tuli. Pidin sitä 3,5 viikkoa ja vielä siinä vaiheessa ei ollut tarvetta edes suunnitella letin kirisytystä. Hintaa tolle 27,6 gramalle tuli vajaa 30e. Pois otin sen siksi, kun tuli aika värjätä juurikasvu, enkä halunnut värjätä niitä "lainahiuksia", jotka ovat punaiset. Edelleen mulla on se nauha tallella uutta käyttöä varten.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Mullakin viime joulun alla laitettiin ompelupidennys, ja siihen meni yli puoli punttia hiuksia, kun halusin oikein paksut hiukset ;) Ja aikaa meni se tunti. Tosin tuo itse pidennyksen laitto ei niin kauaa kestänyt, mutta kampaaja suoristeli suoristusraudalla mun hiuksia ja leikkas vähän latvoja.. Eli kyllä tunnissa luulisi kiinnittävän tuon ompelupidennyksen..
maarit
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 253
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja maarit »

Mä sain vihdoinkin hankittua aitohiusnauhan. :D Nyt vaan alkasin miettiä että koska laittaisin sen päähän.. Mulle on hieman jääny epäselväkis kuinka kauan se pysyy päässä tai siis kuinka kauan te ootte sitä ptäny? Kuinka juurikasvun värjääminen on onnistunut pidennys päässä.. Onko kellään ollut siinä jotain ongelmaa? Pelottaa vaan että joudun ottamaan sen jo kuukauden päästä pois..  :-[ Voihan sen kiinnittää uudestaan mutta tulee vaan aika kalliiksi jos aina juurikasvua värjätessä joutuu avaamaan letit ja kiristämään niitä ja ompelemaan uudestaan..  :P
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Se ompelupidennyshän tulee kiinni alimmaisiin hiuksiin niskaan. Eli ihan päällimmäiset hiukset jos vaan värjää, niin eihän sitä niihin pidennyksiin mene. Itse en pidennyshiukset päässä tainnut juurikasvua värjätä, sillä se olis ollu aika hankalaa. Itse hiusnauhat kyllä värjäsin kertaalleen. Ja en enää tarkkaan ottaen muista, että kauan nuo pidennykset mun päässä oli, koska siitä on jo useampi kuukausi aikaa. Se kuinka usein letit pitää kiristää riippuu ihan omien hiusten kasvunopeudesta. Mitä nopeammin hiukset kasvaa, sitä nopeammin letit löystyy ja ne pitää kiristää. Muistaakseni kampaaja sanoi mulle että noin kaksi kuukautta on hyvä aika pitää pidennyksiä ja sen jälkeen kiristää letit ja kiinnittää pidennykset uudelleen. Ompelupidennyksessähän on just se hyvä puoli että samaan hiusnauhaa voi käyttää useamman kerran. Itsekin oon meinannu laittaa nuo pidennyksen jossain vaiheessa uudelleen, kunhan saan aikaiseksi. Kampaajalle en varmaankaan enää mene, koska luulen että joku kaverinikin osaisi tehdä minulle ne letit joihin hiusnauha ommellaan. 
Eydie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1796
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 14:57

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Eydie »

Oon nyt pitemmän aikaa lukenut täältä ja muualta netistä ompelupidennyksestä, mutta silti on paljon kysyttävää ja epäselvää. Yrittäkää kestää...

Mulla on ohuet kerroksittain leikatut hiukset, joista lyhimmät n. 20cm ja pisimmät jotain päälle 30 cm. Ne ovat värjätty vaaleanruskeiksi, joissa on vielä vaaleampia raitoja. Haluaisin sekä pituutta että tuuhennusta. Hairiumin sivuilla oli kahta pituutta, josta haluaisin sitä pidempää (70cm). Riittääkö yksi 110 g paketti? Silläkin kun on hintaa jo 160 euroa.

