Sivu 1/1

Sinettiraidat

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 22:23
Kirjoittaja Mindela
Tarkoituksena olisi mennä ensi viikolla otattamaan 10-20kpl shokkisinisiä sinettiraitoja ja leikkauttaa tukka uuteen malliin siinä samassa. Ongelmani: En tiedä mitään muita kampaamoja kuin shaggyhead ja purpledreads jotka tekevät sinettiraitoja. Shaggy vaikuttaa todella kivalta paikalta, mutta on kyllä todella kivan hintainenkin  :-\ Purplessa taas ei vastata kyselyihini mitään. Googlettamalla ei löydy niin mitään Eli MITKÄ KAMPAAMOT TEKEVÄT PK-SEUDULLA SINETTIRAITOJA! (ja osaavat siinä samassa leikata tukkaakin  ::))
Plussaa olisi jos tekisivät raitoja myöskin aitohiuksesta. Ja edelleen mielessäni jo kauan pyörineet kysymykset, onko kuituhius todella epäaidon näköistäkin, kestääkö hiustenkuivaajaa ollenkaan ja pysyykö shokkiväri aitohiuksessa?

Laitoin väärään osioon eka, siirsin sitten tänne.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 02 Huhti 2006, 14:20
Kirjoittaja Luppa
Mulla on kaveri, joka vaihtaa hiustenväriään usein ja tekee muutoksia nimenomaan sinettiraidoilla, jotka on kuituhiusta. Raitojen värejä on ollut vaaleata, mustaa, ruskeaa, punaista, kuvaamaasi shokkisinistä ja vaaleanpunaista.

Kuituhius on mun silmään ainakin pieninä osioina hyvin samanlaista kuin oikea hius. Eroa ei pysty maallikko sanomaan. Kaverin hiukset näyttävät tosi hyviltä. Pohjavärikin on muuttunut vuoden sisään upeasta punaruskeasta mustaan.

Kaverini muotoilee hiuksiaan föönilläkin, mutta useimmin käyttää patukoita hiusten laitossa. Ainoa miinuspuoli on kestävyys. Eli kampaamossa käydään uusimassa raidat noin kuukauden välein. Hiuksista kyllä huomaa jos kuidut on olleet päässä pitkään. Ne hamppuuntuu ja menee kiillottomiksi. Tuolloin kuituosio eroaa omasta hiuksesta.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 03 Huhti 2006, 12:59
Kirjoittaja Penny
Sinettiraitoja luulisi laittavan kaikkien paikkojen, missä tehdään sinettipidennyksiäkin. Ainakin Great Lenghts-kampaamot kannattaa katsastaa, yhteystiedot löytyvät www.hiustenpidennys.com -osoitteesta (kohta jälleenmyyjät), samoin Simply Natural-kampaamot http://www.simplynatural.fi/ (kohta Palveluhaku). Tiedä sitten, miten ovat ajantasalla, kannattaa soitella ja kysyä.

Noilta sivuilta löytyy myös värikartat aitohiukselle, ja valmiiksi shokkivärisiäkin on kyllä saatavissa. Ennemmin varmaan kannattaisi ottaa jo valmiiksivärjätty hius, kuin alkaa itse shokkiväreillä värjäilemään... pysyvyydestä/tarttuvuudesta kun ei ole takeita, koska hius on kuitenkin tehtaalla käsiteltyä, vaikka aitoa onkin. Kuituhiuskaan ei niin hirveän epäaidon näköistä ole, onhan niistä tehtyjä aidonnäköisiä peruukkejakin olemassa, siis muitakin kuin fantasiaperuukkeja...

Kyselin taannoin hintoja GL-sinettiraidoista, ja sanoivat kampaamossa että pituus maksaa - eli mitä pitempi hius, sen kalliimpi, ja GL-sinetit menisivät kuulemma aina tietyn yhtenäisen taksan mukaan hinnoissa, olikohan 60cm pitkä jotain 7,5e / hiusosio (=sinetti), ja siitä alaspäin, halvin taisi olla jotain 4-5 e.


EDIT: GL:n Air Pressure-menetelmäkin näyttää rantautuneen viimein Suomeenkin.. http://www.hiustenpidennys.com/air_pressure.php

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 12:05
Kirjoittaja Tiizku
Mulle laitettiin muutama kuukausi sitten aitosinettejä ja olivat melkein parasta laatua.Olivat pinkkejä ja limen värisiä.Väri kului melkein heti pois.Sinetit menettivät kiillon ekassa pesussa ja olivat kokoajan ihan takussa.

En suosittele.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 12:21
Kirjoittaja Penny
^ tiizku, oho? :o Minkämerkkisiä olivat jos saa udella, ihan mielenkiinnosta... tietää sitten varoa. Onkohan muuten sillä värillä mitään takuuta? Jos laitattaa kalliin pidennyksen jossain ja sitten väri lähteekin hiuksista yhtäkkiä pois, onhan se aika outoa.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 12:27
Kirjoittaja Tiizku
En kyllä merkkiä tiedä.Yksi sinetti maksoi yli 10e.Ei kai sillä ole mitään takuuta.Sanottiin vaan että aitohius näyttää luonnollisemmalta mutta väri saattaa haalistua helpommin kuin kuiduista.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 12:34
Kirjoittaja Penny
No on hintaakin ollut! :o Esim. Great Lenghtsin 60cm pitkät sinetit maksoi 7,50/kpl joku vuosi sitten, tiedä mitä nykyään maksavat. Kymppi/sinetti on kyllä jo tosi hurja summa, saati jos menee sen yli... Mutta onhan se nyt tosi omituista jos myydään shokkivärisiä raitoja jotka ei pysy shokkivärisinä! Toisaalta tekeehän kampaaja tavallisiakin shokkiväriraitoja jotka haalistuvat nopeasti, mutta ovathan ne tavallaan eri asia - kun noita aitohiuksia ei välttämättä edes suositella itse värjättäväksi. Kuvittelisi, että olisivat käsitelleet tehtaalla hiukset niin, että väri myös pysyisi. Mutta niin sitä kuvittelisi monta muutakin asiaa...

