Takkutukka

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Rosilda
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 285
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 23:33

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Rosilda »

Mä olen myös huomannut nyt hiusteni takkuuntuvan enemmän kun pituutta on tullut lisää hiuksiin. Aikaisemmin mulla ei ole oikeastaan ikinä ollut mitään isompia takkuongelmia, mutta nyt välillä oikein hirvittää kun joudun selvittelemään hiuksia. Eniten takkuuntuvat latvat, mutta luulisin että tilanne helpottaa vähän kunhan saan kuivat latvat pätkäistyä, ne on aika höttöä tällä hetkellä. Minulla on kyllä auttanut jonkun verran BC:n latvasuojan säännöllinen käyttö. Olin reissussa viikon verran ilman tuota latvasuojaa, ja tukka oli silloin vielä pahemmassa kunnossa, vaikka muuten jätettäviä hoitoaineita laitoinkin päähäni normaalisti.
Myös nukkuessa hiukset menevät välillä takkuun, pitäisi varmaankin ruveta pistämään ne jotenkin kiinni yöksi, mutta jotenkin se on tuntunut hankalalta.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja nelma »

Mä onnistuin luomaan eilen hermoja raastavan takkupesäkkeen. Harjasin hiukset ennen pesua ja pistin CWC-esihoitista korvista alaspäin. Pesin syväputsarilla minkä jälkeen muhitin Tigi OH:ta ja Loreal NG-naamiota kaksi tuntia. Huomasin jo hoitista laittaessani hiuksissa olevan yksi pahasti takkuntunut osio joten laitoin siihen kohtaan oikein paljon mömmöä. Koitin pesun jälkeen selvitellä sitä jätettävien ja suihkeen avulla, mutta en viitsinyt märkänä kiskoa hirveästi. Ei se takku sieltä minnekään kadonnut. Tänään sain taistella sen kanssa melkein itkua vääntäen. Ei tullut nättiä jälkeä.  :'(

Mitä tollasten kanssa pitäis tehdä?

^
Siis APUA! (Tämä on jatkoa tuohon edelliseen, aikaa on kuitenkin kulunut sen verran että laitan uuden viestin.)
Tuo edellä kuvailemani takkupesäke on vain jatkanut kummitteluaan. Se löytyý lähes joka pesun jälkeen ja väitän että kyseessä on aina samat suortuvat  :o Sinne samaan kohtaan muodustuu aina shampoopesun jälkeen/aikana hillitön, rutikuiva takkuhirviö, joka ei tahdo selvitä millään. Eihän se sinäänsä ole iso määrä hiuksia, mutta ne ovat aina niin hirveässä takussa, että toista pään sivua on vaikea harjata.  :P
Mistä ihmeestä on kysymys ja miten voisin korjata tilannetta?


Peräkkäiset viestit yhdistetty.
Viimeksi muokannut nelma, 23 Maalis 2010, 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Mulla on vähän samantyylinen ongelma riesana. Melkein koko niska takkuuntuu nopeasti jos sitä ei harjaile koko aikaa. Välillä tuntuu, ettei tätä pelasta enää kuin sakset, mikä käytännössä tarkoittaisi pitkien hiusten leikkaamista polkkamittaiseksi.

Saan kyllä syyttää tästä ongelmasta itseäni, sillä käytin talvella paljon putkimaista kaulahuivia joka takutti tehokkaasti niskavilloja. Sitten kun vielä päästin hiukset rastoittumaan viikon ajaksi niin pahasti, että mies selvitteli niitä useamman tunnin ajan niin eipä ihmekään kun on takatukka pilalla.

