Millaisista hiuksista et pidä?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja versicolori »

En tykkää huonokuntoisista hiuksista. Mikään väri tai leikkaus ei pelasta, jos hiukset on ohutta, venyvää hamppuhaiventa täynnä kaksihaaraisia ja katkeilua. Keltaisen blondit ja kaikki haalistuneet hiusvärit on hyh. Liian värjätyn väriset värikypärät ja "luonnolliset" raidat on myös kamalia ja epäpukevia (vaikka erilaset sokkivärit on hienoja kunhan väri ei ole ehtinyt kulahtaa). Lyhyen malliset hiukset on tylsiä.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Belle »

Pahin yhtälö on keltainen, huonokuntoinen hamppublonditukka mustalla juurikasvulla ja kantajalla ikää 45+. Mä näen viikoittain töissä naisia, joiden kannattaisi se "pubiruusublondi" -tyyli päivittää kampaajalla ikäänsä sopivaksi. Esimerkiksi Katri Helenalla on kaunis väri ja sopiva leikkaus, mutta miksi ihmeessä monilla on sellainen surkea kotivalkaistu puolipitkä hamppukasa.

Onko kyse siitä, että sama tyyli on ollut 17-kesäisestä lähtien ja siihen on sitten jämähdetty? Mun mielestä huono blondaus ja hamppuhiukset nuorella ihmisellä on siedettävämmät, koska kyse voi olla epäonnistuneesta värinvaihdoksesta kotikonstein, tyyli on vielä hakusessa jne. mutta keski-ikäisen pitäisi jo osata katsoa peiliin kriittisesti.

Varjotar

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Nuorten scene- ja emofledat. Kihara pellavapää, yäks.
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja piste »

Mä en pidä otsatukasta pitkällä tukalla. Sivuotsis on OK, mutta sellanen suora joka on otsan päällä...

Mä en ymmärrä miks monet leikkaa otsatukan. Koulussakin yli monet on luopunu pitkästä otsatukasta ja leikannu sellasen pikkutyttömäisen otsiksen. Ykskin tyttö, jolla oli hieno sivuotsis, leikkautti tälläsen normiotsatukan ja samalla nuoreni pari vuotta (mikä tässä iässä on huono juttu).
Iida kirjoitti: Myös mulla on sellaiset tosi monen vihaamat "luonnonväriset" tylsät hiukset..  :D Kaiken lisäksi niihin on leikattu malli, joka vaatii laittamista. Sitä en kuitenkaan usein tee ja näytän tosi rupsahtaneelta sen takia. Aina ei jaksa panostaa..  ;D

Mutta omaa itsetuntoa kohottamaan pitää vähän haukkua muitakin.. :D Näin viimeviikolla pojan, jolla oli sellainen oikein komea pottatukka-leikkaus, eli suunilleen korvien kohdalta leikattu suoraan ja linjan alapuolelta ajettu kaljuksi. Kaameuden kruunasi potta-osaan väkerretyt pikkuletit oikein kunnon ysärityyliin!  ;D
Sama juttu. Kun leikkasin poikatukan kolme vuotta sitte, tarkoituksena oli helppohoitoiset (kuivuu nopeasti, ei tule takkuja) ja ehkä vähän myös siksi halusin lyhyet, että en ole sieltä tyttömäisimmästä päästä, minua ärsytti kun yleinen oletus on se että tytöllä on pitkät hiukset. Haluan olla myös luomu joten sen takia en laita näitä mitenkään. Nyt mä oon itekin kyllästynyt tähän, en vaan jaksa tätä ainaista samaa joten kasvatan.

Peräkkäiset viestit yhdistetty. Omaa aiempaa viestiään voi muokata modify-napin avulla uuden viestin kirjoittamisen sijaan. - ellen
Viimeksi muokannut piste, 24 Joulu 2012, 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rosmarin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 167
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:12

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja rosmarin »

Mun silmääni töksähtävät monien tyttöjen ja naisten suosimat värittömän vaaleaksi tai melkein valkoiseksi blondatut ja reippaasti tupeeratut pitkät hiukset. Ensinnäkin väri sopii kaikessa feikkiydessään aika harvalle ja on vaativa ylläpidettävä, joten lopputuloksena on monesti kuiva hamppukasa (pahimmassa tapauksessa vihreään vivahtava) eikä väripakkauksen kylkeen painettu kiiltävä ja terve hiuspaljous.