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 12:41
Kirjoittaja Mustikka
Mie ostin omat aitohiussinettini Hairiumista. Väri niissä oli sellainen pinkihtävä punainen. Hyvin pysyi väri, ei edes haalistunut. Sen sijaan kaveri osti omat sinettinsä kampaajalta ja niissä väri haalistui. Ei paljoa, mutta kuitenkin niin että sen huomasi.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 28 Huhti 2006, 15:16
Kirjoittaja sus-su
Mullakin on pyörinyt mielessä sinettiraidat. Tällä hetkellä tukka on noin 5-tasoinen joten siihen vaaleita raitoja. Tosin olen kyllä miettinyt josko sitä taas vaaleaksi rupeaisi. Vaaleaan tukkaan taas olisi kivoja jotkin toffeen tai vaaleanruskeat raidat.
Kuinka monta raitaa yleensä noita sinettiraitoja on tupattu laittamaan vai onko aina tapauskohtaista? Mikä siis näyttäisi parhaalta?

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 28 Huhti 2006, 16:27
Kirjoittaja Withering
Itse kävin ottamassa 10 kpl punaisia sinettiraitoja (vajaa 2 vuotta sitten) Halloween-kampaamossa Aleksanterinkadulla (Helsinki). Oli aitohiusta ja väri pysyi todella hyvin. En muista mitä maksoi, mutta hyvää jälkeä kyllä tekivät.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 28 Huhti 2006, 18:15
Kirjoittaja Tiizku
sus-su kirjoitti: Mullakin on pyörinyt mielessä sinettiraidat. Tällä hetkellä tukka on noin 5-tasoinen joten siihen vaaleita raitoja. Tosin olen kyllä miettinyt josko sitä taas vaaleaksi rupeaisi. Vaaleaan tukkaan taas olisi kivoja jotkin toffeen tai vaaleanruskeat raidat.
Kuinka monta raitaa yleensä noita sinettiraitoja on tupattu laittamaan vai onko aina tapauskohtaista? Mikä siis näyttäisi parhaalta?
Eikös yleensä noin kymmenen laiteta tai riippuu miten paljon ja mihin kohtaan niitä haluaa.Itsellä oli neljä niskatukassa.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 29 Huhti 2006, 09:58
Kirjoittaja Miracle
En nyt tiedä kuuluuko tää tähän ketjuun, mutta huomasin eilen hennesillä, että sinne oli tullut jotain sinettiraitojen tapaisia hiustupsuja.. Kiinnitysmekanismista en oo ihan varma, kun ne oli pakattu muoviin eikä sitä oikein nähnyt miten ne kiinnitetään. Vois olla ihan piristävää ostaa omien valeiden hiuksien sekaan pari tummempaa osiota.. Mutta hiean kyllä tuo hennesin tuotteiden laatu epäilyttää  :P ja pysyvätköhän päässä ollenkaan..  ::)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 25 Kesä 2006, 18:36
Kirjoittaja Jeyzie
Mulla on ollut nama sinettipidennykset suunnilleen vapusta lahtien (niita sinetteja on nyt 40 kpl). Vari ei ole punaista lahtenyt yhtaan! :) Suunnittelen niiden ottamista myos takaraivolle, nyt niita on vain sivuilla ja  takaviistossa. Kuntokin on hyva, kun olen hoitanut ihan samalla tavalla kuin omaakin tukkaani.

Mulla onkin nyt pari kysymysta:
- Kuinka kauan naita voi pitaa vahingoittamatta omaa hiusta?
- Poistuvatko nama hyvin silla siihen tarkoitetulla poistooljylla?
- Miten saisi sinettien ymparille muodostuvat takut parhaiten auki? Lahinna takut syntyvat niin, etta useampi sinetti takkuuntuu yhteen. :P

Ishamael?? :) 

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 27 Kesä 2006, 19:41
Kirjoittaja mangomeloni
Jeyzie kirjoitti: Mulla on ollut nama sinettipidennykset suunnilleen vapusta lahtien (niita sinetteja on nyt 40 kpl). Vari ei ole punaista lahtenyt yhtaan! :) Suunnittelen niiden ottamista myos takaraivolle, nyt niita on vain sivuilla ja  takaviistossa. Kuntokin on hyva, kun olen hoitanut ihan samalla tavalla kuin omaakin tukkaani.

