Millaisista hiuksista et pidä?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Lonka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1132
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:19

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Lonka »

- nuudelikiharat (tai mitä ne on nimeltään kun niitä kummallisia pidennyksiä laitetaan)
- liian tummaksi värjätyt hiukset, etenkin jos kulmakarvat on oman väriset ja nyppimättömät (KÄÄK!!)
- vetyperoksidit (eräällä kaverillani, joka on maantienvärinen oikeasti, oli värinpoistolla vaalennetut hiukset yli vuoden. aivan karmeat, etenkin kun loppuaikana puolet hiuksista oli eripituiset kuin toinen puoli, kun oli niin huonoa että ne oli kuluneet poikki! aivan purkkaa koko pää)
- yleensäkin blondaus jos ei ole luonnostaan vaalea. ei vaan useinkaan sovi ihon väriin
- tasapitkät, valuvat hiukset (tasapitkät sopii kyllä joillekin, mutta ei ne lehmän nuolemat, valuvat)
- maantienharmaat joita ei ole käsitelty mitenkään (etenkin yhdistettynä edelliseen kohtaa, esimerkkinä Emerdalen Emily)
- ohuet pitkät hiukset
- "liian" pitkät hiukset (yli vyötärön)
- liian suuret värierot monivärivärjäyksessä (tyyliin alaosa musta tai tummanruskea, päältä blondi) tai ei-yhteensopivat värit
- pitkät hiukset, joissa ei jakausta. sitten niitä harotaan taaksepäin koko ajan. eiiii...
- kasarihiukset hyvin monilta osin
- yleensä ottaen tyyliin, ihonväriin, vartaloon tai kasvoihin sopimattomat hiukset!

Tämän perusteella voi päätellä, ettei ole kovin monia hiuksia, joita oikeasti ihailen. (Ei myöskään omani suurimman osan aikaa...)
Viimeksi muokannut Lonka, 12 Maalis 2006, 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja tnn »

Minä en pidä haalistuneen punaisista hiuksista, enkä punaisista hiuksista joissa on paljon vaaleaa juurikasvua.
Yhdellä tutulla on vyötärömittaiset, pahasti haaroittuneet ja katkeilleet, haalistuneenpuna-oranssit hiukset ja noin kolmen kuukauden välein punaiseksi värjätyt hiukset, ja tuosta johtunee varmaan tuo inho tuollaisiin hiuksiin.
Myös värinpoistoblondatut (kusenkeltaiset) hiukset, joita näkee monesti 14-16 vuotiailla, ovat kamalia.  Myöskään ohut, pitkä tukka ei ole mielestäni kaunis.
Viimeksi muokannut tnn, 12 Maalis 2006, 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Bambi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 659
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:29

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Bambi »

Joo haalistunut punainen on tosiaan huononvärinen. Erityisesti jos se haalistuu vaaleanpunaiseksi.
Elisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:30

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Elisa »

Useimmilla ihmisillä 10-asteiseksi blondattu pää näyttää aivan kamalalta. Lähipiirissäkin on eräs vanhempi naishenkilö, jolle tekisi aina niin mieli vihjailla, että asteen luonnollisempi blondi näyttäisi hänellä huomattavast paremmalta ..

Liian luonnottomat näköiset, metrin mittaiset lettiviritykset eivät näytä kivalta, varsinkaan sellaiset luonnottoman väriset (esim. liila) jotka on tehty jostain ihme kuidusta, mikä ei edes näytä hiukselta.

Yleisestikin luonnottomat hiusvärit, jotka eivät sovi kantajalleen. Mistä päästäänkin siihen, että en oikeastaan pidä edes omasta hiusväristäni. ( Tämä menee jo hieman OT:ksi ) Luonnonvalossa tämä Elumen on aivan mielettömän punainen, oikeastaan jopa kirkkaan punainen ja näyttää lakanan valkeaa ihoani vasten kammottavalta. Eikä tuollainen räikeä punainen ollenkaan sovi minulle. Mutta aina kun saapuu ilta, mieleni muuttuu, sillä hämärässä tämä näyttää jumalaisen ihanalta kuparilta, samalta kuin tuossa avatar-kuvassakin. Ihan ihme väri siis, kun sävy riippuu valaistuksesta.

