Hiukset ja uiminen

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Kaivoinpa tälläisen aiheen esille, kun tuli itselle äkisti ajankohtaiseksi.

Huomena pitäis aamulla lähtee serenaan ja hirvittää kyllä hiusten puolesta. Varsinkin kun oon hiushullu lähinnä hiusten kasvatuksessa :)

Mulla ei oo mitkään hyvät varastot tällä hetkellä, joten tarvinnee luovia vähän.
Löytyis: rypsiöljyä, YR monoi öljy, BC moisture kick suihkittava (vähän oliiviöljyä joukossa) ja jopa yks iskemätön sun silk anti-flat jätettävä.
Mitä suosittelette noista? (jos nyt kukaan ehtii edes kommentoimaan)
Voisko tosta sun silkistä päästä nyt hyvillä mielin eroon, silikonisuojaus mielessä? Pitäiskö se öljy/jätettävä laittaa siis suihkun jälkeen, kosteisiin hiuksiin altaalle mentäessä? Vai jo kotona ennen lähtöä?
Hiukset aijon laittaa letille.

ps. olis mulla siis hoitiksia ja tehoja lisäks..
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Ice »

Kotona ennen lähtöä pökätä kunnolla tavaraan ja letittää, kastella sitten hallilla näön vuoksi ennen altaaseen menoa. Sitten kunnollinen pesu uinnin jälkeen ja hyvät hoidot päälle.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Lauretta

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Lauretta »

Minulla hiukset on uimisen jälkeen ihan tavalliset, mitenköhän se on mahdollista? ??? Älkää nyt loukkaantuko, mutta taidatte ajatella VÄHÄN liikaa tukkaanne, ja minusta tuntuu, että se menee jo siitä pilalle. :D Siis ei sillä, että sitä ei kannattaisi suojata, mutta ennen vanhaan (hehe) naiset pitivät viikonkin hiuksiaan kiinni samalla letillä, ja pesivät mäntysuovalla, ja heillähän oli tietysti pitkät, paksut ja kiiltävät hiukset! Mutta sehän oli ennen, en kyllä itsekään suostuisi toimimaan noin.

Pointtihan oli siis se, että mulla ei tukka kärsi ikinä minkäänlaisesta uimisesta: olinpa uimahallissa, järvessä tai jossain jorpakossa. 8)
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja princess »

^Mä veikkaan että täällä juurekset pitää sua hulluna  kun puhut tuollasia :D  ;)
Ei mut oikeasti, mä en ainakaan minnekään uimahalliin menis ilman suihkumyssyä tms, koska a)väri haalistuu (niillä, jotka värjäävät) b)blondi tukka muuttuu vihertäväksi/kellertäväksi/whatever c)tukka kuivuu ja tuskin tykkää muutenkaan kloorissa lillumisesta, saati päänahkakaan.
Mäntysuopahan on luonnontuote  ;)
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja keijukainen »


^^ En minäkään makeasta vedestä huolehtisi, mutta suolainen merivesi ja uimahallin kloori ei taatusti tee hyvää hiuksille.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Lauretta, eipä ollut ennen ilmansaasteita tai muitakaan rasituksia kuten hiusvärejä, fööniä, suoristusrautaa.
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Mir »

Hehe, mä hämärästi muistan kuinka teininä ihan suvereenisti uitin tukkaani uimahallien kloorivedessä, hoitoaineista ei tietoakaan ja sitten päälle vielä kunnon föönikuivaamiset ja harjalla repimiset.  ;D :-X Eikä tukka ollut moksiskaan (= toisin sanoen tukka oli jo ennestään ei-niin-hyvässä-kunnossa, eikä muutoksia pahemmin tapahtunut huonon hoidon jatkuessa). Nyt teinitukan jo kasvettua ulos ja nykyisen tukan ollessa hellässä hoivassa voi sanoa hiuksien olevan hyvässä kunnossa. Ja uimahallit pannassa, nej tack för mig.  ;)

