Hiukset ja uiminen

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja deko »

^ fiksu kuorruttaa tukan ennen uintikeikkaa hyvin silikonipitoisella hoitiksella edellisessä pesussa - on edes vähän kalvoa suojaamassa tukkaa uimahallivedeltä. Fruktista tms sunsilkkiä siis kehiin, tukan saa fiksattua kyllä ihan peruskeinoilla (syväputsari + tehismuhitus myöhemmin).
this too shall pass.
Tunturikarpalo
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 254
Liittynyt: 13 Marras 2008, 22:13

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Tunturikarpalo »

^ Minun päähän tuollainen ei toimi. ::) Tukka lätsähtää ja rasvoittuu jo pelkästään sillä, kun laittaa silikonitonta hoitoainetta koko päähän, joten silikonit ja tehikset jätän suosiolla pois. ;D Eikä minulla muutenkaan hiukset kärsi kloorivedestä - ei ainakaan tähän päivään asti ole kärsinyt. :)
1a F ii
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja nukka »

Mitenhän co-pesut ja uinti sopivat yhteen? Tai siis että lähteekö co-pesuilla kloorit pois hiuksista?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Kloori lähtee hiuksista pois metalleja ja mineraaleja poistavalla syväpuhdistavalla, kuten SIM CX Corrector -sampoolla ja hoitiksella. Eihän mikään estä CO-pesemästä hiuksia uimisen jälkeen, mutta jossain vaiheessa kannattaa syväpuhdistaa hiukset.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja ellen »

Ketjussa on puhuttu paljon kloorivedestä, mutta entä merivesi, voiko sen kuivaavilta ominaisuuksilta suojautua silarihoitiksella ja öljyillä? Kyselen jo etukäteen, kun häämatkalla olisi tarkoitus kuitenkin snorklata ja hiukset kastuu siinä hommassa kuitenkin. Miten saan pidettyä kutrit ees jonkinmoisessa kunnossa? Ennen meriveteen menoa huuhtelu tavallisella vedellä, silarihoitista ja öljyä hiuksiin, merivesikäsittelyn jälkeen pesu ja pieni muhitus? Kannattaakohan matkalle ottaa mukaan syväpuhdistavaa?

Muilla matkoilla olen voinut välttää hiusten kastumista oikein tehokkaasti, mutta ensi kesän matkalla olisi tarkoitus tutustua snorklauksen ihmeelliseen maailmaan ja hiusten kastumista ei voi enää mitenkään välttää. Hiushörhöä vaan huolettaa se merivesi ja mitä se tekee kutreille ::).
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Manna »

^ suosittelen suojaamaan silikonipitoisella hoitiksella ja/tai öljyllä. Hiukset kannattaa ilman muuta pitää myös kiinni, joko letittää tai laittaa nutturalle tms. Hiukset pitää pestä heti tullessa pois merivedestä! En suosittelisi pesemään syväputsarilla ellei ole mahdollisuutta pitää sen jälkeen tuntikaupalla hoitista muhittelussa.

Merivesi Malediiveillä on todella suolaista ja sen vahingoittavan vaikutuksen huomaa helposti. Lisäksi kannattaa pitää koko aika hattua tai huivia päässä, koska auringonsäteet vahingoittavat siellä hiuksia todella helposti, varsinkin jos niissä on sitä merivedestä jäänyttä suolaa.

Mulla suorastaan räjähti hiukset viime maaliskuun matkalla, vaikka suojasin ja hoidin niitä hyvin.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Voi ei, tuo ei kuulosta yhtään hyvältä mun hiusten kannalta. Uitko paljon meressä silloin?

Kun kävimme heinäkuussa Portugalissa viikon rantalomailemassa, sain mielestäni pidettyä hiukset hyvässä kunnossa, mutta siellä en kastanut hiuksia altaassa tai meressä. Kuorrutin hiukset joka aamu paksulla karite-kaakaovoiseoksella ja laitoin päiväksi nutturalle, ja se selvästi auttoi pitämään hiukset suht kunnossa.

