Takkutukka

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Kia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 21:31

Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Kia »

Nyt meni allekirjoittaneelta hermot ( ja sen kyllä huomaa >:()
Syynä tämänkertaiseen hermoromahduksen aiheuttavat  kunnon takkupallot takaraivolla ja niskassa
noin viisi minuttia föönamisen jälkeen
Vaikka esim aamuisin  kuinka lähtiessäni kaikki on ok, niin jo töihin päästessä niska pörhöttää kunolla.
Ja kuten arvata saattaa selvittäminen on tuskaa
Olis joskus kiva jättää hiukset auki eikä  olla aina iänikuisella letillä
Olen ymmärtänyt, että kosteuttaminen auttasi  tähän ongelmaan.
Olisiko  foorumilaisilla hyviä vinkkejä tähän vaivaan, vai  Leikkaanko  hiukset lyhkäsiksi...
t.takkupallo
Näillä mennään....
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Mä olen ollut todella todella paha takkupää, mutta oikeiden tuotteiden vuoksi enää en takuista kärsi. Suosittelisin seuraavia aineita takkuongelman selvittämiseen ja ehkäsyyn:

Joico Moisturizer tai Intense hydrating treatment tehohoidot. Kosteuttavat, ja siloittavat erittäin hyvin ja tehokkaasti.
Joico Color Endurance vaahto. Auttaa selvittämään.
Joico ALTima pikahoito. Tehohoidon jälkeen ekstraliukastusta.
Grazette xclusive Summer rain. Siloittavin ja liukastavin pikahoito jonka tiedän. Kosteuttaa todella hyvin, silti silikoniton.
Fudge Detangler jätettävä, täsmäapua takkujen aukikampaamiseen, silikonisuihke.
Joku esim. Lorealin aurinkonaamio (joku silikoninen naamio) pitkällä vaikutusajalla auttaa myös takkupörrön aukisaamisessa.
Elisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:30

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Elisa »

Kia kirjoitti: Syynä tämänkertaiseen hermoromahduksen aiheuttavat  kunnon takkupallot takaraivolla ja niskassa
noin viisi minuttia föönamisen jälkeen ..
Hyvillä hiustenhoitotuotteilla voit paikkailla tuhoja, joita föönaus tekee tukalle ( kuivattaa, avaa hiussuomuja -> tukka takkuuntuu ), mutta parasta mitä tukallesi voit tehdä on tietenkin lopettaa föönaus kokonaan.
Kia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 21:31

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Kia »

Kiitoksia vinkeistä  tota Altimaa olenkin harkinnut aikaisemmin,  joten laitetaan vinkit hankintalistalle .
Tuo  föönaaminen on mulla vähän kaksipiippuinen juttu. Periaatteessa tiedän, ettei oikein ole hyväksi, mutta toisaalta suhtkoht nopea kikka saada haituvat suoriksi, koska tuppaavat  taipumaan latvoista. ehkä pitäs kuiten totutella ajatukseen hieman lainekkaista latvoista, ne vois olla pitkästä aikaa aika kivat...(itsessuggestio jyrää)
Näillä mennään....
Riiggis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 316
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 22:17

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Riiggis »

Kuinka paljon laitatte Altimaa jätettävänä? Mä oon käyttänyt ehkä n.puoli teelusikallista tai vähemmän kosteisiin hiuksiin, mutta saan aina aikaiseksi nihkeän pörrötukan, sileydestä ja liukkaudesta ei ole tietoakaan!  :o
1c F ii
Elisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:30

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Elisa »

Riiggis kirjoitti: Kuinka paljon laitatte Altimaa jätettävänä? Mä oon käyttänyt ehkä n.puoli teelusikallista tai vähemmän kosteisiin hiuksiin, mutta saan aina aikaiseksi nihkeän pörrötukan, sileydestä ja liukkaudesta ei ole tietoakaan!  :o
Kuukunen varmaankin tarkoitti, että ALTiman käyttö pikahoitona liukastaa tukkaa.
Riiggis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 316
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 22:17

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Riiggis »

Mulla toimiikin paremmin huuhdeltavana Altima... ei varmaan vaan sovi mun hiuslaadulle jätettävänä, kun tulee niin koppurainen tukka :-\
1c F ii
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

Mulla taas AlTima toimii hyvin jätettävänä, mutta sitä ei passaa laittaa kuin ihan vähän ja välttää juuriin laittamista, koska muuten tukka näyttää rasvaiselta.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja deko »

Kuukunen kirjoitti: Grazette xclusive Summer rain. Siloittavin ja liukastavin pikahoito jonka tiedän. Kosteuttaa todella hyvin, silti silikoniton.
(OT, eipä)
Tätä on tehnyt mieli testata (just, minähän tarvitsen uuden hoitisputelin...) mutta en uskalla tilata koska olen tuoksunirppanokka enkä ole vielä paikallisista löytänyt. Pystytkö kuvailemaan tai vertaamaan johonkin toiseen tuotteeseen tämän tuoksua?
this too shall pass.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Penny »

Äsken juuri todistin tapahtumaa, jossa yleensä hyvin liukas ja takkuuntumaton tukka oli yhtä isoa rastapalloa... Eilen olin juhlissa, johon kähersin tukan kihartimella ja päälle suihkin jonkin verran Herbinan Strong Hold- tuoksutonta lakkaa. Ilta meni hyvin, mutta unohdin nukkumaanmennessä kammata lakan pois - aamulla kun heräsin tukka oli ihan järkyttävässä kunnossa!