Alunperin kuin halusin punapääksi, tavoitteenani olikin luonnollinen kuparisävy. Olin vain niin tottunut siihen, että kirkkaan punaisetkin kestovärit haalistuivat päässäni muutamissa viikoissa blondeiksi, mitä en voinut sietää, joten kun menin ottamaan ensimmäisen Elumenin, en voinut kuvitellakaan miten intensiivinen ja kestävä tulos sillä tulee, joten valitsin sävyksi heti Pure-sävyn KK@all (joka on shokkikirkas kupari). Ja kun sen kerran otti, se punainen on ja pysyy, sillä se ei haalistu sitten millään. Vaikka päivänvalossa vihaankin väriäni, on tämä iltavalossa niin ihana, että en tästä kuitenkaan vielä aio hankkiutua eroon. Tai nyt olen sentään vaihtanut asteen luonnollisempaan Elumen-sävyyn, jossa on beigeäkin seassa, mutta silti tämä on todella kirkas. (Latvat, jotka on värjätty pelkällä KK@all-sävyllä ovat kirkkaammat kuin juureni, jossa on se sekoitus-sävy, mutta ei sitä ulkopuolinen helposti erota.)



Viimeksi muokannut Elisa, 12 Maalis 2006, 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
minna
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 202
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:39

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja minna »

*manna* kirjoitti: Aika monien jo mainitsemat rastat on aika yök-yök sekä pikkuletit. Pikkuletit on vaan jotenkin niin halvan näköiset.

Väreistä punaiset, mustat tai jollain shokkivärillä värjätyt hiukset eivät viehätä minua ollenkaan. Muilla OK.

Yleisesti sanoen epäsiistit/likaiset hiukset on pahimmat.
aika samoilla linjoilla olen... pikkuletit on jotenkin halvan näköiset ja en värjäisi omia hiuksiani punaisiksi, mustiksi tai shokkiväreillä. joskus yläasteella on tullut laitettua kyllä punaista sävytettä  :D
rebecca

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja rebecca »

Elisa kirjoitti: Useimmilla ihmisillä 10-asteiseksi blondattu pää näyttää aivan kamalalta. Lähipiirissäkin on eräs vanhempi naishenkilö, jolle tekisi aina niin mieli vihjailla, että asteen luonnollisempi blondi näyttäisi hänellä huomattavast paremmalta .


Tuo on niin totta! Ja nyt sanon sen ihan omasta kokemuksestani! Värjäsin vuosia hiuksiani 10-asteiseksi, kunnes eräänä päivänä (viime syksynä) vihdoin tajusin, että se ei ole minun värini. Nyt väri on keskivaalea ja hyvin lähellä aitoa väriäni.
Meillä oli tässä joku aika sitten isohkot sukujuhlat ja ensimmäistä kertaa minun elämässäni ihmiset tulivat kehumaan hiuksiani ja ulkonäköäni.
Jopa isoveljeni, jonka velvollisuus on tietysti kiusata minua, pikkusiskoa, vaikka olisimme minkä ikäisiä  ;D, kehui, että näytin hyvältä.
Lonka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1132
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:19

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Lonka »

Rebecca kirjoitti:
Elisa kirjoitti: Useimmilla ihmisillä 10-asteiseksi blondattu pää näyttää aivan kamalalta. Lähipiirissäkin on eräs vanhempi naishenkilö, jolle tekisi aina niin mieli vihjailla, että asteen luonnollisempi blondi näyttäisi hänellä huomattavast paremmalta .


Tuo on niin totta! Ja nyt sanon sen ihan omasta kokemuksestani! Värjäsin vuosia hiuksiani 10-asteiseksi, kunnes eräänä päivänä (viime syksynä) vihdoin tajusin, että se ei ole minun värini. Nyt väri on keskivaalea ja hyvin lähellä aitoa väriäni.
Meillä oli tässä joku aika sitten isohkot sukujuhlat ja ensimmäistä kertaa minun elämässäni ihmiset tulivat kehumaan hiuksiani ja ulkonäköäni.
Jopa isoveljeni, jonka velvollisuus on tietysti kiusata minua, pikkusiskoa, vaikka olisimme minkä ikäisiä  ;D, kehui, että näytin hyvältä.
Monesti myös muuttumisleikeissä on semmosia 30-50-vuotiaita naisia, joilla on ihan 10-asteiset, luonnottomat ja kiillottomat hiukset. Yleensä niihin vedetään jotain luonnollisempaa vaaleaa ja vähänkö tulee sata kertaa paremman näköiset :)
Annika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 332
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 02:53

