Sivu 1/1

Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 18:06
Kirjoittaja Hermione
Vanhat hiussakset ovat päässeet pahasti tylstymään. Tietäisikö joku miten niitä voisi teroittaa, tai sivuston, jossa neuvotaan saksien teroittamista kivipuikon avulla? Yritin googlettaa, mutta en saanut mtään järkevää irti. Kotoa löytyy sellainen teroitushärveli, johon laitetaan kivi pystyyn tiettyyn kulmaan, ja kulmaa säätämällä saa oikean teroituskulman eri veitsille ja saksille. Mutta mikä se oikea kulma saksia varten on?

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 20:33
Kirjoittaja Siru
Itse varmaan veisin ne teroitettavaksi ammattilaiselle. Yksi hiustenleikkaustuotteiden myyjä (ja maahantuoja?) on Käherryshuolto ja luulisi, että siellä voidaan myös huoltaa noita omia välineitä. Hinnasta ei sitten ole mitään tietoa, saattavat kiskaista ihan kivasti, kun kyse on kuitenkin aika harvinaisesta palvelusta.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 21:53
Kirjoittaja Zippo
Mä suosittelisin myös ammatti-ihmiselle viemistä, varsinkin jos on kalliit sakset. Suutarilta tai vaikka ompeluliikkeestä voisi kysyä. Mulla on Fiskarsin hiussakset, jotka maksaa VapaaValinnassa 10 euroa, kun tylsyvät liiaksi hiuksille, niin siirrän ne vaikkapa askartelusaksiksi ja hankin uudet tukkaa varten. Äkkiä maksaa teroitus aika paljon, joten näin tulee mun mielestä halvemmaksi.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 22:24
Kirjoittaja Hermione
Olen kyllä harkinnut uusien ostoa. Olisi vaan tehnyt mieli viikonloppuna leikata, kun olisi ollut apuvoimia tarjolla. Täytyy käydä katsastamassa tarjonta ensi viikolla.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 17:40
Kirjoittaja loota
Fiskarssin saksille on oma teroitushärvelinsä. Löytyy sieltä missä niitä saksiakin on ja maksaa 10e kieppeillä, jos yhtään oikein muistan. :)

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 17:42
Kirjoittaja Zippo
Loota: ihan totta? En mää vaan mitään oo huomannu  :D. Mut mahtaisko sellanen sopia myös noille hiussaksille, kun niissä on erilainen se leikkuu"tuntu" kuin esim. koti- tai kangassaksissa?

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 18:18
Kirjoittaja Penny
Zippo kirjoitti: Mut mahtaisko sellanen sopia myös noille hiussaksille, kun niissä on erilainen se leikkuu"tuntu" kuin esim. koti- tai kangassaksissa?
Sopii sopii niille ja toimii hyvin, Fiskarsin hiussaksista tulee sillä todella terävät. Tuo teroitin on ollut meillä käytössä jo tosi monta vuotta. :)

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 19:26
Kirjoittaja Zippo
No hyvä juttu sitten, ei tarvitse uusia ostaa  :).

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 23:21
Kirjoittaja dhaniwali
Hetkonen, siis eikö saksien terottaminen suutarilla maksa vain muutaman euron? Järkevämpää on mun mielestä teroittaa kuin ostaa uudet. Varsinkin kun munk kokemuksen mukaan niistä tulee tosi terävät.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 23:40
Kirjoittaja loota
Juu sopii tosiaan myös niille hiussaksille. Itselläkin käytössä.  ;)

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 15:01
Kirjoittaja Cera
Kellään kokemuksia OBH Nordican(?) partupakkauksessa olevista hiustenleikkaussaksista? Honkkarissa olisi kyseinen paketti puoleen hintaan (12,50e) ja mietin ovatko millaiset esim. Fiskarssin saksiin verrattuna? Edessä uusien leikkaussaksien osto ja noita Fiskarsseja olen tässä pohtinut ostavani, mutta toi pakettikin toisaalta kiinnostaisi vähän... (vaikka muille osille ei käyttöä oikein tulisikaan ;D)