Elikkäs halpissilarihoitista paljon mukaan voiseoksen lisäksi ja heti pesu merestä pois tullessa.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja nelma »

Mä selvisin parin viikon Intian lomasta aikasta hyvin vaikka hiukset on kans melko käsitellyt ja kovia kokeneet. Uin paaljooon mutta käytin aina uimalakkia + uinnin jälkeen huuhtelin vielä pään normivedellä. Hoitista lätkin perään jos sattui olemaan mukana (alle puolet ajasta). Saatoin myös tehdä niin että kastelin hiukset ennen uimalakin päähän laittoa (tein niin aina, eikös niin pidäkin tehdä?) ja pistin silloin jo jotain öljyä. Mutta en siis kyllä kulkenut koko lomaa niin että minulla olisi ollut pää jatkuvasti vuorattuna jollain. Uimalakille suuri kiitos, vaikka rumahan se oli.  ::) Tätä reissua edeltänyt Thaimaan reissu oli hiuksilleni viimeinen isku ja jouduin lyhentämään melkein poikatukkaan. Silloin en juurikaan kiinnittänyt huomiota hiusten suojaamiseen. En käyttänyt mitään öljyjä/uimalakkia.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Lemmy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 13:01

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Heippa kaikille uimareille, nyt seuraa tyhmääkin tyhmempiä kysymyksiä, joten koittakaa olla nauramatta&nbsp; :-X.

Eli mulla on vaalennetut puoleen selkään olevat hiukset ja olen menossa viikon päästä kylpylään ja tämä on eka kerta vuosiin, kun käyn missään uimahallissa/kylpylässä ja eka kerta vaalennetuilla hiuksilla. Kysymys kuuluukin, että voiko hiukset vihertää kloorin takia jo yhden kylpyläkerran jälkeen (monen tunnin jälkeen, max. ehkä 4 tuntia)?
Itsetuntoni ei kestä uimalakkia&nbsp; ;D, sillä olen todella vain menossa lillumaan ja pitämään hauskaa vesiputkiin sun muihin ei-aikuismaisiin juttuihin, joten hiukseni ajattelin vain letittää tiukasti, mutta ne kyllä kastuvat kokonaan.

Ja sitten hiukset vissiin kannattaa pestä pulikoinnin jälkeen, mutta ajattelin, etten miehen kärsivällisyyden takia jaksa venailla suihkussa syväputsari päässä vaikuttaen kovin kauaa, joten ajattelin pestä nopeasti vain tavallisella shampoolla ja perään pikana hoitoaine. Vai kannattaisiko sittenkin varmuuden vuoksi pestä syväputsarilla edes nopealla vaikutusajalla? Tosin en omista mitään Simejä vaan Goldwellin syväputsarin, joka tosin väittää poistavansa myös kloorin hiuksista-->disodium edta?

Sitten kolmas kysymys, miten yleensä suihkutiloihin saa vietyä omia puteleitaan ilman, että pelkää niiden katoavan siellä? Miten niitä säilytetään yleensä?

Kiitän vastauksista&nbsp; :)
Vaalennetut/raidoitetut, puoleen selkään olevat hiukset. Tukkamaniaa jo muutama vuosi, eikä loppua näy!
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

nelma kirjoitti: Tätä reissua edeltänyt Thaimaan reissu oli hiuksilleni viimeinen isku ja jouduin lyhentämään melkein poikatukkaan. Silloin en juurikaan kiinnittänyt huomiota hiusten suojaamiseen. En käyttänyt mitään öljyjä/uimalakkia.
Hui, olen lähdössä tämän viikon torstaina 2 viikoksi Thaimaahan ja hiusten tulevaisuus alkoi pelottaa. Toivottavasti ei käy niin huonosti, että on pakko leikata matkan jälkeen.