En myöskään tajua 40+ naisia joiden hiuksia voi kuvata ainoastaan sanalla epämääräinen. Toisin sanoen hiuksissa ei ole mitään "ideaa", väriä tai mallia vaan ne ovat reippaasti ylikasvaneet ja epämääräisen maantienväriset eikä omistaja edes yritä tehdä niille mitään, jos ongelmana on hilse/kuivuus/sähköisyys/rasvaisuus.

Viimeksi muokannut rosmarin, 23 Joulu 2012, 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katzenparade
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 850
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 14:43

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Katzenparade »

Syyllistyin tähän mun inhokkiin monen monta vuotta teinivuosinani eli punaiset hiukset, joiden väriä ei ylläpidetä. Eräällä tutullani on pitkä, punaiset hiukset, jotka ovat omituisen laikukkaat (eli jossakin kohtaa on punaisempi läntti kuin muulla) ja sellaista semi-tummaa juurikasvua on sellaiset mukavat viitisen senttiä. Tällä henkilöllä on myös nähty tasaotsis, joka on leikattu mielestäni liian pitkälle ohimoille. Ja nyt mietityttää, että tuoltako minä näytin teininä (miinus tumma juurikasvu ja tasaotsis) :D
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers
ainokainen

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mun mielestä pidennykset harvoin näyttää hyviltä. Jos oma tukka on jo valmiiksi pitkä ja paksu, ja lisäkkeet katoavat oman hiuksen sekaan, niin sitten ok. Mutta yleensähän ne huutavat kilometrin päähän, varsinkin takaa ja sivuilta, jos oma tukka on lyhyt ja leikattu ohennetusti niin että oma tukka ja lisäkkeet mukamas sulautuisivat "huomaamattomasti" yhteen. Not gonna happen. Kuten tässä:

Kuva
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Varsinkin muutama vuosi sitten näkyi paljon tätä valkomusta-tyyliä eli päältä platinablondit ja alta mustat. Ja kyllähän noihin edelleenkin törmää silloin tällöin. Mikä eniten häiritsee itseäni tässä tyylissä on se, että hiukset näyttävät helposti tosi ohuilta, kun tumma alapuoli "katoaa" vaalean hiuksen alle. Ainakin silloin, jos käyttää tummia vaatteita. Vaikka itsekin oon tähän syyllistynyt, tosin puna-musta/tummanruskea-yhdistelmällä  ::) Mutta selityksenä tälle on se, että halusin säästää hiuksia punaisen värin vaatimalta vaalennukselta ja siksi blondasin vain päällimmäiset hiukset.
Kaikkein ahdistavin hiustyyli on sellainen lyhyt kananpersekampaus, johon on värjätty jotakin kirkasta punaista raitoina (etenkin punainen otsatukka) tai koko päähän. En voi sille mitään, mutta se mun mielestä kirkuu ”hei olen yh-lähiömamma ja oon tosi villi ja omaperänen ku mulla on näin räväkkä tukka”

Joo, mulla tulee ihan samanlainen mielikuva ton tyylisistä hiuksista.  ;D
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
rosmarin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 167
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:12

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja rosmarin »

^^Vasemmanpuoleinen daami on aika vekkuli näky oransseine naamoineen ja pidennyksineen :D

Miksi, oi miksi överiin feikkirusketukseen on yhdistettävä pinkki huulipuna ja meikkikynällä terävästi vedetyt viivakulmakarvat? Ja vahva silmämeikki tyyliin Tikkurilan värikartta? Ehtaa chav-meininkiä.
peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

[align=center]Kuva
Ughh, väkisin kasvatettu tasapötkö.

Kuva
Liian pitkä tukka yhdistettynä ah-niin-"kauniiseen"-luonnolliseen väriin O:) ughh..

Kuva
Ja sitten nämä ällöt scene -hiukset. Lyhyt tukka tupeerattu ja sitten tungettu lirut hiuspidennykset.

