Sivu 1/1

Takkutukka

Lähetetty: 08 Maalis 2006, 22:08
Kirjoittaja Kia
Nyt meni allekirjoittaneelta hermot ( ja sen kyllä huomaa >:()
Syynä tämänkertaiseen hermoromahduksen aiheuttavat  kunnon takkupallot takaraivolla ja niskassa
noin viisi minuttia föönamisen jälkeen
Vaikka esim aamuisin  kuinka lähtiessäni kaikki on ok, niin jo töihin päästessä niska pörhöttää kunolla.
Ja kuten arvata saattaa selvittäminen on tuskaa
Olis joskus kiva jättää hiukset auki eikä  olla aina iänikuisella letillä
Olen ymmärtänyt, että kosteuttaminen auttasi  tähän ongelmaan.
Olisiko  foorumilaisilla hyviä vinkkejä tähän vaivaan, vai  Leikkaanko  hiukset lyhkäsiksi...
t.takkupallo

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 08 Maalis 2006, 22:46
Kirjoittaja Eläimellisyys
Mä olen ollut todella todella paha takkupää, mutta oikeiden tuotteiden vuoksi enää en takuista kärsi. Suosittelisin seuraavia aineita takkuongelman selvittämiseen ja ehkäsyyn:

Joico Moisturizer tai Intense hydrating treatment tehohoidot. Kosteuttavat, ja siloittavat erittäin hyvin ja tehokkaasti.
Joico Color Endurance vaahto. Auttaa selvittämään.
Joico ALTima pikahoito. Tehohoidon jälkeen ekstraliukastusta.
Grazette xclusive Summer rain. Siloittavin ja liukastavin pikahoito jonka tiedän. Kosteuttaa todella hyvin, silti silikoniton.
Fudge Detangler jätettävä, täsmäapua takkujen aukikampaamiseen, silikonisuihke.
Joku esim. Lorealin aurinkonaamio (joku silikoninen naamio) pitkällä vaikutusajalla auttaa myös takkupörrön aukisaamisessa.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 07:17
Kirjoittaja Elisa
Kia kirjoitti: Syynä tämänkertaiseen hermoromahduksen aiheuttavat  kunnon takkupallot takaraivolla ja niskassa
noin viisi minuttia föönamisen jälkeen ..
Hyvillä hiustenhoitotuotteilla voit paikkailla tuhoja, joita föönaus tekee tukalle ( kuivattaa, avaa hiussuomuja -> tukka takkuuntuu ), mutta parasta mitä tukallesi voit tehdä on tietenkin lopettaa föönaus kokonaan.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 09:04
Kirjoittaja Kia
Kiitoksia vinkeistä  tota Altimaa olenkin harkinnut aikaisemmin,  joten laitetaan vinkit hankintalistalle .
Tuo  föönaaminen on mulla vähän kaksipiippuinen juttu. Periaatteessa tiedän, ettei oikein ole hyväksi, mutta toisaalta suhtkoht nopea kikka saada haituvat suoriksi, koska tuppaavat  taipumaan latvoista. ehkä pitäs kuiten totutella ajatukseen hieman lainekkaista latvoista, ne vois olla pitkästä aikaa aika kivat...(itsessuggestio jyrää)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 12:40
Kirjoittaja Riiggis
Kuinka paljon laitatte Altimaa jätettävänä? Mä oon käyttänyt ehkä n.puoli teelusikallista tai vähemmän kosteisiin hiuksiin, mutta saan aina aikaiseksi nihkeän pörrötukan, sileydestä ja liukkaudesta ei ole tietoakaan!  :o

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 17:33
Kirjoittaja Elisa
Riiggis kirjoitti: Kuinka paljon laitatte Altimaa jätettävänä? Mä oon käyttänyt ehkä n.puoli teelusikallista tai vähemmän kosteisiin hiuksiin, mutta saan aina aikaiseksi nihkeän pörrötukan, sileydestä ja liukkaudesta ei ole tietoakaan!  :o
Kuukunen varmaankin tarkoitti, että ALTiman käyttö pikahoitona liukastaa tukkaa.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 17:41
Kirjoittaja Riiggis
Mulla toimiikin paremmin huuhdeltavana Altima... ei varmaan vaan sovi mun hiuslaadulle jätettävänä, kun tulee niin koppurainen tukka :-\

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 10 Maalis 2006, 10:35
Kirjoittaja sininen kissa
Mulla taas AlTima toimii hyvin jätettävänä, mutta sitä ei passaa laittaa kuin ihan vähän ja välttää juuriin laittamista, koska muuten tukka näyttää rasvaiselta.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 10 Maalis 2006, 11:20
Kirjoittaja deko
Kuukunen kirjoitti: Grazette xclusive Summer rain. Siloittavin ja liukastavin pikahoito jonka tiedän. Kosteuttaa todella hyvin, silti silikoniton.
(OT, eipä)
Tätä on tehnyt mieli testata (just, minähän tarvitsen uuden hoitisputelin...) mutta en uskalla tilata koska olen tuoksunirppanokka enkä ole vielä paikallisista löytänyt. Pystytkö kuvailemaan tai vertaamaan johonkin toiseen tuotteeseen tämän tuoksua?

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 11 Maalis 2006, 19:20
Kirjoittaja Penny
Äsken juuri todistin tapahtumaa, jossa yleensä hyvin liukas ja takkuuntumaton tukka oli yhtä isoa rastapalloa... Eilen olin juhlissa, johon kähersin tukan kihartimella ja päälle suihkin jonkin verran Herbinan Strong Hold- tuoksutonta lakkaa. Ilta meni hyvin, mutta unohdin nukkumaanmennessä kammata lakan pois - aamulla kun heräsin tukka oli ihan järkyttävässä kunnossa!

Sitä sitten saunassa yritin yhden parhaimman hoitiksen avulla selvitellä (Preferencen hoitsikka), joka yleensä tekee tästä päästä megasileän ja silkkisen - kokonainen tuubi meni, mutta takut jäi ihan samanlaisiksi ja tukka oli tosi karhea... Epätoivoisena suihkin pyyhekuiviin runsaasti Lanzan värisuihketta, jota meni varmaan lähemmäs puoli pulloa (ja pari tuntia) ennenkuin sain kaikki takut auki. Takkuja oli nimenomaan niskassa ja latvoissa.

Taisi olla viimeinen kerta pitkään aikaan, kun ylipäänsä mitään lakkaa tulee käytettyä...  :-X

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 12 Maalis 2006, 14:17
Kirjoittaja Tuikkuli
deko kirjoitti:
Kuukunen kirjoitti: Grazette xclusive Summer rain. Siloittavin ja liukastavin pikahoito jonka tiedän. Kosteuttaa todella hyvin, silti silikoniton.
(OT, eipä)
Tätä on tehnyt mieli testata (just, minähän tarvitsen uuden hoitisputelin...) mutta en uskalla tilata koska olen tuoksunirppanokka enkä ole vielä paikallisista löytänyt. Pystytkö kuvailemaan tai vertaamaan johonkin toiseen tuotteeseen tämän tuoksua?
Mulla on iso pullo, voisin lähettää sulle näytteen! ;D

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 12 Maalis 2006, 18:21
Kirjoittaja Dinky-di
Nykyään mun hiuksia ei saa takkuun juuri millään, mikä on aivan uskomatonta, sillä ennen hiukseni olivat aina takussa. Nykyään nämä ovat niin sileät ja liukkaat, ettei näitä oikeastaan edes tarvitsisi harjata. Pysyvät selvinä ihan itsestään. Aikaisemmin hiukset takkuuntuivat latvoista, niskasta ja päälaelta. Takut tulivat aivan hiusten juureen ja niitä sai olla jatkuvasti selvittelemässä. Ja ei tarvittu kuin yksi pään heilautus ja hiukset olivat taas samassa kunnossa :-\

En edes tiedä millä sain hiukseni tähän kuntoon. Suurin muutos oli varmaan siirtyminen markettituotteista juuri hiuksilleni sopiviin kampaamotuotteisiin. Ryhdyin myös käyttämään jätettäviä, latvasuojaa ja muutenkin huolehtimaan paremmin hiuksistani. Joicojen puolesta liputan minäkin, ne ovat olleet parasta mitä tälle päälle on tapahtunut. Varsinkin CE-vaahto on tehnyt elämästä helppoa ja hiuksista selvät ja sileät :-*

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 13 Maalis 2006, 12:43
Kirjoittaja deko
Tuikkuli kirjoitti:
deko kirjoitti:
Kuukunen kirjoitti: Grazette xclusive Summer rain. Siloittavin ja liukastavin pikahoito jonka tiedän. Kosteuttaa todella hyvin, silti silikoniton.
(OT, eipä)
Tätä on tehnyt mieli testata (just, minähän tarvitsen uuden hoitisputelin...) mutta en uskalla tilata koska olen tuoksunirppanokka enkä ole vielä paikallisista löytänyt. Pystytkö kuvailemaan tai vertaamaan johonkin toiseen tuotteeseen tämän tuoksua?
Mulla on iso pullo, voisin lähettää sulle näytteen! ;D
En halua vaivata ihmisiä ylenmäärin, iso kiitos tarjouksesta kuitenkin :-*
Onko kuinka voimakastuoksuinen? Tuoksuuko hiukset käytön jälkeen? Kukkainen vai hedelmäinen vai joku muu?

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 13 Maalis 2006, 19:28
Kirjoittaja nanai
Kuinka takkunen tai takuton teidän tukkanne on hiustenpesun jälkeen? Pitkähiuksisena (n. 50cm juuresta latvaan) hiukseni ovat aina takussa shampoopesun jälkeen. Pikahoitiskaan ei selvitä kaikkia takkuja, useimmat tehohoidot kylläkin. Ongelmani ovat oikeastaan vanhat vaalennetut raitakohdat. Laitan melkein aina joko voidemaista tai suihkutettavaa jätettävää ja sillä saan kyllä takut selvitettyä melko helposti. Löytyykö siis ketään pitkähiuksista joka pärjää pelkällä pikahoitoaineella?

