Takkutukka

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

Minulla on nykyään tukka aina takussa.  >:( Kotona pidän yleensä ponnaria, mutta hiukset saattavat silti mennä latvoista takkuun. Pelkään myös jatkuvan ponnarin pitämisen kuluttavan hiuksia. Minullakin on hiukset juuresta takussa shampoopesun jälkeen, vaikka pesenkin aika varovasti. Takkujen setvittäminen on tietenkin ärsyttävää, ja samalla lähtee hiuksia aika paljon. Käytän jätettävääkin, mutta ei siitä tunnu olevan mitään apua, niin kuin ei selvitys-suihkeistakaan. Ainoa mikä luonnollisesti auttaisi olisi hiusten raju lyhentäminen, mutta ei viitsi kun nämä kasvaa muutenkin niin hitaasti.  :-\
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Luscious »

eihh.. Mulla on taas järkyttävän kokoinen takku niskassa! Menin liian myöhään nukkuun kun en mukamas jaksanut enää laittaa hiuksia letille.
..Joka olis tosin ollut huomattavasti helpompaa ja nopeampaa, kuin tän takun selvittäminen!
Mikähän olis paras takkujen selvittäjä suihke? Nyt mulla on herbiinaa kun misti oli loppu, eikä toi oikein silikonittomuudessaan tunnu siihen auttavan, kastelee vaan.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

^Jos et silikonia pelkää niin itse olen purkanut tupeerattuja kampauksia L'Oreal Kids Takkujen Kesyttäjän avulla.  :D Liukastaa hiukset ja tuoksuu hyvälle, halpa.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
Juni

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Juni »

Olisiko jollain ehdotuksia riittävän hellävaraiseksi shampooksi ja hoitoaineeksi pienelle lapselle? Neidillä on ikää vasta 2,5 vuotta, mutta hiukset ovat melkein puoleen selkään ja todella luonnonkiharat, niskasta aivan korkkiruuvit. Oikein södet, mutta armottoman takkuiset&nbsp; :P Huuto on aikamoinen, kun yrittää takkupesää selvittää. Käytössä on ollut Tigin moisture maniac (hoitoaine) mutta muita hyviä ideoita otetaan vastaan.... oma hiuslaatu kun on hennon pohjoismainen, suora ja ohut eli aivan päinvastainen.
Klaara
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Syys 2006, 12:47

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Klaara »

^Mie ehdottaisin MOP:in Pear shampoota ja Detangler-suihketta. Omalle tytölleni, jolla myöskin on kiharaa hiuksissa , on tullut käytettyä myös Hydrating sarjaa.
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset
Juni

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Juni »

^ Kiitos vinkeistä! Täytyykin testata ehdottamiasi tuotteita. MOPia en ole ennen kokeillutkaan.&nbsp; :)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Nuorille takkutukille käyvät myös hyvin CO-pesut, eli pestään hiukset hoitiksella pelkästään. Ei tarvitse pelätä niin paljon takkuja, kun vaahtoava sampoo ei takuta hiuksia ja hiukset pysyvät silti puhtaina. Selvityssuihke kannattaa tosiaan olla käytössä, marketistakin löytyy hyviä vaihtoehtoja siihen.
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Magia »

Minullakin on nykyisin hiukset jatkuvasti takussa. Takkua löytyy, jätinpä hiukset kiharoille tai laitoin suoraksi. Etenkin takaa alahiukset menevät aina ties mihin solmuihin, eikä meinaa millään saada auki. Ennen minulla ei ole tällaista takkuongelmaa ollut, mutta toisaalta minulla ei ole ikinä ollut näin pitkiä hiuksiakaan. Vielä parisen kuukautta sitten hiukset eivät menneet juurikaan takkuun, mutta nyt tilanne on kyllä ihan toinen. Tuli varmaan se rajapyykki vastaan, jossa hiukset väistämättä alkavat takkuuntua.

