Hyviä hiuslakkoja?

Leikkaukset sekä kampaukset
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja wilma »

^^ Herbina? Herbinalla löytyy hajusteeton ja pari hajullista lakkaa, noissa on mun mielestä tosi hyvä suihke ja siloittaa just pienet pörröt hyvin. Ei klimppaa tai lähmää tukkaa.
garme
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 403
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 22:36

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja garme »

Ostin Fructiksen bambulakoista Colour and Hold -version. On todella kiva otsiksessa ja pituuksissa, ei koppuroita vaan tekee sileää ja kiiltävää jälkeä. Pito voisi olla ehkä vähän parempikin otsikseen mutta kyllä tämä perusarjessa asiansa ajaa paremmin kuin moni muu. Ainoa ongelma on tuo pullo. En tiedä olenko vain vähävoimainen mutta tuntuu että tätä saa painaa ihan antaumuksella ennen kuin mitään tulee, ja helposti sitten menee liikaa yhteen kohtaan eikä tule tasaista jälkeä. Reissuun en uskaltanut korkitonta pulloa ottaa ollenkaan.
iHerb alekoodi: FEW484
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Tukkis kirjoitti: Suositelkaapa hyvää lakkaa (kampaamo tai marketti). Haluaisin sen olevan kuivaa ja hienojakoista, sellainen että se sopii pitkään tukkaan kun sitä pitää auki. Lakka ei saisi olla sellaista märkää ja klimppaavaa. Mahdollisesti myös niin hajusteeton kuin mahdollista, mulla alkaa kaikki hajut tökkimään todella nopeasti.

Tällä hetkellä käytössä Klippiteketin vaaleanpunainen toiseksi vahvin pito. Mahtava hintalaatusuhde ja hyvä lakka otsikselle mutta pituuksissa ei toimi :/
Mä olen tykännyt tosi paljon Dermosilin hiuslakasta Structure & Volume superstrong. Istuu mielestäni sun kuvailuun hyvin. Se on hajusteeton eikä käy henkeen kuten mulla yleensä lakkojen kanssa tosi herkästi käy. Suihke on kyllä hienojakoinen, mutta suutin tukkeutuu suht herkästi, vaan eipä se ole ongelma kun vaan huuhtelee lämpimällä vedellä.
Dermolla on myös keskivahvan pidon versio, mutta siitä mulla ei ole omaa kokemusta; Shape & Finish strong.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
nursetwiggy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 51
Liittynyt: 22 Touko 2012, 15:16

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja nursetwiggy »

Tukkis kirjoitti: Suositelkaapa hyvää lakkaa (kampaamo tai marketti). Haluaisin sen olevan kuivaa ja hienojakoista, sellainen että se sopii pitkään tukkaan kun sitä pitää auki. Lakka ei saisi olla sellaista märkää ja klimppaavaa. Mahdollisesti myös niin hajusteeton kuin mahdollista, mulla alkaa kaikki hajut tökkimään todella nopeasti.
Mulla on juuri samat kriteerit hiuslakalle ja oma suosikkini kautta aikojen on Paul Mitchellin Super Clean Spray. Tykkään laittaa hiukset niin, että kuivashampoon/hiuspuuterin jälkeen suihkutan vielä hiuslakkaa sormiin ja pöyhin juuriin lisää volyymiä, minkä vuoksi hiuslakka ei saa olla yhtään klimpittävää sorttia. Tällä lakalla saa ihan mielettömän kestävän pidon joka tuntuu silti siltä, kuin hiuksissa ei juuri lakkaa olisikaan. Ainoa miinus hinnasta, mulla ei köyhänä opiskelijana ole tähän yksinkertaisesti enää rahaa nyt kun lopetin työt.

