Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Leikkaukset sekä kampaukset
Allie

Vs: laukku-/salkku työvälineille

Viesti Kirjoittaja Allie »

^Onko se hyvä? Kohta täytyy hommata hiusjutuille oma pakki enkä ole hirveästi löytänyt vaihtoehtoja.
Mitä kannattaa ottaa huomioon pakkia ostaessa?
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Magia »

Herätellääns tätä ketjua..

Ajattelin kenties sijoittaa omiin hiussaksiin, luultavasti tilata netistä (ulkomailta). Onko kellään mitään hajua, minkä merkkisiä saksia kannattaisi ruveta haalimaan? Onko jollain hajua, ovatko Tweezermanit pätevät?
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Mulla on Tweezermanin hiustenleikkuusakset ja omaan käyttööni ovat olleet ihan passelit. Miesten hiuksia olen pääasiassa leikannut ja omia latvoja välillä napsinut. Maksoivat muistaakseni 20-30e, ovat terävän tuntuiset ja näppärät. Vertailukohtaa kunnon ammattisaksille mulla ei ole, mutta esim. Fiskarsit voittaa mennen tullen. Tuollaiset ne suunnilleen on:

Kuva
Satu81
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Marras 2006, 14:42

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Satu81 »

Itse olen myös etsiskelemässä ensimmäisiä hiustenleikkuusaksia omaan käyttöön. Pikkusisko osti jo vuosia sitten Oulusta Suomen kampaamotarvike -liikkeestä Jaguarin sakset (sai alennettuun hintaan 20€, nimen alkuosa oli pre style relax tai jotain siihen suuntaan) ja juuri viikonloppuna leikkasin niillä otsikseni kuosiin. Terävät olivat ja keveät käyttää, ei tarvinnut muuta kuin liu'uttaa otsaa pitkin ja helposti tuli tasaista jälkeä.

Olen tässä googlettanut, että mistä saisin itsellekin tuollaiset samanlaiset sakset. Sisko ei ollut varma, että myykö tuo Suomen kampaamotarvike muille kuin ammattilaisille (ei ole itse alan ihmisiä, mutta sai kuitenkin ainakin silloin ostettua), joten olen etsiskellyt sopivaa nettikauppaa ja ainakin Saksitukku näyttäisi näitä myyvän. Onko muilla kokemusta samoista saksista, tietoa jälleenmyyjistä tai tuosta Saksitukusta?
1c M ii&nbsp; &nbsp; <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Poikkiks käyttää jonkinsorttista trimmeriä, jolla ajelee tukkansa viikottain. Jutteli äsken että tarvitsi hankkia uuden, eikä halua mitään normi kaupan "kotileikkuri"-settiä. Eli hakusessa ammattilaistasoinen, kestävä ja tarkka, hiustrimmeri. Mielellään sellainen jolla saa mahdollisimman lyhyttä.
Mistä voisi katsastaa? Ja/tai olisiko suoraan jotakin tiettyä merkkiä tms jota suositella? Ei ole tarvis olla kaikkein huokein, kunhan on erittäin laadukas. Kiitos!!

edit. Noh, sain aika hyvin kuvaa googlettamalla eri keskustelupalstoilla etc. Moser'in Primat on "The One" :)
Viimeksi muokannut Jouana, 26 Elo 2009, 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja Mir »

Hiustenleikkuusaksia kaipaillaan täälläkin. Fiskarsit mulla on, ja niillä on lähinnä kaksihaaraisia metsästetty, mutta haluaisin jotain muuta. Tweezermaneja koitin etsiä, mutta hakutulokset löytää mun hauilla vaan jotain nenäkarvasaksia.&nbsp; ;D Mistä nettikaupoista voisi löytää näitä tukkasaksia?
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
Mintti
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 110
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 16:38

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja Mintti »

Sama täällä, Tweezermanin saksia olen yrittänyt nettikaupoista etsiä. Onko Mir löytänyt?
Jos nuo Tweezermanit ovat kiven alla, niin osaisiko joku suositella pienehköjä, huipputeräviä ja laadukkaita saksia joita löytyisi helpommin nettikaupoista? Mielellään siinä viidenkympin luokkaa, mutta satasenkin olen valmis pulittamaan saksista jotka kestävät eliniän.
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Kävin joskus kysymässä kampaamokaupasta hiustenleikkuusaksia ja sanoivat mulle että voivat kyllä tilata mutta hinnat ovat ammattilaissaksille 150 eurosta ylöspäin. Saman vahvisti kaverini joka on ollut kampaajana jos useamman vuoden: Hyvät sakset maksavat 500 euron kieppeillä ja 150 euron saksilla ei tee mitään. Jatkoi myös että eron huomaa terävyydessä: fiskarsseilla ei leikata haavaa sormeen tuosta vain, mutta noilla 500 saksilla ei tarvitse kovin paljoa leikkailla ohi kun on sormet paketissa. Kokemusta löytyy. Olisihan se ihan jees ostaa hyvät sakset että voisi itse leikkailla kotona, mutta en mä kuitenkaan ihan montaa sataa viitsi satsata.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Minä en kyllä ihan lähtökohtaisesti enää usko mitään, mitä kampaajat väittävät ;) (Ei millään pahalla juures-kampaajia kohtaan; mutta mahdollisimman kalliita tuotteitahan kampaajat yleensä yrittävät tietenkin myydä, muun muassa...)

