Takkutukka

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Täällä eräs laiska muhittelija.  ::)

Olen nyt ollut flunssassa, enkä ole juurikaan jaksanut kiinnittää huomiota hiusten kuntoon. Siksipä saunassa pesin pikaisesti hiukset shampoolla ja annoin hoitoaineen (Herbinan marjaspa) vaikuttaa ehkä puoli minuuttia, ja tuloksena olikin varsinainen takkupesä, jota sain selvitellä ainakin tunnin. Pitäisi yrittää jaksaa muhitella erityisesti tehohoitoja pidempään, mutta jostain syystä en ole pitkään aikaan oikein jaksanut, ja kenties tämän takia hiukset ovat olleet niin alttiit menemään takkuun. Kaikki kehottavat tarttumaan saksiin, mutta kun haluan niin paljon pitkän letin takaisin...

Minunkin pitää kokeilla tuota KC:n suihketta, muumisuihkeella ei ole mielestäni minkäänlaisia selvitystehoja.  :P
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
Ulriikka83
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 21 Syys 2007, 17:52

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Ulriikka83 »

Kiitos vinkeistä..
Mitä te sitten teette sen muhittelun aikana? ???
Laitanko siis ihan normaali määrän hoitoainetta, eli siis sellanen lantin kokosen määräb hoitoainetta latvoihin ja sit vaan olen? Vai pitääkö laittaa oikein reilusti ja joka paikkaan? Laitetaanko muhittelun ajaksi jonkinlainen myssy päähän vai pistän vaan jollain lailla tukkani kiinni sottaamisen estämiseksi?

Ja häpeän myöntää, mutta en vieläkään ole ymmärtänyt CO-pesun tekniikkaa..
Olen siis ikuinen blondi! ::)
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

^ Taitaa olla aika yksilöllistä, mutta minä ainakin pistän hoitoainetta/tehohoitoa tuntuvasti. Ei nyt tietenkään niin paljon, että hiukset uivat siinä, mutta normaalimäärää enemmän. Tämän jälkeen laitan pienen muovipussin (sellaisen joita saa kaupasta esim. hedelmäpussiksi) päähän, kiinnitän erilaisilla pinneillä, ja sitten laitan tiukan pipon päähän. Moni Juures tosin taitaa suosia elmukelmua muhitteluissa. Itse laitan hoitoainetta/tehohoitoa suunnilleen hiusten puoliväliin (minulla on pitkät hiukset), eli vähän enemmän kuin latvoihin.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja ellen »

Mie oon huomannut, että CWC-pesu (hoitoaine-sampoo-hoitoaine-rutiini) vähentää huomattavasti latvojen takkuuntumista suihkussa. Siis ensin hiuksiin halpaa hoitista runsaasti, sitten pesu sampoolla ja sen jälkeen kunnon hoitava hoitoaine. Se alussa laitettava halpa ja runsaasti levitetty hoitis pitää latvat takuttomina pesun ajan, eivätkä latvat kuivukaan liikaa pesun aikana.
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

^Olisko sulla ellen suositella jotain halpishoitoainetta tuohon tarkoitukseen?
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
sonj
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 02 Elo 2006, 17:57

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja sonj »

^

Mä käytän CWC-pesussa X-tra-hoitoainetta (500ml/1 e), voin suositella lämpimästi, tuossa kun ei hoitotehoja paljoa tarvita.

edit: Tuo on siis myös silikonitonta ja ei musta mitään mahdotonta luirua ollenkaan, Pirkka esimerkiksi on musta paljon huonompaa. Laitan hoitista pesua ennen aina ihan latvoihin ja jos pesen jollain muulla shampoolla kuin MOP:n Hydratingilla, laitan hoitista suojaksi korvista alaspäin.
Viimeksi muokannut sonj, 22 Touko 2008, 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
on satua, että morsiamet punastelevat
tosiasiassa he hehkuvat voitonriemusta
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja ellen »

^^ Mie käytän tällä hetkellä silikonitonta BioRichin hoitista värikäsitellyille hiuksille, ostin Sokokselta 300 ml pullon, joka maksoi jotain 2-3 €, tarkkaa hintaa en muista. Tuo hoitis on siitä hyvä, ettei se oli ihan lirua, joten levittyy hiuksiin hyvin. Seuraavaksi puteliksi ajattelin juurikin jotain Pirkkaa, Freemanin isoja pulloja tai muuta vastaavaa. Tähän tarkoituksen tosiaan käy vähän huonompilaatuinenkin kama, koska se kuitenkin heti huuhdellaan pois.
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Magia »

Minäkin olen välillä pistänyt tukkaan hoitoainetta ennen pesua, mutta ei minulla ollut aavistustakaan, että tämä metodi on ihan yleisesti käytössä, ja että sillä on ihan oma termi! :o Minä olen käyttänyt tätä tapaa jo pitkään, kun hiukset ovat olleet takussa jo ennen pesua. Eli oikeastaan aina, kun jätän hiukset kiharoille, laitan ennen seuraavaa pesua hoitsikkaa hiuksiin. Minä olen käyttänyt XZ:n ja Nivean hoitiksia tähän tarkoitukseen, mutta varmaan ihan mikä tahansa halpis sopii tähän tarkoitukseen, mieluiten tietysti silikoniton.
Lizine

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Lizine »

Luulen että syyt tähän hiusten&nbsp; j ä r k y t t ä v ä ä n&nbsp; takkuuntumiseen ovat alkaneet seljetä. Ja eihän nämä nyt niin omituisia ole, että en tajua miten en ole aikaisemmin tajunnut.