Jos joku on selättänyt samanmoisen ongelman niin apuja otetaan mielellään vastaan.&nbsp; :)
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja -j- »

Mun hiuksille on tapahtunut sellainen mielenkiintoinen juttu, että niistä on tullut jotenkin takkuuntuvat, vaikka olen leikannut hiukset lyhyiksi! Superpitkällä tukalla ei ollut tällaista ongelmaa!! (hiusten pituudesta on valokuvia hiuslaatuketjun sivulla 22)

Tosin samalla olen lopettanut hiusten värjäämisen, joten väkisinkin tulee mieleen, että ehkä hiusvärit ovat pinnoittaneet ja täyyttäneet hiusta niin, että se on ollut sileämpi. Aika mielenkiintoista kyllä... Täytyykin siis jokatapauksessa muhitella tehiksiä ja käyttää öljyjä ym jo tässä vaiheessa (kasvatan takaisin pitkät).
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Takkutukka nostelee ketjua.. Nyt on alkanut hirveä takkuuntuminen hiuksissa jollaista ei ole ollut esim viime talvena.
Olen muhittanut öljyjä ja pistänyt tosi silikonista HeadShottia, mutta ne ei tunnu auttavan.
Hiukset takkuuntuu heti kun ne ovat poninhännällä tai auki, enkä ihan koko aikaa haluaisi pitää hiuksia kiinni.
Voiko vuodenajasta riippua tällainen takkuuntuminen?
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja nelma »

^
No kylmä ja kuiva ilmahan voivat kuivattaa hiuksia, mikä lisää takkuuntumista. Ja kaikki laukkujen hihnat, huivit yms voivat myös lisätä takkuja.

Mulle oma hoitosuihkesekoitus on nykyään ehdoton. Mulla on vanhassa XZ Muumisuihkepullossa aina valmiina seosta jossa on Tigi OH:ta ja MM:mää sekä avokadoöljyä. Auttaa takkujen selvittelyssä ja helpottaa harjausta huomattavasti.
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
LP_Alice

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Mä olen kyllä huomannut että tietyt öljyt ja hoitoaineet saattavat aiheuttaa hiusten takkuuntumista, jopa tällaisessa polkassa jossa nyt ei ole paljoa mikä voisi mennä takkuun. Jotkut silikonit on ainakin ihan nou-nou, mutta myös silikonittomat tuotteet saattavat aiheuttaa takkuuntumista, ja tätä saattaa ilmetä vaikka hiukset olisivat kuinka kosteutetut ja hyvän tuntuiset muuten. En ole kyllä täysin vielä onnistunut selvittämään tasan mikä tuote/sekoitus takkuuntumista aiheuttaa, mutta jos huomaan että hiukset takkuilevat paljon, syväputsaan ne ja valkkaan ei-takuttaviksi todetut hoitsikat. :)

Edit. Ja niin, rakennepaikkaavat tuotteet auttoivat kyllä päälaella olevaan takkukasaan, vaikka muut hiukset rakennepaikkaavista korppuuntuvat.. ???
dasvidanja

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja dasvidanja »

Mulla kyllä ilmojen kylmetessä on hiukset ruvenneet takkuuntumaan paljon enemmän. Yleensäkin nämä ovat helposti takkuuntuvat, mutta olen kuitenkin voinut pitää niitä aukikin välillä. Mutta tässä parin viikon sisällä tästä takkuuntumisesta on tullut ihan mahdotonta.&nbsp; On pakko pitää koko ajan kiinni, tai muuten pää on hetkessä täynnä isoja takkuja, huolimatta siitä silikonimäärästä, jota olen nyt käyttänyt. Eikä hiukset muutenkaan tunnu edes kuivilta, ne vain takkuuntuvat. Kohta pitää kuitenkin siistiä latvoja, jospa se auttaisi.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Kiitos pohdinnoista, kyllä se varmaan niin on että hiukset takkuuntuu kylmästä ilmasta ja planeettojen asennosta ja jne loputtomiin. Tämä on ihan ihmeellinen juttu, kai se vain täytyy sitoa hiukset kiinni ja suojata vaikka jollain huivilla ihan sisätiloissakin. Aamulla sain miltei hepulin kun koetin selvitellä hiuksia, vaikka yöllä olivat letillä.
Ajattelin että auttaisiko intensiivinen rekku/IH kuuri näihin ja nyt lenkin jälkeen muhiikin rekku hiuksissa. Ja jos Alicea auttoi niin toiveet on korkealla&nbsp; ;D