Oon yrittänyt etsiä vastaavanlaista halpistuotetta ja kerkesin jo tykästyä XZ:n Tyrni-hiuslakkaan. Nyt kuitenkin kiinnitin huomiota siihen, että mulle on alkanut tulla pientä näppyä ja ihohuokosten tukkeutumia niihin kohtiin, mihin hiuslakkaa väkisinkin lentää hiuksia laittaessa >:(&nbsp; Nuo Seppälän Proffsin lakat taas on musta ihan hirveitä ja saa nimenomaan sen klimppiefektin hiuksiin.
riinam
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Maalis 2009, 16:40

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja riinam »

Mun suosikkihiuslakka on ihan ehdottomasti Osiksen Freeze 2. Kolmonen on jo liian tymäkkään, sopii varmasti hyvin kampauksiin. Tää kakkonen on mulla ihan arkikäytössä, johon sopii hyvin. Ei lähmää, ei korputa, mutta pito on hyvä. Kiharoiden päällekin uskaltaa suihkia reilummin, eikä niistä tule epäluonnollisen näköisiä. Eikä haise miltään!
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

Huomasin sittarissa Goshin hiustuotteita, jonkinlainen Janina F.-sarja kyseessä. Esim. hiuskiinne oli 9,90, joten ei paha hinta. Onko kukaan kokeillut, juuri tuo hiuskiinne mua kiinnostaa, kun Tigin sikakalliille ois kiva löytää halvempi vaihtoehto. Mulla ei oikein toimi mikään muu kuin Tigin Catwalk Session Series Finishing Hairspray&nbsp; :(.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
kemp
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Loka 2012, 05:09

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja kemp »

mä ostin kokeilumielessä mini koossa four reasons super shaper viimeistelysuihkeen ja se on superstrong. tänään mulla oli lettikiharat ja suihkauttelin tätä maltilla ympäriinsä ja kiharat pysy tosi kivasti vaikka pipo oli päässä puolet päivästä.
harkitsen ostavani tän sitten suuremmassa koossa kun tää mini loppuu.
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

garme kirjoitti: Ostin Fructiksen bambulakoista Colour and Hold -version. On todella kiva otsiksessa ja pituuksissa, ei koppuroita vaan tekee sileää ja kiiltävää jälkeä. Pito voisi olla ehkä vähän parempikin otsikseen mutta kyllä tämä perusarjessa asiansa ajaa paremmin kuin moni muu. Ainoa ongelma on tuo pullo. En tiedä olenko vain vähävoimainen mutta tuntuu että tätä saa painaa ihan antaumuksella ennen kuin mitään tulee, ja helposti sitten menee liikaa yhteen kohtaan eikä tule tasaista jälkeä. Reissuun en uskaltanut korkitonta pulloa ottaa ollenkaan.
Mulla oli ihan samaa ongelmaa ton pullon kanssa, kunnes huomasin, että siinä kohdassa, josta pulloa suihkautetaan, on sellainen muovinen läppä, joka on osin kiinni pullossa. Sen kun irroittaa, niin lakkaa saa suihkutettua helposti.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Ellenia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 02 Tammi 2013, 14:43

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja Ellenia »

Onko olemassakaan silikonitonta, parabeenitöntä, hajusteetonta ja suht lyhytincistä hiuslakkaa? Onko Herbinan sensitive sellainen? Muita vaihtiksia?
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

Od3ssa kirjoitti: Huomasin sittarissa Goshin hiustuotteita, jonkinlainen Janina F.-sarja kyseessä. Esim. hiuskiinne oli 9,90, joten ei paha hinta. Onko kukaan kokeillut, juuri tuo hiuskiinne mua kiinnostaa, kun Tigin sikakalliille ois kiva löytää halvempi vaihtoehto. Mulla ei oikein toimi mikään muu kuin Tigin Catwalk Session Series Finishing Hairspray&nbsp; :(.
Ostin viime viikolla ton lakan testaukseen ja yritin tänä aamuna käyttää, niin pihisi aika huononlaisesti tavaraa ulos, vaikka vedelläkin yritin suutinta huuhdella. Onneksi oli kuitti tallessa, joten meni palautukseen ja nyt mulla on uus purkki, joka jopa toimii.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Haussa alkoholiton lakka, joka on hienojakoista ja mielellään hajusteetonta tavaraa (hajusteellisten suhteen voin joustaa, mutta koppuraa en kestä). Pitäisi olla sen verran pitoa, että sopii pitkille, helposti suoristuville ja hennoille hiuksille. Hinnaltaan ei saisi olla sieltä kalleimmasta päästä ja mielellään vielä sellainen lakka jonka voisi kipaista hakemassa kaupasta heti kotiin, vaikka tilatakin voin, jos kiinnostun kovasti jostain tietystä tuotteesta.
Jos juureksilla tulee mieleen alkoholia sisältävä lakka, joka ei jollain ole kuivattanut hentoja ja hauraita latvoja niin sellaistakin saa mainostaa&nbsp; :)
Ehdotuksia?
Mischa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 286
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 09:55

