Millaisista hiuksista et pidä?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Jaksoin kerrankin lukea tästä ketjusta melkein puolet. Puuh, olipas saavutus tai mulla muuten vain tosi tylsä päivä. :D

En pidä liian lyhyestä otsatukasta, tyyliin 2-5 cm. Jos se on leikattu epäsymmetrisesti ja toinen reuna on pari senttinen ja toinen vaikka 5 cm, niin vielä pahempi. Toisaalta en yleensäkään pidä naisilla kovin lyhyistä hiuksista. Poikatukat viehättävät kaikkein vähiten. Olkamittainen polkkatukkakin on huh, paitsi jos sen kantajalla on suorat ja aika lasimaiset hiukset. Esim. omalla hiustyypilläni se näyttää kamalalta sivulle levinneeltä pörröpallolta. Fauxhawk ei myöskään kuulu suosikkeihini. 

Itselläni taas on näköjään monen inhokki: pitkä ja omanvärinen tukka, josta haluan vieläkin pidemmän, ja tykkään pitää siinä nykyisin fairytale-latvoja. Tosin tukka ei ole ohut... Ja pidän sitä melkein aina samalla tavalla ja se on kiinni, paitsi joskus illalla kotona. Mutta ei sillä väliä, koska en minä pidä hiuksiani minkään tietynlaisina toisia varten ja heitä miellyttääkseni, vaan siksi että pidän niistä itse eniten näin. Joten en ota nokkiini asiasta eikä minunkaan hiusinhokeistani kannata pahastua. Asiahan on niin melkein joka asiassa tällä pallolla, että millään ei voi miellyttää jokaista tai välttämättä edes puolta ihmisistä. :)
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

^ mulla on just tollanen sun inhoama otsatukka enkä kyllä malta odottaa että se kasvaa pois. Ei sovi yhtään mun kasvonpiirteisiin.
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Kauris »

tragedia kirjoitti: ^^Siten, että näyttää siistiltä, muttei liian ilmeisen laitetulta. Homoilla nyt vielä menee, mutta heteroilla juuri fauxhawk kuin myös överit skenetukat sekä iäkkäämmillä kaikenlaiset kaljunpiilotteluviritelmät antaa mun mielestä lipevän ja liian itsetietoisen pelimies-vaikutelman, joka usein myös osoittautuu oikeaksi eli vähän kärjistäen: kampauksia, joitten eteen on näkyvästi nähty vaivaa kohtaa (hetero-)miehillä yleensä vain itserakkailla kusipäillä tai epävarmoilla ja heikkoitsetuntoisilla liikaayrittäjillä. Se ei välttämättä ole kampauksen vika, mutta sitä lookiakin alkaa ehdollistumisen kautta vierastaa kun riittävän usein juttu todistaa itsensä.
Vähän ot, mutta repesin ihan huolella. Useampaankin kirjoitukseen viitaten, vai että oikein homopiirit... Mua niin huvittaa kun ihmiset puhuu homoista jonain homogeenisenä ryhmänä, ihan kuin esim tuo fauxhawk jotenkin olennaisesti näyttäisi erilaiselta riippuen ihmisen seksuaalisesta suuntautumisesta. :D Ja muutenkin musta on aika huvittavaa ja surullista että ulkonäkönsä eteen vaivaa näkevä heteromies olisi itserakas, kusipää, epävarma tai heikkoitsetuntoinen.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja nysimum »

^ Hehe, samainen huvitti myös mua. Myös "Jos tuo on homomiesten tyyli, niin miten miesten pitäisi sitten muotoilla hiuksensa?" sai suupielet nousemaan – miehet versus homomiehet ;D Lapsus toki, mutta samalla tavalla huvittava (ja paljastava) kuin "ihmiset ja heidän vaimonsa" -lipsahdukset.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Tämä on varmaan asia, josta voisi jutella vaikka kuinka paljon :D Ja sanottakoon aluksi, että en missään nimessä halua loukata ketään ja huomaan että tämä herättää jo tunteita. Henkilökohtainen kokemukseni vain on, että elettyäni puolet elämästäni heteronaisena homojen keskuudessa, olen huomannut että piirit ovat pienet, ihan Helsingin kokoisessakin kaupungissa. Ryhmittymät ovat selkeitä ja pukeutuminen/käyttäytyminen/korut/hiusmuoti on monesti räikeän selkeää tietyn ryhmän sisällä.

Myös esim. termi "homotöyhtö" jota käytin aikaisemmin, on ihan homomiesten itse keksimä pilkkanimi, itselleen. Jos se mitä sanon kuulostaa rasistiselta ja karkealta, voi johtua siitä, että minulle on jäänyt väärä "vaihde" päälle: on nimittäin täysin hyväksyttävää toisen homon haukkua toista homoksi, mutta auta armias jos sen tekee heteromies. Silloin se on rasismia.

Hassua, mutta totta. Ja tämä pätee moniin muihinkin asioihin elämässä.

