Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Leikkaukset sekä kampaukset
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Vanhat hiussakset ovat päässeet pahasti tylstymään. Tietäisikö joku miten niitä voisi teroittaa, tai sivuston, jossa neuvotaan saksien teroittamista kivipuikon avulla? Yritin googlettaa, mutta en saanut mtään järkevää irti. Kotoa löytyy sellainen teroitushärveli, johon laitetaan kivi pystyyn tiettyyn kulmaan, ja kulmaa säätämällä saa oikean teroituskulman eri veitsille ja saksille. Mutta mikä se oikea kulma saksia varten on?
Viimeksi muokannut Hermione, 22 Elo 2009, 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Siru

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Siru »

Itse varmaan veisin ne teroitettavaksi ammattilaiselle. Yksi hiustenleikkaustuotteiden myyjä (ja maahantuoja?) on Käherryshuolto ja luulisi, että siellä voidaan myös huoltaa noita omia välineitä. Hinnasta ei sitten ole mitään tietoa, saattavat kiskaista ihan kivasti, kun kyse on kuitenkin aika harvinaisesta palvelusta.
Zippo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 345
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:29

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Mä suosittelisin myös ammatti-ihmiselle viemistä, varsinkin jos on kalliit sakset. Suutarilta tai vaikka ompeluliikkeestä voisi kysyä. Mulla on Fiskarsin hiussakset, jotka maksaa VapaaValinnassa 10 euroa, kun tylsyvät liiaksi hiuksille, niin siirrän ne vaikkapa askartelusaksiksi ja hankin uudet tukkaa varten. Äkkiä maksaa teroitus aika paljon, joten näin tulee mun mielestä halvemmaksi.
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Olen kyllä harkinnut uusien ostoa. Olisi vaan tehnyt mieli viikonloppuna leikata, kun olisi ollut apuvoimia tarjolla. Täytyy käydä katsastamassa tarjonta ensi viikolla.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
loota
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1712
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja loota »

Fiskarssin saksille on oma teroitushärvelinsä. Löytyy sieltä missä niitä saksiakin on ja maksaa 10e kieppeillä, jos yhtään oikein muistan. :)
Zippo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 345
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:29

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Loota: ihan totta? En mää vaan mitään oo huomannu  :D. Mut mahtaisko sellanen sopia myös noille hiussaksille, kun niissä on erilainen se leikkuu"tuntu" kuin esim. koti- tai kangassaksissa?
Viimeksi muokannut Zippo, 22 Tammi 2006, 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Penny »

Zippo kirjoitti: Mut mahtaisko sellanen sopia myös noille hiussaksille, kun niissä on erilainen se leikkuu"tuntu" kuin esim. koti- tai kangassaksissa?
Sopii sopii niille ja toimii hyvin, Fiskarsin hiussaksista tulee sillä todella terävät. Tuo teroitin on ollut meillä käytössä jo tosi monta vuotta. :)
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Zippo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 345
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:29

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Zippo »

No hyvä juttu sitten, ei tarvitse uusia ostaa  :).
dhaniwali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 607
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:38

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja dhaniwali »

Hetkonen, siis eikö saksien terottaminen suutarilla maksa vain muutaman euron? Järkevämpää on mun mielestä teroittaa kuin ostaa uudet. Varsinkin kun munk kokemuksen mukaan niistä tulee tosi terävät.
loota
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1712
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja loota »

Juu sopii tosiaan myös niille hiussaksille. Itselläkin käytössä.  ;)
Cera
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 616
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:39

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Cera »

Kellään kokemuksia OBH Nordican(?) partupakkauksessa olevista hiustenleikkaussaksista? Honkkarissa olisi kyseinen paketti puoleen hintaan (12,50e) ja mietin ovatko millaiset esim. Fiskarssin saksiin verrattuna? Edessä uusien leikkaussaksien osto ja noita Fiskarsseja olen tässä pohtinut ostavani, mutta toi pakettikin toisaalta kiinnostaisi vähän... (vaikka muille osille ei käyttöä oikein tulisikaan ;D)
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Penny »