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 13:40
Kirjoittaja Penny
Cera, mulla nousi heti hieman karvat pystyyn tuosta OBH:sta, siis merkkinä. Toisaalta omistan monia kyseisiä tuotteita ja kodinkoneita (mm. leivänpaahdin, grilli, kreppi/lainerauta jne), silti osa niistä tuntuu omituisesti lonksuvan ja "löystyvän" käytössä. Leivänpaahdin vaikuttaa kovasti halpikselta, vähän samalta tuntuu tuo lainerauta, vaikken mitenkään erityisen merkkiuskollinen olekaan ja toimiihan ne toki ihan ok. Mutta joku niissä useimmiten tökkii. Tuolta pohjalta en varmaankaan ostaisi niitä saksia, luotan jotenkin enemmän Fiskarsiin joka saksia ja veitsiä ym. ihan päätyökseen tekee, kun eivät kovin kalliit kuitenkaan ole laatuunsa nähden.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 21:33
Kirjoittaja Gotcha
Tota...Jos puhutte ihan oikeista ammattikäyttöön tarkoitetuista hiustenleikkaussaksista, niin niitä ei voi teroittaa. Valitettavasti sakset maksaa hunajaa, ihan käyttökelpoiset sakset saa 80-120e hintaan (on olemassa halvempiakin ja kalliimpiakin). Ne kestävät aikansa, ja kestoikä lyhenee merkittävästi mitä useammin ne putoaa tai joutuu kosketuksiin jonkun terävän esineen (esim. toiset sakset) kanssa. Omia saksiani en ole pudottanut kertaakaan, nyt on koputettava puuta... Mä olen joutunut ostamaan pienestä työiästäni huolimatta jo kahdet perusleikkaussakset, koska tarkistin tuon teroituskysymyksen silloin kun ekat sakset alkoi tylsyä. Teroitus ei kannata, eikä sitä tehdä ammattisaksille. (tämä oli sen saksikauppiaan kommentti kun tarvitsin terävät sakset) Nykyisin käytän kyllä vielä molempia, mutta oikein paksuun ja jäykkään hiuslaatuun on pakko käyttää uudempia saksia, ettei sakset luista hiuksissa ja jälki olisi hyvää.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 21:40
Kirjoittaja Ishamael
Kas kas, sinäkin permanenttikone täällä  :-*
Näin on, minä taisinkin saarnata asiasta jo entisen foorumin puolella.
Ihmisillä taitaa olla täällä onneksi suurimmaksi osaksi ihan fiskarsin hiustenleikkaus sakset ja muut vastaavat.
Mä olisin jo pyörtynyt jos joku olisi ollut teroittelemassa jotain jaquarin diamond vuolusaksia suutarilla  ;D

Ne vanhat sakset saakin muuten teroitettua, se myyjä on vaan halunnut myydä sulle uudet sakset  ;)
Se Päivi mitä mä kävin jelppailemassa kesällä, ja missä sä meinasit olla TH:ssa kertoi mulle.
Hairmail teroittaa sakset ja terä vastaa sen jälkeen kutakuinkin uutta jos sitä ei ole tiputeltu ettei se jännite ole hävinnyt.
Niillä on sellainen topattu ja pehmustettu saksiboxi jossa ne lähertetään siine ja parissa vkossa tulevat takaisin.
Maksaa jotain 20 vissiin.

Kyllä mä mä ainakin lähetän nuo uudemmat beibini sinne huoltiin kun alkavat kärsiä, ei kestä nahka ostaa aina uusia 150€ klipsuttimia.

Se Päivihän oli huollattanut omia saksiaan useaan otteeseen siellä ja hyvää jälkeä oli tullut.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 22:30
Kirjoittaja Gotcha
KaroL, kyllä, minä se olen!  ;) Kiitos kun paljastit kaikille...No turha väittää olevansa jotain muuta, jos käyttää samaa nikkiä, heh  :-[

Ishamael! Mä vähän uumoilinkin jotain kauppamiehen puheita silloin, mutta kyllä se aika vakuuttavasti puhuikin. En ole kuullutkaan aikaisemmin tuosta Hairmailin palvelusta. Aika halpa palvelu on kyllä jos täytyy verrata uusien saksien ostoon. Tiedätkö yhtään millaisella toimitusajalla tuo palvelu toimii? Mietin vain liike-elämässä, että pitäähän sitä jollain töitä tehdä sillä aikaa kun sakset on terotuksessa... No, olen pahoillani jos annoin väärää tietoa. Täytyisi vain saada testata ensin tuo saksien teroitus, että tuleeko sillä tosiaan entisen veroiset vanhoista hyvistä saksista, ja kuinka monta kertaa sakset kestää teroitusta.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 17:18
Kirjoittaja Cera
Penny kirjoitti: Toisaalta omistan monia kyseisiä tuotteita ja kodinkoneita (mm. leivänpaahdin, grilli, kreppi/lainerauta jne), silti osa niistä tuntuu omituisesti lonksuvan ja "löystyvän" käytössä.
Huh, se vielä puuttuisi, että alkaisin hiuksia lonksuvilla saksilla leikkaamaan, kun muutenkin joskus tuntuu menevän turhankin tunteella... :o Eli taidan vaan suosiolla kallistua Fiskarssin saksiin, niistä en olekaan mitään negatiivista ikinä kuullut.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 16:57
Kirjoittaja Tuulikaappi
Äh, pitää varmaan minunkin käydä noi Fiskarsin klipsuttimet ostamassa. Katselin niitä tänään tuolla Tokmannilla, 11,90 € olisivat muistaakseni maksaneet. Ja se Clip-Sharp -saksienteroitin vähän vajaa 9 €. Onpahan sitten hiustenleikkuusakset, jos ja kun joskus tarttee. :)