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 13 Maalis 2006, 19:32
Kirjoittaja Dinky-di
Mun hiuksilla on pituutta n. 44 cm ja pärjäisin aivan hyvin pelkällä pikahoitoaineella. Mun hiukset eivät tosiaan takkuunnu millään.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 13 Maalis 2006, 19:47
Kirjoittaja marenki
Minun tukka on 65cm ja ei tule takkuja pesussa, syväputsarin kanssa takkuaa joskus. Eli takkujen puolesta pärjäisin pelkällä pikahoitsikalla, mutta latvat kuivuu kuitenkin aikanansa, joten tehiksiä käytän kummiskin. Suihkittavia tykkään käyttää muuten vaan, ehkä niistä pientä kiiltoa ja hoitoa tulee.

Mullakin tulee hirveästi takkuja jos käytän hiuslakkaa koko päähän, samaten pipo-kaulahuivi-takki-yhdistelmästä tulee takkuja tuohon niskan kohdalle päällyhiuksiin.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 14 Maalis 2006, 20:28
Kirjoittaja Annika
Hiukset on pitkähköt, ja kyllä pikahoitis riittäisi ihan hyvin selvitykseen. Jätettävää käytän kuitenkin aina, ihan vain koska olen neuroottinen jos hiuksissa ei ole mitään jätettävää "suojaamassa" niitä. Nykyään en kyllä aina edes käytä pikahoitista, vaan laitan shampoon tai CO-pesun jälkeen usein vain jätettävän, ainakin viikolla kun vain nopeasti pesen.

Mulla on kyllä ongelmana se, että nuo kerrostetut päällihiukset ovat latvoistaan aina vähän sekaisin. Eivät ne takussa ole, koska mitään isoja möykkyjä ei ole, ja selviävät kyllä kun sormin haroo läpi tai kammalla ottaa, mutta tosiaan auki kun pitää, niin mun hiuslaadulla ainakin ei voi edes olettaa että olisivat kuin silkkiä. Ikävä kyllä.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 08 Huhti 2006, 15:12
Kirjoittaja PoohBear
Hajuttomia tuotteita käyttäessä takut on kyllä jokapäiväinen riesa.  :-\
Hoitoaineet (Cutrin sensitive, DS Osmose, System4 Hydro C) ei riitä mihinkään ainakaan näin talvella, ainut millä saa jotain tolkkua tukkaan on energymask piiitkällä vaikutusajalla. Energykään ei takkuja vie, mutta selvittää edes vähän.

Onneksi muistin ottaa taas co-pesun käyttöön, kun väri on ollut pari viikkoa  :-* Ainut vika, että hiukset täytyy pestä jo seuraavana päivänä.

Pientä apua olen saanut myös jätettävästä, jonka tein sekoittamalla C.S:n hoitista ja hajutonta silikonia yhteen. :)

Hiusten rajun lyhentämisen kauhukuvat on kyllä monta kertaa käyneet mielessä.  :-\

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 18 Loka 2007, 12:23
Kirjoittaja Mariatar
Mulla on kauhea takkukatastrofi päällänsä! Hiukset eivät ikinä, ikinä ennen ole olleet tällaisessa kasassa. Takkuja varsinkin pituuksissa ja vasemmalla puolella.

Sitä vaan piti kysymäni, että aikaa on rajallisesti, ja mun pitäis saada nää jotenkin selväksi tässä pikkuhiljaa (::)), joten kannattaisiko mun

A)  mennä tällä takkupesällä suihkuun ja pistää vaikka Donkihootikon ekalla sivulla suosittelemaa Moisturizeria tehikseksi ja perään vielä ALTimaa, vaikka mulla onkin nyt menossa myös kosteutuskuuri, joka ei välttämättä keratiinista innostu?

vai

B) Taistella hiukset selviksi ennen pesua, vaikka harjaaminen sattuu ja hiuksia katkeilee varmasti enemmän kuin laki sallii, ja sen jälkeen tehdä hiuksille kunnon kosteuttavat hoitotoimenpiteet?

Kiitos avusta, nimim. Käsi. ::)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 18 Loka 2007, 12:50
Kirjoittaja ellen
Vaikka mulla ei ookaan pitkää, takkuuntuvaa tukkaa, pistän lusikkani takkusoppaan. Tuli nimittäin mieleen dekon antamat ohjeet niskarastasta kärsivälle, joilla oli saatu selvitettyä hiukset kuntoon. Olisikohan silikonisista ohjeista apua sullekin, Mariatar?

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 18 Loka 2007, 13:53
Kirjoittaja Mariatar
Kiitos paljon ellenille (ja dekolle) ohjeista! :) Harmi, että ehdin jo käydä suihkussa, mutta ensi kerralla otan nuo neuvot käyttöön.

Hippasen pistää ketuttamaan, kun hiuksisto riitelee vieläkin keskenään. :-\ Laitoin kyllä silikonisia tuotteita (Moisturizer, Tigin SA-hoitis) + jättimäärän silikonisia jätettäviä. Pitää odotella näiden kuivumista, ja sitten ottaa käyttöön harja ja Integrity-suihke. Josko se tästä...

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 19 Loka 2007, 08:37
Kirjoittaja Chronos
Mulla tulee takkuja yleensä noihin sivuhiuksiin korvien luo ja suihkun jälkeen on aika takussa koko pehko.Pyrin hoitoaineen huuhtelun aikana selvittämään tukkaa mahdollisimman paljon.Takuttomimman tukan olen saanut Nexxuksen Ensurella,Joicon Altimalla,nutri-gloss naamiolla sekä Tigin Dumb blondella.Toki selviävyys on riippuvainen vaikutusajasta.
Altima toimii pienimmällä vaikutusajalla,jätettävänä hiuksista tulee nihkeät ja takkuuntuvat ainakin.Kuivanakin välillä tulee takkupalloja,niihin suihkin XZ-suihketta niin selviävät paremmin.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 28 Loka 2007, 13:50
Kirjoittaja Humppasusi
Mulla on nyt ihmeellinen takkuongelma. Mulla ei käsitellyt ja kuivat latvat takkuunnu ollenkaan, vaan täysin käsittelemätön hius juuresta :o Mulla on omaa väriä n. 15-20 cm tällä hetkellä, ja sinne tulee pesun jälkeen ihan käsittämättömiä rastoja.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 28 Loka 2007, 13:56
Kirjoittaja marenki
^ Hmm voisko sulla olla jotenkin sotkuinen/kovakourainen pesutekniikka? (Hankala tosin kuvitella miten juures voisi pestä tukkansa kovakouraisesti  ;D) Esim. mun sisko pesee tukkansa aivan järjettömällä hinkkaustekniikalla ja valittelee aina takkuista tukkaansa, sitten se vielä hinkkaa pyyhkeellä lujaa, nopeaa ja vimmatusti sitä valmiiksi takkuista päätänsä, niinpä se on sitä mieltä, että Elvitalit on oikeasti tosi hyviä,  kun ne auttaa takkuihinkin.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 03 Marras 2007, 11:36
Kirjoittaja Humppasusi
^Huijui, enhän mä nyt sillai pese! :o :D Se tässä ihmetyttääkin, että pesen aika hellävaraisesti, enkä muutenkaan ole muuttanut pesutekniikkaani millään tavalla. Ja nyt niitä takkuja on alkanut ilmestymään. Mystistä.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 20 Marras 2007, 12:07
Kirjoittaja Hunajapupu
Mulla on nyt syksyllä takkuuntunut hiukset ihan älyttömästi. En ole muuttanut pesutekniikkaa tai mitään sellaista, mutta hiukset ovat olleet välillä suihkussa täynnä "rastoja" ja kauheita takkukasoja on joutunut setvimään hiuksista joka pesun jälkeen, yleensä tosin takkuja ei ole saanut mitenkään auki vaan ne ovat lähteneet hiuksista irti vain leikkaamalla.  :-\

Sain kuitenkin yllättäen avun takkuongelmaani öljystä. Sen jälkeen kun aloin käyttää oliiviöljyä hiustenpesussa hoitikseen/tehikseen sekoitettuna, ei ole ilmaantunut yhtään takkua eikä rastakasaa! Olen nyt neljä edellistä hiustenpesua tehnyt oliiviöljyn kera ja hiukset ovat ihanan sileät eikä takuista tosiaan ole jälkeäkään. Hiustenhoitotuotteeni ovat muuten ihan samat kuin takkuuntumiskaudellakin enkä ole muitakaan hiustenhoitotapoja tässä muuttanut.