Toivon, että tuo ylläoleva hiukan selkeytti, miksi kirjoitin kuten kirjoitin. Tai sitten se suututtaa vain enemmän ihmisiä, joskin toivon että ei. Jos suututtaa, laita minulle vaikka privaviestiä, niin voidaan jutella asiasta :)
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Kalevalatar kirjoitti:on nimittäin täysin hyväksyttävää toisen homon haukkua toista homoksi, mutta auta armias jos sen tekee heteromies. Silloin se on rasismia.
Voisikohan ero johtua siitä, että heteromies tulee hegemonisesta valtapositiosta, toisin kuin homomies. Musta on aika olennaista ymmärtää, että siinä on ero, kun vähemmistö ottaa voimaannuttavasti takaisin jonkun pejoratiivisen sanan (esim. naiset lutka-sanan positiivisessa mielessä lutkamarsseilla), kun sitten taas se, että hegemoninen valta-asema käyttää pejoratiivista sanaa aseena (esim. miehet lutka-sanaa loukkaavana, määrittelevänä ja arvottavana naista kohtaan, esim slut-shaming (johon toki voi osallistua ihmiset sukupuoleen katsomatta, mutta sanan luonne on aika päinvastainen kuin vaikka noilla lutkamarsseilla. Slut-shaming tilanteeseen tullaan sellaisesta valtapositiosta joka on luonteenomainen heteromiehille, eli asemasta jossa on "lupa" ja "oikeus" määritellä toista, kertoa mikä on oikein ja väärin, ja arvottaa ja tuomita toisen ihmisen kehoa).
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Lyhyet hiukset naisilla, otsatukka (pois lukien todella pitkäotsaiset, joilla se on ok)
Fauxhawk (ex laittoi hiukset aina niin, pukeutuikin tosi trendikkäästi, ihmetteli miksi homomiehet lähestyy ja kyselevät treffeille yms) ehkä vastaus tuli täältä foorumilta?&nbsp; :) Ei vaan, kyllä se tietty tyyli veti miehiä puoleensa.

Epäluonnolliset hiusvärit, ja räikeät kontrastit hiuksissa. Ihon väriin täysin sopimaton hiusväri. Liian tummaksi ja vaaleiksi värjätyt hiukset. Polkkatukka, graafiset muodot hiuksissa. Liukuvärjäystrendi. Isoksi palloksi föönatut ja laitetut tukat, lakkaöverit ja pitkä tukka, josta näkyy, miten siihen on liillisesti koitettu saada volyymia eri keinoin..
Mielestäni lapselliset pannat ja koristepinnit, esim. joku rusetti hiuksissa.

Pitkä lista.&nbsp; ;D
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Tarkoitin aiemmassa viestissä sitä, että pitäisikö heteromiesten käyttää jotain muuta kampausta. Ei homomiehet ole sen vähemmän miehiä kuin heterot. En ole ikinä ajatellut, että tuollainen töyhtö-kampaus olisi vain homoille ja mietin, pitäisikö lähipiiriä valistaa. Enkä näe ulkonäöstä huolehtivia miehiä idiootteina. Hiuksista puheen ollen, en pidä kaljusta, tummassa tukassa vaaleista raidoista (ja päinvastoin), pitkästä ja ohuesta tukasta, puhki vaalennetusta tai mustasta vaaleaihoisella. Kaikki liiallisuuksiin menevä on mautonta.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Evakkosiili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 12 Syys 2013, 21:19

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Evakkosiili »

Mäkin sohasen lusikkaani nopsasti tässä sopassa kun sen ilmeisesti jollain tasolla aloitinkin.

Itse en näe mitään pahaa termin "homopiiri"-käytössä. Osa seksuaalivähemmistöjen edustajista sosialisoi mielellään keskenään, koska on luontevaa hakeutua seuraan, jossa ei koe ulkopuolisuutta. Osa taas ei, ja osa ei tykkää puhua piireistä vaikka sellaisiksi miellettävissä pyöriskin. Joka tapauksessa ilmiö on tunnistettavissa.

Mutta puollan kyllä Harlequinan valtapositio-pointtia arkaluontosten sanojen käytössä. Sillä on väliä kuka puhuu ja millä sävyllä. Palikkaesimerkkinä perhe: sen sisäinen herjanheitto on eri asia kuin sama herja ulkopuolisen suusta.

Menipä OT:ksi, pahoittelut!
Viimeksi muokannut Evakkosiili, 28 Loka 2013, 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katzenparade
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 850
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 14:43

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Katzenparade »

En oikein tykkää trendistä harmaat ja pastellisävyiset hiukset. Aluksi tykkäsin, ne oli jotenkin niin ihanan erilaiset ja ihastelin esim. Pufin blogissa hänen vaaleanpunaisia hiuksiaan, aivan ihanat!
Sitten kun trendi on levinnyt laajemmalle, näkee niitä pastellihiuksia vähän joka puolella ja mukaan kuvioon tulee tietysti niitä ihmisiä, jotka ei jaksa hoitaa hiusväriään vaan lopputulos on sellainen kuin vappusprayta olisi laitettu tukkaan. Yäkyäk... Esim. kaupungilla näin kun teinitytöllä oli harmaaksi värjätty tukka, joka oli edestä hyvin vaalea (melkein kuin tosi kylmänsävyinen blondi) ja takaa taas sellainen tumma, likaisen harmaa.