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 21:53
Kirjoittaja Eiffe
Kaipailisin vinkkejä mistä voisi löytää sellaisen hiustenleikkausveitsen(ja mielellään myös vaihtoteriä)? En ole missään nähnyt myynnissä. Pitäisi kyllä ostaa myös ohennussakset ja tavallisetkin hiustenleikkaussakset kun tässä nyt vain jostain rahaa sais hommattua  :)

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 23:24
Kirjoittaja Gotcha
^^ Käherrystarvike myy ainakin veitsiä ja saksia joka lähtöön. Mutta niitä pitää ainakin Kuopiossa erikseen pyytää myyjältä, jos joudut käyttämään tavallisten asiakkaiden puolta, etkä voi marssia suoraan ammattilaisten puolelle. Uskoisin, että ne myy kyllä muillekin kuin ammattilaisille noita välineitä.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 18:26
Kirjoittaja Rosey
Ostin villakoirani turkin trimmaamista varten hyvä laatuiset sakset ja ohennussakset (siis koiran turkille tarkoitetut). Hienosti niillä siistii puudelin, mutta olen myös napsinu omia kakshaaraisia niillä pois  ::)
Hirveesti on myös tehny mieli laittaa omaan tukkaan koiran turkin selvityssuihkettakin  ;D

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 05 Helmi 2006, 12:13
Kirjoittaja ~vail~
Mun pitäisi ostaa hiustenleikkuusakset, eikä oikein yli sataa euroa viitsisi niitä varten kiskaista.

Eli jos ja kun en ihan ammattimaissaksia hanki, niin kumpi olisi pienempi paha: Hairstoren "Kätevät, ergonomiset 5"K leikkaussakset kotiparturille"
Kuva ...Vai nuo jo mainitut Fiskarsit? Tai joku muu alta 50 euron ehdotus...?

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 06 Helmi 2006, 14:53
Kirjoittaja Gotcha
~vail~ kirjoitti: Mun pitäisi ostaa hiustenleikkuusakset, eikä oikein yli sataa euroa viitsisi niitä varten kiskaista.

Eli jos ja kun en ihan ammattimaissaksia hanki, niin kumpi olisi pienempi paha: Hairstoren "Kätevät, ergonomiset 5"K leikkaussakset kotiparturille"
Kuva ...Vai nuo jo mainitut Fiskarsit? Tai joku muu alta 50 euron ehdotus...?
EHDOTTOMASTI Hairstoren sakset!

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 15 Helmi 2006, 15:15
Kirjoittaja ~vail~
Nuo Hairstoren halvemmat sakset oli loppuneet heti kun yritin tehdä niistä tilausta. Gotchan ammatilisen suosittelun innoittamana ihmiset varmaan riensivät tilaamaan :)

Mutta laitoin kyselyä että milloin niitä voisi taas saada. Ei vielä vastausta...

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 15 Helmi 2006, 19:36
Kirjoittaja Gotcha
No tässähän joutuu kohta soittamaan sinne ja pyytämään suosituksesta korvausta.  ;) Ei, mut ihan oikeesti olisin tosiaan sellaisten ammatti-saksien kannalla, jotka on laadukkaat ja suositut ammattilaisten käytössä. Saa vähän maksaakin. Käherrystarvikkeesta löytyy mun mielestä hyviä saksia ammattikäyttöön. En ole itse noita Hairstoren saksia edes läheltä nähnyt, saati sitten kokeillut, että ei kauheesti kannata mua kiitellä suosituksista. Mutta jos pitää valita Fiskarsit tai Hairstoren sakset, tai jos haluaa mahdollisimman halvalla päästä saksien ostossa, eikä osta saksia päivittäiseen työskentelyyn, niin silloin olen Hairstoren saksien kannalla.

Mistä hiustenleikkuukoneita?

Lähetetty: 29 Maalis 2006, 15:02
Kirjoittaja luumu
Tiedustelen ystäväni puolesta...

Eli mistä saa hyvälaatuisia hiusten leikkuukoneita vaihdettavilla terillä? Niitä samoja, joita kampaamoissa käytetään.

Vs: Mistä hiustenleikkuukoneita?

Lähetetty: 29 Maalis 2006, 15:43
Kirjoittaja calypso
Ainakin Hairstorelta saa ja varmasti muualtakin, ei pitkätukkaisena ole tarvinut perehtyä noihin  ;)
Tavarataloista saa myös hiustenleikkuukoneita mutta hyvästä laadusta en osaa sanoa mitään.

Vs: Mistä hiustenleikkuukoneita?

Lähetetty: 29 Maalis 2006, 15:49
Kirjoittaja luumu
Mitään tuotemerkkiä jota suosittelisitte?

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 04 Touko 2006, 15:26
Kirjoittaja Mirkka
Herätän ketjun eloon.

Voiko joku suositella jotain muita saksia kun Hairstorelta saatavia? (etsin vaihtoehtoja nyt kun uudet täytyy hankkia)Jotain nettikauppoja mistä ostaa? muuten, jotain kauppa Tampereella/lähellä Tamperetta?