Ajattelin siis vinkata, että jos jollakulla on takkuongelmaa, niin kannattaa ehkä kokeilla öljyjä avuksi jos ei ole niitä aiemmin käyttänyt. :)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 21 Marras 2007, 10:14
Kirjoittaja tiikeri
Edellisten tukan vaalennus sekoilujen jälkeen mulla on tupannut oleen hiukset aamulla vähän takussa varsinkin niskasta. Näihin ei niin kamaliin takkuihin mulla on ainakin toiminut loistavasti XZ suihkittva muumi hoito tai XZ suklaa vanilia suihkittava ja varovainen harjaus.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 21 Marras 2007, 12:57
Kirjoittaja Maria

Osaatteko suositella jotain todella hyvää takkujen selvittäjä suihketta?
Voisi suihkia kun hiukset takkupallossa! :)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 21 Marras 2007, 16:42
Kirjoittaja Eudokia
Maria:
Mulla toimii The Body Shopin mustikkaselvityssuihke takkuihin hyvin. (Plussana ihana tuoksu.) Olen myös huomannut, että kun antaa hoitoaineen vaikuttaa kunnolla, niin tulee selvästi vähemmän takkupesiä tukkaan. :)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 24 Marras 2007, 10:19
Kirjoittaja Mariatar
Hunajapupu kirjoitti: Ajattelin siis vinkata, että jos jollakulla on takkuongelmaa, niin kannattaa ehkä kokeilla öljyjä avuksi jos ei ole niitä aiemmin käyttänyt. :)
Hei, loistavaa, kiitos vinkistä, Hunis. :) Mulla on juuri samanlainen ongelma kuin sullakin, että samat pesurutiinit aiheuttavat tätä nykyä takkuja, vaikkei ennen vastaavaa ongelmaa ollut. Olen veikannut sen johtuvan talvesta (eli yleensäkin tuulesta, sateesta, kylmästä ulkoilmasta, kuivasta huoneilmasta...), joten pitänee sitten tosissaan ruveta vähän tehostamaan hoitiksia oliiviöljyllä. :)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 03 Maalis 2008, 13:54
Kirjoittaja Sanguine
Minulla on nykyään tukka aina takussa.  >:( Kotona pidän yleensä ponnaria, mutta hiukset saattavat silti mennä latvoista takkuun. Pelkään myös jatkuvan ponnarin pitämisen kuluttavan hiuksia. Minullakin on hiukset juuresta takussa shampoopesun jälkeen, vaikka pesenkin aika varovasti. Takkujen setvittäminen on tietenkin ärsyttävää, ja samalla lähtee hiuksia aika paljon. Käytän jätettävääkin, mutta ei siitä tunnu olevan mitään apua, niin kuin ei selvitys-suihkeistakaan. Ainoa mikä luonnollisesti auttaisi olisi hiusten raju lyhentäminen, mutta ei viitsi kun nämä kasvaa muutenkin niin hitaasti.  :-\

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 09 Touko 2008, 09:22
Kirjoittaja Luscious
eihh.. Mulla on taas järkyttävän kokoinen takku niskassa! Menin liian myöhään nukkuun kun en mukamas jaksanut enää laittaa hiuksia letille.
..Joka olis tosin ollut huomattavasti helpompaa ja nopeampaa, kuin tän takun selvittäminen!
Mikähän olis paras takkujen selvittäjä suihke? Nyt mulla on herbiinaa kun misti oli loppu, eikä toi oikein silikonittomuudessaan tunnu siihen auttavan, kastelee vaan.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 09 Touko 2008, 10:02
Kirjoittaja ZombieQueen
^Jos et silikonia pelkää niin itse olen purkanut tupeerattuja kampauksia L'Oreal Kids Takkujen Kesyttäjän avulla.  :D Liukastaa hiukset ja tuoksuu hyvälle, halpa.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 09 Touko 2008, 15:04
Kirjoittaja Juni
Olisiko jollain ehdotuksia riittävän hellävaraiseksi shampooksi ja hoitoaineeksi pienelle lapselle? Neidillä on ikää vasta 2,5 vuotta, mutta hiukset ovat melkein puoleen selkään ja todella luonnonkiharat, niskasta aivan korkkiruuvit. Oikein södet, mutta armottoman takkuiset  :P Huuto on aikamoinen, kun yrittää takkupesää selvittää. Käytössä on ollut Tigin moisture maniac (hoitoaine) mutta muita hyviä ideoita otetaan vastaan.... oma hiuslaatu kun on hennon pohjoismainen, suora ja ohut eli aivan päinvastainen.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 10 Touko 2008, 17:19
Kirjoittaja Klaara
^Mie ehdottaisin MOP:in Pear shampoota ja Detangler-suihketta. Omalle tytölleni, jolla myöskin on kiharaa hiuksissa , on tullut käytettyä myös Hydrating sarjaa.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 12 Touko 2008, 09:51
Kirjoittaja Juni
^ Kiitos vinkeistä! Täytyykin testata ehdottamiasi tuotteita. MOPia en ole ennen kokeillutkaan.  :)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 12 Touko 2008, 10:22
Kirjoittaja ellen
^ Nuorille takkutukille käyvät myös hyvin CO-pesut, eli pestään hiukset hoitiksella pelkästään. Ei tarvitse pelätä niin paljon takkuja, kun vaahtoava sampoo ei takuta hiuksia ja hiukset pysyvät silti puhtaina. Selvityssuihke kannattaa tosiaan olla käytössä, marketistakin löytyy hyviä vaihtoehtoja siihen.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 13 Touko 2008, 19:24
Kirjoittaja Magia
Minullakin on nykyisin hiukset jatkuvasti takussa. Takkua löytyy, jätinpä hiukset kiharoille tai laitoin suoraksi. Etenkin takaa alahiukset menevät aina ties mihin solmuihin, eikä meinaa millään saada auki. Ennen minulla ei ole tällaista takkuongelmaa ollut, mutta toisaalta minulla ei ole ikinä ollut näin pitkiä hiuksiakaan. Vielä parisen kuukautta sitten hiukset eivät menneet juurikaan takkuun, mutta nyt tilanne on kyllä ihan toinen. Tuli varmaan se rajapyykki vastaan, jossa hiukset väistämättä alkavat takkuuntua.

Takkuongelmaani selvästi auttavat silikoniset hoitoaineet, kosteuttavien ja silikonittomien olen taas huomannut kovasti lisäävän takkuja. Välillä menee hermo niin kovasti, että tekisi melkein (huom. melkein) mieli ratkoa kaikki takut huoletta..

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 14 Touko 2008, 13:23
Kirjoittaja Surrur
Mun tukka on kans alkanut menemään hillittömään takkuun ihan tässä viime aikoina, vaikka onkin vasta polkkapituinen. Permiksen myötä tukasta lähti taas liukkaus ja lasimaisuus täysin. Sitä ennen tukka oli siis hyvinkin sileä (edellisestä permiksestä puolisen vuotta aikaa), eikä meinannut takkuuntua edes tupeeraamalla! Eilen huomasin, että niskasta tukkaa alkaa melkein rastoittua :o Jännä, oon muhitellut tehiksiä tosi kuuliaisesti melkein joka pesun yhteydessä, eilenkin O&H vaikutti tukassa toista tuntia ja silti selvittelin takkuja hyvän tovin. Permiksen takia en harjaa tukkaa, eli takut saattaa välillä jäädä huomaamatta ja tietty pahenevat, jos ei heti selvittele. Höh, takuton tukka oli paljon helpompi ;)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 17 Touko 2008, 22:36
Kirjoittaja Ulriikka83
Mulla on tukka aina takussa.  :'( Tukkani ulottuu melkein puoleen selkään. Kerrostettu ja värjätty.
Jokainen tukanpesu päättyy melkein kyyneliin, kun tukka on takussa, kuiva ja näyttää hirveältä. Masentavinta on se, että koitan todella hoitaa tukkaani ja käytän Tigin eri tuotteita. Mutta, miksi ne Tigitkään ei auta?
Lisää kalliita kampaamotuotteita en tahtoisi hankkia, kun kaapit on täynnä tigiä (moisture maniac, superstar, dumb blonde,oatmeal&honey - kaikista shampoot ja hoidot) 750ml pulloissa.. ::) , eli olisiko jotain halpaa ja hyvää, vaiko leikkaanko tukan lyhyeksi? Pesun jälkeen laitan yleensä Bonacuren latvahoitoa tai Doven värjätyn tukan omaa jätettävää hoitoa. Erilaisia naamioita käytän kerran 2-4viikossa.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 17 Touko 2008, 22:55
Kirjoittaja Mir
^ Tigin shampoot ovat aikas peseviä, eli ei sieltä hellimmästä päästä ja saattavat kuivattaa. Pesetkö aina shampoolla? Oletko kokeillut CO-pesuja? LV:n shampoota on kehuttu hellävaraiseksi, eikä hintakaan kirpaise.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 17 Touko 2008, 23:13
Kirjoittaja tiiti2
^^Sama vika täälläkin. Sulla on helposti takkuuntuva tukka, ja se pitää vaan hyväksyä. Toki käytettävien tuotteiden valinnalla voi asiaa auttaa, mutta kyllä se takkuuntuvuus tulee aina pysymään. Setvi tukka auki kuivana aina ennen pesua, jolloin ei tarvitse rääkätä märkää (= helpommin vaurioituvaa) tukkaa. Yöksi pitkä tukka kannattaa laittaa löysälle letille, jolloin yön aikana tukka ei juurikaan pääse takkuuntumaan. Lettiä ei välttämättä tarvitse kiinnittää millään, "yöletti" pysyy riittävästi paikallaan ihan sellaisenaankin.

Oma kampaajani on perehdyttänyt minut kuivien latvojen "kampatestiin" = aukiharjaamisen jälkeen kamman pitää solahtaa koko tukan pituuden läpi. Jos kampa jumittaa johonkin kohtaan, siitä edemmäs latva on epätoivoisen huonokuntoista ja huutaa saksia. Tuota on vaikea sanoilla selittää, mutta on oman tukkani kunnontarkkailuun aivan loistokonsti.  :)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 18 Touko 2008, 19:02
Kirjoittaja Tiitunen
Ulriikka83, suosittelen ehdottomasti muhittamaan hoitoaineita ainakin puoli tuntia - tunnin kerralla, jos hiukset ovat kovin takkuuntuvat. Ei kannata ottaa hoitoainepakkausten suosituksia kirjaimellisesti, vaikutusajat voi huoletta moninkertaistaa, sillä muutaman minuutin "naamioista" hiuksiin ei kauheasti ehdi imeytyä hoitavia aineita. Jos kärsii pahasta takkuongelmasta, hoitoainemuhituksia kannattaa ainakin aluksi tehdä joka pesun yhteydessä - kerran, pari kuussa on minusta liian vähän. Esimerkiksi tuo käyttämäsi O&H toimii luultavasti vain paremmin pitkällä vaikutusajalla, ja silloin siitä saa enemmän hoitotehoja irti kuin monesta hiusnaamiona myytävästä aineesta.