Millä tavalla omat hiukset ja uudet hiukset sekoittuvat toisiinsa? Siis, jos pidennys tulee kiinni alimmaisiin hiuksiin. Onko lopputulos siisti? Voiko pidennyshiuksia värjätä helpolla? Pidän nykyisestä väristä, eikä varsinkaan pidemmissä hiuksissa ollut lähellekään oikeaa sävyä. Vai kannattaako valita pidennyshiuksista jokin siedettävä sävy lyhyemmistä ja värjätä oma pää vastaamaan sitä? Siinä vaan menettää pituutta ja mieleisen värin. Kuinka paljon helpommin/nopeammin kiristys sujuu kuin ensimmäinen kerta?



Millä summalla kehtaan ehdottaa pikkusiskon kaverille tätä urakkaa? Hän tekee parturin hommia työkseen eikä varmasti riistohintaan puolitutulle palveluksia tee. Toisaalta ei itselläni olisi kyllä varaa maksaa oikeita taksoja. Muitakin lähes päteviä löytyy tuttavapiiristä, mutta haluaisin kokeilla parasta ensin.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Kyllähän noita pidennyshiuksia voi värjätä ihan niinkuin normaalejakin hiusksia, jos aitohiusnauhaa on. Kyllähän ne siitä aina hiukan kärsii, mutta samahan se on omienkin hiusten kanssa. Minä siis värjäsin mieluummin pidennyshiukset omien hiusteni väriseksi, koska mieluummin otin riskin että ne hieman kärsii, omia hiuksiani en halunnut turhaan värjätä. Ja kyllä yksi aitohiusnauha riittää pidennykseen/tuuhennokseen oikein hyvin. Useinhan siitä käytetään vain puolet ja silti tulee hyvä lopputulos. Tietenkin riippuu omien hiusten paksuudesta, että kuinka paljon siitä puntista kannattaa käyttää.Ja mulla ainakin leikattiin hieman omiakin hiuksia sen jälkeen kun hisunauha oli kiinnitetty, jotta saatiin se siististi ja hyvin sekoittumaan omien hiusten sekaan.

Ja jos normikampaaja ottaa kiinnityksestä tuntutaksan mukaisen veloituksen, joka on suunnilleen 50€ useimmissa paikoissa (siihen menee siis noin tunti), niin voit siitä sitten miettiä mitä hintaa kaverillesi ehdottaisit ;)
Silver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 580
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 06:14

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Silver »

Voihan niitä värjätä,kun aitohiuksia ovat ja muutenkin käsitellä.
Itse teen taas niinpäin,että omat hiukset värjätään hiusnauhan sävyyn,koska se on juuri sitä sävyä mitä haluankin  :D
No jooh ja hairiumista jos sitä hiusnauhaa kattelet niin se kannattaa myös kysellä josko olisi mahdollista saada tilattua muitakin sävyjä meinaan eipä tosiaan ole kovin valinnanvaraa ainakaan listoilla jos tuota pidempää haluaa 70cm.Mutta tilauksesta saattaa saadakin.Myös tuolta oulun tukusta kampaamokauppa katasta kannattaa kysellä sielläkin on ollut pidempiä,mutta valinnanvarasta värin suhteen en osaa sanoa.Ja sitten toinen on kannattaa kinnuselta myös kysyä.Ja onhan sitten vielä jotain ulkomaan liikkeitäkin.
Ja jos epäilet ettei tuo yksi paketti riitä (hairium) niin sitäkin kandee kysyä saisiko puolikasta myös tuossa pidemmässä hiuksessa,kun myydäänhän tuolla tuota 50cm sellaisenaan.

Ja tosiaan itse ajattelin niin tehdä,kun niskaan tulee tuo niin eteen jos kiinnittäisi erikseen muutaman sinetin pidentämään.  :D
Ja tuohon värjäykseen niin voihan sen tehdä niin tosiaan että värjää vaan juurikasvun "näkyvyysalueelta".Eikä koko päätä,kun ne letit ovat siellä tiellä niin hieman hankalaa  ::)
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Penny »

Silver kirjoitti: No jooh ja hairiumista jos sitä hiusnauhaa kattelet niin se kannattaa myös kysellä josko olisi mahdollista saada tilattua muitakin sävyjä meinaan eipä tosiaan ole kovin valinnanvaraa ainakaan listoilla jos tuota pidempää haluaa 70cm. Mutta tilauksesta saattaa saadakin.