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 09 Touko 2006, 23:09
Kirjoittaja Triina
Minulta löytyy Solingenin sakset (leikkaus-ja ohennussakset), joita tosin käytän vain koirien trimmaamiseen. Aiemmin leikkasin otsatukkani itse, nykyisin en uskalla sohia taitojen puutteessa enää. Mutta koiria osaan laittaa ja siinä puuhassa sakset ovat loistokamaa. Ovathan ne ihan toista luokkaa kuin tavalliset ja tuntuvat myös kädessä hyviltä. Ovat olleet käytössä jo muutaman vuoden, ei teroitettu ja tiedä kuinka monessa koiranäyttelyssä olleet, joten kolhuja on tullut, mutta edelleen hyvät, ainoastaan aavistuksen tylsät.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 13 Touko 2006, 12:51
Kirjoittaja Amilo
Tuosta ammattilaissaksien teroituksesta vielä, että oman kokemukseni mukaan ei myöskään kannata teroittaa, koska sakset tosiaan tulevat hetkelliseksi paremmiksi, mutta sen jälkeen tylsyvät entistä nopeammin. Jos ostaa kunnon sakset, menevät useita vuosia teroittamatta. Ja halvempia malttaa aina ostaa uusia, kuten itse teen ;) Mutta kai tämäkin on sitten niitä mielipide kysymyksiä. :) Pitäähän saksia toki huoltaa kiristää ja rasvata säännöllisesti

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 18 Touko 2006, 14:51
Kirjoittaja Mirkka
Mirkka on ostanut uudet leikkaussakset.

Kysymys: Miten ja milloin niitä pitää rasvata? On myös jotain muistikuvia että sitä rasvaa/öljyä ei sais sitten tavallisiella paperilla pyyhkiä pois, miten on? ???

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 18 Touko 2006, 15:09
Kirjoittaja ~vail~
Triina kirjoitti: Minulta löytyy Solingenin sakset (leikkaus-ja ohennussakset), joita tosin käytän vain koirien trimmaamiseen. Aiemmin leikkasin otsatukkani itse, nykyisin en uskalla sohia taitojen puutteessa enää. Mutta koiria osaan laittaa ja siinä puuhassa sakset ovat loistokamaa. Ovathan ne ihan toista luokkaa kuin tavalliset ja tuntuvat myös kädessä hyviltä. Ovat olleet käytössä jo muutaman vuoden, ei teroitettu ja tiedä kuinka monessa koiranäyttelyssä olleet, joten kolhuja on tullut, mutta edelleen hyvät, ainoastaan aavistuksen tylsät.
Mä mietin noita trimmaussaksia kun tuli postissa mainos (Musti&Mirri-liikkeiden), jossa on paljon trimmaussaksia suht edullisesti (alkaen 12,50). Tosiaan eläinliikkeistä varmaan paremmin noita löytäisi kuin näin muuten keskivertokaupungeista.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 00:31
Kirjoittaja Mirja
Mustin & Mirrin mainoslehtisessä kaupataan saksia:

Karlie perfect care 19 cm  12,50 e

Eicker satiini 7´´  53,00 e

Eicker tassusakset satiini 40,50 e

Riittävän hyviä myös hiusten leikkuuseen?






Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 26 Kesä 2006, 18:14
Kirjoittaja Gotcha
No jos aikoo ostaa hiustenleikkaussakset ja on valmis maksamaan niistä yli 40e, niin sillon saa jo ihan oikeat hiustenleikkaussakset, eikä tarvitse ostaa mustille ja mirrille tarkotettuja...

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 01 Heinä 2006, 16:04
Kirjoittaja MinnieMouse
Paronitar kirjoitti: Ostin villakoirani turkin trimmaamista varten hyvä laatuiset sakset ja ohennussakset (siis koiran turkille tarkoitetut). Hienosti niillä siistii puudelin, mutta olen myös napsinu omia kakshaaraisia niillä pois  ::)
Hirveesti on myös tehny mieli laittaa omaan tukkaan koiran turkin selvityssuihkettakin  ;D
Mistä liikkeestä ostit trimmaussakset ja paljonko maksoi?

(vähän OT, mutta pakko kysyä; minkälainen villis sinulla on?  :) Pitäis varmaan perustaa tänne hiusosioon oma ketju villakoiran shampoista ja hoitoaineista  :D)

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 29 Heinä 2006, 18:38
Kirjoittaja maikku
Nostellaanpa tätä..
Otsatukkani villiintyi ja nyt on pakko harkita saksien ostoa. Kovasti puntaroin Fiskarsin saksien ja Hairstoren (ketjussa jo aiemmin mainittujen) välillä. Fiskarsin sakset näyttivät aika kolhoilta. Kerran olen leikannut otsiksen itse (ja sen kyllä huomasi ;)). No enivei, kummat kannattaisi nakkisormisen otsispuimurin hankkia?