Tigin sampoot ovat kaikki niin peseviä, että ne luultavasti pahentavat takkuuntumista, täältä sait vinkin LV:n hellävaraisesta markettisampoosta, ja pelkällä hoitoaineella pesemistäkin kannattaa kokeilla. Pelkästään se, että hiukset hoitaa kuntoon oikeasti hoitavilla aineilla kuten O&H:lla auttanee jo jonkin verran takkuuntumiseen, käyttämäsi runsassilikoniset hiuksiin jätettävät aineet voivat myös hillitä solmujen syntymistä. Varsinaista hoitoa ei kannata kuitenkaan unohtaa. Itselläni on varsin samanlainen hiuslaatu kuin Sinulla, ja hiukseni ovat takkuuntuneet kovasti lapsesta asti. Pahimmillaan takkuuntuinen oli kun hiukseni olivat pitkät ja kovin käsitellyt sekä todella kuivat. Tukan hoitaminen, etenkin silikonilla kuorruttavien hiustenhoitotuotteiden vaihtaminen kosteuttaviin (sekä sopivassa suhteessa myös rakennepaikkaaviin) auttoi minulla, vaikkei mikään muutakaan hiustyyppiä! Myös latvojen tasaaminen yleensä hillitsee takkuuntumista ainakin hiukan.

Pelkästään takkuuntumisen takia pitkästä tukasta ei tarvitse luopua, kyllä se siitä!  :)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 18 Touko 2008, 21:22
Kirjoittaja Hermione
Ulriikka83: Suosittelen lämpimästi KC Professional 4R -sarjan Moisture Mist -jätettävää hoitosuihketta (josta on ollut paljon puhetta täällä). Tänään taas yllätyin positiivisesti sen tehosta selvitysaineena, kun hiukset olivat värjäyksen jälkeen aikas solmussa. Ehdottomasti paras kokeilemani selvittävä suihke, vaikkei silikonia sisälläkään. Toinen hyvä selvitysaine on Yves Rocherin Monoï -kuivaöljy. Parilla tipalla saa helpotusta selvittämiseen. Tän kanssa saa kyllä olla tarkkana, ettei hiusten kuivuttua ole öljyinen pää. Älä ihmeessä vielä luovu kokonaan tukasta!

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 18 Touko 2008, 21:36
Kirjoittaja witura
^Minulla tuo KC Professional 4R Moisture Mist ei saanut ihmeitä aikaan. Tämän tukan selviämiseen tarvitaan sitä silikonia hillitty määrä yleensä. Kaikista parhain jätettävä suihke tähän päähän on ollut VO5 Miracle Mist.. Harmittaa kovasti, kun ei saa enää mistään. Kokeillut olen myös XZ suklaa & vanilja suihketta, mutta ei mtn tehoa tähän pörröön. Mahtaako tuo Nexxus Luxxtress olla selvittävää vaikka siinä ei vissiin silareita olekkaan?  ???

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 19 Touko 2008, 01:53
Kirjoittaja Sanguine
Täällä eräs laiska muhittelija.  ::)

Olen nyt ollut flunssassa, enkä ole juurikaan jaksanut kiinnittää huomiota hiusten kuntoon. Siksipä saunassa pesin pikaisesti hiukset shampoolla ja annoin hoitoaineen (Herbinan marjaspa) vaikuttaa ehkä puoli minuuttia, ja tuloksena olikin varsinainen takkupesä, jota sain selvitellä ainakin tunnin. Pitäisi yrittää jaksaa muhitella erityisesti tehohoitoja pidempään, mutta jostain syystä en ole pitkään aikaan oikein jaksanut, ja kenties tämän takia hiukset ovat olleet niin alttiit menemään takkuun. Kaikki kehottavat tarttumaan saksiin, mutta kun haluan niin paljon pitkän letin takaisin...

Minunkin pitää kokeilla tuota KC:n suihketta, muumisuihkeella ei ole mielestäni minkäänlaisia selvitystehoja.  :P

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 21 Touko 2008, 17:37
Kirjoittaja Ulriikka83
Kiitos vinkeistä..
Mitä te sitten teette sen muhittelun aikana? ???
Laitanko siis ihan normaali määrän hoitoainetta, eli siis sellanen lantin kokosen määräb hoitoainetta latvoihin ja sit vaan olen? Vai pitääkö laittaa oikein reilusti ja joka paikkaan? Laitetaanko muhittelun ajaksi jonkinlainen myssy päähän vai pistän vaan jollain lailla tukkani kiinni sottaamisen estämiseksi?

Ja häpeän myöntää, mutta en vieläkään ole ymmärtänyt CO-pesun tekniikkaa..
Olen siis ikuinen blondi! ::)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 21 Touko 2008, 18:49
Kirjoittaja Sanguine
^ Taitaa olla aika yksilöllistä, mutta minä ainakin pistän hoitoainetta/tehohoitoa tuntuvasti. Ei nyt tietenkään niin paljon, että hiukset uivat siinä, mutta normaalimäärää enemmän. Tämän jälkeen laitan pienen muovipussin (sellaisen joita saa kaupasta esim. hedelmäpussiksi) päähän, kiinnitän erilaisilla pinneillä, ja sitten laitan tiukan pipon päähän. Moni Juures tosin taitaa suosia elmukelmua muhitteluissa. Itse laitan hoitoainetta/tehohoitoa suunnilleen hiusten puoliväliin (minulla on pitkät hiukset), eli vähän enemmän kuin latvoihin.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 22 Touko 2008, 14:44
Kirjoittaja ellen
Mie oon huomannut, että CWC-pesu (hoitoaine-sampoo-hoitoaine-rutiini) vähentää huomattavasti latvojen takkuuntumista suihkussa. Siis ensin hiuksiin halpaa hoitista runsaasti, sitten pesu sampoolla ja sen jälkeen kunnon hoitava hoitoaine. Se alussa laitettava halpa ja runsaasti levitetty hoitis pitää latvat takuttomina pesun ajan, eivätkä latvat kuivukaan liikaa pesun aikana.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 22 Touko 2008, 18:51
Kirjoittaja ZombieQueen
^Olisko sulla ellen suositella jotain halpishoitoainetta tuohon tarkoitukseen?

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 22 Touko 2008, 19:10
Kirjoittaja sonj
^

Mä käytän CWC-pesussa X-tra-hoitoainetta (500ml/1 e), voin suositella lämpimästi, tuossa kun ei hoitotehoja paljoa tarvita.

edit: Tuo on siis myös silikonitonta ja ei musta mitään mahdotonta luirua ollenkaan, Pirkka esimerkiksi on musta paljon huonompaa. Laitan hoitista pesua ennen aina ihan latvoihin ja jos pesen jollain muulla shampoolla kuin MOP:n Hydratingilla, laitan hoitista suojaksi korvista alaspäin.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 22 Touko 2008, 20:46
Kirjoittaja ellen
^^ Mie käytän tällä hetkellä silikonitonta BioRichin hoitista värikäsitellyille hiuksille, ostin Sokokselta 300 ml pullon, joka maksoi jotain 2-3 €, tarkkaa hintaa en muista. Tuo hoitis on siitä hyvä, ettei se oli ihan lirua, joten levittyy hiuksiin hyvin. Seuraavaksi puteliksi ajattelin juurikin jotain Pirkkaa, Freemanin isoja pulloja tai muuta vastaavaa. Tähän tarkoituksen tosiaan käy vähän huonompilaatuinenkin kama, koska se kuitenkin heti huuhdellaan pois.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 22 Touko 2008, 20:58
Kirjoittaja Magia
Minäkin olen välillä pistänyt tukkaan hoitoainetta ennen pesua, mutta ei minulla ollut aavistustakaan, että tämä metodi on ihan yleisesti käytössä, ja että sillä on ihan oma termi! :o Minä olen käyttänyt tätä tapaa jo pitkään, kun hiukset ovat olleet takussa jo ennen pesua. Eli oikeastaan aina, kun jätän hiukset kiharoille, laitan ennen seuraavaa pesua hoitsikkaa hiuksiin. Minä olen käyttänyt XZ:n ja Nivean hoitiksia tähän tarkoitukseen, mutta varmaan ihan mikä tahansa halpis sopii tähän tarkoitukseen, mieluiten tietysti silikoniton.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 26 Touko 2008, 00:22
Kirjoittaja Lizine
Luulen että syyt tähän hiusten  j ä r k y t t ä v ä ä n  takkuuntumiseen ovat alkaneet seljetä. Ja eihän nämä nyt niin omituisia ole, että en tajua miten en ole aikaisemmin tajunnut.

Pääsyinä taitaa olla harjaaminen vain pehmeällä luonnonharjasharjalla, sekä silikonien jättäminen pois hiustuotteista.
Luonnonharjasharjan teho ei minun kärsivällisyydelläni yksinkertaisesti riitä selvittämään hiuksia kunnolla, ja tästä eteenpäin käytän ainakin silloin tällöin sitä vanhaa "kunnon" harjaa. (jonka käyttäminen tuntui pitkästä aikaa kammottavalta, mutta siihen tottui)

Lisäksi täytyy vissiin hyväksyä se tosiasia että näin pitkiin ja kuiviin aavistuksen luonnonkihariin hiuksiin tarvitsee niitä silikonejakin laittaa, efekti hiukan sama kuin jos spagettiin laittaa öljyä  ;D eivät keräänny kauheiksi klimpeiksi.

Suht toimivaksi olen havainnut että pesen hiukset edelleen pääsääntöisesti silikonittomilla hoitoaineilla (shampoissa nyt en todellakaan silikonia käytä edelleenkään) mutta pesun jälkeen levitän kosteisiin hiuksiin latvoihin ja hiukan pituuksiinkin tigin afterpartya. Ja sillointällöin pesen myös silikonisilla hoitoaineilla.

Tuo tigin afterparty on meinannut jäädä ihan käyttämättä kun kuivat hiukset se helposti rasvoittaa, mutta kosteisiin hiuksiin kokeiltuani taitaa sekin tulla käytettyä :) tekee mukavan jämäkäksi ja sileäksi tukan.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 10 Kesä 2008, 14:24
Kirjoittaja Ulriikka83
Olen itse ostanut Tigin tuotteita mainoksien uhrina ja uuden Superstarin ostin sen takia, että se pesisi kuulemma vielä tehokkaammin kuin muut tigin tuotteet. Tiitunen mainitsi,että kaikki Tigin samppoot ovat "niin peseviä", mutta mikä sitten neuvoksi rasvoittuvaan tukkaani? Neuvoitsitko Tiitunen vielä, tai joku muu...

