Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ulysses

Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja ulysses »

Tuli mieleen tossa selatessani viimeisiintä Trendiä läpi, että takasivuilla mainittiin KC Professionalilta tulleen uuden hiuspohjaan hierottavan öljyn (hoidon) joka virkistäisi päänahkaa,auttaisi sen kuivumiseen ja rauhottaisi ja ravitsisi hiuspojaa. Onko kenelläkään kokemuksia tai suosituksia vastaavista tuotteista?

Jospa se hiuspohjan verenkierron virkistäminen ja ravitseminen olisikin hyvä tapa vähän aktivoida hiusten kasvua ::)
yvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 53
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:07

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja yvi »

Olen kokeillut XZ öljyhoitoa ja sitten ihan tavallista rypsiöljyä päänahkaan. Vaikutus on ollut kyllä hyvä, mutta pitkiin hiuksiin se öljy jää ikävästi ja hiuksista tulee sellaset koppuraiset jotka ei tunnu kuivuvan koskaan. Pitää pestä aina monta kertaa hiukset ja se on aika rasittavaa, tuntuu siltä että pesis samalla päänahasta pois sen öljyn vaikutuksen..
Angus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 186
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:10

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Angus »

Muuten oletteko huomanneet, että KC uuden hiuspohjan ongelmille tartkoitetun sarjan (nimeä en muista) INCIt ovat identtiset Simin System 4-n kanssa. Niin ja nimetkin - oil cure, sahmpoo 1, 2 ja 3, shale oil shampoo, tonic jne. Aika kiinnostava mun mielestä ::)
Hiukset: 2a M ii
Seela
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 832
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 12:02

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Seela »

Mulla on tämmöstä:

BIO+ Balancing Moisturizer 
Hiuspohjaan jätettävä tehokosteuttaja kuivalle ja aralle hiuspohjalle

Muodostaa suojaavan kalvon hiuspohjassa mikä estää kosteuden haihtumisen; tutkittu 24 tunnin kosteutus
Tehokosteuttajaa kannattaa kokeilla myös atooppisen ihon ongelmiin
Tuotteen salaisuus piilee tehokkaissa Moist™ - ja Phytoamine Biocomplex -aktiiviaineissa
Pakkauskoko: 75 ml
Hinta: 10,60 €

En ole ehtiny vielä käyttämään kuin kaksi kertaa mutta vaikuttaa ihan hyvältä tuotteelta eikä tahmaa yhtään.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.
ulysses

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja ulysses »

dr hauschkalla on hiuspohjaa ravitseva hiusvesi ja -öljy. kiinnostaisi ihan sikana, oon ihan hauscka-fani.
Hiusvesi
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Sim sensitivellä on Therapeutic tonic:
Hiusvesi kaikille hiuslaaduille

Tonic T -hiusvesi parantaa hiuspohjan mikroverenkiertoa ja stimuloi hiustenkasvua poistaen hilseen ja taliköhnän hiuspohjasta. Tonic antaa hiuksille myös tukea ja kammattavuutta.
pH 3,5
Koko: 200 ml
Käyttö: Käytä liuottamaan kristallisoitunutta talia hiuskraattereista ennen System 4 -käsittelyä sekä päivittäin pesujen välillä. Älä huuhtele pois.

Lisäksi sarjalla on hiuspohjan kuorinta Therapeutic oil cure, jota olen itsekin kokeillut ja toimii hyvin. Hoitaa myös hiuksia.
Haudehoito kaikille hiuslaaduille
System 4 Oil Cure tasapainottaa hiusten ja hiuspohjan kosteustasapainoa, vahvistaa ja rakentaa hiuksia sekä kuorii hiuspohjan kuollutta solukkoa. Psoriaatikkojen ja atoopikkojen suosikki!
pH 3,0
Koko: 215 ml
Käyttö: Käytä haudehoitona tai pikahoitoaineena. Kokeile myös ihovoiteena!

Tuossa Oil curessa on vaikuttavana aineena salisylaatti, joka on vaikuttava aine myös Cutrin sensitiven vastaavassa tuotteessa Cutrin Bio+ Peeling mask. Cutrinilla on myös kuivaan hiuspohjaan jätettävä geelimäinen Bio+ Balance moisturizer sekä kolme erilaista hiuspohjaan jätettävää seerumia joko hiustenlähtöön tai hilseeseen.

Nettisivut:
Sim System 4: http://www.sim.fi/System4/system4.html
Cutrin Bio+: http://www.cutrin.com/

Itse olen käyttänyt näistä vain tuota Oil curea, mutta olen ajatellut testata tuota Cutrinin moisturizeria.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Mrs. Priest
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:54

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Mrs. Priest »

Kokemuksia on. Pidin XZ-öljyhoidosta. En oo muutamaan vuoteen käyttänyt. Paras oli Goldwellin hiuspohjaa rauhottava aine, mut lopettivat sen ja kampaaja suositteli kuivalle ja kutisevalle hiuspohjalle System4:n Tonicia. Siitä sain hirveät oireet. Hiuspohja oli todella arka. Hiusrajaan kauttaaltaan tuli sellanen punainen ärtynyt vanne. Syyhytti niin vietävästikin. Vähän ajan kuluttua huomasin, että hiukseni olivat myös ohentuneet. Hullu olin, kun käytin pullon loppuun. Omituinen reaktio. Ehkä allerginen jollekin aineosalle. Sen jälkeen oon välttänyt kaikkia tollasia tuotteita, vaikka tässä nytkin kamppailen atooppisen hiuspohjani kanssa.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry
Suomineito