Takkuongelmaani selvästi auttavat silikoniset hoitoaineet, kosteuttavien ja silikonittomien olen taas huomannut kovasti lisäävän takkuja. Välillä menee hermo niin kovasti, että tekisi melkein (huom. melkein) mieli ratkoa kaikki takut huoletta..
Surrur
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 507
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 09:48

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Surrur »

Mun tukka on kans alkanut menemään hillittömään takkuun ihan tässä viime aikoina, vaikka onkin vasta polkkapituinen. Permiksen myötä tukasta lähti taas liukkaus ja lasimaisuus täysin. Sitä ennen tukka oli siis hyvinkin sileä (edellisestä permiksestä puolisen vuotta aikaa), eikä meinannut takkuuntua edes tupeeraamalla! Eilen huomasin, että niskasta tukkaa alkaa melkein rastoittua :o Jännä, oon muhitellut tehiksiä tosi kuuliaisesti melkein joka pesun yhteydessä, eilenkin O&H vaikutti tukassa toista tuntia ja silti selvittelin takkuja hyvän tovin. Permiksen takia en harjaa tukkaa, eli takut saattaa välillä jäädä huomaamatta ja tietty pahenevat, jos ei heti selvittele. Höh, takuton tukka oli paljon helpompi ;)
Ulriikka83
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 21 Syys 2007, 17:52

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Ulriikka83 »

Mulla on tukka aina takussa.&nbsp; :'( Tukkani ulottuu melkein puoleen selkään. Kerrostettu ja värjätty.
Jokainen tukanpesu päättyy melkein kyyneliin, kun tukka on takussa, kuiva ja näyttää hirveältä. Masentavinta on se, että koitan todella hoitaa tukkaani ja käytän Tigin eri tuotteita. Mutta, miksi ne Tigitkään ei auta?
Lisää kalliita kampaamotuotteita en tahtoisi hankkia, kun kaapit on täynnä tigiä (moisture maniac, superstar, dumb blonde,oatmeal&honey - kaikista shampoot ja hoidot) 750ml pulloissa.. ::) , eli olisiko jotain halpaa ja hyvää, vaiko leikkaanko tukan lyhyeksi? Pesun jälkeen laitan yleensä Bonacuren latvahoitoa tai Doven värjätyn tukan omaa jätettävää hoitoa. Erilaisia naamioita käytän kerran 2-4viikossa.
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Mir »

^ Tigin shampoot ovat aikas peseviä, eli ei sieltä hellimmästä päästä ja saattavat kuivattaa. Pesetkö aina shampoolla? Oletko kokeillut CO-pesuja? LV:n shampoota on kehuttu hellävaraiseksi, eikä hintakaan kirpaise.
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
tiiti2
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 496
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 23:09

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja tiiti2 »

^^Sama vika täälläkin. Sulla on helposti takkuuntuva tukka, ja se pitää vaan hyväksyä. Toki käytettävien tuotteiden valinnalla voi asiaa auttaa, mutta kyllä se takkuuntuvuus tulee aina pysymään. Setvi tukka auki kuivana aina ennen pesua, jolloin ei tarvitse rääkätä märkää (= helpommin vaurioituvaa) tukkaa. Yöksi pitkä tukka kannattaa laittaa löysälle letille, jolloin yön aikana tukka ei juurikaan pääse takkuuntumaan. Lettiä ei välttämättä tarvitse kiinnittää millään, "yöletti" pysyy riittävästi paikallaan ihan sellaisenaankin.