Olen blondi  ::) ja en ymmärrä, kun juuri sitä puhdasta tukkaa tavoittelen. Tukkani rasvoittuu helposti ja kahden päivän pesuväli on tuskaa, siksipä ajattelin viksuna käyttää tuotteita jotka pesevät.  :-\

Miten siis yhdistän rasvoittuvan tukan ja takkuuntuvan latvan?

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 10 Kesä 2008, 14:30
Kirjoittaja Magia
^ Rasvoittuva tukka kannattaa totuttaa hellävaraisempiin pesuihin ja hieman pidempään pesuväliin (tai siis vaikka tuo kaksi päivää on sopiva, kunhan saisit tukan tottumaan niin, ettei se ole toisena päivänä ihan likainen). Rasvoittumiskierre vaan jatkuu, jos jatkuvaa pesemistä narskuttavilla shampoilla jatkaa.

Tigin shampoot eivät todellakaan ole hyvä yhdistelmä kuivan takkulatvan kanssa. Kannattaa kokeilla CWC-pesua, josta löytyy täältä oma ketju ja lisätietoa sieltä. Kannattaa myös kokeilla hellävaraisia shampoita, käyttää vaikka joka toisessa hellävaraista shampoota, kuten MOP Hydratingia, Joicon K-pakia tai Kerastasen Bain satin kolmosta, ja joka toisessa sitten jotain hieman pesevämpää, mutta ei kuitenkaan aina Tigiä. CO-pesuja kannattaa silloin tällöin kokeilla myös.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 06 Heinä 2008, 18:42
Kirjoittaja Kameleontti
Viimeaikoina tukka on helposti takkuuntunut aina päivän aikana ja illalla selvittäminen on todella kivuliasta.
Vaihtelun vuoksi ostin jätettäväksi Tigin Ego Boostin ja takkuuntuminen vähentyi melkein olemattomiin.  :D
Olen tosi tyytyväinen. Lähinnä latvoihin kyseistä tuotetta käytän, useimmiten O&H:n jälkeen, jota käytän myös jätettävänäkin. 

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 05 Loka 2008, 15:14
Kirjoittaja Ulriikka83
Mun piti tulla oikein kehumaan.. Mun tukka ei oo ollu pitkään aikaan oikeen kunnolla takkunen!! ;D Löysin kaappien kätköstä YR:n öljyn, jota olen sitten laittanut tukkaan ennen pesua.. Ainakin on toistaiseksi toiminut hyvin.. Tigejä on pakko vaan yritellä käyttää loppuun, vaikka se haju alkaa jo ärsyttään..

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 05 Loka 2008, 20:00
Kirjoittaja Sanguine
Minä olen miettinyt auttaisiko joku hellävarainen lastenshampoo tähän takkuuntumisongelmaan... CO-pesuja en voi tehdä, sillä ne eivät vaan toimi minulla. Hiukset menevät aina CO-pesun jälkeen limaisen näköisinä pitkin päätä.  :-\ Silikonisista jätettävistä tai tehohoitojen muhitteluistakaan ei tunnu olevan juuri apua. Ehkä pitäisi vaan tarttua niihin saksiin...  :-[

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 05 Loka 2008, 20:41
Kirjoittaja mariea
Mulla auttaa takkuuntumiseen se, että nukun pitkät hiukset letillä ja pyrin pitämään latvat tosi hyväkuntoisina, hoidolla ja saksilla. Jos oikein tuulinen päivä, hiukset aina ulkona kiinni jne. Ja yrittää muistaakin välillä harjata niitä hiuksia. Mulla tosin ei näillä toimenpiteilla oikein tukka takkuunnu, ja Muumi-suihke riittää kosteiden hiusten selvittämiseen hyvin. Tigin Brunette Goddess-hoitsikka ollut toistaiseksi paras selvittämään tukan jo suihkussa.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 10 Loka 2008, 10:48
Kirjoittaja Klaara
Mitä pitemmiksi miun hiukset kasvavat, sitä enemmän ne takkuuntuvat.  :-\ Niskahiuksiin muodostuu karmeita rastapalloja, joita saa repiä auki. Ensiavuksi hankin silikonipitoisen hoitoaineen ja jätettävän, mutta en oikein osaa sanoa auttaako se. Tylsää. Viimeeksi tämän saman ongelman edessä luovutin ja leikkasin hiukset. Nyt en ehkä ihan vielä ole kuitenkaan valmis luopumaan pituudesta.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 10 Loka 2008, 21:53
Kirjoittaja Caprella
Öljyjen käyttäminen poishuuhdeltavan hoitoaineen seassa tai pieninä määrinä jätettävänä vähentää itselläni takkuuntumista.

Jos hiukset kuitenkin ovat epätoivoisessa takussa, on paras kokeilemani selvittäjä Natusan Kids-suihke (keltainen pyöreä pullo). Sisältää erittäin paljon silikonia... Silikoniton Muumi-suihke taas esimerkiks ei selvitä mun mielestä yhtään.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 10 Loka 2008, 22:23
Kirjoittaja irso
Muumilla sain intissä leirien jälkeiset takut (sama letti viikon) auki helposti, annostus tosin yks kolmasosapullo

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 10 Loka 2008, 22:55
Kirjoittaja deko
Klaara kirjoitti: Mitä pitemmiksi miun hiukset kasvavat, sitä enemmän ne takkuuntuvat.  :-\ Niskahiuksiin muodostuu karmeita rastapalloja, joita saa repiä auki.
Sama ongelma, ja tuntuu pahentuvan nyt kun otsurin ansiosta pidän tukkaa töissäkin auki. Varmasti kauluspaita takuttaa omalta osaltaan niskakarvastoa. Ostin Fruktiksen pikahoitiksen ihan tätä tarkoitusta varten ja se tuntuu vähän helpottavan tilannetta. Ensin toki laitetaan parempaa hoitista ja sitten ihan pikaisesti niskavilloihin fruktiksella silikonikuorrutus. HG-jätettäväni Phyto9 auttaa kunhan sitä levittää tismalleen sopivan määrän ja juuri oikealla tasolla pyyhekuiviin, tarkkaa puuhaa mutta tulos on bueno. Ja parempi ollakin koska on jopa mansikassa tyyristä tavaraa... onneksi herneenkokoisella nokareella pärjää. Voisi oikeastaan kokeilla josko kaapissa vuoroaan odottava Potion9 toimisi samalla tavalla, olisi edullisempaa päivittäiskäytössä. Tai tietenkin jos johonkin kevyempään jätettävään sotkisi jotain kivaa öljyä riittävästi... tai sitten rykäistä taas puteli bonacuren latvasuojaa tai testata silikoniliukkaria maltillisella annostuksella.  (deko pohtii ja testaa ja palaa asiaan jos nappiseos löytyy)

Pitäisiköhän luovuttaa ja laittaa rastat ;D hyvin tuttu luottokampaajanikin kuittaili kun valitin niskarastasta että "nythän on sitten ne rastatkin testattu". Piti siinä vähän hihitellä yhdessä.

Natusan Kids -suihketta pitää hankkia ensi tilassa vaikka jätettäviin ei olekaan oikeastaan ostolupaa (ostoslakossa). Nuage kids -suihke ei riitä, ei siinä taida olle edes silikoneja.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 10 Loka 2008, 23:30
Kirjoittaja mariea
Caprella kirjoitti: Jos hiukset kuitenkin ovat epätoivoisessa takussa, on paras kokeilemani selvittäjä Natusan Kids-suihke (keltainen pyöreä pullo). Sisältää erittäin paljon silikonia... Silikoniton Muumi-suihke taas esimerkiks ei selvitä mun mielestä yhtään.
Tässä näkee, kuinka erilaisia hiuslaatuja on. Mulla lähtee joka kerta takut hiuksista sillä ja helposti, tyttären hiuksista puhumattakaan. Tosin kaksivuotiaalla on vielä sellaiset vauvamaisen hennot hiukset, mutta ne vasta takkuun saakin. Kaverin kanssa puhuttiin tuosta hiusten takkuuntumisesta, ja hän vannoi kanssa öljyhoitojen nimeen.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 11 Loka 2008, 10:54
Kirjoittaja Klaara
^^Mie pidän myös paljon hiuksia auki, luulenkin takkuuntumisen johtuvan pitkälti siitäkin, muista hiukset auki tapahtuvista pyörähtelyistä puhumattakaan.  ;D Rastojakin harkitsin, mutta Miehen ilmeen nähdessäni harkitsin uudelleen.

Miulla on ollut tuo potion9 ja niskatakkuihin se ei vaikuta, vaikka muuten loistokamaa onkin. Bonacuren latvasuojaa voisikin taas ostaa, sitä ei miulla vähään aikaan ole käytössä ollut. Öljyjen käytöstä miulla ei kokemusta olekaan, sitäkin voisi siis harkita. Natusanin suihke ei tehonnut meillä tyttären eikä minun takkuihin, lähmäsi vain.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 11 Loka 2008, 20:20
Kirjoittaja Ulriikka83
Omaan tukkaani tuntuu toimivan Bonacuren latvasuoja tai Paul Mitchellin Super skinny serum. Oon myös huomannut, että kun en enää harjaa tukkaa märkänä niin se tuntuu paremmalta. Vedän vaan suihkun jälkeen jotain jätettävää ja sitten tukka nutturalle. Aamulla sitten avaan tukan ja rukoilen mielessäni että mömmöjä on ollut tarpeeksi ja tukka on takuton.. :)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 12 Loka 2008, 22:22
Kirjoittaja Luscious
Mulle tulee kans öisin niskaan hirveitä rastoja jos en muista/jaksa laittaa lettiä tai pikkumyy nutturaa. Mun mielestä sen saa kivuttomimmin auki kun painelee suihkuun ja kyllästää rastat hoitoaineilla, sit kun hiukset on pyyhekuivat föönää hiukset kevyesti harvakammalla harjaten ja sit kuivat hiukset samalla kammalla selvittäen. Kuiviltaan en sais repimättä auki.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 13 Loka 2008, 15:20
Kirjoittaja nilia
Mulla olis kohta edessä kuiturastojen poistaminen. Vähän jänskättää kuinka takussa oma hius on, ja kuinka kauan menee sen selvittämiseen. Mulla on yksittäinen hius aika hento, mutta niitä tuntuu olevan aika runsaasti, joten luonnontilassakn mulla tuli hetkessä inhoja takkukasoja.