Mulla onkin nyt pari kysymysta:
- Kuinka kauan naita voi pitaa vahingoittamatta omaa hiusta?
- Poistuvatko nama hyvin silla siihen tarkoitetulla poistooljylla?
- Miten saisi sinettien ymparille muodostuvat takut parhaiten auki? Lahinna takut syntyvat niin, etta useampi sinetti takkuuntuu yhteen. :P

Ishamael?? :) 
Minkälaiset sinetit sinulla on Jeyzie? Eli mitä materiaalia? (Keratiinia, liimaa, keratiiniliimaa, GL, Socap??) Koska tämä vaikuttaa noihin kysymyksiin... Mutta,

-Yleisesti ottaen 2-6kk. Kauempaa ei saa pitää koska sinetit kuluttavat jo siten omaa hiusta. Liimasinetit kestävät huonoiten, GL:t pisimpään. Kurkkaa miltä sinettien tyvet näyttävät; jos oma hius on jo ohentunut (eli vaihtunut) ja sinetit muutamien karvojen varassa, on korkea aika ottaa pois. Samoin sinettien irtoaminen on merkki siitä että poisto on edessä (tämä ei koske huonosti laitettuja pidennyksiä jotka irtoavat ennen aikojaan) Jos sinetti tuntuu vahvalta ja tiiviiltä, ei ole murentunut tai pehmentynyt sekä tukevasti omia hiuksia kiinnipitämässä niin voit huoletta pitää.

-Riippuu siitä millä ja miten poistaa. Eli nyrkkisääntö on että aina jokaiselle sinetille oma poistonesteensä! Eri sinettimateriaalit liukenevat (murenevat) eri aineilla. Esim. keratiinisinetin poistoon tarkoitettu aine tekee liimasineteistä koko tukan tahmaavaa mönjää. Oikea aine, hyvät pihdit, kuivat hiukset ja malttia selvitykseen.

-Useamman sinetin takkuuntuminen on jo vaikeampaa purkaa mutta kyllä nekin auki saa. Pidennystä pestessä ja selvittäessä pitää selvitellä sinetit irti toisistaan joka kerta, jo pitovaiheessa. Mutta, näitähän tulee joten; sinetit ensin pois (kaikki sinettimassa myös), varoen hius kerrallaan avata takkua latvapuolelta lähtien. Ja kuiviin hiuksiin, sormin selvittäen! Tyveen irronneista hiuksista muodostunut takku samalla tavalla.

Laiminlyöty hoito ja harjaus, hiusten lähtökunto sekä hiusten käsittelyt pidennyksen aikana tiivistävät takkuja tarvittaessa oikeaoppiseen rastaan saakka.



Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 27 Kesä 2006, 19:52
Kirjoittaja Roksane
www.clox.fi

Tuolta saa erittäin ammatttitaitoista palvelua, on nimenomaan pidennyksiin erikoistunut liike Helsingissä. Ja hinnat ovat oikeasti todella kilpailukykyiset!

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 27 Kesä 2006, 20:06
Kirjoittaja mangomeloni
Roksane kirjoitti: www.clox.fi

Tuolta saa erittäin ammatttitaitoista palvelua, on nimenomaan pidennyksiin erikoistunut liike Helsingissä. Ja hinnat ovat oikeasti todella kilpailukykyiset!
Millä tavalla määrittelet erittäin ammattitaitoisen?

Kilpailukykyisistä hinnoista sen verran, että työstä ei kovin veroja maksella...

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 27 Kesä 2006, 22:51
Kirjoittaja Jeyzie
Mangomeloni, kiitos vastauksista! :)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 15 Heinä 2006, 16:34
Kirjoittaja dreadviolet
Olisiko kellään tarvetta laineikkaille, hopeanvalkoisille tai tummanvioleteille kuitusinettiraidoille? (hiuksen voi myös suoristaa)
Tilasin aikanaan Plastikhaarilta, mutta ovat sitten jääneet käyttämättä. Laitoin huuto.nettiin: http://huuto.net/fi/showlist.php3?cat=% ... e&status=N

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 24 Heinä 2006, 02:15
Kirjoittaja Vivi
Tietääkö joku onko saatavissa ja missä vähintään 60 senttisiä tekokuituisia shokkiväri-irtotupsuja? Olen nähnyt vain 50 senttisiä.
(Sellaisisa, jotka saisi itse kiinnitettyä.) Ja joko netistä tai Turusta. :)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 25 Heinä 2006, 01:15
Kirjoittaja Roksane
mangomeloni kirjoitti:
Roksane kirjoitti: www.clox.fi

Tuolta saa erittäin ammatttitaitoista palvelua, on nimenomaan pidennyksiin erikoistunut liike Helsingissä. Ja hinnat ovat oikeasti todella kilpailukykyiset!
Millä tavalla määrittelet erittäin ammattitaitoisen?

Kilpailukykyisistä hinnoista sen verran, että työstä ei kovin veroja maksella...
Verojen makselemisesta on paha sanoa, mutta työn jälki on ainakin erinomaista. Tällä hetkellä itsellä 55 cm ompelupidennys reilua kahdeksaa viikkoa päässä ja hyvin tuntuu pysyvän ja toimivan. Omien sanojensa mukaan kampaaja laittaa pidennyksiä monen vuoden kokemuksella ja ainakin oman käyntini perusteella uskon tämän todeksi. Olisi kiva kuulla, minkä vuoksi sinulla (tai  muilla) on ennakkoluuloja Cloxia kohtaan?!