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Annika »

Raidoitetut hiukset ei oikein tehoa muhun. Jossain vaiheessa musta tuntuu että tuli joku innostus ainakin omassa ikäryhmässä alkaa laittaa vaaleita ja tummia raitoja tukkaan, ja joissain tapauksissa ne näyttääkin ihan hyviltä ja tuo vähän elävyyttä tukkaan. Mutta jos ne on esim. vähän tummempaan maantieväriin laitetut kirkkaanblondit raidat, ei se luonnollisuus ole enää kauhean lähellä. Menee kaikki pehmeys hiuksien ulkonäöstä mun mielestä.

Itselläni en pidä liian punaisesta, kylmästä hiusväristä. Välillä ovat värit vetäneet aivan liian punaisiksi, mutta onneksi haalistuvat sitten vähän oranssihtaviksi ajan myötä. Olen varmasti usean ulkopuolisen hiusinhokki, sillä vaikka mun tukka nyt ei mikään älyttömän oranssi ole, niin mä pidän sellaisesta "luonnollisemmasta, kuparihtavasta punaisesta". Joskus kadullakin katsoo, että muuten beigeen pukeutuva, kalpea suomalaisnainen on vetänyt tukkansa kirkkaan tai jopa hieman liilahtavan kirkkaanpunaiseksi.

Pitkät, kuivat ja täysin hoitamattoman harmaan näköiset hiukset nyt ei ole kauhean ihastuttavia. Toisaalta musta siinäkin on tiettyä jujua, ettei hoksahda värjäämään vaan antaa sen olla omanvärisensä. Jokainen tehköön kuten tykkää.
The greatest battles are fought within oneself.
Tiusku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 15:20

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Tiusku »

- Rastoista (voin vain kuvitella, mitä ötököitä siellä asustaa...)
- Pikkuleteistä (RockQueenin määritelmä "white trash" oli kyllä osuva! Yhdistetään ne pikkuletit vielä överiksi menneeseen rusketukseen ja revittyihin farkkushortseihin... :-X)
- Kaksivärisistä hiuksista, joissa yläpuoli ihan vaalea ja alapuoli korvan tasalta asti tumma
- Ylikasvaneista permiksistä
- Ylipitkistä hiuksista, joiden latvoja ei ole raaskittu leikata vuosikausiin ja ne suunnilleen hapertuvat käsiin
- Miehillä rokkiheitoista (muuten kuin erikoisteemana)
-  - " - kovaksi geelatusta kuontalosta
- Kypäräpolkasta
- Huonosti hoidetuista pidennyksistä, etenkin jos oma hius on huomattavasti lyhyempää

...ja sitten on tietty lukuisia malleja/värejä, joita en itselleni haluaisi kuuna kullan päivänä, mutta monilla muilla toimivat.
Ever tried. Ever failed. No Matter. Try again. Fail again. Fail better. ~Samuel Beckett
Merial
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 662
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 09:07

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Merial »

Tiusku kirjoitti: - Rastoista (voin vain kuvitella, mitä ötököitä siellä asustaa...)
Tuo nyt lähinnä riippuu itse kantajasta, että miten niitä rastojaan hoitaa ja setvii sekä tietysti pesee. Älä pahoita mieltäsi kuitenkaan tästä, kova halu vain kitkeä tällaisia ennakkoluuloja pois että kaikki rastat olisivat eliökunnaltaan samanlaisia. :P  Mutta onhan sitä toki nähnyt sellaisiakin pötkylöitä, missä voi kuvitellakin piipertävän jos jonkinmoista ötökkää. :-X Jos minä jonain päivänä rastat väkerrän itselleni, pidän kyllä huolen ettei siellä mitään öttimötikäisiä näy, lupaan sen. ;)
Tukka hyvin, kaikki hyvin!
Jeyzie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3204
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:06