Uimalakki on omalta osaltani pois suljettu vaihtoehto, koska matkakumppani on tehnyt erittäin selväksi sen, että ei suostu katselemaan minua siellä sellainen päässä. En haluaisi pitää sitä kyllä itsekään. Päässäni tulee olemaan päivisin lippis tai joku huivi ja hiukset jollain lailla kiinni, etteivät ihan kärvähdä auringossa. Öljyjäkään ei voine laittaa suojaustarkoitukseen, koska iltaisin on aina menoa ja sitten olisi tarkoitus olla hiukset auki. Pitäisi sitten ehtiä pesemään ne joka ilta ennen viihteelle lähtöä, jotta hotellihuoneesta kehtaisi poistua hiukset auki... Vaikuttaa kovin työläältä ja aikaavievältä.

Noh, kai se loma korvaa vähän kärsineen tukan &nbsp;;D. Nyt on sellainen mieli, että lyhyet hiukset olisivat nii-in paljon kätevämmät, vaikka muuten en haluaisi niitä itselleni missään tapauksessa. Ei hätää, en säntää leikkaamaan&nbsp; :D.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 07 Joulu 2009, 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja kleio »

^ Eiköhän ole parempi nauttia lomasta koko ihanat kaksi viikkoa ja olla stressaamatta hiuksista liikoja... Huiveja vaan pahimpaan porotukseen ja mukavia lettinutturoita niskaan (ja pulikoinnin ajaksi päälaelle), niin välttynee pahimmilta vaurioilta.

Onpahan sitten jotain keskustelunaihetta talven ja kevään tarpeiksi, kun pitää saada hiukset uuteen kukoistukseensa. :)
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

^Totta &nbsp;:)

EDIT: Nutturoista ja leteistäkin tulee varmaan kyllä vääntöä, koska tuo kumppani sattuu inhoamaan ihan kaikkia tapoja laittaa hiukset kiinni (nutturoita aivan erityisesti: kireä vanhapiika-look kuulemma). Ainoa mistä ei tule naputtamista, on tukan vetäminen taakse hiuspannalla. Sehän ei ole silloin kiinni. Periaate on, ettei pitkissä hiuksissa ole mitään ideaa, jos ne on enimmän aikaa kiinni. Mä olen eri mieltä ja pitäisin mielelläni hiukset useimmiten jollain nutturalla, varsinkin jossain Thaimaan auringossa. Noo, pidän miten pidän. Sopeutukoon siihen &nbsp;;). Jos toinen ottaa sen henkilökohtaisena loukkauksena (niin etten halua ikinä miellyttää häntä missään), niin sillehän ei sitten paljon voi.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 08 Joulu 2009, 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Chili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 12:25

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Chili »

Minulla on hiukset alkaneet kärsiä uintiharrastuksesta ja on ilmeisesti tullut aika hankkia uimalakki. Olisiko kellään antaa suosituksia hyvästä uimalakista, johon hiukset eivät tarraa kiinni? (En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta jotenkin tuntuu siltä, että yksittäiset hiukset tarttuvat aika helposti kiinni silikoniseen uimalakkiin..?)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Oletko varma, että uimalakki on silikonia, ei sellaista "tavallista uimalakkimuovia"? Siihen tavalliseen muoviin jää hiukset varmasti kiinni, silikoniseen lakkiin ei niinkään, kun lakki on hyvässä kunnossa. Hyvä kikka silikonisen uimalakin liukkaana pitämiseen on, että käsittelee lakkia aika ajoin ihan tavallisella talkilla. Kuivaan lakkiin talkkia sisälle sekä ulos, kunnollinen levitys ja ylimääräisen talkin ravisteleminen pois. Talkki pitää lakin liukkaana niin, etteivät yksittäiset hiukset tarraa kiinni ja liukas lakki on helpompi laittaa päähänkin.
Camilla
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 11:49

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Yksi hyvä kikka on antaa jonkin hoitoaineen muhia hiuksissa siellä lakin sisässä uinnin ajan.&nbsp; ;)
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.
Vastaa Viestiin