Kuva
Miehillä ällö rasvainen surffitukka jota ne sit heiluttelee pois silmien edestä.. :-X

Kuva
Ja sitten toiseksi tämmöiset... :-X[/align]
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
Selleri

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Selleri »

Pidennykset

Varsinkin superohuisiin hiuksiin laitetut, vääränväriset pidennykset. Ja jotenkin se koko idea, että omassa päässä roikkuu jonkun muun karvoja&nbsp; ::) Ehkä olen vanhanaikainen.

Kuva

Keltainen blondi

White trash.

Kuva

Huono leikkaus

Mielestäni tuo leikkaus vaan näyttää kaamealta lähes kaikilla.

Kuva
Katzenparade
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 850
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 14:43

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Katzenparade »

Kathy kirjoitti: -Monisävyvärjätty (esim. puna-musta) kananpersekampaus, jos kantaja on kalpea, ei meikkaa oikeastaan yhtään ja pukeutuu tuulipuvun takkiin, aikuisfarkkuihin ja lenkkareihin. Räväkkä väri ja leikkaus vaativat omasta mielestäni muutakin panostusta ulkonäköön, muuten tulee helposti hyvin valju yleisilme.
Naurahdin tälle kuvaukselle, koska tuo on niin totta! Anteeksi ihan hirveä yleistäminen, mutta tätä tyyliä näkee (ainakin tällä paikkakunnalla) sellaisilla kolmenkympin hujakoilla olevilla amiksen käyneillä naikkosilla, joilla on mahdollisesti lapsia, mutta silti viikonloppujen isoimpia piristeitä on p****ralli kaupungilla ja autossa subbarit tietenkin raikaa. Eli siis aikuisilla teineillä.

Tuon amiksen käyneillä-määritelmän lisäsin, koska olen itse kotoisin hyvin pieneltä paikkakunnalta, jossa amiksien ja lukiolaisten eron huomasi hyvin selvästi myös ulkoisesti.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

jatta kirjoitti:
Kathy kirjoitti: -Monisävyvärjätty (esim. puna-musta) kananpersekampaus, jos kantaja on kalpea, ei meikkaa oikeastaan yhtään ja pukeutuu tuulipuvun takkiin, aikuisfarkkuihin ja lenkkareihin. Räväkkä väri ja leikkaus vaativat omasta mielestäni muutakin panostusta ulkonäköön, muuten tulee helposti hyvin valju yleisilme.
Naurahdin tälle kuvaukselle, koska tuo on niin totta! Anteeksi ihan hirveä yleistäminen, mutta tätä tyyliä näkee (ainakin tällä paikkakunnalla) sellaisilla kolmenkympin hujakoilla olevilla amiksen käyneillä naikkosilla, joilla on mahdollisesti lapsia, mutta silti viikonloppujen isoimpia piristeitä on p****ralli kaupungilla ja autossa subbarit tietenkin raikaa. Eli siis aikuisilla teineillä.

Tuon amiksen käyneillä-määritelmän lisäsin, koska olen itse kotoisin hyvin pieneltä paikkakunnalta, jossa amiksien ja lukiolaisten eron huomasi hyvin selvästi myös ulkoisesti.
Satutko asumaan Oulussa?&nbsp; ;D

Nimim. sieltä itsekin kotoisin.
Katzenparade
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 850
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 14:43

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Katzenparade »

^^En vaan täysin toisella puolen Suomea, mutta hyvä tietää, että tätä ilmiötä esiintyy myös muualla päin Suomea :D
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

jatta kirjoitti: ^^En vaan täysin toisella puolen Suomea, mutta hyvä tietää, että tätä ilmiötä esiintyy myös muualla päin Suomea :D
Ikävä kyllä&nbsp; ;D Itsekin pukeudun aika rähjäisesti nykyään, mutta ehkä se on vaan joku vaihe. 10 vuotta sitten oli aina musta jakkupuku päällä, vaikkei ois työnpuolesta tms. tarvinnutkaan. Mutta Oulu oli aina täynnä näitä tätejä jotka sopii kuvaukseen ja mikä pahinta, monilla oli päällä tuulipuku + valkoiset tennissukat + balleriinat tahi korkkarit. ARGH. Sitten ne tennissukat tursus aina sieltä pikkukengistä :D
Vastaa Viestiin