Oma kampaajani on perehdyttänyt minut kuivien latvojen "kampatestiin" = aukiharjaamisen jälkeen kamman pitää solahtaa koko tukan pituuden läpi. Jos kampa jumittaa johonkin kohtaan, siitä edemmäs latva on epätoivoisen huonokuntoista ja huutaa saksia. Tuota on vaikea sanoilla selittää, mutta on oman tukkani kunnontarkkailuun aivan loistokonsti.&nbsp; :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Ulriikka83, suosittelen ehdottomasti muhittamaan hoitoaineita ainakin puoli tuntia - tunnin kerralla, jos hiukset ovat kovin takkuuntuvat. Ei kannata ottaa hoitoainepakkausten suosituksia kirjaimellisesti, vaikutusajat voi huoletta moninkertaistaa, sillä muutaman minuutin "naamioista" hiuksiin ei kauheasti ehdi imeytyä hoitavia aineita. Jos kärsii pahasta takkuongelmasta, hoitoainemuhituksia kannattaa ainakin aluksi tehdä joka pesun yhteydessä - kerran, pari kuussa on minusta liian vähän. Esimerkiksi tuo käyttämäsi O&H toimii luultavasti vain paremmin pitkällä vaikutusajalla, ja silloin siitä saa enemmän hoitotehoja irti kuin monesta hiusnaamiona myytävästä aineesta.

Tigin sampoot ovat kaikki niin peseviä, että ne luultavasti pahentavat takkuuntumista, täältä sait vinkin LV:n hellävaraisesta markettisampoosta, ja pelkällä hoitoaineella pesemistäkin kannattaa kokeilla. Pelkästään se, että hiukset hoitaa kuntoon oikeasti hoitavilla aineilla kuten O&H:lla auttanee jo jonkin verran takkuuntumiseen, käyttämäsi runsassilikoniset hiuksiin jätettävät aineet voivat myös hillitä solmujen syntymistä. Varsinaista hoitoa ei kannata kuitenkaan unohtaa. Itselläni on varsin samanlainen hiuslaatu kuin Sinulla, ja hiukseni ovat takkuuntuneet kovasti lapsesta asti. Pahimmillaan takkuuntuinen oli kun hiukseni olivat pitkät ja kovin käsitellyt sekä todella kuivat. Tukan hoitaminen, etenkin silikonilla kuorruttavien hiustenhoitotuotteiden vaihtaminen kosteuttaviin (sekä sopivassa suhteessa myös rakennepaikkaaviin) auttoi minulla, vaikkei mikään muutakaan hiustyyppiä! Myös latvojen tasaaminen yleensä hillitsee takkuuntumista ainakin hiukan.

Pelkästään takkuuntumisen takia pitkästä tukasta ei tarvitse luopua, kyllä se siitä!&nbsp; :)
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Ulriikka83: Suosittelen lämpimästi KC Professional 4R -sarjan Moisture Mist -jätettävää hoitosuihketta (josta on ollut paljon puhetta täällä). Tänään taas yllätyin positiivisesti sen tehosta selvitysaineena, kun hiukset olivat värjäyksen jälkeen aikas solmussa. Ehdottomasti paras kokeilemani selvittävä suihke, vaikkei silikonia sisälläkään. Toinen hyvä selvitysaine on Yves Rocherin Monoï -kuivaöljy. Parilla tipalla saa helpotusta selvittämiseen. Tän kanssa saa kyllä olla tarkkana, ettei hiusten kuivuttua ole öljyinen pää. Älä ihmeessä vielä luovu kokonaan tukasta!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
witura
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 319
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 21:28

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja witura »

^Minulla tuo KC Professional 4R Moisture Mist ei saanut ihmeitä aikaan. Tämän tukan selviämiseen tarvitaan sitä silikonia hillitty määrä yleensä. Kaikista parhain jätettävä suihke tähän päähän on ollut VO5 Miracle Mist.. Harmittaa kovasti, kun ei saa enää mistään. Kokeillut olen myös XZ suklaa & vanilja suihketta, mutta ei mtn tehoa tähän pörröön. Mahtaako tuo Nexxus Luxxtress olla selvittävää vaikka siinä ei vissiin silareita olekkaan?&nbsp; ???
Luonne on ihmisen kohtalo&nbsp; -Herakleitos
Vastaa Viestiin