Takkutukka

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja marenki »

Minun tukka on 65cm ja ei tule takkuja pesussa, syväputsarin kanssa takkuaa joskus. Eli takkujen puolesta pärjäisin pelkällä pikahoitsikalla, mutta latvat kuivuu kuitenkin aikanansa, joten tehiksiä käytän kummiskin. Suihkittavia tykkään käyttää muuten vaan, ehkä niistä pientä kiiltoa ja hoitoa tulee.

Mullakin tulee hirveästi takkuja jos käytän hiuslakkaa koko päähän, samaten pipo-kaulahuivi-takki-yhdistelmästä tulee takkuja tuohon niskan kohdalle päällyhiuksiin.
Annika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 332
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 02:53

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Annika »

Hiukset on pitkähköt, ja kyllä pikahoitis riittäisi ihan hyvin selvitykseen. Jätettävää käytän kuitenkin aina, ihan vain koska olen neuroottinen jos hiuksissa ei ole mitään jätettävää "suojaamassa" niitä. Nykyään en kyllä aina edes käytä pikahoitista, vaan laitan shampoon tai CO-pesun jälkeen usein vain jätettävän, ainakin viikolla kun vain nopeasti pesen.

Mulla on kyllä ongelmana se, että nuo kerrostetut päällihiukset ovat latvoistaan aina vähän sekaisin. Eivät ne takussa ole, koska mitään isoja möykkyjä ei ole, ja selviävät kyllä kun sormin haroo läpi tai kammalla ottaa, mutta tosiaan auki kun pitää, niin mun hiuslaadulla ainakin ei voi edes olettaa että olisivat kuin silkkiä. Ikävä kyllä.
The greatest battles are fought within oneself.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Hajuttomia tuotteita käyttäessä takut on kyllä jokapäiväinen riesa.  :-\
Hoitoaineet (Cutrin sensitive, DS Osmose, System4 Hydro C) ei riitä mihinkään ainakaan näin talvella, ainut millä saa jotain tolkkua tukkaan on energymask piiitkällä vaikutusajalla. Energykään ei takkuja vie, mutta selvittää edes vähän.

Onneksi muistin ottaa taas co-pesun käyttöön, kun väri on ollut pari viikkoa  :-* Ainut vika, että hiukset täytyy pestä jo seuraavana päivänä.

Pientä apua olen saanut myös jätettävästä, jonka tein sekoittamalla C.S:n hoitista ja hajutonta silikonia yhteen. :)

Hiusten rajun lyhentämisen kauhukuvat on kyllä monta kertaa käyneet mielessä.  :-\
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Mulla on kauhea takkukatastrofi päällänsä! Hiukset eivät ikinä, ikinä ennen ole olleet tällaisessa kasassa. Takkuja varsinkin pituuksissa ja vasemmalla puolella.

Sitä vaan piti kysymäni, että aikaa on rajallisesti, ja mun pitäis saada nää jotenkin selväksi tässä pikkuhiljaa (::)), joten kannattaisiko mun

A)  mennä tällä takkupesällä suihkuun ja pistää vaikka Donkihootikon ekalla sivulla suosittelemaa Moisturizeria tehikseksi ja perään vielä ALTimaa, vaikka mulla onkin nyt menossa myös kosteutuskuuri, joka ei välttämättä keratiinista innostu?

vai

B) Taistella hiukset selviksi ennen pesua, vaikka harjaaminen sattuu ja hiuksia katkeilee varmasti enemmän kuin laki sallii, ja sen jälkeen tehdä hiuksille kunnon kosteuttavat hoitotoimenpiteet?

Kiitos avusta, nimim. Käsi. ::)
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja ellen »

Vaikka mulla ei ookaan pitkää, takkuuntuvaa tukkaa, pistän lusikkani takkusoppaan. Tuli nimittäin mieleen dekon antamat ohjeet niskarastasta kärsivälle, joilla oli saatu selvitettyä hiukset kuntoon. Olisikohan silikonisista ohjeista apua sullekin, Mariatar?
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Kiitos paljon ellenille (ja dekolle) ohjeista! :) Harmi, että ehdin jo käydä suihkussa, mutta ensi kerralla otan nuo neuvot käyttöön.