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja Mischa »

^alkoholitonta lakkaa saattaa olla vaikea löytää, mahtaako niitä olla olemassakaan...? Mutta, itse olen tykännyt käyttää pitkille, hennoille hiuksille vihreää Elnettiä tai Wellaflex Sensitiveä. Molemmat ovat hajusteettomia (joskin Wellaflex tuoksuu omaan nenääni kukkaiselle). Elnett on mielestäni hienojakoisempaa kuin Wellaflex.
Hajusteettomia lakkoja löytyy myös Erisanilta, Herbinalta ja Cutrin Sensitive -sarjasta. Näitä en ole kokeillut, sillä Elnett on ajanut asiansa erinomaisesti :)
1b M ii
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja wilma »

Mä aloin kans miettimään tätä alkoholitonta hiuslakkaa, ja pikagooglauksella kyseiset lakat on suihkepulloissa eikä siis "normaaleissa" hiuslakkapulloissa.

Mä en tiedä mihin tarkoitukseen haet hiuslakkaa pieces, mutta jos tarkoituksena on vain vähän siloittaa pituuksia ja päällihiuksia, niin mä voisin suositella kokeilemaan vahaa. Itselläni kyseiseen tarkoitukseen toimii loistavasti vaha, nopea ja hyvä keino siloittaa tukkaa ilman lähmää tai koppuraa.&nbsp; :)
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Mischa, enpä ole kyllä itsekään tainnut koskaan nähdä alkoholitonta lakkaa marketissa, mutta olemassa oleva juttu pitäisi olla. Luulisi jollain juureksella olevan kokemuksia näistäkin&nbsp; :) Elnetin lakoista olen aiemminkin kuullut hyvää palautetta, joten voisi olla ihan testaamisen arvoinen!

wilma, kirjoitin sekalaisten kysymysten ketjuun tarkemmin tilanteestani ja tietämättömyydestäni muotoilutuotteiden saralla.&nbsp; Hiuslakka on tutuin juttu, mutta kyselin myös muista mahdollisista tuotteista, joilla saisi pitoa laineisiin ja kiharoihin ja jotka sopisi mun rutiineihin ja hiuslaatuun. Vahat, geelit, mousset, vaahdot on kaikki hämmennystä aiheuttavaa tavaraa. Tuonne sekalaisten kysymyksen perään voi ehdottaa merkkikohtaisesti vahoja yms., jos tulee mieleen&nbsp; :)
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Hyviä hiuslakkoja?

Viesti Kirjoittaja Lila »

Minulla on Hairsupermarketista tilattu Nexxus Phyto Organics Resilient Alcohol-free Finishing Spray - jota voi kaiketi hiuslakkana pitää. Miellyttävä pehmeä pito ja todella lempeä hiuksille. On vaan sen verran märkä, että ei välttämättä ole paras vaihtoehto taidokkaasti rakennetun kampauksen jämäyttämiseen tai kiharretuihin hiuksiin kiharan pitoa lisäämään, saattaa vaan oikaista kikkurat... Mutta sopii hyvin hiusten pinnan silottamiseen, tiiviiden kampausten ja sotkunutturoiden kiinnittämiseen - ja voipa tuolla lisätä ainakin luonnonkihariin hiuksiin vähän pitoa ja volyymiä, erotella kiehkuroita yms..

Ei siis ole painepakkaus vaan pumppusuihke.
Viimeksi muokannut Lila, 08 Huhti 2013, 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Vastaa Viestiin