Cera, mulla nousi heti hieman karvat pystyyn tuosta OBH:sta, siis merkkinä. Toisaalta omistan monia kyseisiä tuotteita ja kodinkoneita (mm. leivänpaahdin, grilli, kreppi/lainerauta jne), silti osa niistä tuntuu omituisesti lonksuvan ja "löystyvän" käytössä. Leivänpaahdin vaikuttaa kovasti halpikselta, vähän samalta tuntuu tuo lainerauta, vaikken mitenkään erityisen merkkiuskollinen olekaan ja toimiihan ne toki ihan ok. Mutta joku niissä useimmiten tökkii. Tuolta pohjalta en varmaankaan ostaisi niitä saksia, luotan jotenkin enemmän Fiskarsiin joka saksia ja veitsiä ym. ihan päätyökseen tekee, kun eivät kovin kalliit kuitenkaan ole laatuunsa nähden.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Gotcha

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Gotcha »

Tota...Jos puhutte ihan oikeista ammattikäyttöön tarkoitetuista hiustenleikkaussaksista, niin niitä ei voi teroittaa. Valitettavasti sakset maksaa hunajaa, ihan käyttökelpoiset sakset saa 80-120e hintaan (on olemassa halvempiakin ja kalliimpiakin). Ne kestävät aikansa, ja kestoikä lyhenee merkittävästi mitä useammin ne putoaa tai joutuu kosketuksiin jonkun terävän esineen (esim. toiset sakset) kanssa. Omia saksiani en ole pudottanut kertaakaan, nyt on koputettava puuta... Mä olen joutunut ostamaan pienestä työiästäni huolimatta jo kahdet perusleikkaussakset, koska tarkistin tuon teroituskysymyksen silloin kun ekat sakset alkoi tylsyä. Teroitus ei kannata, eikä sitä tehdä ammattisaksille. (tämä oli sen saksikauppiaan kommentti kun tarvitsin terävät sakset) Nykyisin käytän kyllä vielä molempia, mutta oikein paksuun ja jäykkään hiuslaatuun on pakko käyttää uudempia saksia, ettei sakset luista hiuksissa ja jälki olisi hyvää.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Kas kas, sinäkin permanenttikone täällä  :-*
Näin on, minä taisinkin saarnata asiasta jo entisen foorumin puolella.
Ihmisillä taitaa olla täällä onneksi suurimmaksi osaksi ihan fiskarsin hiustenleikkaus sakset ja muut vastaavat.
Mä olisin jo pyörtynyt jos joku olisi ollut teroittelemassa jotain jaquarin diamond vuolusaksia suutarilla  ;D

Ne vanhat sakset saakin muuten teroitettua, se myyjä on vaan halunnut myydä sulle uudet sakset  ;)
Se Päivi mitä mä kävin jelppailemassa kesällä, ja missä sä meinasit olla TH:ssa kertoi mulle.
Hairmail teroittaa sakset ja terä vastaa sen jälkeen kutakuinkin uutta jos sitä ei ole tiputeltu ettei se jännite ole hävinnyt.
Niillä on sellainen topattu ja pehmustettu saksiboxi jossa ne lähertetään siine ja parissa vkossa tulevat takaisin.
Maksaa jotain 20 vissiin.

Kyllä mä mä ainakin lähetän nuo uudemmat beibini sinne huoltiin kun alkavat kärsiä, ei kestä nahka ostaa aina uusia 150€ klipsuttimia.

Se Päivihän oli huollattanut omia saksiaan useaan otteeseen siellä ja hyvää jälkeä oli tullut.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Gotcha

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Gotcha »

KaroL, kyllä, minä se olen!  ;) Kiitos kun paljastit kaikille...No turha väittää olevansa jotain muuta, jos käyttää samaa nikkiä, heh  :-[

Ishamael! Mä vähän uumoilinkin jotain kauppamiehen puheita silloin, mutta kyllä se aika vakuuttavasti puhuikin. En ole kuullutkaan aikaisemmin tuosta Hairmailin palvelusta. Aika halpa palvelu on kyllä jos täytyy verrata uusien saksien ostoon. Tiedätkö yhtään millaisella toimitusajalla tuo palvelu toimii? Mietin vain liike-elämässä, että pitäähän sitä jollain töitä tehdä sillä aikaa kun sakset on terotuksessa... No, olen pahoillani jos annoin väärää tietoa. Täytyisi vain saada testata ensin tuo saksien teroitus, että tuleeko sillä tosiaan entisen veroiset vanhoista hyvistä saksista, ja kuinka monta kertaa sakset kestää teroitusta.
Vastaa Viestiin