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 25 Heinä 2006, 17:12
Kirjoittaja dreadviolet
Vivi kirjoitti: Tietääkö joku onko saatavissa ja missä vähintään 60 senttisiä tekokuituisia shokkiväri-irtotupsuja? Olen nähnyt vain 50 senttisiä.
(Sellaisisa, jotka saisi itse kiinnitettyä.) Ja joko netistä tai Turusta. :)
No jopas. Itse käyttämissäni tukkakaupoissa ei ainakaan näkynyt.

Sinetit voit tehdä myös itse. Tilaa halutun väristä suorakuitua ja hanki tuollainen. Tosin kaipa ne voisi ihan perus liimapyssylläkin tehdä, kunhan liimaa vaan hommaat oikeanlaista.

120 cm kuituja löytyy Afrocarelta ja pidempiä Plastikhaarilta. (plastikhaar.ch)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 26 Syys 2006, 10:20
Kirjoittaja Fry
Huuh tuleepa pitkästä aikaa kirjoiteltua tännekkin :)

Huomenna menen ottamaan violetit sinettiraidat. Violetit aitohiukset ovat lojuneet laatikon pohjalla varmaan jo vuoden verran, kunnes toissapäivänä alkoi himottamaan aivan törkeästi raitojen otto. Vähän epäilyttää että kuinka tuo violetti sopii, nykyään hiusteni väri on haalistunut mustasta ruskeaan. Onneksi sinetit saa sitten suht helposti pois, jos näyttävät tökeröiltä.. Tietääkö kukaan, että mistä saisi tilattua tuota keratiinisineteille tarkoitettua poistonestettä? Hairiumilta sitä on JOSKUS saanut.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 29 Syys 2006, 02:49
Kirjoittaja TezzaQ
Miekin kävin tuolla cloxissa laittamassa sinettiraidat/tuuhennoksen noin kolmisen kuukautta sitten ja ei voi kuin kehuja antaa.
Mahtavaa asiakaspalvelua, lisäksi sain kirjallisen takuutodistuksen, (josta ilmenee hiusmerkki, laittopäivä, hinta ja takuun umpeutuminen) ja ihanat hiukset :)
Hinnat ovat käsittääkseni siksi edulliset kun tuovat itse maahan osan hiuksista, ainakin näin minulle sanottiin.
Simply naturalilla pidennös/tuuhennokseni olisikin jo ollut joniin verran hinnakkaampi.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 06 Marras 2006, 09:10
Kirjoittaja Miracle
Mulle laitetaan parin viikon päästä tumman ruskeita sinettiraitoja  :) oon jo kauan haaveillu raidoista, mutta ongelma on se että mulla on ihan vaaleat hiukset ja en raaski niitä värjätä. Nuo sinettiraidat onkin sitten hyvä ratkaisu ongelmaan. :) Jos kyllästyn, saa ne helposti pois, eikä rasita tukkaa lähellekään niin paljoa kuin värjäys. Ja kun on vielä tuttu laittaja, niin ei tarvitse maksaa kuin hiuksista.. jes, en malta odottaa että saan nuo päähäni  :D

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 06 Marras 2006, 16:54
Kirjoittaja Lumi
Mäkin oon menossa violetteja raitoja ottamaan keskiviikkona. Tai ainakin nyt oon miettinyt noita violetteja, varmaan katotaan vielä kampajan kanssa mikä vois olla hyvä. Tiedä sitten sopivatko niin superhyvin tähän päähän, kun omat hiukseni ovat vaaleat ja alta tummat, mutta ainakin ne saa sitten pois jos ei tykkää ;)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 06 Marras 2006, 20:41
Kirjoittaja Miracle
Laitapa sitten kuvia kun oot raidat saanu :) Meinasitko kuinka monta raitaa ottaa? Itse ostan sellaisen 10 raidan paketin, mutta tuskin niitä kaikkia laitan. Ehkä viisi-kuusi raitaa meinasin ottaa.. ja aitohiussinettejä aion laittaa, kuidut taitaa mennä nopeesti huonoks.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 07 Marras 2006, 11:34
Kirjoittaja Lumi
Juu tarvii laittaa  :D Oon miettiny kymmentä, mutta saa nähdä (: En itse asiassa edes tiedä käytetäänkö tuolla aitohiusta vai kuituja, mutta tuo kampaamo on erikoistunut hiustenpidennyksiin ja sen sellaisiin, niin luulis, että osaavat valita hyvän mitä laittavat.  ;)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 07 Marras 2006, 11:39
Kirjoittaja Miracle
Kyllä ne varmaan kysyy sulta kumpia haluat. Mun kokemuksien ja tiedon mukaan kannattaa ottaa ne aitohiussinetit, jos saat valita. Ne kestää paremmin ja näyttää aidoilta :) Munkin pitää vielä miettiä, että kuinka monta raitaa laitan. En oikein tiedä miltä ne sitten päässä näyttää, niin vaikee sanoa etukäteen. Toisaalta jos sen 10 paketin ostaa, niin voishan ne sitten käyttääkin..  :)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 07 Marras 2006, 16:07
Kirjoittaja Lumi
Okei, kiitti Miracle. Tarvii sitten pyytää niitä jos valita saa ;) Voithan sä pyytää niit eka laittaan vaan sen viis-kuus ja sitte loput jos tuntuu siltä ;>
Jännittää kyllä minkälainen tulee  ;D En oo ennen käyttäny hiuksissa noin räikeää väriä, mutta oon ihan varma et siit tulee ihan mahtava, vaikka kaikki tutut onki jakautunu kahteen mielipiteissä, toiset ei voi ymmärtää ja toiset on ihan täysillä mukana :P Miracle laitahan säkin sitten kuvia ;)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 07 Marras 2006, 20:12
Kirjoittaja calypso
^ Minkä värisiä sinettejä olet ottamassa? Aitohiussineteistähän shokkivärit haalistuvat samalla tavalla kuten omastakin hiuksesta ja väri saattaa levitä omiin hiuksiin jos omat hiukset ovat vaalennetut. Keinokuidut taas ovat jotain muovia tms joista ei väri haalistu eikä leviä, mutta käsittääkseni takkuuntuvat senkin edestä. Siskollani oli pari vuotta sitten tummanruskea koko pään sinettipidennys aitohiuksesta ja seassa sähkönsinisiä keinokuitusinettejä, oli kyllä upea  :-*