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Jeyzie »

salute kirjoitti: * Silmääni eivät vain yksinkertaisesti miellytä useimmat vaaleat hiukset. Poikkeukset toki vahvistavat säännön, kuten Gwen Stefani ja "meidän" Jeyzie. Heidän tukat taas ovatkin upeita... :-*
Voi kiitos  :-*
Lonka kirjoitti: - vetyperoksidit (eräällä kaverillani, joka on maantienvärinen oikeasti, oli värinpoistolla vaalennetut hiukset yli vuoden. aivan karmeat, etenkin kun loppuaikana puolet hiuksista oli eripituiset kuin toinen puoli, kun oli niin huonoa että ne oli kuluneet poikki! aivan purkkaa koko pää)
Kummallista, mulla on pää blondattu nyt neljä kertaa kokonaan, eikä ole hius näkyvästi kärsinyt paljoakaan :o Silkkiset ja pehmeät ovat au naturel-tilassa :) Olen kyllä nähnyt todella huonokuntoisia tapauksia, ja se ei totisesti miellytä silmää  :-\
Viimeksi muokannut Jeyzie, 14 Maalis 2006, 07:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anna tuulen puhdistaa
nostaa helmoja
heittää hiukset sekaisin
kevätmyrskyn kastella
mekko liimata kiinni vartaloos
niin olet kaunis
kaunis
ja maailma on sun

Treeniblogi! (tauolla)

Ruokablogi!
Lonka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1132
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:19

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Lonka »

Jeyzie kirjoitti: Kummallista, mulla on pää blondattu nyt neljä kertaa kokonaan, eikä ole hius näkyvästi kärsinyt paljoakaan :o Silkkiset ja pehmeät ovat au naturel-tilassa :) Olen kyllä nähnyt todella huonokuntoisia tapauksia, ja se ei totisesti miellytä silmää  :-\
Kaverin hiukset alkoi näyttämään kärsimisen merkkejä jo puolen vuoden jälkeen (=noin 6-8 värjäyskertaa kun alussa meni monta purkkia...), oli katkenneita tukkoja joukossa jne. Mutta periaattessa hiukset oli tuolloin vielä ok. Vaan nyt siitä vuoden päästä ne oli kammottavat, elottomat hamput, joista tosiaan vaan osa enää edes jäljellä. Mutta "pakko olla blondi kun mun poikaystävä tykkää blondeista ja kyllä mäkin nykyään näistä tykkään" ::)  Nyt jokin aika sitten palasi taas siihen tuttuun punaiseen ja näyttää ehkä pyöreesti 375 kertaa paremmalta...
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Ehkä hän värjäsi sekä juuren että pituudet aina. :) Ei ihmekään, että hiukset menevät huonoon kuntoon..
Tai siis, kun minä ainakin uskoisin, että vaaleassa riittää juuret, kun kuitenkin ei se vaalea siitä haalistu..
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Bambi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 659
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:29

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Bambi »

Joo blondatessa on aivan must värjätä vain juuret! Ihan hullun hommaahan toi on koko päätä joka kerta vaalentaa. Onhan se nyt selvä ettei niistä hiuksista ole 3-9 kk:n jälkeen jäljellä kuin muisto.

Ja tosiaan värinpoisto ei miksikään muutu että ihan turhaa se latvojen vaalennus onkin.
Rory
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:17

Vs: Millaisista hiuksista et pidä?

Viesti Kirjoittaja Rory »

Mä en kauheasti tykkää rastoista. Varsinkin jos ne on sekaisen, likaisen näköiset ja niitä on hurjan paljon.
En tykkää myöskään pitkästä tukasta, jossa latvat ovat huonokuntoiset. Jos tukka on kamalan ohut, pitkä tukka näyttää kamalalta.

Mä taasen tykkään ns.shokkiväreistä, jos ne sopii muuhun tyyliin ja olemukseen ja on toteutettu hienosti. Sellainen gootti-tyyli on musta makeeta. Esim.sähkönsiniset, pinkit tai lilat hiukset, tai osiot tukassa. Tykkään mm.Sofi Oksasen hiuksista, ainakin kuvien perusteella sopii hienosti hänelle.
Vastaa Viestiin