Vs: Takkutukka

Lähetetty: 09 Syys 2009, 21:15
Kirjoittaja ohuthius
Elikkäs mitä suosittelisitte helposti takkuuntuville hiuksille? Mulla ainakin takkuuntuu hiukset aina päivän mittaan. Sen huomaa aina kun illalla tai päivällä yrittää ruveta harjailemaan tai sormilla sukimaan.. On mennyt hiukset tosi takkuun eikä sormillakaan saa kunnolla suittua  ???

Yhdistin viestisi tänne Takkutukka-ketjuun, joka oli hautautunut tuonne keskusteluiden joukkoon. -Hunis

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 09 Syys 2009, 22:34
Kirjoittaja pitkätukka
^Mulla on sama ongelma jos pidän hiuksia paljon auki. Takkuuntuuko sulla riippumatta siitä, miten hiuksiasi pidät? En ole keksinyt omalta osaltani muuta neuvoa kuin pitää hiuksia auki vain joskus ja silloinkin vain osan päivästä.

Olen saanut hiustenhoidon mielestäni aika hyvin kohdalleen, mutta jotkut hiuslaadut kai vain takkuuntuvat helpommin. Nämä kuivuvat liikaa, jos ne ovat koko päivän auki (varsinkin jos päivään sisältyy ulkoilua) ja kuivina ne takkuuntuvat entistäkin enemmän. Voisin kuvitella, että ihan suorat ja vähän tukevammat (M- tai C-tyypin) hiukset olisivat helpommat kuin hienot ja vähän taipuisat, mutta ei ole tietysti omakohtaista kokemusta muista kuin omista karvoistani.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 10 Syys 2009, 16:18
Kirjoittaja ohuthius
Enemmän mullakin tosiaan silloin kun on auki ja kostea keli.. Pituutta ei ainakaan ole liikaa (hieman olkapäistä pidemmälle) eikä hiukset ole muuten mitenkään erityisen kuivat tms. Eikä hiukset onneksi mitenkään toivottomasti takkuunnu, muutakuin latvoista sillä tavalla ilkeästi.  Latvat menevät usein takkuuntumisen yhteydessä sellaisille 'spageteille' että eivät ole tasaisesti, vaan sellaisina ''tikkuina''.  Sen takia yleensä yritän sormilla haroa ja siinä vaiheessa huomaa sen takkuisuuden.  Pitää varmaan kans tuveta pitämään hiuksia enemmän kiinni tai ainakin vaikka pientä luonnonharjasharjaa mukana..  ::)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 27 Helmi 2010, 17:12
Kirjoittaja Klaara
Problem solved! Ostin viime marraskuussa kampaajan suosituksesta L'anzan Neem Plant Silk Serumin ja siihen loppui takkuuntuminen. Loisto aine, takkujen taltuttamisen lisäksi tekee hiukset ihanan pehmeiksi. Ainoa miinuspuoli on hinta, mutta onneksi tätäkin tuotetta löytyy ulkomaisista nettikaupoista kotimaan hintoja edullisemmin.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 28 Helmi 2010, 21:13
Kirjoittaja Sanguine
^ Ehkä minunkin pitäisi kokeilla tuota tuotetta.  :D

Minunkin hiukseni ihan rastoittuvat, nyt etenkin kun on talvi. Niitä niskaan kertyviä takkuja on ihan järkyttävää repiä auki. Natusan kids-suihke auttaa vähän, mutta miinuspuolena on se, että se lähmää hiukset. Hiukset näyttävät sen verran sotkuisilta auki ollessaan pienenkin ulkoilun (tai muun oleskelun) jälkeen, että taitaa hiusten leikkuu olla pian edessä.  :-\

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 28 Helmi 2010, 23:45
Kirjoittaja Klaara
^Suosittelen lämpimästi! Kannattaa ainakin kokeilla. Itsekin olin jo ajatellut, että on pakko lyhentää hiuksia, onneksi vielä toistaiseksi siltä vältyin.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 08 Maalis 2010, 12:29
Kirjoittaja Rosilda
Mä olen myös huomannut nyt hiusteni takkuuntuvan enemmän kun pituutta on tullut lisää hiuksiin. Aikaisemmin mulla ei ole oikeastaan ikinä ollut mitään isompia takkuongelmia, mutta nyt välillä oikein hirvittää kun joudun selvittelemään hiuksia. Eniten takkuuntuvat latvat, mutta luulisin että tilanne helpottaa vähän kunhan saan kuivat latvat pätkäistyä, ne on aika höttöä tällä hetkellä. Minulla on kyllä auttanut jonkun verran BC:n latvasuojan säännöllinen käyttö. Olin reissussa viikon verran ilman tuota latvasuojaa, ja tukka oli silloin vielä pahemmassa kunnossa, vaikka muuten jätettäviä hoitoaineita laitoinkin päähäni normaalisti.
Myös nukkuessa hiukset menevät välillä takkuun, pitäisi varmaankin ruveta pistämään ne jotenkin kiinni yöksi, mutta jotenkin se on tuntunut hankalalta.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 08 Maalis 2010, 15:09
Kirjoittaja nelma
Mä onnistuin luomaan eilen hermoja raastavan takkupesäkkeen. Harjasin hiukset ennen pesua ja pistin CWC-esihoitista korvista alaspäin. Pesin syväputsarilla minkä jälkeen muhitin Tigi OH:ta ja Loreal NG-naamiota kaksi tuntia. Huomasin jo hoitista laittaessani hiuksissa olevan yksi pahasti takkuntunut osio joten laitoin siihen kohtaan oikein paljon mömmöä. Koitin pesun jälkeen selvitellä sitä jätettävien ja suihkeen avulla, mutta en viitsinyt märkänä kiskoa hirveästi. Ei se takku sieltä minnekään kadonnut. Tänään sain taistella sen kanssa melkein itkua vääntäen. Ei tullut nättiä jälkeä.  :'(

Mitä tollasten kanssa pitäis tehdä?

^
Siis APUA! (Tämä on jatkoa tuohon edelliseen, aikaa on kuitenkin kulunut sen verran että laitan uuden viestin.)
Tuo edellä kuvailemani takkupesäke on vain jatkanut kummitteluaan. Se löytyý lähes joka pesun jälkeen ja väitän että kyseessä on aina samat suortuvat  :o Sinne samaan kohtaan muodustuu aina shampoopesun jälkeen/aikana hillitön, rutikuiva takkuhirviö, joka ei tahdo selvitä millään. Eihän se sinäänsä ole iso määrä hiuksia, mutta ne ovat aina niin hirveässä takussa, että toista pään sivua on vaikea harjata.  :P
Mistä ihmeestä on kysymys ja miten voisin korjata tilannetta?


Peräkkäiset viestit yhdistetty.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 19 Maalis 2010, 01:20
Kirjoittaja Eiffe
Mulla on vähän samantyylinen ongelma riesana. Melkein koko niska takkuuntuu nopeasti jos sitä ei harjaile koko aikaa. Välillä tuntuu, ettei tätä pelasta enää kuin sakset, mikä käytännössä tarkoittaisi pitkien hiusten leikkaamista polkkamittaiseksi.

Saan kyllä syyttää tästä ongelmasta itseäni, sillä käytin talvella paljon putkimaista kaulahuivia joka takutti tehokkaasti niskavilloja. Sitten kun vielä päästin hiukset rastoittumaan viikon ajaksi niin pahasti, että mies selvitteli niitä useamman tunnin ajan niin eipä ihmekään kun on takatukka pilalla.

Jos joku on selättänyt samanmoisen ongelman niin apuja otetaan mielellään vastaan.  :)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 19 Maalis 2010, 08:18
Kirjoittaja -j-
Mun hiuksille on tapahtunut sellainen mielenkiintoinen juttu, että niistä on tullut jotenkin takkuuntuvat, vaikka olen leikannut hiukset lyhyiksi! Superpitkällä tukalla ei ollut tällaista ongelmaa!! (hiusten pituudesta on valokuvia hiuslaatuketjun sivulla 22)

Tosin samalla olen lopettanut hiusten värjäämisen, joten väkisinkin tulee mieleen, että ehkä hiusvärit ovat pinnoittaneet ja täyyttäneet hiusta niin, että se on ollut sileämpi. Aika mielenkiintoista kyllä... Täytyykin siis jokatapauksessa muhitella tehiksiä ja käyttää öljyjä ym jo tässä vaiheessa (kasvatan takaisin pitkät).

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 02 Loka 2010, 20:40
Kirjoittaja EllaBella
Takkutukka nostelee ketjua.. Nyt on alkanut hirveä takkuuntuminen hiuksissa jollaista ei ole ollut esim viime talvena.
Olen muhittanut öljyjä ja pistänyt tosi silikonista HeadShottia, mutta ne ei tunnu auttavan.
Hiukset takkuuntuu heti kun ne ovat poninhännällä tai auki, enkä ihan koko aikaa haluaisi pitää hiuksia kiinni.
Voiko vuodenajasta riippua tällainen takkuuntuminen?

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 03 Loka 2010, 10:01
Kirjoittaja nelma
^
No kylmä ja kuiva ilmahan voivat kuivattaa hiuksia, mikä lisää takkuuntumista. Ja kaikki laukkujen hihnat, huivit yms voivat myös lisätä takkuja.