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 07 Marras 2006, 21:27
Kirjoittaja Miracle
Jeps. Laitan minäkin kuvaa, kunhan saan raidat päähän. Siihen menee kyllä luultavasti pari viikkkoa vielä..

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 07 Marras 2006, 22:01
Kirjoittaja Lumi
calypso kirjoitti: ^ Minkä värisiä sinettejä olet ottamassa? Aitohiussineteistähän shokkivärit haalistuvat samalla tavalla kuten omastakin hiuksesta ja väri saattaa levitä omiin hiuksiin jos omat hiukset ovat vaalennetut. Keinokuidut taas ovat jotain muovia tms joista ei väri haalistu eikä leviä, mutta käsittääkseni takkuuntuvat senkin edestä. Siskollani oli pari vuotta sitten tummanruskea koko pään sinettipidennys aitohiuksesta ja seassa sähkönsinisiä keinokuitusinettejä, oli kyllä upea  :-*
ahaa. Otan violetit varmaankin.. eli siis periaatteessa mieluummin kannattais ottaa kuiduilla kun aitohiuksella, jos se sitten leviää ja haalistuu ja yrittää vaan kestää takkuuntuminen?  ???

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 07 Marras 2006, 23:25
Kirjoittaja calypso
^ Niin minä tekisin vaikka ne kuitusinetit eivät olekaan niin luonnollisen näköiset, mutta voiko violetti tukka ollakkaan luonnollisen näköinen vaikka oman päänsä sillä värjäisi  ;D
Siskoni käytti muistaakseni jotain silikonista jätettävää suihketta joka hieman esti takkuuntumista, ja sehän noissa kuiduissa on että eivät kai kestä lämpöä eli fööniä ja rautoja (tästä en ole ihan varma mutta veikkaisin).

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 08 Marras 2006, 09:26
Kirjoittaja Lumi
Totta  :D kiitti hurjasti avusta calypso. Täytyy kysellä noista tänään, että mitä mieltä kampaaja on. ;) ja jos se sattuisi tietämään jotain tuosta suihkeesta ;)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 08 Marras 2006, 09:28
Kirjoittaja Miracle
Kuidut ei tosiaan kestä kunnolla lämpöä (niissäkin kyllä eroja). Ja jos kuituihin pääsyt, niin mulle kampaaja joskus sanoi, että niihin voi laittaa silikonitippoja, jos tuntuvat menevät takkuun ja hampuksi. Niitä se suositteli myös aitohiuspidennysten hoidossa käytettävän latvoissa. Itse en käyttänyt, kun ei ollut tarvetta. Kuituja mulla ei oo koskaan ollut päässä, niin ihan omakohtaisia kokemuksia ei tuosta takkuuntumisesta ole. Kavereilta olen kuullut, että takkuuntuu paljon helpommin kuin aito hius.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 09 Marras 2006, 00:18
Kirjoittaja Lumi
Nonih! Nyt on kuidut päässä, kiitti vaan paljon neuvoista ;) Aitoon hiukseen nyt sitten päädyin, vaikka kuitu olikin vaihtoehtona. Aitohiuksesta löytyi parempi väri, kun taas kuiduissa olis ollut ehkä liian räikee ja karkkimainen, vaaleampi violetti. Kuvaan näkee linkin hiusmuutos-ketjusta, kirjottelin sinne. Vasemmalla puolella on kolme hieman lyhyempää ja toisella puolella kaksi pitempää raitaa, jotka on ihan muiden hiusten pituiset. Aluksi kyselin, että josko ottaisi muutaman tuonne taaksekin, mutta päädyttiin siihen, että tuo on parempi. Muuten niitä sinettejä ois joka puolella ja vaikeuttais föönaamista ja muuta sellasta, mikä on kyl ihan totta, nyt kun niitä on tässä pyöritellyt sormissa ;) Tosi kivat ovat (:

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 09 Marras 2006, 11:43
Kirjoittaja Fry
calypso kirjoitti: Aitohiussineteistähän shokkivärit haalistuvat samalla tavalla kuten omastakin hiuksesta ja väri saattaa levitä omiin hiuksiin jos omat hiukset ovat vaalennetut.
Mulla oli ne violetit aitohiussinetit, ja värit eivät haalistuneet yhtään  :) Mulla oli käyttämättömiä sinettejä vielä jemmassa, ja vertailin niitä sitten noihin poistettuihin sinetteihin.. Todella hyvin pysyi värit