Nelma, minäkin tein eilen illalla taas sekoituksen vettä, O&H, glyseriiniä tilkan, kauraproteiinia ja tujun lurauksen avokadoöljyä. Pakko pistää kaikki peliin, muuten tämä pehko rastoittuu ja sitten ei ole enää itku kaukana.
Dasvinja, mullakin takkuuntuminen alkoi ihan pari viikkoa sitten, ainahan nämä on olleet takkuisat mutta tämä puolirastoittuminen on yksinkertaisesti ihmeellistä. Siksi ajattelin että keratiiniannos voisi auttaa, hiukset saisivat ryhtiä. Ja IH/öljysekoitus perään sulkemaan ja kosteuttamaan. On se kumma jos ei saa aisoihin.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^Planeettojen asennosta ;D

Itselläni kerrostusten latvat menevät järkyttävään takkuun pesun jäljiltä vaikka kuinka lutraisi koko arsenaalinsa tukkaan. Ei auta IHT, O&H, Mustikkahoitis tai edes Fructisin silikonimömmö värjäyspaketista -takussa on ja katkeilee. Ratkaisuna menen parturiin :P
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Alice kirjoitti: Edit. Ja niin, rakennepaikkaavat tuotteet auttoivat kyllä päälaella olevaan takkukasaan, vaikka muut hiukset rakennepaikkaavista korppuuntuvat.. ???
Itse ratkaisin tämän ongelman joskus niin että laitoin rakennepaikkaavan tehiksen vain ylähiuksiin ja kosteuttavan sitten alas. Tosin jos kyse on rakennepaikkaavasta shampoosta, voi tällainen käsittely olla haastavampaa.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Joicon rekku ja IH sekoitettuna avokadoöljyyn on todellakin auttaneet takuttumiseen. Olen muhitellut tätä comboa jo kolme kertaa tällä viikolla, sekoittanut joskus Mill Creekin rekkua mukaan.
Nähtävästi hiukset kaipasivat jykevyyttä ja öljyä. IH.ssakin on keratiinia joten nyt varmasti tulee sellainen buustaus hiuksiin että luulisi loppuvan pöheköityminen.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja nelma »

Taitaa tuo Mill Creekin rekku päätyä minunkin ostoslistalleni... Koskaan en ole vielä "oikeaa" rekkua. Jospa se auttaisi minullakin takkuuntumiseen.
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mulla on helposti takkuuntuvat hiukset. Pahin alue on niska, joka on auttamattomasti rastalla jos nukun hiukset auki.. Tai peuhaan sängyssä ;)
Hitto että kadehdin joskus sellaisia lasimaisia, suoria ja kiiltäviä hiuksia jotka on kauheassa tuulessakin siistin ja takuttoman näköiset.
Kohtuullisen takuttoman lopputuloksen saan garnier hoitoaineella ja BC latvasuoja kombolla. Tätä tosin voi käyttää tyyliin max kerran viikossa, tuotteet kun ei ole järin hoitavia kumpikaan.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Iia »

Mulla on ollut melkeinpä aina takkuuntuvat hiukset, ei kuitenkaan näin pahasti kuin nykyään. Syynä nykytilaan on ilmeisesti se, että jätin silikonit melkein kokonaan pois yli vuosi sitten. Nyt kuitenkin takkuuntuminen on sen verran reipasta, että otin silikonit uudelleen käyttöön ja heti helpottaa vähän. Shampoo on edelleen silikoniton, mutta hoitoaineissa sitä saa nyt olla. Ikävä puoli tässä on, että vaikka yritänkin vain pituuksiin hoitoainetta laittaa, niin silti sitä menee päänahkaankin ja sitten päätä kutittaa.&nbsp; :-\

Vastaa Viestiin