Hippasen pistää ketuttamaan, kun hiuksisto riitelee vieläkin keskenään. :-\ Laitoin kyllä silikonisia tuotteita (Moisturizer, Tigin SA-hoitis) + jättimäärän silikonisia jätettäviä. Pitää odotella näiden kuivumista, ja sitten ottaa käyttöön harja ja Integrity-suihke. Josko se tästä...
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Mulla tulee takkuja yleensä noihin sivuhiuksiin korvien luo ja suihkun jälkeen on aika takussa koko pehko.Pyrin hoitoaineen huuhtelun aikana selvittämään tukkaa mahdollisimman paljon.Takuttomimman tukan olen saanut Nexxuksen Ensurella,Joicon Altimalla,nutri-gloss naamiolla sekä Tigin Dumb blondella.Toki selviävyys on riippuvainen vaikutusajasta.
Altima toimii pienimmällä vaikutusajalla,jätettävänä hiuksista tulee nihkeät ja takkuuntuvat ainakin.Kuivanakin välillä tulee takkupalloja,niihin suihkin XZ-suihketta niin selviävät paremmin.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Mulla on nyt ihmeellinen takkuongelma. Mulla ei käsitellyt ja kuivat latvat takkuunnu ollenkaan, vaan täysin käsittelemätön hius juuresta :o Mulla on omaa väriä n. 15-20 cm tällä hetkellä, ja sinne tulee pesun jälkeen ihan käsittämättömiä rastoja.
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja marenki »

^ Hmm voisko sulla olla jotenkin sotkuinen/kovakourainen pesutekniikka? (Hankala tosin kuvitella miten juures voisi pestä tukkansa kovakouraisesti&nbsp; ;D) Esim. mun sisko pesee tukkansa aivan järjettömällä hinkkaustekniikalla ja valittelee aina takkuista tukkaansa, sitten se vielä hinkkaa pyyhkeellä lujaa, nopeaa ja vimmatusti sitä valmiiksi takkuista päätänsä, niinpä se on sitä mieltä, että Elvitalit on oikeasti tosi hyviä,&nbsp; kun ne auttaa takkuihinkin.
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

^Huijui, enhän mä nyt sillai pese! :o :D Se tässä ihmetyttääkin, että pesen aika hellävaraisesti, enkä muutenkaan ole muuttanut pesutekniikkaani millään tavalla. Ja nyt niitä takkuja on alkanut ilmestymään. Mystistä.
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Mulla on nyt syksyllä takkuuntunut hiukset ihan älyttömästi. En ole muuttanut pesutekniikkaa tai mitään sellaista, mutta hiukset ovat olleet välillä suihkussa täynnä "rastoja" ja kauheita takkukasoja on joutunut setvimään hiuksista joka pesun jälkeen, yleensä tosin takkuja ei ole saanut mitenkään auki vaan ne ovat lähteneet hiuksista irti vain leikkaamalla.&nbsp; :-\

Sain kuitenkin yllättäen avun takkuongelmaani öljystä. Sen jälkeen kun aloin käyttää oliiviöljyä hiustenpesussa hoitikseen/tehikseen sekoitettuna, ei ole ilmaantunut yhtään takkua eikä rastakasaa! Olen nyt neljä edellistä hiustenpesua tehnyt oliiviöljyn kera ja hiukset ovat ihanan sileät eikä takuista tosiaan ole jälkeäkään. Hiustenhoitotuotteeni ovat muuten ihan samat kuin takkuuntumiskaudellakin enkä ole muitakaan hiustenhoitotapoja tässä muuttanut.

Ajattelin siis vinkata, että jos jollakulla on takkuongelmaa, niin kannattaa ehkä kokeilla öljyjä avuksi jos ei ole niitä aiemmin käyttänyt. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
tiikeri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 180
Liittynyt: 07 Syys 2007, 14:54

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja tiikeri »

Edellisten tukan vaalennus sekoilujen jälkeen mulla on tupannut oleen hiukset aamulla vähän takussa varsinkin niskasta. Näihin ei niin kamaliin takkuihin mulla on ainakin toiminut loistavasti XZ suihkittva muumi hoito tai XZ suklaa vanilia suihkittava ja varovainen harjaus.
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.
Maria
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 378
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 00:48

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Maria »


Osaatteko suositella jotain todella hyvää takkujen selvittäjä suihketta?
Voisi suihkia kun hiukset takkupallossa! :)
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Maria:
Mulla toimii The Body Shopin mustikkaselvityssuihke takkuihin hyvin. (Plussana ihana tuoksu.) Olen myös huomannut, että kun antaa hoitoaineen vaikuttaa kunnolla, niin tulee selvästi vähemmän takkupesiä tukkaan. :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Hunajapupu kirjoitti: Ajattelin siis vinkata, että jos jollakulla on takkuongelmaa, niin kannattaa ehkä kokeilla öljyjä avuksi jos ei ole niitä aiemmin käyttänyt. :)
Hei, loistavaa, kiitos vinkistä, Hunis. :) Mulla on juuri samanlainen ongelma kuin sullakin, että samat pesurutiinit aiheuttavat tätä nykyä takkuja, vaikkei ennen vastaavaa ongelmaa ollut. Olen veikannut sen johtuvan talvesta (eli yleensäkin tuulesta, sateesta, kylmästä ulkoilmasta, kuivasta huoneilmasta...), joten pitänee sitten tosissaan ruveta vähän tehostamaan hoitiksia oliiviöljyllä. :)
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
Vastaa Viestiin