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 09 Marras 2006, 18:32
Kirjoittaja calypso
Fry kirjoitti:
calypso kirjoitti: Aitohiussineteistähän shokkivärit haalistuvat samalla tavalla kuten omastakin hiuksesta ja väri saattaa levitä omiin hiuksiin jos omat hiukset ovat vaalennetut.
Mulla oli ne violetit aitohiussinetit, ja värit eivät haalistuneet yhtään  :) Mulla oli käyttämättömiä sinettejä vielä jemmassa, ja vertailin niitä sitten noihin poistettuihin sinetteihin.. Todella hyvin pysyi värit
Hmm.. mielenkiintoista. Millähän väreillä ne sitten värjätään? Nimittäin olisihan se kiva saada haalistumaton väri omaankin tukkaan  :D Käytetäänköhän noiden värjäämiseen sitten Elumenia tai jotain vastaavaa "suora"väriä jolla saa paremman pysyvyyden mutta kirkkaampia sävyjä kuin tavallisilla kestoväreillä?

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 09 Marras 2006, 19:39
Kirjoittaja Lumi
Minkälaiset Fry ne sun raidat oli? Mulla on aika tumman violetit ja niis on se alku pätkä ihan mustaa. Jos sattuis oleen samaa merkkiä, tai mitä lie  ;D

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 10 Marras 2006, 14:12
Kirjoittaja Fry
gia kirjoitti: Minkälaiset Fry ne sun raidat oli? Mulla on aika tumman violetit ja niis on se alku pätkä ihan mustaa. Jos sattuis oleen samaa merkkiä, tai mitä lie  ;D
Noi mun sinetit oli tilattu Hairiumilta joskus aikoja sitten..
http://img466.imageshack.us/img466/4945/img0031bx6.jpg
http://img68.imageshack.us/img68/9120/img0018cq9.jpg
tuossa pari kämäistä kuvaa :D Olivat siis oikeasti tummemmat ja violetimmat, kait tuo salama jotenkin vääristää..

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 11 Marras 2006, 16:09
Kirjoittaja Mustikka
Fry kirjoitti:
calypso kirjoitti: Aitohiussineteistähän shokkivärit haalistuvat samalla tavalla kuten omastakin hiuksesta ja väri saattaa levitä omiin hiuksiin jos omat hiukset ovat vaalennetut.
Mulla oli ne violetit aitohiussinetit, ja värit eivät haalistuneet yhtään  :) Mulla oli käyttämättömiä sinettejä vielä jemmassa, ja vertailin niitä sitten noihin poistettuihin sinetteihin.. Todella hyvin pysyi värit
Mullakin on ollut aitohiussinetit, olivat väriltään fuksianpunaisia. Väri ei haalistunut ollenkaan.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 12 Marras 2006, 18:29
Kirjoittaja Lumi
Tänään huomasin, että vähän on väriä tarttunut omiin hiuksiin noista raidoista. On jostain kohdin hiukset sellaista haalean vaaleanpunaista.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 14 Marras 2006, 21:19
Kirjoittaja dreadviolet
Laitatin etuhiuksiin pidennykset, kun innostuttiin se jo leikkelemään liian lyhyeksi, mikä ei sitten niin hyvä idea ollutkaan. Samalla energialla laitettiin sekaan sinivihreitä sinettejä. Tykkään kovasti.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 15 Marras 2006, 07:30
Kirjoittaja Miracle
^Onko sulla laittaa kuvaa noista? :)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 17 Marras 2006, 18:43
Kirjoittaja dreadviolet
Ei ole vielä. Katsotaan, jos joskus tulisi oltua ihmisen näköinen ja muistaisi vielä napata kuvankin.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 08 Joulu 2006, 08:50
Kirjoittaja Miracle
Onko jollain tietoa, että miten saisin sinettiraitoja tehtyä, kun mulla on aitoa hiusta, mutta niissä ei ole valmiina sitä sinettiä. Kuumaliimalla varmaan onnistuisi, mutta kun ei ole liimapyssyä. Ainoastaan kolvi löytyy ja sillä ne olisi aika helppo tehdä. Saakohan jostain tampereen kampaamosta ostettua jotain sinettejä, mitkä sitten voisi liittää noihin hiuksiin ja kiinnittää päähän? Hairiumin sivuilla näyttäisi olevan myynnissä keratiinisinettejä, mutta kun se on Jyväskylässä, enkä viitsi alkaa tilailemaan. Asialla kun olisi hieman kiirus...

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 08 Joulu 2006, 14:12
Kirjoittaja Lumi
Siellä Hair Artissa missä otin nuo omani ainakin tehdään niitä joten sieltä voi ainakin käydä kysymässä, en tosi tiedä myyvätkö niitä.. mutta ainahan voi kysyä. Tampereella siis.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 08 Joulu 2006, 18:14
Kirjoittaja Tiizku
^Miracle_ kirjoitti: Onko jollain tietoa, että miten saisin sinettiraitoja tehtyä, kun mulla on aitoa hiusta, mutta niissä ei ole valmiina sitä sinettiä. Kuumaliimalla varmaan onnistuisi, mutta kun ei ole liimapyssyä. Ainoastaan kolvi löytyy ja sillä ne olisi aika helppo tehdä. Saakohan jostain tampereen kampaamosta ostettua jotain sinettejä, mitkä sitten voisi liittää noihin hiuksiin ja kiinnittää päähän? Hairiumin sivuilla näyttäisi olevan myynnissä keratiinisinettejä, mutta kun se on Jyväskylässä, enkä viitsi alkaa tilailemaan. Asialla kun olisi hieman kiirus...
Hairiumista mulle on tullut aina tuotteet nopsasti parissa päivässä.Jostain tukkuliikkeestä voisit mys kysellä.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 08 Joulu 2006, 21:47
Kirjoittaja Miracle
Jep. Löytyi kampaamotukku ja sieltä sain noita haettua. Nyt on sitten mustia sinettiraitoja :) Tarkoitus oli laittaa tumman ruskeita, mut mustat nää mun mielestä kyllä on. Ihan kivat silti, vaikka aluks epäilin tuota väriä..