Sitä sitten saunassa yritin yhden parhaimman hoitiksen avulla selvitellä (Preferencen hoitsikka), joka yleensä tekee tästä päästä megasileän ja silkkisen - kokonainen tuubi meni, mutta takut jäi ihan samanlaisiksi ja tukka oli tosi karhea... Epätoivoisena suihkin pyyhekuiviin runsaasti Lanzan värisuihketta, jota meni varmaan lähemmäs puoli pulloa (ja pari tuntia) ennenkuin sain kaikki takut auki. Takkuja oli nimenomaan niskassa ja latvoissa.

Taisi olla viimeinen kerta pitkään aikaan, kun ylipäänsä mitään lakkaa tulee käytettyä...  :-X
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

deko kirjoitti:
Kuukunen kirjoitti: Grazette xclusive Summer rain. Siloittavin ja liukastavin pikahoito jonka tiedän. Kosteuttaa todella hyvin, silti silikoniton.
(OT, eipä)
Tätä on tehnyt mieli testata (just, minähän tarvitsen uuden hoitisputelin...) mutta en uskalla tilata koska olen tuoksunirppanokka enkä ole vielä paikallisista löytänyt. Pystytkö kuvailemaan tai vertaamaan johonkin toiseen tuotteeseen tämän tuoksua?
Mulla on iso pullo, voisin lähettää sulle näytteen! ;D
Dinky-di
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:51

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Dinky-di »

Nykyään mun hiuksia ei saa takkuun juuri millään, mikä on aivan uskomatonta, sillä ennen hiukseni olivat aina takussa. Nykyään nämä ovat niin sileät ja liukkaat, ettei näitä oikeastaan edes tarvitsisi harjata. Pysyvät selvinä ihan itsestään. Aikaisemmin hiukset takkuuntuivat latvoista, niskasta ja päälaelta. Takut tulivat aivan hiusten juureen ja niitä sai olla jatkuvasti selvittelemässä. Ja ei tarvittu kuin yksi pään heilautus ja hiukset olivat taas samassa kunnossa :-\

En edes tiedä millä sain hiukseni tähän kuntoon. Suurin muutos oli varmaan siirtyminen markettituotteista juuri hiuksilleni sopiviin kampaamotuotteisiin. Ryhdyin myös käyttämään jätettäviä, latvasuojaa ja muutenkin huolehtimaan paremmin hiuksistani. Joicojen puolesta liputan minäkin, ne ovat olleet parasta mitä tälle päälle on tapahtunut. Varsinkin CE-vaahto on tehnyt elämästä helppoa ja hiuksista selvät ja sileät :-*
1b M ii
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja deko »

Tuikkuli kirjoitti:
deko kirjoitti:
Kuukunen kirjoitti: Grazette xclusive Summer rain. Siloittavin ja liukastavin pikahoito jonka tiedän. Kosteuttaa todella hyvin, silti silikoniton.
(OT, eipä)
Tätä on tehnyt mieli testata (just, minähän tarvitsen uuden hoitisputelin...) mutta en uskalla tilata koska olen tuoksunirppanokka enkä ole vielä paikallisista löytänyt. Pystytkö kuvailemaan tai vertaamaan johonkin toiseen tuotteeseen tämän tuoksua?
Mulla on iso pullo, voisin lähettää sulle näytteen! ;D
En halua vaivata ihmisiä ylenmäärin, iso kiitos tarjouksesta kuitenkin :-*
Onko kuinka voimakastuoksuinen? Tuoksuuko hiukset käytön jälkeen? Kukkainen vai hedelmäinen vai joku muu?
this too shall pass.
nanai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 374
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 08:11

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja nanai »

Kuinka takkunen tai takuton teidän tukkanne on hiustenpesun jälkeen? Pitkähiuksisena (n. 50cm juuresta latvaan) hiukseni ovat aina takussa shampoopesun jälkeen. Pikahoitiskaan ei selvitä kaikkia takkuja, useimmat tehohoidot kylläkin. Ongelmani ovat oikeastaan vanhat vaalennetut raitakohdat. Laitan melkein aina joko voidemaista tai suihkutettavaa jätettävää ja sillä saan kyllä takut selvitettyä melko helposti. Löytyykö siis ketään pitkähiuksista joka pärjää pelkällä pikahoitoaineella?
I'm a tree that grows hearts
One for each that you take
You're the intruders hand
I'm the branch that you break
Dinky-di
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:51

Vs: Takkutukka

Viesti Kirjoittaja Dinky-di »

Mun hiuksilla on pituutta n. 44 cm ja pärjäisin aivan hyvin pelkällä pikahoitoaineella. Mun hiukset eivät tosiaan takkuunnu millään.
1b M ii
Vastaa Viestiin