Itselläni on ebaylta ostetut hiussakset, jotka eivät postikuluineenkaan paljon maksaneet, ja aivan hyvät ovat. (Sitä ennen leikkasin vuosia tavallisilla fiskarseilla, enkä niilläkään mitään vahinkoa saanut aikaan; toki mieluummin käytän ihan hiussaksia kuitenkin...)
* 1b F ii *
Luciana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 534
Liittynyt: 29 Joulu 2010, 15:25

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja Luciana »

Nykyiset sakseni olivat hinnaltaan 200 euroa ja 500 euroa. Kyseessä on kalliimpien saksien kohdalla puhdas hifistely ja ilo huipputerävistä saksista. Tylsät sakset rikkovat hiukset latvan, niin että se haaroittuu herkemmin. Arvokkaammat sakset ovat kuitenkin aika herkkiä, esimerkiksi niillä ei saa leikata paperia tai muita materiaaleja ja jos ne putoavat lattialle, niin saattavat mennä helposti rikki. Mikäli tarkoitus on jollakin leikata vain latvoja silloin tällöin, niin ihan peruskampaamosakset riittävät varmasti hyvin.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Juu niin ajattelinkin että perus hiustenleikkuusakset kotioloissa riittävät. Oli pakko kysyä siksi toiseltakin henkilöltä jolla kokemusta noista saksista on että pitääkö tuo hinta oikeasti paikkaansa. Mutta luulisi kampaajien satsaavan kunnollisiin työvälineisiin ettei tarvitse koko ajan ostaa uusia ja kuitenkin sakset ovat käytössä jatkuvasti. Mun vanhemmilla on hiustenleikkuusakset, mutta armias miten vanhat. Olisi hyvä hommata omat kun en sen latvan rikkoontumisen takia halua leikata tylsillä saksilla, eikä noista porukoiden saksien terävyydestä ole mitään käsitystä.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Kunis

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja Kunis »

http://www.glamtech.co.uk/product/haird ... t-titanium
Mahtaako olla turhaa hömppää tämä titaanipinnoite, vai onko sillä todellisuudessa vaikutusta terän kestävyyteen? Kullattu mutterikin kyllä epäilyttää. Joissain saksissa puhutaan ontosta rakenteesta, kannattaisiko sellainen?
WilloTheWisp
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 312
Liittynyt: 05 Tammi 2010, 18:16

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja WilloTheWisp »

Täällä on ollut puhetta, että ennemmin kannattaa ostaa uudet sakset kuin teroittaa vanhoja. Mutta jos itsepäisenä haluaisin ehdottomasti teroittaa niitä, niin missä tai miten se onnistuisi?&nbsp; :)
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Mistä muuten tietää, että hiustenleikkuusakset ovat tylsyneet liikaa?

Mulla on jo vuosia vanhat halpis-Cailapit, joita ei todellakaan ole koskaan teroitettu, mutta vielä ne tuntuvat leikkaavan ihan hyvin. Mulla ei myöskään latvat haaroitu kovin helposti, eli ihan kauheaa tuhoa nuo sakset eivät taida saada aikaan. Olen kuitenkin miettinyt, että pitäisikö mun nyt joka tapauksessa ostaa kohta jo uudet, ihan noiden iän takia. Noilla on lyhennelty latvoja suunnilleen 5-6 kertaa vuodessa, eli mitenkään kovin kovalla käytöllä ne eivät ole olleet.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^^Mulla on käytössä Fiskarsin hiustenleikkuusakset, jotka olivat uutena pitkään ihan megaterävät. Mulla on myös Fiskarsin saksenteroittaja (ostin Prismasta) jolla mielestäni saa sakset hyvin teräviksi. Pitää vaan pitää mielessä, että nuo saksenteroittajat eivät loputtomiin pysy tehokkaina ja silloin tällöin pitää ostaa uusi. En nyt äkkiseltään muista miten monta teroituskertaa tuo kestää, mutta aika monta pitäisi.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Vastaa Viestiin