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Suomineito »

Mä olen käyttänyt nyt muutaman kerran eteerisiä öljyjä päänahan hoitoon. Olen laittanut shampoota parin pesukerran annoksen erilliseen purkkiin, ja sekoittanut siihen muutamat tipat öljyjä. Sama hoitoaineelle. Shampoo ja hoitoaine joita olen tähän käyttänyt ovat hajusteettomia. Olen antanut sekoituksen sitten vaikuttaa jonkin aikaa (shampoon vähemmän aikaa, mutta hoitoaineen pitkään) päänahassa. Hoitoainetta olen laittanut myös hiusten pituuksiin. Hiustenhoitoon käytetään eteerisistä öljyistä mm. rosmariinia, joka mm. virkistää päänahkaa. Olenkin jo kerran rosmariinihoidon tehnyt. Toinen mitä olen käyttänyt on eukalyptus, ja minulla on myös laventeli (tämänkin olen kuullut virkistävän päänahkaa) jota olen aikeissa käyttää hiuspohjaan.
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Ostin kutsuilla esiteltävästä Colosé -kosmetiikkasarjasta hierontaöljyn, joka sisältää eteerisiä öljyjä (ainakin rosmariinia tuoksusta päätellen). Sitä voi kuulemma käyttää myös hiusten latvoihin (jonka takia tän itseasiassa ostin) ja päänahan hoitoöljynä. En kyllä heti lähtis tätä päänahkaan laittamaan, nimittäin ensimmäisenä incissä komeilee paraffinium liquidum  ::) Latvoissa kyllä pehmentää mukavasti!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
rolla

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja rolla »

Sim systemin hiusvedestä ja weledan rosmariinista kokemusta. Onhan ne ihan kivoja, mutta itse en ainakaan jaksa 5 minuuttia hieroa joka suihkun jälkeen päätä. Minuutin ehkä vielä jaksais.
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Simillä on myös Oil Curea. Se on todella ihanaa ja autaa minun kuivaan päänahkaan. Ainetta hierotaan päänahkaan ja pituuksiin, annetaan vaikuttaa 5min hoitoaineena tai pitempiä aikoja hiusnaamiona. Ihana "minttuinen" ja viilentävä vaikutus. Myös äitini jolla on psoriasis käyttää tuotetta.
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja sipe »

Nexxuksen botanic oil on hyvä. Ja jos kaipaa muutakin kuin kosteutusta, niin ainahan sen sekaan voi tipauttaa tipan tai kaksi jotain eteeristä öljyä (esim. rosmariini). BO on kokonaan kasviöljypohjainen, eli ei pitäisi pahemmin tukkia.

Jos kiinnostaa, niin kannattaa ehkä ostaa vielä kun sitä jostain saa. Nexxushan ei nimittäin enää valmista tuota. Enkä kyllä ihmettele miksi, sillä vaikka BO on ihan loistava aine, ei mulla ainakaan pullosta ole kulunut kolmannestakaan, vaikka olen käyttänyt sitä vaikka mihin jo yli vuoden ajan.  Eli tuskin on ollut mikään erityisen myyvä tuote... ;)

monissa hiusvesissähän on aika paljon alkoholia, joten en ainakaan kuivalle päänahalle suosittele.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Gigli »

sipe kirjoitti:
Jos kiinnostaa, niin kannattaa ehkä ostaa vielä kun sitä jostain saa. Nexxushan ei nimittäin enää valmista tuota. Enkä kyllä ihmettele miksi, sillä vaikka BO on ihan loistava aine, ei mulla ainakaan pullosta ole kulunut kolmannestakaan, vaikka olen käyttänyt sitä vaikka mihin jo yli vuoden ajan.  Eli tuskin on ollut mikään erityisen myyvä tuote... ;)
Tää on kyllä mennyt multa ihan ohi. BO on myös meikäläisen suosikki ja aivan loistava all-purpose-tuote. Täytyykin hamstrata varastoon pullo tai pari.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
Axamit
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1365
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:06

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Axamit »

Tuli mieleen, että Hiusten hyvinvointi -kirjassa (suomalainen, mielestäni melko hyvä hiuksista kertova kirja, tosin jos on paljon käynyt tällä foorumilla, se ei varmaankaan tarjoa paljoa uutta tietoa ;) ) sanottiin muistaakseni, ettei läheskään kaikilla hiuspohjaan tarkoitetuilla öljyillä ole niinkään merkitystä, vaan juuri sillä hieronnalla, mikä öljyn hieromisesta johtuu.  Hyviäkin voi silti löytyä tietysti.
Paitsi että, Vapaa-Valinnassa joskus iski silmään jokin hiusöljy, jossa ensimmäisenä veden jälkeen oli Alcohol denat!  :o Ei tee mieli sitä tunkea päähän.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Päänahan hoitoaineet- ja öljyt

Viesti Kirjoittaja deko »

mania kirjoitti: Vapaa-Valinnassa joskus iski silmään jokin hiusöljy, jossa ensimmäisenä veden jälkeen oli Alcohol denat!  :o Ei tee mieli sitä tunkea päähän.
^xz hiusöljy ja tyrniöljy ainakin ovat hyvin alkoholisia.
this too shall pass.
Vastaa Viestiin