Pääsyinä taitaa olla harjaaminen vain pehmeällä luonnonharjasharjalla, sekä silikonien jättäminen pois hiustuotteista.
Luonnonharjasharjan teho ei minun kärsivällisyydelläni yksinkertaisesti riitä selvittämään hiuksia kunnolla, ja tästä eteenpäin käytän ainakin silloin tällöin sitä vanhaa "kunnon" harjaa. (jonka käyttäminen tuntui pitkästä aikaa kammottavalta, mutta siihen tottui)

Lisäksi täytyy vissiin hyväksyä se tosiasia että näin pitkiin ja kuiviin aavistuksen luonnonkihariin hiuksiin tarvitsee niitä silikonejakin laittaa, efekti hiukan sama kuin jos spagettiin laittaa öljyä&nbsp; ;D eivät keräänny kauheiksi klimpeiksi.

Suht toimivaksi olen havainnut että pesen hiukset edelleen pääsääntöisesti silikonittomilla hoitoaineilla (shampoissa nyt en todellakaan silikonia käytä edelleenkään) mutta pesun jälkeen levitän kosteisiin hiuksiin latvoihin ja hiukan pituuksiinkin tigin afterpartya. Ja sillointällöin pesen myös silikonisilla hoitoaineilla.

Tuo tigin afterparty on meinannut jäädä ihan käyttämättä kun kuivat hiukset se helposti rasvoittaa, mutta kosteisiin hiuksiin kokeiltuani taitaa sekin tulla käytettyä :) tekee mukavan jämäkäksi ja sileäksi tukan.
Ulriikka83
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 21 Syys 2007, 17:52

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Ulriikka83 »

Olen itse ostanut Tigin tuotteita mainoksien uhrina ja uuden Superstarin ostin sen takia, että se pesisi kuulemma vielä tehokkaammin kuin muut tigin tuotteet. Tiitunen mainitsi,että kaikki Tigin samppoot ovat "niin peseviä", mutta mikä sitten neuvoksi rasvoittuvaan tukkaani? Neuvoitsitko Tiitunen vielä, tai joku muu...

Olen blondi&nbsp; ::) ja en ymmärrä, kun juuri sitä puhdasta tukkaa tavoittelen. Tukkani rasvoittuu helposti ja kahden päivän pesuväli on tuskaa, siksipä ajattelin viksuna käyttää tuotteita jotka pesevät.&nbsp; :-\

Miten siis yhdistän rasvoittuvan tukan ja takkuuntuvan latvan?
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ Rasvoittuva tukka kannattaa totuttaa hellävaraisempiin pesuihin ja hieman pidempään pesuväliin (tai siis vaikka tuo kaksi päivää on sopiva, kunhan saisit tukan tottumaan niin, ettei se ole toisena päivänä ihan likainen). Rasvoittumiskierre vaan jatkuu, jos jatkuvaa pesemistä narskuttavilla shampoilla jatkaa.

Tigin shampoot eivät todellakaan ole hyvä yhdistelmä kuivan takkulatvan kanssa. Kannattaa kokeilla CWC-pesua, josta löytyy täältä oma ketju ja lisätietoa sieltä. Kannattaa myös kokeilla hellävaraisia shampoita, käyttää vaikka joka toisessa hellävaraista shampoota, kuten MOP Hydratingia, Joicon K-pakia tai Kerastasen Bain satin kolmosta, ja joka toisessa sitten jotain hieman pesevämpää, mutta ei kuitenkaan aina Tigiä. CO-pesuja kannattaa silloin tällöin kokeilla myös.
Kameleontti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 762
Liittynyt: 09 Huhti 2006, 10:32

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

Viimeaikoina tukka on helposti takkuuntunut aina päivän aikana ja illalla selvittäminen on todella kivuliasta.
Vaihtelun vuoksi ostin jätettäväksi Tigin Ego Boostin ja takkuuntuminen vähentyi melkein olemattomiin.&nbsp; :D
Olen tosi tyytyväinen. Lähinnä latvoihin kyseistä tuotetta käytän, useimmiten O&H:n jälkeen, jota käytän myös jätettävänäkin.&nbsp;
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.
Ulriikka83
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 21 Syys 2007, 17:52

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Ulriikka83 »

Mun piti tulla oikein kehumaan.. Mun tukka ei oo ollu pitkään aikaan oikeen kunnolla takkunen!! ;D Löysin kaappien kätköstä YR:n öljyn, jota olen sitten laittanut tukkaan ennen pesua.. Ainakin on toistaiseksi toiminut hyvin.. Tigejä on pakko vaan yritellä käyttää loppuun, vaikka se haju alkaa jo ärsyttään..
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Minä olen miettinyt auttaisiko joku hellävarainen lastenshampoo tähän takkuuntumisongelmaan... CO-pesuja en voi tehdä, sillä ne eivät vaan toimi minulla. Hiukset menevät aina CO-pesun jälkeen limaisen näköisinä pitkin päätä.&nbsp; :-\ Silikonisista jätettävistä tai tehohoitojen muhitteluistakaan ei tunnu olevan juuri apua. Ehkä pitäisi vaan tarttua niihin saksiin...&nbsp; :-[
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä.&nbsp;
mariea

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja mariea »

Mulla auttaa takkuuntumiseen se, että nukun pitkät hiukset letillä ja pyrin pitämään latvat tosi hyväkuntoisina, hoidolla ja saksilla. Jos oikein tuulinen päivä, hiukset aina ulkona kiinni jne. Ja yrittää muistaakin välillä harjata niitä hiuksia. Mulla tosin ei näillä toimenpiteilla oikein tukka takkuunnu, ja Muumi-suihke riittää kosteiden hiusten selvittämiseen hyvin. Tigin Brunette Goddess-hoitsikka ollut toistaiseksi paras selvittämään tukan jo suihkussa.
Vastaa Viestiin