Mulle oma hoitosuihkesekoitus on nykyään ehdoton. Mulla on vanhassa XZ Muumisuihkepullossa aina valmiina seosta jossa on Tigi OH:ta ja MM:mää sekä avokadoöljyä. Auttaa takkujen selvittelyssä ja helpottaa harjausta huomattavasti.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 03 Loka 2010, 10:27
Kirjoittaja LP_Alice
Mä olen kyllä huomannut että tietyt öljyt ja hoitoaineet saattavat aiheuttaa hiusten takkuuntumista, jopa tällaisessa polkassa jossa nyt ei ole paljoa mikä voisi mennä takkuun. Jotkut silikonit on ainakin ihan nou-nou, mutta myös silikonittomat tuotteet saattavat aiheuttaa takkuuntumista, ja tätä saattaa ilmetä vaikka hiukset olisivat kuinka kosteutetut ja hyvän tuntuiset muuten. En ole kyllä täysin vielä onnistunut selvittämään tasan mikä tuote/sekoitus takkuuntumista aiheuttaa, mutta jos huomaan että hiukset takkuilevat paljon, syväputsaan ne ja valkkaan ei-takuttaviksi todetut hoitsikat. :)

Edit. Ja niin, rakennepaikkaavat tuotteet auttoivat kyllä päälaella olevaan takkukasaan, vaikka muut hiukset rakennepaikkaavista korppuuntuvat.. ???

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 03 Loka 2010, 11:09
Kirjoittaja dasvidanja
Mulla kyllä ilmojen kylmetessä on hiukset ruvenneet takkuuntumaan paljon enemmän. Yleensäkin nämä ovat helposti takkuuntuvat, mutta olen kuitenkin voinut pitää niitä aukikin välillä. Mutta tässä parin viikon sisällä tästä takkuuntumisesta on tullut ihan mahdotonta.  On pakko pitää koko ajan kiinni, tai muuten pää on hetkessä täynnä isoja takkuja, huolimatta siitä silikonimäärästä, jota olen nyt käyttänyt. Eikä hiukset muutenkaan tunnu edes kuivilta, ne vain takkuuntuvat. Kohta pitää kuitenkin siistiä latvoja, jospa se auttaisi.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 03 Loka 2010, 11:53
Kirjoittaja EllaBella
Kiitos pohdinnoista, kyllä se varmaan niin on että hiukset takkuuntuu kylmästä ilmasta ja planeettojen asennosta ja jne loputtomiin. Tämä on ihan ihmeellinen juttu, kai se vain täytyy sitoa hiukset kiinni ja suojata vaikka jollain huivilla ihan sisätiloissakin. Aamulla sain miltei hepulin kun koetin selvitellä hiuksia, vaikka yöllä olivat letillä.
Ajattelin että auttaisiko intensiivinen rekku/IH kuuri näihin ja nyt lenkin jälkeen muhiikin rekku hiuksissa. Ja jos Alicea auttoi niin toiveet on korkealla  ;D

Nelma, minäkin tein eilen illalla taas sekoituksen vettä, O&H, glyseriiniä tilkan, kauraproteiinia ja tujun lurauksen avokadoöljyä. Pakko pistää kaikki peliin, muuten tämä pehko rastoittuu ja sitten ei ole enää itku kaukana.
Dasvinja, mullakin takkuuntuminen alkoi ihan pari viikkoa sitten, ainahan nämä on olleet takkuisat mutta tämä puolirastoittuminen on yksinkertaisesti ihmeellistä. Siksi ajattelin että keratiiniannos voisi auttaa, hiukset saisivat ryhtiä. Ja IH/öljysekoitus perään sulkemaan ja kosteuttamaan. On se kumma jos ei saa aisoihin.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 03 Loka 2010, 12:13
Kirjoittaja Tintu
^Planeettojen asennosta ;D

Itselläni kerrostusten latvat menevät järkyttävään takkuun pesun jäljiltä vaikka kuinka lutraisi koko arsenaalinsa tukkaan. Ei auta IHT, O&H, Mustikkahoitis tai edes Fructisin silikonimömmö värjäyspaketista -takussa on ja katkeilee. Ratkaisuna menen parturiin :P

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 03 Loka 2010, 13:09
Kirjoittaja Sassy
Alice kirjoitti: Edit. Ja niin, rakennepaikkaavat tuotteet auttoivat kyllä päälaella olevaan takkukasaan, vaikka muut hiukset rakennepaikkaavista korppuuntuvat.. ???
Itse ratkaisin tämän ongelman joskus niin että laitoin rakennepaikkaavan tehiksen vain ylähiuksiin ja kosteuttavan sitten alas. Tosin jos kyse on rakennepaikkaavasta shampoosta, voi tällainen käsittely olla haastavampaa.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 08 Loka 2010, 15:13
Kirjoittaja EllaBella
Joicon rekku ja IH sekoitettuna avokadoöljyyn on todellakin auttaneet takuttumiseen. Olen muhitellut tätä comboa jo kolme kertaa tällä viikolla, sekoittanut joskus Mill Creekin rekkua mukaan.
Nähtävästi hiukset kaipasivat jykevyyttä ja öljyä. IH.ssakin on keratiinia joten nyt varmasti tulee sellainen buustaus hiuksiin että luulisi loppuvan pöheköityminen.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 09 Loka 2010, 20:38
Kirjoittaja nelma
Taitaa tuo Mill Creekin rekku päätyä minunkin ostoslistalleni... Koskaan en ole vielä "oikeaa" rekkua. Jospa se auttaisi minullakin takkuuntumiseen.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 24 Loka 2010, 22:18
Kirjoittaja Luscious
Mulla on helposti takkuuntuvat hiukset. Pahin alue on niska, joka on auttamattomasti rastalla jos nukun hiukset auki.. Tai peuhaan sängyssä ;)
Hitto että kadehdin joskus sellaisia lasimaisia, suoria ja kiiltäviä hiuksia jotka on kauheassa tuulessakin siistin ja takuttoman näköiset.
Kohtuullisen takuttoman lopputuloksen saan garnier hoitoaineella ja BC latvasuoja kombolla. Tätä tosin voi käyttää tyyliin max kerran viikossa, tuotteet kun ei ole järin hoitavia kumpikaan.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 27 Loka 2010, 09:35
Kirjoittaja Iia
Mulla on ollut melkeinpä aina takkuuntuvat hiukset, ei kuitenkaan näin pahasti kuin nykyään. Syynä nykytilaan on ilmeisesti se, että jätin silikonit melkein kokonaan pois yli vuosi sitten. Nyt kuitenkin takkuuntuminen on sen verran reipasta, että otin silikonit uudelleen käyttöön ja heti helpottaa vähän. Shampoo on edelleen silikoniton, mutta hoitoaineissa sitä saa nyt olla. Ikävä puoli tässä on, että vaikka yritänkin vain pituuksiin hoitoainetta laittaa, niin silti sitä menee päänahkaankin ja sitten päätä kutittaa.  :-\


Vs: Takkutukka

Lähetetty: 29 Loka 2010, 18:37
Kirjoittaja Strix
Tangle teezer katosi pariksi päiväksi ja jouduin harjaamaan tukkaa auki kammalla. Aivan kamalaa, olin ehtinyt tyystin unohtaa miltä takkujen kiskominen tuntuu. Nyt tekisi mieli tilata varmuuden varalle toinen TT jos sattuisi ikinä katoamaan uudestaa.
Oliiviöljy sekoitettuna kosteuttavaan hoitoaineeseen on auttanut takkulatvoihin ja nyt talven tienoilla olen huomannut että voidemaisten jätettävien välttäminen auttaa myös. Liekö syynä se että omat jätettävät jähmettyy kylmässä.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 12 Loka 2013, 21:33
Kirjoittaja marenki
Onko kolmessa vuodessa ehtinyt tapahtua mitään takkutukkien saralla? Oma takkutukkani ei ole omassa päässä, vaan n. 10-v. tyttärellä, jolla on tosi paksu, taipuisa tukka. Neidillä oli tangle teezer, mutta se oli kuulemma niin huono, että käytti sitä lopulta kissanpedistä karvojen poistoon ja lopulta koko kapine meni roskiin. Voguettin lapioharja on kuulemma sata kertaa parempi.

Mutta tuotteet, millä niskaan/alatukkaan muodostuneen takkulevyn saa auki? Äsken selviteltiin mammuttimaista takkulevyä XZ karpalokinuskin, sekä Now Foods Berry fullin avulla. Hillittömät määrät aineita meni ja harvapiikkisellä kammalla selvittelin saunamuhittelujen jälkeen, ainuttakaan silikonista hoitsikkaa ei taloudesta löytynyt. Jotain tolle pitäisi keksiä. Osasyynä voi olla ihan geeniperimä, joka tukan osalta on täysin eri kuin mulla, neidillä se 1/4 ulkolaista perimää on tukassa ja säärten pituudessa, mitkä on tietty ihan hyvät paikat, vaikka tukka takkuun meneekin.  ;D Eli hakusessa selvittävä hoitoaine, saa olla silikonia kohtuudella, kiva tuoksu melkein pakollinen.

Hoitosuihkekin joutuu vaihtoon. Nyt käytössä on ollut Herbina, joka ei enää toimi ollenkaan takkuja selvitellessä. Joku markettituote olisi varmaan jees, mutta mikä?

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 12 Loka 2013, 23:32
Kirjoittaja Painted Lady
^ Melkein suosittelisin Gliss daily elixiriä tai muuta samantyyppistä öljyä. Useimmat noista "öljyistä" sisältää enemmän silikonia kuin öljyjä ja ainakin osassa on myös alkoholia. Mutta omalle luonnonkiharalle tukalleni ne on sopineet siloittamaan ja vähentämään takkuisuutta. Joku kookosöljy tms. voisi olla myös kokeilemisen arvoinen. Omasta mielestäni vaan öljyn annostelu on haastavampaa kuin noiden kaupan öljysekoitusten.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 12 Loka 2013, 23:38
Kirjoittaja evergreen
^^ Mustakin TT on ihan p*ska, ei vaan toiminu mulla vaikka yritin, ei ole vielä mikään isoa selvityskampaa voittanut. (Käytössä yhä TBS:n eläinkuvioinen selvityskampa vuodelta 199-jotain, krhöm...) Myöskään XZ:n ja Herbinan tuotteista ei minullakaan ole mitkään onnistuneet selvittämään, vaikka en eksoottista kuontaloa omaakaan.