Myös tuolta oulun tukusta kampaamokauppa katasta kannattaa kysellä sielläkin on ollut pidempiä,mutta valinnanvarasta värin suhteen en osaa sanoa.
Kyselin näitä 70cm pitkiä aitohiusnauhoja taannoin ja ainakin siinä Suomen Kampaamotarvikkeessa Rautatienkadulla oli ainoastaan tummanruskeaa ja vaaleaa, muita sävyjä ei ole eikä kuulemma tulekaan edes tilauksesta. Hairiumissakin on vain noita sävyjä kuulemma mitä näkyy, kyselin saisiko sitä esim. punaisena, sanoivat että vain nuo sävyt on saatavilla noin pitkistä. Ehkä noin pitkiä ei haluta värjätä (50cm saa kyllä kaikissa väreissä), ovatko jotenkin hauraampia tms? Tai sitten niillä ei ole tarpeeksi kysyntää.

Mulla olisi sitten tuo kiinnitys huomenna edessä, raportoin miten onnistuu ja mitä maksaa. :) Harmi vaan että uusi tukka ei olekaan ihan samaa väriä oman tukan kanssa, huomasin vasta eilen että on aika paljonkin vaaleampaa (vaikka tummanruskea onkin) - mutta pitää sävytellä sitä Liven Jackie Brown - suoravärillä jos uskaltaa. Melkoisen takkuuntuvalta nuo hiukset kyllä tuntui, nyt kun olen testaillut kädessä. Että se siitä jätettävien käyttämättäjättämisestä... ::)
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Silver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 580
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 06:14

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Silver »

^ Tuo on kyllä ärsyttävää,kun aina joka paikassa tuota jo niiiin pitkänä muka pidetään,että ei ole saatavilla  >:(
Jostain kun kysyy niin ammattilaisillkaan ei ole mitään hajua jos 70cm puhutaan,heh.Oma tieto paras tieto  ;)

Penny,joo laitahan pian sitten kuvia. :P ym tietoa.

Sitten kyselin kinnuselta noita kursseja niin tuli viesti että Partureille-Kampaajille järjestetään Espoossa pidennyskursseja sinetti ym. tekniikat.Ai jahas  ::)
Hitto no en mä kursseja tarviikaan.Kerran,kun on nänyt tuon nauhakiinnityksen niin se riittää ja sinetit nyt on helppoja muutenkin. ;)
Sometimes
The sound of goodbye
Is louder
Than any drumbeat
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Penny »

No niin, mistähän sitä aloittaisi... :-\ huijattu olo, harmittaa ihan kympillä ja vieläkin tietynlainen lamaantunut "shokki" päällä, miten tässä nyt kävi taas näin. Koko homma valkeni mulle vasta loppuvaiheessa, oikeastaan vasta kotona.

Koko 70cm hiusnauha on nyt siis päässä ja tämä on ihan kamala, ihan epäaidon näköinen koska on niin pitkä verrattuna muuhun tukkaan. Väri on melkein sama sentään, siitä ei erota juurikaan. Koko kokemus oli niin uskomaton ja sekava, etten oikein tiedä miten siitä lyhyesti kertoisi... Hintaa tuli 135 euroa pelkälle laitolle, koska selvisi vasta laittovaiheen lopussa että kampaaja ei ole tehnyt juurikaan pidennyksiä aiemmin ja siksi meni aikaa 2,5 h - yli 50 euron tuntitaksalla - aikun kiva!! Ja silti oltiin puhuttu aiemmin että tunnissa ehtisi laittaa vaikka koko nauhan. Lisäksi se halusi pestä tukkani ensin vaikka olin juuri edellisiltana pessyt sen, pesuun meni varmaan puoli tuntia ajasta...