muoks. laitoin vielä kuvan niistä fiskarsseista.
Kuva
Nuo leveät terät epäilyttää, sellaisilla kapeateräisemmillä saksilla oli aika helppo leikata otsista.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 30 Heinä 2006, 12:05
Kirjoittaja Gotcha
Mun vinkki on sellanen, että mahdollisimman lyhyet terät saksissa ja ehkä ohuetkin, se on vähän maku-kysymys. Mulla oli noi Fiskarsit ennenkuin menin amiskaan alaa opiskelemaan, ja voin sanoa, että pienillä saksilla on huomattavasti HELPOMPI leikata! Ei tule ollenkaan niin herkästi sellasia lovia niinku noilla, vaikka eihän nuokaan mitkään keittiösaksien veroiset ole jos terien pituutta miettii, mutta hiustenleikkaussaksiksi mun mielestä liian pitkäteräiset.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 30 Heinä 2006, 12:15
Kirjoittaja maikku
^ Mietin vähän samaa... Kyllä taidan nuo storen sakset hankkia. Kiitos Gotcha.  :-*

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 30 Heinä 2006, 15:00
Kirjoittaja JoJo
Minä tilasin ne storen sakset ja mun mielestä ne oli ihan eri näköiset kun siinä kuvassa. Varmaan taas lykkäsivät jotain "korvaavaa tuotetta" eikä muistanut mainita. No, pidin kuitenkin, kun on ne sata kertaa paremmat kuin mun edelliset... :-X

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 20 Syys 2006, 19:05
Kirjoittaja Ananas
Mirkka kirjoitti: Kysymys: Miten ja milloin niitä pitää rasvata? On myös jotain muistikuvia että sitä rasvaa/öljyä ei sais sitten tavallisiella paperilla pyyhkiä pois, miten on? ???
Tämä kiinnostaa minuakin, samoin se, millaisella öljyllä (mistä sitä saa jne.) noita saksia pitää rasvailla?

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 11 Loka 2006, 02:28
Kirjoittaja Ice
ihan ruokaöljy käy saksien huoltoon, jos kallista haluaa niin ompelukoneöljyä

öljyämisen tarpeen oppii tuntemaan käteensä, jos on siis oikeat sakset eikä viskarin tuotteet, ja pahassa vaiheessa alkaavat jo vinkua ::)

itse en terotuttaisi saksia vaan ostaisin ihan reippahasti uudet, ei se uusi terä niissä kestä kuin puolen aikaa alkuperäisestä

minä tykkään näistä ihan 5.5" solingeneista, mallin nimeä en muista. Tarvetta olisi vähän paremmille titaanisille, mutta..

Vs: Mistä hiustenleikkuukoneita?

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 20:17
Kirjoittaja matskupupu
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/st ... uctDisplay


Tälläinen perus laitos on hyvä! tulee yleensä eri pitusia teriä mukaan!

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 14 Elo 2007, 16:27
Kirjoittaja Vivi
Saako hiussaksilla leikata partaa? Tylsistyttääkö pahasti?

laukku-/salkku työvälineille

Lähetetty: 03 Heinä 2008, 22:09
Kirjoittaja Miitunen
Hoi alan ammattilaiset!

Millaisia työväline laukkuja/-salkkuja teiltä löytyy, minne mahtuu sakset ja harjat poikineen?

Vs: laukku-/salkku työvälineille

Lähetetty: 03 Heinä 2008, 22:15
Kirjoittaja Tiizku
Alumiinisalkku Afroditesta.

Vs: laukku-/salkku työvälineille

Lähetetty: 20 Heinä 2008, 19:21
Kirjoittaja Allie
^Onko se hyvä? Kohta täytyy hommata hiusjutuille oma pakki enkä ole hirveästi löytänyt vaihtoehtoja.
Mitä kannattaa ottaa huomioon pakkia ostaessa?

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 11 Tammi 2009, 18:24
Kirjoittaja Magia
Herätellääns tätä ketjua..

Ajattelin kenties sijoittaa omiin hiussaksiin, luultavasti tilata netistä (ulkomailta). Onko kellään mitään hajua, minkä merkkisiä saksia kannattaisi ruveta haalimaan? Onko jollain hajua, ovatko Tweezermanit pätevät?

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 15 Tammi 2009, 13:08
Kirjoittaja Ananas
Mulla on Tweezermanin hiustenleikkuusakset ja omaan käyttööni ovat olleet ihan passelit. Miesten hiuksia olen pääasiassa leikannut ja omia latvoja välillä napsinut. Maksoivat muistaakseni 20-30e, ovat terävän tuntuiset ja näppärät. Vertailukohtaa kunnon ammattisaksille mulla ei ole, mutta esim. Fiskarsit voittaa mennen tullen. Tuollaiset ne suunnilleen on:

Kuva

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Lähetetty: 09 Helmi 2009, 15:49
Kirjoittaja Satu81
Itse olen myös etsiskelemässä ensimmäisiä hiustenleikkuusaksia omaan käyttöön. Pikkusisko osti jo vuosia sitten Oulusta Suomen kampaamotarvike -liikkeestä Jaguarin sakset (sai alennettuun hintaan 20€, nimen alkuosa oli pre style relax tai jotain siihen suuntaan) ja juuri viikonloppuna leikkasin niillä otsikseni kuosiin. Terävät olivat ja keveät käyttää, ei tarvinnut muuta kuin liu'uttaa otsaa pitkin ja helposti tuli tasaista jälkeä.