Silikonisia selvittäviä hoitiksiahan löytyy varmaan pilvin pimein, useinhan se vaikeus on siinä, että löytäisi hoitavan, mutta kevyen ja silikonittoman... Moni siis varmaan osaa suositella jotain tehokasta mäskiä, itse en oikein niitä kaikkein silottavimpia silikonisia tunne, mutta ajattelin silti suositella jotain hyväksi koettua:

Mun tukkaan käytettiin lapsena koko perheelle suunnattua Schwarzkopfin ei-marketti-mutta-halpis-silti-sarja Constianin Elvytysbalsamia. Sitä on näkynyt esimerkiksi Sokoksenkin kampaamo-osastolla aina silloin tällöin, isoja rönttöjä valkoisella korkilla. Hoitis on vaalean keltaista ja tuoksuu pehmeän vaniljaiselta. Ei taida sisältää silareita, mutta on ihan älyttömän silottavaa ja selvittävää, testasin joskus vanhempanakin. Lyhyehkö ja turvallinen inci. Ja edullista on myös. En ole viitsinyt käyttää enää, kun en halua silottaa ohutta tukkaani niin paljoa!

Jos suosii silikoneja, niin varmaan marketista joku suihkekin löytyy, mutta mun mielestä edullisen kampaamosarjan Four Reasonsin Moisture Mist on todella hyvä ihan kaikkiin tarkoituksiin. Sekin on silikoniton ja tuoksu on ilmeisesti jakanut mielipiteitä, mutta minusta se on ihan kiva, merellinen ja hedelmäinen ja haihtuu heti laittamisen jälkeen. Pullon sumutin on laadukas ja toimiva. Toisin kuin monissa muissa suihkeissa, tässä ei ole alkoholia eikä allergisoivia säilöntäaineita, mistä syystä uskaltaisin suositella lapsillekin.

Tietty jos ihan rutikuiva afrokihara on kyseessä niin suosittelisin jotain öljyisempää ja muutenkin tuhdimpaa, mutta muutoin nuo mainitut ovat hyviä tuotteita! Lapsen hiuksiin on kuitenkin kiva käyttää sellaisia tuotteita, jotka eivät ole tarpeettoman raskaita ja jätä kovin lähmäistä, likaa puoleensa vetävää pintaa tai haise voimakkaasti tms. Ja säilöntäaineinakaan ei mieluusti tietty käytä mitään takuuvarmaa hengenahdistusta aiheuttavaa, kun eihän se aikuisillekaan hyvää tee.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 13 Loka 2013, 09:59
Kirjoittaja marenki
^ Ei tytön tukka mitenkään afro-tyyppinen ole, mutta isän puolen suvussa on paksua kiharaa tukkaa. Mun omaan tukkaan ei meinaa saada takkua millään, joten ei mulla ole oikeen kokemusta takuista.

Meillähän itseasiassa on Four reasonsin moisture mist, se vaan on mun kaapissa, ehkä meidän pitäs vaan vaihtaa pullot keskenämme näin ensi hätään. En vaan ajatellut, että tuo silikonittomana auttaisi takkuihin. Lisäksi löytyy Biozellin arganöljy-silarilitku, jota voisi myös kokeilla. Toi ei vaan ole mitenkään helposti käytettävä, tai siis hankalampi on kuin suihke ja tyttöhän hoitaa yleensä itse tukkansa täysin.

Mulla on jääny semmonen mielikuva, että VO5 hoitsikoissa oli sopivasti silikonia ja kivoja muutenkin, harmi kun niitä ei enää saa. Nyt tulikin mieleen, että mökillä on joku Tresemmen silarihoitispönikkä, jota kukaan ei siellä käytä, en kyllä muista, että sillä olisi mikään erityisen siloittava koostumus, mutta käskenpä miehen tuoda sen sieltä silti!

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 13 Loka 2013, 12:29
Kirjoittaja Memmuuh
^ Mä oon nähnyt VO5 tuotteita ainakin paikallisessa Halpa-Hallissa ja Ale-Makasiinissa. En tiedä miten näitä kauppoja on muualla Suomessa, mutta siis saattaa kyllä jostain halpakaupasta löytyä.  :)

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 13 Loka 2013, 12:53
Kirjoittaja muori Pippuri
^^Markettituotteista suosittelen Lorealin instant miraclea. Sellainen kullanvärinen tehohoitotuubi. Miusta tuo on yllättävän hyvää. Monesti on tullut petyttyä, kun silikonia sisältävä markettihoitis ei selvitäkään ja on muutenkin laimeaa lirua.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 16 Loka 2013, 11:34
Kirjoittaja marenki
^ Pitääpä muistaa tuokin, kun hoitsikkaostoksilla seuraavan kerran olen. Marketissa on vaan niin monenlaista silarihoitsikkaa saatavilla, ettei oikeen tiedä mistä alottaisi testailun. Constiania olen yhdet putelin käyttänyt öö, vuonna 2005 ja ehkä tykkäsin siitä vaaleanpunaisesta shampoosta.  :D

Mitenkäs EHS mustikkashampoo ja hoitsikka pelittää takkujen kanssa? Tyttö tykkää EHS:n tuotteista (kuten minäkin) ja noita ei ole vielä testattu, mutta voisin kuvitella, että tuoksu ja pullojen ulkonäkö ainakin kelpaisivat.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 21 Loka 2013, 15:08
Kirjoittaja Lapanen
Mun luonnontaipuisaan, takkuuntuvaan paksuun ja karheaan tukkaan eivät EHS:n mustikkashampoo ja hoitoaine tehoa kovinkaan hyvin. Toisin sanoen jää melko takkuiseksi. Mä oon nyt käyttäny jo useamman vuoden selektiivisiä hoitoaineita (nyt käytössä Sebastianin Penetraitt ja Hydre), shampoona marketista XZ on toiminut parhaiten (päänahka kutiaa ja hilseilee pitkällä aikavälillä, jos shampoossa on silikonia) ja selvityssuihkeena on XZ:n muumisuihke. Harjana mulla on Tangle Teezer ja mun hiuksiin se toimii, kun vaan jaksaa tarpeeksi kauan harjailla. Nyt kun kaulahuivia tulee käytettyä päivittäin, niskahiuksiin muodostuu ihan järkyttäviä rastapalloja. Parhaiten saan ne selvitettyä TT:llä.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 21 Marras 2013, 17:40
Kirjoittaja Vaseline
Huh, hiuksiin on alkanut muodostua takkuja, eilenkin jo shampoopesun jälkeen hoitista levittäessä huomasin esim. yhden kamalan "rastatakun" etusivuhiuksissa, joka oli aivan tiukassa solmussa ja jonka aukiharjaukseen meni aikaa ja tuloksena pienempi irtilähtenyt takku ja katkenneita hiuksia.  :-[
Pidän hiuksia aina kiinni ja yleensä ne ovat suht helpot kammata (pituus alaselkään asti),  mutta mistäköhän tämä yhtäkkinen rastoittuminen? Käytän joka pesussa lv:n kosteuttavaa hoitista yhdistettynä Cutrinin sensitive-hoitikseen (laitan niitä molempia "päällekkäin"). Vuosi sitten tukka oli "rastoilla", mutta se johtui etelän loman mineraalivedestä.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 25 Maalis 2014, 01:31
Kirjoittaja Punatulkku
Minä ilmoittaudun todellakin takkutukkien joukkoon - valitettavasti  ;D mulla on ollut aina varsin helposti pörrööntyvä hiuslaatu - hiukset ovat enemmän karheat kuin liukkaat ja niitä on paljon, ja kun on vielä käsiteltyä(vaikkakin tällä hetkellä suht hyväkuntoista) hiusta niin avot. Tangle teezer on kyllä auttanut asiaan merkittävästi, mutta edelleen kärsin ongelmasta päivittäin. Saatan aamulla harjata hiukset, ja jo tunnin kuluttua niskassa törröttää joku rasta  :-[ kampaajatkin ovat tuota ihmetelleet. Toki pakko myöntää etten aina ole ollut - enkä ole vieläkään - se ahkeril harjaaja, mutta tuntuu että mun tukka vaatisi oileasti jatkuvaa sukimista jotta välttyisin rastoilta.

Kosteuttavilla hoitoaineilla läträäminen auttaa kyllä, mutta tuntuvat suuremmissa määrissä lätsäyttävän mun tukan totaalisesti. Tällä hetkellä koeajossa Joico k-pak iht, joka kyllä tuntuu tekevän mukavan sileän tukan.

Vs: Takkutukka

Lähetetty: 14 Maalis 2016, 08:38
Kirjoittaja elly
Nostelen samalla vanhaa ketjua, kun selvittelen rastaa niskastani. ;D En tiedä onko syynä kesällä laittamani vaaleat raidat, pakkanen vai alati hiuksia rasittavat kaulahuivit, mutta tän pehkon takkuuntuminen on noussut talven aikana potenssiin kaksi. Niskan hiukset takkuuntuvat hirveää vauhtia ja luonnonvalossa huomaa niskatukan olevan tosi vaurioitunut, joten en ole saanut selvitettyä rastaa tarpeeksi hellävaraisesti. :(

Mun hiuslaatu on muutenkin melko karheaa niskan seudulla, minkä vuoksi pitäisi löytää kestävä ratkaisu tälle ongelmalle. Tilanne ei ollut näin paha viime vuonna, kun käytössä oli Alba Botanican jätettävä, joten sitä täytyy kokeilla uudelleen. Saksethan olisi tehokkain ratkaisu, mutten millään haluaisi lyhentää hiusmallia huonokuntoisen niskatukan vuoksi.