Letti tehtiin koko päähän kaarevaksi, eli siksaktyyliin, kiertää pään laidoilta toiselle ylhäältä alas asti. Sivuilla letin käännöskohdat ja hiusnauhat näkyvät ja letti on takkuinen, vaikka sanoin kampaajalle että en laita hiuksia yleensä juurikaan - se vastasi että laitetaan sitten ylin letti tarpeeksi alas ettei ne näy eikä tarvitse laittaa. Lopussa se sitten tokaisi että sun pitää tupeerata tukka aina ettei noi kiinnityskohdat näy, ei tällaisen pidennyksen kanssa ole niin yksinkertaista olla. Ja aiemmin sanoi ihan muuta! Lisäksi letin kuminauhalla kiinnitetty loppuosa roikkuu typerästi sivulla ja näkyy hiusten seasta. Langanpätkiäkin sojottaa, kiinnitettiin kuulemma ihan tavallisella ompelulangalla. Letti ei sentään kiristä päätä, sai nukuttua yöllä, ja itse hiuskin tuntuu muuten suht "omalta".

Kysyin että eikö letti laiteta yleensä puolelta toiselle riveinä eikä koko päähän - johon se vastasi ettei tiedä koska ei ole koskaan mitään tietoja asiasta etsinyt tai kuvia katsellut, on vaan soveltanut asiaa kaverinsa kanssa ja laittanut kuten parhaalta tuntuu. Lisäksi se sanoi että ei kannata laittaa kaksinkerroin nauhoja koska menevät klimpiksi, ja nyt ne kuitenkin on mulla kaksinkerroin päässä.

Ja sitten tämä itse tukka... tätä ei voi pitää auki koska näyttää niin typerältä totaalisen eripituisena, ei kannata tämän enempää leikata lyhyemmäksikään (leikattiin hieman kampaajalla ja leikkasin vielä itsekin kotona) koska koko idea pidennyksestä menee muuten - mitä teen tasan samanpituisella tukalla kun itsellä jo on? Eikä tätä pysty pitämään kiinnikään kun on niin painava, eikä käyttämään hainhammasta tms koska letit on tiellä, päänahkaan ei voi kiinnittää mitään. Vähempää hiusnauhaa ei olisi kannattanut laittaa koska näyttäisi kuulemma ohuelta hiirenhännältä (ja niin näyttää nytkin), joten laitettiin koko nauha.

Mies lupasi ottaa tämän tänään pois, kunhan pääsen joskus kotiin, se siitä sitten. Kai kaikki pitää oppia kantapään kautta, mutta kalliiksi kyllä tuli - ja pelottaa millainen oma tukka on tämän jälkeen, letitys kun ei ollut mitään maailman helläkätisintä - kuuli kuinka tukkaa napsahti poikki. Kiroan itseni että olen näin saamaton ja liian kiltti tapaus, muuten menisin ja vaatisin rahat takaisin ja sanoisin että suksikaa v*****n. >:(

EDIT: En siis lähtenyt sieltä eilen hymyssäsuin ja antaen kampaajan olettaa että kaikki on täysin ok - vaan ihmetellen a) hintaa b )laatua ja c) että paikassa mainitaan tehtävän pidennyksiä jos niitä ei ole juurikaan tehty. Enkä oikein tiedä mitä tässä voisi/kannattaisi tehdä. Pitäiskö mun vaan pitää tätä päässä kaikesta huolimatta jonkun aikaa, kun on kerran maksettukin, mutta entäs jos oma tukka on sitten entinen, tuo letti on tosi takkuinen? Kampaaja tarjoutui kyllä laittamaan pidennyksen uudestaan kun letit näkyy, mutta en usko että se tästä miksikään muuttuu - eritoten kun nyt vasta myöhemmin oikein yhdistelin sen eilensanomia asioita, ei huvita mennä enää. Tästälähtien tyydyn kyllä vain värjäilemään, jos muutosta kaipaa.
Viimeksi muokannut Penny, 18 Touko 2006, 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Vastaa Viestiin