Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Leikkaukset sekä kampaukset
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Mirkka on ostanut uudet leikkaussakset.

Kysymys: Miten ja milloin niitä pitää rasvata? On myös jotain muistikuvia että sitä rasvaa/öljyä ei sais sitten tavallisiella paperilla pyyhkiä pois, miten on? ???
~vail~

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Triina kirjoitti: Minulta löytyy Solingenin sakset (leikkaus-ja ohennussakset), joita tosin käytän vain koirien trimmaamiseen. Aiemmin leikkasin otsatukkani itse, nykyisin en uskalla sohia taitojen puutteessa enää. Mutta koiria osaan laittaa ja siinä puuhassa sakset ovat loistokamaa. Ovathan ne ihan toista luokkaa kuin tavalliset ja tuntuvat myös kädessä hyviltä. Ovat olleet käytössä jo muutaman vuoden, ei teroitettu ja tiedä kuinka monessa koiranäyttelyssä olleet, joten kolhuja on tullut, mutta edelleen hyvät, ainoastaan aavistuksen tylsät.
Mä mietin noita trimmaussaksia kun tuli postissa mainos (Musti&Mirri-liikkeiden), jossa on paljon trimmaussaksia suht edullisesti (alkaen 12,50). Tosiaan eläinliikkeistä varmaan paremmin noita löytäisi kuin näin muuten keskivertokaupungeista.
Mirja

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Mirja »

Mustin & Mirrin mainoslehtisessä kaupataan saksia:

Karlie perfect care 19 cm  12,50 e

Eicker satiini 7´´  53,00 e

Eicker tassusakset satiini 40,50 e

Riittävän hyviä myös hiusten leikkuuseen?





Gotcha

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Gotcha »

No jos aikoo ostaa hiustenleikkaussakset ja on valmis maksamaan niistä yli 40e, niin sillon saa jo ihan oikeat hiustenleikkaussakset, eikä tarvitse ostaa mustille ja mirrille tarkotettuja...
MinnieMouse
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1117
Liittynyt: 06 Maalis 2006, 17:38

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja MinnieMouse »

Paronitar kirjoitti: Ostin villakoirani turkin trimmaamista varten hyvä laatuiset sakset ja ohennussakset (siis koiran turkille tarkoitetut). Hienosti niillä siistii puudelin, mutta olen myös napsinu omia kakshaaraisia niillä pois  ::)
Hirveesti on myös tehny mieli laittaa omaan tukkaan koiran turkin selvityssuihkettakin  ;D
Mistä liikkeestä ostit trimmaussakset ja paljonko maksoi?

(vähän OT, mutta pakko kysyä; minkälainen villis sinulla on?  :) Pitäis varmaan perustaa tänne hiusosioon oma ketju villakoiran shampoista ja hoitoaineista  :D)
maikku

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja maikku »

Nostellaanpa tätä..
Otsatukkani villiintyi ja nyt on pakko harkita saksien ostoa. Kovasti puntaroin Fiskarsin saksien ja Hairstoren (ketjussa jo aiemmin mainittujen) välillä. Fiskarsin sakset näyttivät aika kolhoilta. Kerran olen leikannut otsiksen itse (ja sen kyllä huomasi ;)). No enivei, kummat kannattaisi nakkisormisen otsispuimurin hankkia?

muoks. laitoin vielä kuvan niistä fiskarsseista.
Kuva
Nuo leveät terät epäilyttää, sellaisilla kapeateräisemmillä saksilla oli aika helppo leikata otsista.
Viimeksi muokannut maikku, 29 Heinä 2006, 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gotcha

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Gotcha »

Mun vinkki on sellanen, että mahdollisimman lyhyet terät saksissa ja ehkä ohuetkin, se on vähän maku-kysymys. Mulla oli noi Fiskarsit ennenkuin menin amiskaan alaa opiskelemaan, ja voin sanoa, että pienillä saksilla on huomattavasti HELPOMPI leikata! Ei tule ollenkaan niin herkästi sellasia lovia niinku noilla, vaikka eihän nuokaan mitkään keittiösaksien veroiset ole jos terien pituutta miettii, mutta hiustenleikkaussaksiksi mun mielestä liian pitkäteräiset.
maikku

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja maikku »

^ Mietin vähän samaa... Kyllä taidan nuo storen sakset hankkia. Kiitos Gotcha.  :-*
JoJo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 390
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 17:03

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja JoJo »

Minä tilasin ne storen sakset ja mun mielestä ne oli ihan eri näköiset kun siinä kuvassa. Varmaan taas lykkäsivät jotain "korvaavaa tuotetta" eikä muistanut mainita. No, pidin kuitenkin, kun on ne sata kertaa paremmat kuin mun edelliset... :-X
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Mirkka kirjoitti: Kysymys: Miten ja milloin niitä pitää rasvata? On myös jotain muistikuvia että sitä rasvaa/öljyä ei sais sitten tavallisiella paperilla pyyhkiä pois, miten on? ???
Tämä kiinnostaa minuakin, samoin se, millaisella öljyllä (mistä sitä saa jne.) noita saksia pitää rasvailla?
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Ice »

ihan ruokaöljy käy saksien huoltoon, jos kallista haluaa niin ompelukoneöljyä

öljyämisen tarpeen oppii tuntemaan käteensä, jos on siis oikeat sakset eikä viskarin tuotteet, ja pahassa vaiheessa alkaavat jo vinkua ::)

itse en terotuttaisi saksia vaan ostaisin ihan reippahasti uudet, ei se uusi terä niissä kestä kuin puolen aikaa alkuperäisestä

minä tykkään näistä ihan 5.5" solingeneista, mallin nimeä en muista. Tarvetta olisi vähän paremmille titaanisille, mutta..
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
matskupupu

Vs: Mistä hiustenleikkuukoneita?

Viesti Kirjoittaja matskupupu »

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/st ... uctDisplay


Tälläinen perus laitos on hyvä! tulee yleensä eri pitusia teriä mukaan!
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Vivi »

Saako hiussaksilla leikata partaa? Tylsistyttääkö pahasti?
Oma väri takaisin.
Miitunen

laukku-/salkku työvälineille

Viesti Kirjoittaja Miitunen »

Hoi alan ammattilaiset!

Millaisia työväline laukkuja/-salkkuja teiltä löytyy, minne mahtuu sakset ja harjat poikineen?
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: laukku-/salkku työvälineille

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Alumiinisalkku Afroditesta.
Vastaa Viestiin