Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Leikkaukset sekä kampaukset
hampputukka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 81
Liittynyt: 07 Touko 2012, 20:24

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja hampputukka »

Suunnittelin myös ostavani nuo Fiskarsin hiustenleikkuusakset, ennen oon käyttäny vaan ihan tavallisia Fiskarsin saksia, jotka on kyllä aivan surkeat otsatukan tasoittamiseen  :D Liian isot, sekä jähmeät liikuttaa kun ei niitä oo ikinä rasvattu tai muulla lailla hoidettu. Enempää rahaa en viitsi noihin saksiin panostaa, eiköhän ne ihan aja asiansa.
Hiuslaatuni 1bMii. Kasvatan kohti vyötäröä, tällä hetkellä ollaan bsl:ssä!
http://www.juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=848478#p848478 Kuvia hiuksistani sivulla 24.
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

Haluaisin kunnolliset hiustenleikkuusakset, aluksi vain kaksihaaraisten leikkelemiseen mutta jossain vaiheessa on leikkaus edessä ja jotenkin ajatus kampaajasta hirvittää. En halua leikellä hiuksiani tylsillä saksilla, en halua yhtä ainoata saksista johtuvaa kaksihaaraista joka olisi voitu välttää käymällä kampaajalla. Terävät siis pitää olla, mutta käyttömukavuudella ei ole väliä. Olen yrittänyt netistä saksia etsiä ja vähänkin parempia saksia kaupitellaan selkeästi kampaajan näkökulmasta, mutta koska en ajatellut viettää päiviäni hiuksia leikellen haluan nimenomaan hiusten näkökulmasta hyvät sakset. Saksitukusta mieluiten tilaisin kun on suomalainen, mutta olen ihan hukassa noiden vaihtoehtojen kanssa. Enhän minä ymmärrä niistä kuvauksista mitään! ??? Jos sakset soveltuvat vuolemiseen niin onko se perushiustenleikkuun kannalta hyvä vai huono juttu? Entä kaikkiin tekniikoihin soveltuminen? Luin jostain, että mikrohammastettu terä ei olisi ihan niin terävä, joten nyt karsastan sitten niitä. ::) Osaisiko joku suositella tuolta Saksitukusta joitain saksia? Tietysti olisi plussaa jos eivät kauhean kalliit olisi, yli satanenkin tuntuu jo kalliilta vaikka toisaalta olisin kyllä valmis maksamaan, mutta kun lahjaksi ei viitsisi mitään kolmensadan saksia pyytää. Nämä eivät varmaan voi olla tarpeeksi hyvät kun ovat niin halvat? Näitä himoitsen, mahtavatkohan olla hintansa arvoiset? Ehdotuksia otetaan vastaan!

Edit: Tämä ei nyt kyllä ota onnistuakseen! >:( Huomasin, ettei noissa hinnoissa ollutkaan alveja, joten jouduin valitsemaan budjettiin sopivat sakset uudestaan. Emmin pitkään kaksien välillä, kunnes tajusin, että toisen vaihtoehdon kuva oli tismalleen sama kuin aivan toisten, kalliimpien saksien. Epäilytti sen verran että valitsin toiset sakset, mutta yrittäessäni tilata huomasin että vaaditaan henkilötunnus jos ei ole Y-tunnusta. En kyllä aio tuonne mitään henkilötunnuksia antaa, täytyy sitten etsiä joku toinen tilauspaikka. :( Harmittaa, koska valikoimisessa kesti nytkin jo niin kauan.
Viimeksi muokannut Nemilie, 23 Joulu 2013, 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
moderninainen

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja moderninainen »

No nyt tapahtui se, mitä olen kauan pelännyt: löysin päästäni 7-haaraisen hiuksen D:

Käytössä on ollut jotkut Cailapin hiustenleikkaussakset, mutta säännöllisestä trimmauksesta huolimatta tuntuu, että kaksihaaraisia vain tulee ja tulee. Laadukkaiden hiussaksien osto on ollut mietinnässä jo reilun vuoden, joten nyt tuli aikalailla se viimeinen niitti ja tilasin tälläiset: https://nicca.fi/tuote/427/jaguar-leikkaussaksi-diamond-e-6

Hintahan kyllä kirpaisi, mutta sakset maksavat itsensä takaisin vuodessa, kun ei tarvitse käydä tekemässä minitrimmejä parturissa ja toisaalta trimmaustarve (toivottavasti) vähenee kun huonot sakset eivät murskaa jo ennestään kuivia latvoja.
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Olen katsellut Magneto-verkkokaupassa leikkausveitsiä, ja vaihtoehtoja olisi kaksi: kalliimpi Feather (hinta n. 85 €) ja halvempi Kismet (hinta teräpaketin kanssa vajaa 50 €). Feather-veitsi vaikuttaa toki laadukkaammalta ja houkuttelevammalta, mutta vain kotikäyttöön hankittuna vähän liioitellulta.

Mulle on syntynyt käsitys että ainakin tarpeeksi huonoilla saksilla saa vain turhaa vahinkoa aikaan, esim. hiusten haaroittumista lisäten. Veitseltä taas tuskin tarvitsee vaatia kotikutoisissa leikkauksissa ihmeitä --- kokemuksia?
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja keesha »

^ Veitsessä laatu ja terävyys ovat ehdottomasti vielä tärkeämpiä kuin saksissa. Veitsi leikkaa hiuksen viistosti, joten huono terä saa aikaan todella ilkeää vahinkoa. Viistosti leikattu hiuksenpää on myös alttiimpi rasitukselle ja haarautuu nopeammin. Veitsen käyttöikä on niin lyhyt että jos ei veitsen käytölle ole mitään erityistä syytä niin ostaisin itse tuolla rahalla hyvät sakset.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Tähkäpää

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja Tähkäpää »

Millainen on hyvä hiustenleikkukone, jossa ois runsaasti teriä 40mm saakka? Olen löytänyt vain yhden Remingtonin koneen ja yhden Phillipsin koneen joissa toisessa on kaksi säätöterää ja toisessa kolme. Miun vanhassa Babylisin koneessa oli viisi terää eli jo runsaammin vaihtoehtoja. Eikö nykyään tuollaisia missään myydä?
Letittäjä
Haiven
Haiven
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Marras 2017, 08:14

Vs: Hiustenleikkuusakset ja huolto + hiustenleikkuukoneet

Viesti Kirjoittaja Letittäjä »

Tähkäpää kirjoitti: Millainen on hyvä hiustenleikkukone, jossa ois runsaasti teriä 40mm saakka? Olen löytänyt vain yhden Remingtonin koneen ja yhden Phillipsin koneen joissa toisessa on kaksi säätöterää ja toisessa kolme. Miun vanhassa Babylisin koneessa oli viisi terää eli jo runsaammin vaihtoehtoja. Eikö nykyään tuollaisia missään myydä?
Itselläni kanssa juuri koneen hankinta edessä, ja kanssa tarvetta olisi runsaasti eri terille polkkatukan niskasiilille ja miehen hiuksille, pitkän haaveilun jälkeen tilasin Oster 76, saa runsaasti eri teriä ja helppo häivyttää rajoja, tosin hankinta hinnaltaan kallis...
Vastaa Viestiin