Takkutukka

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Klaara
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Syys 2006, 12:47

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Klaara »

Mitä pitemmiksi miun hiukset kasvavat, sitä enemmän ne takkuuntuvat.  :-\ Niskahiuksiin muodostuu karmeita rastapalloja, joita saa repiä auki. Ensiavuksi hankin silikonipitoisen hoitoaineen ja jätettävän, mutta en oikein osaa sanoa auttaako se. Tylsää. Viimeeksi tämän saman ongelman edessä luovutin ja leikkasin hiukset. Nyt en ehkä ihan vielä ole kuitenkaan valmis luopumaan pituudesta.
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset
Caprella
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 05 Elo 2008, 23:01

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Caprella »

Öljyjen käyttäminen poishuuhdeltavan hoitoaineen seassa tai pieninä määrinä jätettävänä vähentää itselläni takkuuntumista.

Jos hiukset kuitenkin ovat epätoivoisessa takussa, on paras kokeilemani selvittäjä Natusan Kids-suihke (keltainen pyöreä pullo). Sisältää erittäin paljon silikonia... Silikoniton Muumi-suihke taas esimerkiks ei selvitä mun mielestä yhtään.
Viimeksi muokannut Caprella, 10 Loka 2008, 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c F i
irso
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 11:46

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja irso »

Muumilla sain intissä leirien jälkeiset takut (sama letti viikon) auki helposti, annostus tosin yks kolmasosapullo
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja deko »

Klaara kirjoitti: Mitä pitemmiksi miun hiukset kasvavat, sitä enemmän ne takkuuntuvat.  :-\ Niskahiuksiin muodostuu karmeita rastapalloja, joita saa repiä auki.
Sama ongelma, ja tuntuu pahentuvan nyt kun otsurin ansiosta pidän tukkaa töissäkin auki. Varmasti kauluspaita takuttaa omalta osaltaan niskakarvastoa. Ostin Fruktiksen pikahoitiksen ihan tätä tarkoitusta varten ja se tuntuu vähän helpottavan tilannetta. Ensin toki laitetaan parempaa hoitista ja sitten ihan pikaisesti niskavilloihin fruktiksella silikonikuorrutus. HG-jätettäväni Phyto9 auttaa kunhan sitä levittää tismalleen sopivan määrän ja juuri oikealla tasolla pyyhekuiviin, tarkkaa puuhaa mutta tulos on bueno. Ja parempi ollakin koska on jopa mansikassa tyyristä tavaraa... onneksi herneenkokoisella nokareella pärjää. Voisi oikeastaan kokeilla josko kaapissa vuoroaan odottava Potion9 toimisi samalla tavalla, olisi edullisempaa päivittäiskäytössä. Tai tietenkin jos johonkin kevyempään jätettävään sotkisi jotain kivaa öljyä riittävästi... tai sitten rykäistä taas puteli bonacuren latvasuojaa tai testata silikoniliukkaria maltillisella annostuksella.  (deko pohtii ja testaa ja palaa asiaan jos nappiseos löytyy)

Pitäisiköhän luovuttaa ja laittaa rastat ;D hyvin tuttu luottokampaajanikin kuittaili kun valitin niskarastasta että "nythän on sitten ne rastatkin testattu". Piti siinä vähän hihitellä yhdessä.

Natusan Kids -suihketta pitää hankkia ensi tilassa vaikka jätettäviin ei olekaan oikeastaan ostolupaa (ostoslakossa). Nuage kids -suihke ei riitä, ei siinä taida olle edes silikoneja.
this too shall pass.
mariea

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja mariea »

Caprella kirjoitti: Jos hiukset kuitenkin ovat epätoivoisessa takussa, on paras kokeilemani selvittäjä Natusan Kids-suihke (keltainen pyöreä pullo). Sisältää erittäin paljon silikonia... Silikoniton Muumi-suihke taas esimerkiks ei selvitä mun mielestä yhtään.
Tässä näkee, kuinka erilaisia hiuslaatuja on. Mulla lähtee joka kerta takut hiuksista sillä ja helposti, tyttären hiuksista puhumattakaan. Tosin kaksivuotiaalla on vielä sellaiset vauvamaisen hennot hiukset, mutta ne vasta takkuun saakin. Kaverin kanssa puhuttiin tuosta hiusten takkuuntumisesta, ja hän vannoi kanssa öljyhoitojen nimeen.
Klaara
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Syys 2006, 12:47

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Klaara »

^^Mie pidän myös paljon hiuksia auki, luulenkin takkuuntumisen johtuvan pitkälti siitäkin, muista hiukset auki tapahtuvista pyörähtelyistä puhumattakaan.  ;D Rastojakin harkitsin, mutta Miehen ilmeen nähdessäni harkitsin uudelleen.