Olen tässä googlettanut, että mistä saisin itsellekin tuollaiset samanlaiset sakset. Sisko ei ollut varma, että myykö tuo Suomen kampaamotarvike muille kuin ammattilaisille (ei ole itse alan ihmisiä, mutta sai kuitenkin ainakin silloin ostettua), joten olen etsiskellyt sopivaa nettikauppaa ja ainakin Saksitukku näyttäisi näitä myyvän. Onko muilla kokemusta samoista saksista, tietoa jälleenmyyjistä tai tuosta Saksitukusta?

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 23 Elo 2009, 23:06
Kirjoittaja Jouana
Poikkiks käyttää jonkinsorttista trimmeriä, jolla ajelee tukkansa viikottain. Jutteli äsken että tarvitsi hankkia uuden, eikä halua mitään normi kaupan "kotileikkuri"-settiä. Eli hakusessa ammattilaistasoinen, kestävä ja tarkka, hiustrimmeri. Mielellään sellainen jolla saa mahdollisimman lyhyttä.
Mistä voisi katsastaa? Ja/tai olisiko suoraan jotakin tiettyä merkkiä tms jota suositella? Ei ole tarvis olla kaikkein huokein, kunhan on erittäin laadukas. Kiitos!!

edit. Noh, sain aika hyvin kuvaa googlettamalla eri keskustelupalstoilla etc. Moser'in Primat on "The One" :)

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 26 Tammi 2010, 09:31
Kirjoittaja Mir
Hiustenleikkuusaksia kaipaillaan täälläkin. Fiskarsit mulla on, ja niillä on lähinnä kaksihaaraisia metsästetty, mutta haluaisin jotain muuta. Tweezermaneja koitin etsiä, mutta hakutulokset löytää mun hauilla vaan jotain nenäkarvasaksia.  ;D Mistä nettikaupoista voisi löytää näitä tukkasaksia?

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 24 Loka 2011, 12:21
Kirjoittaja Mintti
Sama täällä, Tweezermanin saksia olen yrittänyt nettikaupoista etsiä. Onko Mir löytänyt?
Jos nuo Tweezermanit ovat kiven alla, niin osaisiko joku suositella pienehköjä, huipputeräviä ja laadukkaita saksia joita löytyisi helpommin nettikaupoista? Mielellään siinä viidenkympin luokkaa, mutta satasenkin olen valmis pulittamaan saksista jotka kestävät eliniän.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 26 Maalis 2012, 10:01
Kirjoittaja Chronos
Kävin joskus kysymässä kampaamokaupasta hiustenleikkuusaksia ja sanoivat mulle että voivat kyllä tilata mutta hinnat ovat ammattilaissaksille 150 eurosta ylöspäin. Saman vahvisti kaverini joka on ollut kampaajana jos useamman vuoden: Hyvät sakset maksavat 500 euron kieppeillä ja 150 euron saksilla ei tee mitään. Jatkoi myös että eron huomaa terävyydessä: fiskarsseilla ei leikata haavaa sormeen tuosta vain, mutta noilla 500 saksilla ei tarvitse kovin paljoa leikkailla ohi kun on sormet paketissa. Kokemusta löytyy. Olisihan se ihan jees ostaa hyvät sakset että voisi itse leikkailla kotona, mutta en mä kuitenkaan ihan montaa sataa viitsi satsata.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 26 Maalis 2012, 10:32
Kirjoittaja Suvivilja
^ Minä en kyllä ihan lähtökohtaisesti enää usko mitään, mitä kampaajat väittävät ;) (Ei millään pahalla juures-kampaajia kohtaan; mutta mahdollisimman kalliita tuotteitahan kampaajat yleensä yrittävät tietenkin myydä, muun muassa...)

Itselläni on ebaylta ostetut hiussakset, jotka eivät postikuluineenkaan paljon maksaneet, ja aivan hyvät ovat. (Sitä ennen leikkasin vuosia tavallisilla fiskarseilla, enkä niilläkään mitään vahinkoa saanut aikaan; toki mieluummin käytän ihan hiussaksia kuitenkin...)