Kylmiäväristyksiä aiheuttaa myös sellainen kirkkaanpunainen tukka, joka on kulahtanut ja laikukas (olen kirjoittanut tästä tänne aiemminkin) ja siihen olen itsekin syyllistynyt eli juurikin teininä oli pakko olla punainen tukka, mutten jaksanut (tai oikeastaan edes osannut!) ylläpitää sitä väriä. Hyrr, millanen näky olen mahtanut olla..
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja janniina »

Omat inhokkini listattuina:
- Pitkä, vuosia kasvatettu ja värjäämätön tukka, jota ei uskalleta leikata vaikka paksuus on luokkaa pikkurilli. HYi. Esim BSL-pituinen tukka ohuena kun semmonen ties kuinka kauan kasvateltu ohut tukka. En halua yleistää mutta yleensä näiden kantajat ovat luonteeltaankin semmosia hiirulaisia :D

- Melkein kaikki shokkiväreillä värjätyt hiukset. En juurikaan ole ainakaan luonnossa nähnyt hyväkuntoista shokkiväritukkaa, koska yleisesti ottaen tämänvärisiä hiuksia värjätään ihan superpaljon ja hiusten hoito vähän niin ja näin.

- Miehillä liian pitkät hiukset... Esimerkiksi Uuden Päivän Niklas (kuva: http://www.netti-tv.fi/img/24777.jpg) on hyvä esimerkki miehestä jolla on liian pitkä aika viime parturikäynnistä :D

Lisäilen sitten kun keksin lisää :D
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja naapio »

Ylikasvaneet hiukset on miehellä aivan ihanat, varsinkin tuollainen jonka saisi jo melkein ponnarille :P
Sitä parempi on vain tarkoituksella pitkät hiukset, kunhan ne ovat hyväkuntoiset. Ooh.

Minusta tuntuu että nykyään joka toisella vastaantulijalla on pitkä, hapsulatvainen ja raivokkaasti suoristettu tukka, joka asetellaan roikkumaan veltosti kaulan molemmin puolin. Erityisesti tässä minua ihmetyttää liaanimainen asettelu. Toinen kummajainen on tummat hiukset joiden juurissa paistaa maantienvärinen juurikasvu. Kalju-look! Harmaaksi värjätyt hiukset näyttävät minusta useimmiten hopeashampoon yliannostelulta mutta olen nähnyt muutaman todella viehättävän hattaravaaleanpunaisen tukan.
Raitoja käpälään!
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja versicolori »

^ Täältä toinen ääni miehille pitkillä tai puolipitkillä hiuksilla&nbsp; :l

Viime aikoina on tullut turhan monta epäonnistunutta blondausta vastaan. Ymmärrys ei riitä vaalennetuille hiuksille, kun niitä tuntuu olevan arkielämässä kahta lajia: kuivaksi käräytetty mattablondi tai keltaiseksi/oranssiksi/vihreäksi mennyt, edellistä vähän vähemmän kulunut epämääräisyys. Usein tyyliin kuuluu ilmeisesti tarkoituksella ohueksi leikelty latva ja raivoisa suoristaminen. Monilla homma tuntuu myös menevän siihen, että halutaan koko ajan vaaleampi tulos ja lopulta pää on melkein valkoinen (mikä harvemmalle sopii) ja juurikasvu loistaa seasta.
Sen voi vielä ymmärtää, jos on vähän uhrannut hiusten kuntoa värin kustannuksella, mutta jos päähän ei ole saatu edes sitä hyvää väriä paria hetkeä pitemmäksi aikaa ja sitten vielä päälle surullinen hampputukka niin en ihan tajua, että onko se oikeasti sen arvoista...?
höpönasu

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

LHC:ssä tätä samaista asiaa valittelin. Eli että harotaan niitä hiuksia molemmin puolin kaulaa jatkuvasti. Tosi ärsyttävää! Ja mitenkä aina ne sattuu oleen niitä pari-pidennystä-jee-kattokaa -hölmöläisiä joita satun näkeen. :#
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja janniina »

höpönasu kirjoitti: LHC:ssä tätä samaista asiaa valittelin. Eli että harotaan niitä hiuksia molemmin puolin kaulaa jatkuvasti. Tosi ärsyttävää! Ja mitenkä aina ne sattuu oleen niitä pari-pidennystä-jee-kattokaa -hölmöläisiä joita satun näkeen. :#
Jep mun kaverilla toi sama! Kun ne laitetaan vielä silleen että ne on vaan sivulla niin, että niskaan jää semmonen rako, ja vielä harotaan koko ajan sivulle...
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Vastaa Viestiin