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 15:02
Kirjoittaja Lumi
kuvaakuvaakuvaa!  ;D

Omat alkanu vähän jo luovuttaa, mutta pidän niitä kyllä vielä.
Seuraavaks ois hiano saada mustia ja sit jotain kirkkaita molempia  ;)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 13 Joulu 2006, 07:41
Kirjoittaja Miracle
Voisin yrittää kuvaa laittaa, jos vaan löydän digikamerani jostain. Siellä on mun kaikki lomakuvatkin ja kun olisin niitä koneelle siirtänyt eilen, niin eipä löytynyt kameraa  >:( Pitää vielä paremmalla ajalla etsiä ja yrittää sitten laittaa kuvaa tänne.

Millaisessa kunnossa sulla, gia, on ne raidat? Mulla oli viikonloppuna kiharat hiuksissa ja nää raidat nyt ei sitten suostu pesusta huolimatta oikenemaan  ::) Pitää käyttää suoristusrautaa näköjään.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 13 Joulu 2006, 07:47
Kirjoittaja Ice
^tuhti jätettävä voisi olla avuksi hellemmin kuin rauta :)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 13 Joulu 2006, 07:58
Kirjoittaja Miracle
^Mikä sitten olisi niin tuhtia tavaraa? Laitoin niihin kyllä eilen Mirace Mistiä ja Joicon Ce-vaahtoa, mutta ei oikein tehonnut. Mutta nuohan nyt ovat kaukana tuhdista, syy lienee siinä ;)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 13 Joulu 2006, 18:54
Kirjoittaja Lumi
Ihan suht hyvässä, kun miettii, että nää on ollu päässä jo viis viikkoa. Väri taitaa tosin olla hieman jo haalistunut, mutta ei mitenkään pahasti. Nuo sinetit pysyny hyvin, mutta nyt ainakin yksi alkaa vähän yhestä reunasta lähteä, mutta hyvin sekin kiinni vielä. Aion kyllä pitää näitä vielä vähän aikaa päässä (:

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 17 Joulu 2006, 21:36
Kirjoittaja Lumi
Kuinkas pitkä näiden raitojen "elin-ikä" suurinpiirtein pitäis sit olla? Tosiaan omani ovat nyt kuudetta viikkoa päässä, ja suht hyvän näköiset vielä ovat.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 18 Joulu 2006, 07:33
Kirjoittaja Miracle
^Kyllähän noita voi pitää niin kauan päässä, kun ne vaan näyttää hyvältä :) Mullakin on ne taas parempaan päin, kun laitoin jätettäväks niihin reilusti Tigin O&H:ta. Ei oo enää niin rispaantuneet. Noi sinetit nyt vähän epäilyttää, tuskin kestää kovin kauaa.. Mutta onneksi niitä voi sitten kiinnitellä uudelleen, kun kaapista löytyy lisää sinettejä ja hiuksia  ;D

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 18 Joulu 2006, 16:01
Kirjoittaja Ice
mistäs saisi edullisimmin irtosinettejä? :-X

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 18 Joulu 2006, 18:59
Kirjoittaja Miracle
Niitä pelkkiä sinettejäkö etsit? Itse ostin ne sieltä hiustaito Toivolasta ja maksoi 13 euroa. Ei siis kovin halpoja olleet, mutta enpä jaksanut muualta kysella. Kampaajat ja kampaajaopiskelijathan taitaa noista saada jotain alennustakin yleensä?

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 18 Joulu 2006, 20:47
Kirjoittaja Ice
silläpä en toivolasta haluakaan hakea :) niistä ei saada alennuksia

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 18 Joulu 2006, 20:49
Kirjoittaja Miracle
Jaa.. Paljonko nuo sinetit yleensä maksaa? Kun mulla ei ole mitän vertailupohjaa, kun en ole ennen noita mistään ostanut. Ja minäkään en mistään alennuksia saa, kun en ole alan ammattilainen tai opiskelija.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 06 Tammi 2007, 17:20
Kirjoittaja Ice
^Miracle_ kirjoitti: Jaa.. Paljonko nuo sinetit yleensä maksaa? Kun mulla ei ole mitän vertailupohjaa, kun en ole ennen noita mistään ostanut. Ja minäkään en mistään alennuksia saa, kun en ole alan ammattilainen tai opiskelija.
reipasta euroa kappale varmaankin keskimäärin ilman alennuksia. Näistä tiedän vaan sen partureille meinatun hinnan, mutta olettaisin suurinpiirtein noin