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 26 Maalis 2012, 10:48
Kirjoittaja Luciana
Nykyiset sakseni olivat hinnaltaan 200 euroa ja 500 euroa. Kyseessä on kalliimpien saksien kohdalla puhdas hifistely ja ilo huipputerävistä saksista. Tylsät sakset rikkovat hiukset latvan, niin että se haaroittuu herkemmin. Arvokkaammat sakset ovat kuitenkin aika herkkiä, esimerkiksi niillä ei saa leikata paperia tai muita materiaaleja ja jos ne putoavat lattialle, niin saattavat mennä helposti rikki. Mikäli tarkoitus on jollakin leikata vain latvoja silloin tällöin, niin ihan peruskampaamosakset riittävät varmasti hyvin.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 26 Maalis 2012, 13:09
Kirjoittaja Chronos
Juu niin ajattelinkin että perus hiustenleikkuusakset kotioloissa riittävät. Oli pakko kysyä siksi toiseltakin henkilöltä jolla kokemusta noista saksista on että pitääkö tuo hinta oikeasti paikkaansa. Mutta luulisi kampaajien satsaavan kunnollisiin työvälineisiin ettei tarvitse koko ajan ostaa uusia ja kuitenkin sakset ovat käytössä jatkuvasti. Mun vanhemmilla on hiustenleikkuusakset, mutta armias miten vanhat. Olisi hyvä hommata omat kun en sen latvan rikkoontumisen takia halua leikata tylsillä saksilla, eikä noista porukoiden saksien terävyydestä ole mitään käsitystä.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 24 Huhti 2012, 01:42
Kirjoittaja Kunis
http://www.glamtech.co.uk/product/haird ... t-titanium
Mahtaako olla turhaa hömppää tämä titaanipinnoite, vai onko sillä todellisuudessa vaikutusta terän kestävyyteen? Kullattu mutterikin kyllä epäilyttää. Joissain saksissa puhutaan ontosta rakenteesta, kannattaisiko sellainen?

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 17 Touko 2012, 17:32
Kirjoittaja WilloTheWisp
Täällä on ollut puhetta, että ennemmin kannattaa ostaa uudet sakset kuin teroittaa vanhoja. Mutta jos itsepäisenä haluaisin ehdottomasti teroittaa niitä, niin missä tai miten se onnistuisi?  :)

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 18 Touko 2012, 12:58
Kirjoittaja Jenje
Mistä muuten tietää, että hiustenleikkuusakset ovat tylsyneet liikaa?

Mulla on jo vuosia vanhat halpis-Cailapit, joita ei todellakaan ole koskaan teroitettu, mutta vielä ne tuntuvat leikkaavan ihan hyvin. Mulla ei myöskään latvat haaroitu kovin helposti, eli ihan kauheaa tuhoa nuo sakset eivät taida saada aikaan. Olen kuitenkin miettinyt, että pitäisikö mun nyt joka tapauksessa ostaa kohta jo uudet, ihan noiden iän takia. Noilla on lyhennelty latvoja suunnilleen 5-6 kertaa vuodessa, eli mitenkään kovin kovalla käytöllä ne eivät ole olleet.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 18 Touko 2012, 15:56
Kirjoittaja BlueBerry
^^Mulla on käytössä Fiskarsin hiustenleikkuusakset, jotka olivat uutena pitkään ihan megaterävät. Mulla on myös Fiskarsin saksenteroittaja (ostin Prismasta) jolla mielestäni saa sakset hyvin teräviksi. Pitää vaan pitää mielessä, että nuo saksenteroittajat eivät loputtomiin pysy tehokkaina ja silloin tällöin pitää ostaa uusi. En nyt äkkiseltään muista miten monta teroituskertaa tuo kestää, mutta aika monta pitäisi.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 18 Touko 2012, 18:11
Kirjoittaja hampputukka
Suunnittelin myös ostavani nuo Fiskarsin hiustenleikkuusakset, ennen oon käyttäny vaan ihan tavallisia Fiskarsin saksia, jotka on kyllä aivan surkeat otsatukan tasoittamiseen  :D Liian isot, sekä jähmeät liikuttaa kun ei niitä oo ikinä rasvattu tai muulla lailla hoidettu. Enempää rahaa en viitsi noihin saksiin panostaa, eiköhän ne ihan aja asiansa.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 14 Joulu 2013, 23:23
Kirjoittaja Nemilie
Haluaisin kunnolliset hiustenleikkuusakset, aluksi vain kaksihaaraisten leikkelemiseen mutta jossain vaiheessa on leikkaus edessä ja jotenkin ajatus kampaajasta hirvittää. En halua leikellä hiuksiani tylsillä saksilla, en halua yhtä ainoata saksista johtuvaa kaksihaaraista joka olisi voitu välttää käymällä kampaajalla. Terävät siis pitää olla, mutta käyttömukavuudella ei ole väliä. Olen yrittänyt netistä saksia etsiä ja vähänkin parempia saksia kaupitellaan selkeästi kampaajan näkökulmasta, mutta koska en ajatellut viettää päiviäni hiuksia leikellen haluan nimenomaan hiusten näkökulmasta hyvät sakset. Saksitukusta mieluiten tilaisin kun on suomalainen, mutta olen ihan hukassa noiden vaihtoehtojen kanssa. Enhän minä ymmärrä niistä kuvauksista mitään! ??? Jos sakset soveltuvat vuolemiseen niin onko se perushiustenleikkuun kannalta hyvä vai huono juttu? Entä kaikkiin tekniikoihin soveltuminen? Luin jostain, että mikrohammastettu terä ei olisi ihan niin terävä, joten nyt karsastan sitten niitä. ::) Osaisiko joku suositella tuolta Saksitukusta joitain saksia? Tietysti olisi plussaa jos eivät kauhean kalliit olisi, yli satanenkin tuntuu jo kalliilta vaikka toisaalta olisin kyllä valmis maksamaan, mutta kun lahjaksi ei viitsisi mitään kolmensadan saksia pyytää. Nämä eivät varmaan voi olla tarpeeksi hyvät kun ovat niin halvat? Näitä himoitsen, mahtavatkohan olla hintansa arvoiset? Ehdotuksia otetaan vastaan!

