Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Leikkaukset sekä kampaukset
Cera
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 616
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:39

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Cera »

Penny kirjoitti: Toisaalta omistan monia kyseisiä tuotteita ja kodinkoneita (mm. leivänpaahdin, grilli, kreppi/lainerauta jne), silti osa niistä tuntuu omituisesti lonksuvan ja "löystyvän" käytössä.
Huh, se vielä puuttuisi, että alkaisin hiuksia lonksuvilla saksilla leikkaamaan, kun muutenkin joskus tuntuu menevän turhankin tunteella... :o Eli taidan vaan suosiolla kallistua Fiskarssin saksiin, niistä en olekaan mitään negatiivista ikinä kuullut.
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

Äh, pitää varmaan minunkin käydä noi Fiskarsin klipsuttimet ostamassa. Katselin niitä tänään tuolla Tokmannilla, 11,90 € olisivat muistaakseni maksaneet. Ja se Clip-Sharp -saksienteroitin vähän vajaa 9 €. Onpahan sitten hiustenleikkuusakset, jos ja kun joskus tarttee. :)
1c M ii, tjsp
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Kaipailisin vinkkejä mistä voisi löytää sellaisen hiustenleikkausveitsen(ja mielellään myös vaihtoteriä)? En ole missään nähnyt myynnissä. Pitäisi kyllä ostaa myös ohennussakset ja tavallisetkin hiustenleikkaussakset kun tässä nyt vain jostain rahaa sais hommattua  :)
Gotcha

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Gotcha »

^^ Käherrystarvike myy ainakin veitsiä ja saksia joka lähtöön. Mutta niitä pitää ainakin Kuopiossa erikseen pyytää myyjältä, jos joudut käyttämään tavallisten asiakkaiden puolta, etkä voi marssia suoraan ammattilaisten puolelle. Uskoisin, että ne myy kyllä muillekin kuin ammattilaisille noita välineitä.
Rosey
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 203
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 15:20

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Rosey »

Ostin villakoirani turkin trimmaamista varten hyvä laatuiset sakset ja ohennussakset (siis koiran turkille tarkoitetut). Hienosti niillä siistii puudelin, mutta olen myös napsinu omia kakshaaraisia niillä pois  ::)
Hirveesti on myös tehny mieli laittaa omaan tukkaan koiran turkin selvityssuihkettakin  ;D
~vail~

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Mun pitäisi ostaa hiustenleikkuusakset, eikä oikein yli sataa euroa viitsisi niitä varten kiskaista.

Eli jos ja kun en ihan ammattimaissaksia hanki, niin kumpi olisi pienempi paha: Hairstoren "Kätevät, ergonomiset 5"K leikkaussakset kotiparturille"
Kuva ...Vai nuo jo mainitut Fiskarsit? Tai joku muu alta 50 euron ehdotus...?
Gotcha

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Gotcha »

~vail~ kirjoitti: Mun pitäisi ostaa hiustenleikkuusakset, eikä oikein yli sataa euroa viitsisi niitä varten kiskaista.

Eli jos ja kun en ihan ammattimaissaksia hanki, niin kumpi olisi pienempi paha: Hairstoren "Kätevät, ergonomiset 5"K leikkaussakset kotiparturille"
Kuva ...Vai nuo jo mainitut Fiskarsit? Tai joku muu alta 50 euron ehdotus...?
EHDOTTOMASTI Hairstoren sakset!
~vail~

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Nuo Hairstoren halvemmat sakset oli loppuneet heti kun yritin tehdä niistä tilausta. Gotchan ammatilisen suosittelun innoittamana ihmiset varmaan riensivät tilaamaan :)

Mutta laitoin kyselyä että milloin niitä voisi taas saada. Ei vielä vastausta...
Gotcha

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Gotcha »

No tässähän joutuu kohta soittamaan sinne ja pyytämään suosituksesta korvausta.  ;) Ei, mut ihan oikeesti olisin tosiaan sellaisten ammatti-saksien kannalla, jotka on laadukkaat ja suositut ammattilaisten käytössä. Saa vähän maksaakin. Käherrystarvikkeesta löytyy mun mielestä hyviä saksia ammattikäyttöön. En ole itse noita Hairstoren saksia edes läheltä nähnyt, saati sitten kokeillut, että ei kauheesti kannata mua kiitellä suosituksista. Mutta jos pitää valita Fiskarsit tai Hairstoren sakset, tai jos haluaa mahdollisimman halvalla päästä saksien ostossa, eikä osta saksia päivittäiseen työskentelyyn, niin silloin olen Hairstoren saksien kannalla.
luumu

Mistä hiustenleikkuukoneita?

Viesti Kirjoittaja luumu »

Tiedustelen ystäväni puolesta...

Eli mistä saa hyvälaatuisia hiusten leikkuukoneita vaihdettavilla terillä? Niitä samoja, joita kampaamoissa käytetään.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Mistä hiustenleikkuukoneita?

Viesti Kirjoittaja calypso »

Ainakin Hairstorelta saa ja varmasti muualtakin, ei pitkätukkaisena ole tarvinut perehtyä noihin  ;)
Tavarataloista saa myös hiustenleikkuukoneita mutta hyvästä laadusta en osaa sanoa mitään.
luumu

Vs: Mistä hiustenleikkuukoneita?

Viesti Kirjoittaja luumu »

Mitään tuotemerkkiä jota suosittelisitte?
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Herätän ketjun eloon.

Voiko joku suositella jotain muita saksia kun Hairstorelta saatavia? (etsin vaihtoehtoja nyt kun uudet täytyy hankkia)Jotain nettikauppoja mistä ostaa? muuten, jotain kauppa Tampereella/lähellä Tamperetta?
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Triina »

Minulta löytyy Solingenin sakset (leikkaus-ja ohennussakset), joita tosin käytän vain koirien trimmaamiseen. Aiemmin leikkasin otsatukkani itse, nykyisin en uskalla sohia taitojen puutteessa enää. Mutta koiria osaan laittaa ja siinä puuhassa sakset ovat loistokamaa. Ovathan ne ihan toista luokkaa kuin tavalliset ja tuntuvat myös kädessä hyviltä. Ovat olleet käytössä jo muutaman vuoden, ei teroitettu ja tiedä kuinka monessa koiranäyttelyssä olleet, joten kolhuja on tullut, mutta edelleen hyvät, ainoastaan aavistuksen tylsät.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Tuosta ammattilaissaksien teroituksesta vielä, että oman kokemukseni mukaan ei myöskään kannata teroittaa, koska sakset tosiaan tulevat hetkelliseksi paremmiksi, mutta sen jälkeen tylsyvät entistä nopeammin. Jos ostaa kunnon sakset, menevät useita vuosia teroittamatta. Ja halvempia malttaa aina ostaa uusia, kuten itse teen ;) Mutta kai tämäkin on sitten niitä mielipide kysymyksiä. :) Pitäähän saksia toki huoltaa kiristää ja rasvata säännöllisesti
Vastaa Viestiin