Miulla on ollut tuo potion9 ja niskatakkuihin se ei vaikuta, vaikka muuten loistokamaa onkin. Bonacuren latvasuojaa voisikin taas ostaa, sitä ei miulla vähään aikaan ole käytössä ollut. Öljyjen käytöstä miulla ei kokemusta olekaan, sitäkin voisi siis harkita. Natusanin suihke ei tehonnut meillä tyttären eikä minun takkuihin, lähmäsi vain.
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset
Ulriikka83
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 21 Syys 2007, 17:52

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Ulriikka83 »

Omaan tukkaani tuntuu toimivan Bonacuren latvasuoja tai Paul Mitchellin Super skinny serum. Oon myös huomannut, että kun en enää harjaa tukkaa märkänä niin se tuntuu paremmalta. Vedän vaan suihkun jälkeen jotain jätettävää ja sitten tukka nutturalle. Aamulla sitten avaan tukan ja rukoilen mielessäni että mömmöjä on ollut tarpeeksi ja tukka on takuton.. :)
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mulle tulee kans öisin niskaan hirveitä rastoja jos en muista/jaksa laittaa lettiä tai pikkumyy nutturaa. Mun mielestä sen saa kivuttomimmin auki kun painelee suihkuun ja kyllästää rastat hoitoaineilla, sit kun hiukset on pyyhekuivat föönää hiukset kevyesti harvakammalla harjaten ja sit kuivat hiukset samalla kammalla selvittäen. Kuiviltaan en sais repimättä auki.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
nilia

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja nilia »

Mulla olis kohta edessä kuiturastojen poistaminen. Vähän jänskättää kuinka takussa oma hius on, ja kuinka kauan menee sen selvittämiseen. Mulla on yksittäinen hius aika hento, mutta niitä tuntuu olevan aika runsaasti, joten luonnontilassakn mulla tuli hetkessä inhoja takkukasoja.

ohuthius

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja ohuthius »

Elikkäs mitä suosittelisitte helposti takkuuntuville hiuksille? Mulla ainakin takkuuntuu hiukset aina päivän mittaan. Sen huomaa aina kun illalla tai päivällä yrittää ruveta harjailemaan tai sormilla sukimaan.. On mennyt hiukset tosi takkuun eikä sormillakaan saa kunnolla suittua  ???

Yhdistin viestisi tänne Takkutukka-ketjuun, joka oli hautautunut tuonne keskusteluiden joukkoon. -Hunis
Viimeksi muokannut ohuthius, 09 Syys 2009, 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

^Mulla on sama ongelma jos pidän hiuksia paljon auki. Takkuuntuuko sulla riippumatta siitä, miten hiuksiasi pidät? En ole keksinyt omalta osaltani muuta neuvoa kuin pitää hiuksia auki vain joskus ja silloinkin vain osan päivästä.

Olen saanut hiustenhoidon mielestäni aika hyvin kohdalleen, mutta jotkut hiuslaadut kai vain takkuuntuvat helpommin. Nämä kuivuvat liikaa, jos ne ovat koko päivän auki (varsinkin jos päivään sisältyy ulkoilua) ja kuivina ne takkuuntuvat entistäkin enemmän. Voisin kuvitella, että ihan suorat ja vähän tukevammat (M- tai C-tyypin) hiukset olisivat helpommat kuin hienot ja vähän taipuisat, mutta ei ole tietysti omakohtaista kokemusta muista kuin omista karvoistani.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 09 Syys 2009, 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
ohuthius

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja ohuthius »

Enemmän mullakin tosiaan silloin kun on auki ja kostea keli.. Pituutta ei ainakaan ole liikaa (hieman olkapäistä pidemmälle) eikä hiukset ole muuten mitenkään erityisen kuivat tms. Eikä hiukset onneksi mitenkään toivottomasti takkuunnu, muutakuin latvoista sillä tavalla ilkeästi.  Latvat menevät usein takkuuntumisen yhteydessä sellaisille 'spageteille' että eivät ole tasaisesti, vaan sellaisina ''tikkuina''.  Sen takia yleensä yritän sormilla haroa ja siinä vaiheessa huomaa sen takkuisuuden.  Pitää varmaan kans tuveta pitämään hiuksia enemmän kiinni tai ainakin vaikka pientä luonnonharjasharjaa mukana..  ::)
Viimeksi muokannut ohuthius, 10 Syys 2009, 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Klaara
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Syys 2006, 12:47

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Klaara »

Problem solved! Ostin viime marraskuussa kampaajan suosituksesta L'anzan Neem Plant Silk Serumin ja siihen loppui takkuuntuminen. Loisto aine, takkujen taltuttamisen lisäksi tekee hiukset ihanan pehmeiksi. Ainoa miinuspuoli on hinta, mutta onneksi tätäkin tuotetta löytyy ulkomaisista nettikaupoista kotimaan hintoja edullisemmin.
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

^ Ehkä minunkin pitäisi kokeilla tuota tuotetta.  :D

Minunkin hiukseni ihan rastoittuvat, nyt etenkin kun on talvi. Niitä niskaan kertyviä takkuja on ihan järkyttävää repiä auki. Natusan kids-suihke auttaa vähän, mutta miinuspuolena on se, että se lähmää hiukset. Hiukset näyttävät sen verran sotkuisilta auki ollessaan pienenkin ulkoilun (tai muun oleskelun) jälkeen, että taitaa hiusten leikkuu olla pian edessä.  :-\
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
Klaara
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Syys 2006, 12:47

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Klaara »

^Suosittelen lämpimästi! Kannattaa ainakin kokeilla. Itsekin olin jo ajatellut, että on pakko lyhentää hiuksia, onneksi vielä toistaiseksi siltä vältyin.
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset
Vastaa Viestiin