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 07 Tammi 2007, 14:31
Kirjoittaja Miracle
No ei nuo toivolasta ostetut sinetit sitten kovin kalliita olleetkaan, kun 13 e maksoivat.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 07 Tammi 2007, 15:19
Kirjoittaja Ice
^Miracle_ kirjoitti: No ei nuo toivolasta ostetut sinetit sitten kovin kalliita olleetkaan, kun 13 e maksoivat.
ostin justiinsa 20kpl/4e  ;)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 09:50
Kirjoittaja Miracle
Ice kirjoitti:
^Miracle_ kirjoitti: No ei nuo toivolasta ostetut sinetit sitten kovin kalliita olleetkaan, kun 13 e maksoivat.
ostin justiinsa 20kpl/4e  ;)
Mutta sä saat ne alennuset  ;) Ilman noita alennuksia mä siis nuo hommasin.. Kyllähän sitä aika paljon halvemmalla saa, jos on alalla töissä tai opiskelee alaa.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 17:04
Kirjoittaja Ice
^ ihan hairiumista ostin, en saanut aleja :) on kyllä ihan ihmeelliset hintaerot tuollaisissakin liimapaloissa ???

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 17:30
Kirjoittaja Miracle
No onpa tosiaan.. Onko hairiumeja muualla kun Jyväskylässä? Vai tilasitko ne netin kautta? Nuo mitä mä ostin ovat olleet ainakin ihan hyviä ja kestäviä.

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 17:44
Kirjoittaja Ice
ihan netin kautta tilasin :) eikä tainnut olla edes mikään tarjous, että normaalihinnallakin noin alhainen

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 09:31
Kirjoittaja Lumi
Viime viikolla läks mun raidat päästä. voi nyyyh. Yritin ensin kotona kynsilakanpoistoaineella, huonolla tuloksella. Yhden sain irti, mut samalla lähti koko tuppo irti hiuksia missä se raita oli kii. Noh, seuraavana päivänä marssin kampaajalle ja varasin ajan.. Kylhän ne kampaaja sai paremmin pois. Olivat kyl melkosen takussan ja jo aika kuosissa.. Olis kyl tehny mieli ottaa samantein uusia eri värillä, mut rahabudjetti ei antanu myöden.. Täytyy siis vaan tottua tähän tavispäähän taas  :'( Mut täytyy kyl sanoo, et ihanaa kun saa pitkästä aikaa harjata hiuksia kunnolla, aina tarvinnu varoa niit sinettejä..  ;)

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 11 Tammi 2008, 19:48
Kirjoittaja Dracobrah
Mullakin oli ehkä pari vuotta sitten aitohiusraidat, sellaset ihanat violetinpunaiset. Otin muistaakseni kymmenisen kipaletta, makso vaan(?) 2,5€/raita, en kyllä tiiä tarkalleen miten pitkiä olivat, mutta oli ne ihan reilun mittasia. Pysy jokusen kuukauden ja sitten piti ottaa poijes, kun rupes olemaan liian monta senttiä omaa juurta. En tienny yhtään miten ne olis pitänyt ottaa pois, joten kävin kynsisaksilla ja sormin niitten kimppuun, sain loput ihan käsin purettua ilman mitään apukeinoja (taitaa olla aika erikoista, kun täällä on ollut ihan kauheita irrottamiskokemuksia joillain).  ;D Ei muistaakseni tullu edes mitään jumalatonta sulkasatoa siitä operaatiosta.
Nyt himottais taas käydä ottamassa uusiksi, tykkäsin kovasti!

Vs: Sinettiraidat

Lähetetty: 17 Joulu 2008, 23:07
Kirjoittaja Kameleontti
Kokeilin ensimmäistä kertaa kesällä laittattaa sinettiraidat kampaajalla.

Oma hius oli todella tumma ja siihen sekaa laitettiin kuusi kylmän vaaleaa sinettiraitaa. Suoristetussa tukassa näyttivät todella hyvälle. Luonnonkiharassa jäivät hieman näkymättömiin. Hinta oli 8 e / 1 osio ja laitettiin 3 osiota puoliksi jotta raidat olisivat ohuemmat.

Todella siististi sinettiosiot olivat piilossa, eipä tosin aivan pinnalle niitä laitettukaan. Liima kuumennettiin ja sinetti pyöritettiin eli pyöreämalliset sinetit tulivat. Hyvin ja siisteinä pysyivät päässä. Pientä tukistusta tuntui välillä, oma päänahka on todella herkkä ja ensi kerraksi kampaaja lupasi laittaa hieman löysemmälle. Harmitti todella paljon hiuksia harjatessa tai muuten vain sukiessa, kun aina unohti sinettien olemassaolon ja tökkäämiset niihin sattuivat inhottavasti. Sinettiraidat sulautuivat kiitettävästi omien hiusten sekaan, olivat hieman laineikkaat laadultaan. Hiuksia pestessä taasen venyivät jännästi pidemmiksi kuin omat hiukset.   

Kaiken kaikkiaan olin todella tyytyväinen ja aion mahdollisesti vielä joskus ottaa sinettejä. Liimakohdat saattavat kuluttaa hiusta mutta hellempi vaihtoehto se on kuin esim. vaalentaa aivan vaaleat raidat todella tummaan tukkaan. Tyylin vaihtaminen onnistuu myös helpommin. Värivaihtoehtoja oli myös runsaasti, viininpunaiset raidat olisivat todella herkulliset.  :-*