Edit: Tämä ei nyt kyllä ota onnistuakseen! >:( Huomasin, ettei noissa hinnoissa ollutkaan alveja, joten jouduin valitsemaan budjettiin sopivat sakset uudestaan. Emmin pitkään kaksien välillä, kunnes tajusin, että toisen vaihtoehdon kuva oli tismalleen sama kuin aivan toisten, kalliimpien saksien. Epäilytti sen verran että valitsin toiset sakset, mutta yrittäessäni tilata huomasin että vaaditaan henkilötunnus jos ei ole Y-tunnusta. En kyllä aio tuonne mitään henkilötunnuksia antaa, täytyy sitten etsiä joku toinen tilauspaikka. :( Harmittaa, koska valikoimisessa kesti nytkin jo niin kauan.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 15 Helmi 2015, 12:46
Kirjoittaja moderninainen
No nyt tapahtui se, mitä olen kauan pelännyt: löysin päästäni 7-haaraisen hiuksen D:

Käytössä on ollut jotkut Cailapin hiustenleikkaussakset, mutta säännöllisestä trimmauksesta huolimatta tuntuu, että kaksihaaraisia vain tulee ja tulee. Laadukkaiden hiussaksien osto on ollut mietinnässä jo reilun vuoden, joten nyt tuli aikalailla se viimeinen niitti ja tilasin tälläiset: https://nicca.fi/tuote/427/jaguar-leikkaussaksi-diamond-e-6

Hintahan kyllä kirpaisi, mutta sakset maksavat itsensä takaisin vuodessa, kun ei tarvitse käydä tekemässä minitrimmejä parturissa ja toisaalta trimmaustarve (toivottavasti) vähenee kun huonot sakset eivät murskaa jo ennestään kuivia latvoja.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 11 Elo 2015, 20:30
Kirjoittaja Jessie
Olen katsellut Magneto-verkkokaupassa leikkausveitsiä, ja vaihtoehtoja olisi kaksi: kalliimpi Feather (hinta n. 85 €) ja halvempi Kismet (hinta teräpaketin kanssa vajaa 50 €). Feather-veitsi vaikuttaa toki laadukkaammalta ja houkuttelevammalta, mutta vain kotikäyttöön hankittuna vähän liioitellulta.

Mulle on syntynyt käsitys että ainakin tarpeeksi huonoilla saksilla saa vain turhaa vahinkoa aikaan, esim. hiusten haaroittumista lisäten. Veitseltä taas tuskin tarvitsee vaatia kotikutoisissa leikkauksissa ihmeitä --- kokemuksia?

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 11 Elo 2015, 21:53
Kirjoittaja keesha
^ Veitsessä laatu ja terävyys ovat ehdottomasti vielä tärkeämpiä kuin saksissa. Veitsi leikkaa hiuksen viistosti, joten huono terä saa aikaan todella ilkeää vahinkoa. Viistosti leikattu hiuksenpää on myös alttiimpi rasitukselle ja haarautuu nopeammin. Veitsen käyttöikä on niin lyhyt että jos ei veitsen käytölle ole mitään erityistä syytä niin ostaisin itse tuolla rahalla hyvät sakset.

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 11 Helmi 2016, 16:07
Kirjoittaja Tähkäpää
Millainen on hyvä hiustenleikkukone, jossa ois runsaasti teriä 40mm saakka? Olen löytänyt vain yhden Remingtonin koneen ja yhden Phillipsin koneen joissa toisessa on kaksi säätöterää ja toisessa kolme. Miun vanhassa Babylisin koneessa oli viisi terää eli jo runsaammin vaihtoehtoja. Eikö nykyään tuollaisia missään myydä?

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Lähetetty: 06 Huhti 2018, 17:36
Kirjoittaja Letittäjä
Tähkäpää kirjoitti: Millainen on hyvä hiustenleikkukone, jossa ois runsaasti teriä 40mm saakka? Olen löytänyt vain yhden Remingtonin koneen ja yhden Phillipsin koneen joissa toisessa on kaksi säätöterää ja toisessa kolme. Miun vanhassa Babylisin koneessa oli viisi terää eli jo runsaammin vaihtoehtoja. Eikö nykyään tuollaisia missään myydä?
Itselläni kanssa juuri koneen hankinta edessä, ja kanssa tarvetta olisi runsaasti eri terille polkkatukan niskasiilille ja miehen hiuksille, pitkän haaveilun jälkeen tilasin Oster 76, saa runsaasti eri teriä ja helppo häivyttää rajoja, tosin hankinta hinnaltaan kallis...