Joskus, harvemmin tosin, rannalle saatan eksyä ja tällöin tukka menee kiinni. Jos se kastuu niin hoitsikat muhimaan uimisen jälkeen.
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Nienna »

^ Joo, käytin aina sitä uimahallin omaa samppoota. Vastasi laadultaan varmaan käsisaippuaa.&nbsp; :D

Eli yhdistetään tuo vielä klooriin, saunaan, 10-20 min föönaamiseen ja repimiseen..hyvä tuli!
Lauretta

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Lauretta »

Heh heh, no minun tukkani ei ainakaan ole moksiskaan kloorivedestä yms. :D Onneksi, pääsen vähemmällä! Minä en edes värjää hiuksiani, joten värin haalistumisesta ei ole minkäänlaista pelkoa. Tuo uimalakki olisi kyllä aika kätevä, mutta en viitsi sellaista laittaa, kun ei oikein kukaan muukaan käytä. ??? Sitä paitsi mulle tulee siitä mieleen sellainen uimariolo, ja kun on bikinit päällä, niin tulee tuplasti tyhmempi olo. :D Ehkä sitten vanhempana...
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Magia »

Minulla oli liikassa uintia joskus ehkä parisen viikkoa sitten, ja kyllä luonnonkihara kuiva tukka kiitti! :-X Yrh. Ennen uimaan menoa tyrkkäsin päähän vähän hoitista latvoja suojaamaan, vaikka se ei ehkä ihan sallittua ollutkaan. Uinnin jälkeen pesin hiukset XZ Xylitol hoitiksella ja tyrkkäsin sitä myös jätettäväksi, kun ei muuta ollut mukana. Sitten nopeasti hiusten kuivaus ja harjaus, sillä seuraava tunti alkoi 10min päästä uinnista.. Kyllä tuli niin järkyttävät hamppuhiukset, näyttivät siltä kuin eivät olisi hoitoaineesta koskaan kuulletkaan! Ei kehdannut edes auki pitää, piti heti laittaa letit.

Että olkaa te luonnostaan suora- ja kiiltävähiuksiset tyytyväisiä, älkääkä moittiko meitä, joiden hiukset eivät todellakaan kestä yhtään ylimääräisiä kuivatuksia tai näytä ollenkaan hyvältä laittamatta. ;)
sonj
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 02 Elo 2006, 17:57

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja sonj »

Mä olen alkanut käydä uimassa, kun en muita urheilulajeja oikein voi sietää, ja olen koittanut suojata tukkaa&nbsp; suojaamalla latvat silikonilla, kastelemalla tukan läpimäräksi ja pistämällä sen pikkumyynutturalle, ettei varmastikaan osu veteen. Uinnin jälkeen pistän hoitikset ja pyyhkeen päähän höyrysaunailun ajaksi. Eniten tuossa uimisessa harmittaa, kun suoravärin kanssa läträäminen on uimahallissa vähän vaikeaa ja tukkaa ei pääse muhittamaan. Ja se,&nbsp; että kun käy poikkiksen kanssa uimassa, niin se on ihan hermona kun mä oon vasta saunassa silloin kun se on jo tullut pukuhuoneesta ja kaikkea&nbsp; ::)

Ai kauhea miten on hirveää katsoa, miten ihmiset lilluttelevat siellä kuivia hiuksiaan vedessä ja sen jälkeen pesevät jollain linnashampoolla ja suuntaavat saunaan suojaamatta tukkaa mitenkään, sitten föönaavat ja raastavat tukan auki ties millä kammoilla. Yääääk!
on satua, että morsiamet punastelevat
tosiasiassa he hehkuvat voitonriemusta
Lauretta

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Lauretta »

Magia, sehän on suunnilleen rikos, että itsensä pitäisi laittaa kuntoon 10 MINUUTISSA! :o Eihän siinä ehdi paavikaan! (hyvä vertauskuva) Todella tyhmää. :(

No joo, mulla onkin sellainen "silkkitukka" jota en helppo hoitaa, että voisinkin kyllä pitää suuni supussa. ::)

sonj, enemmän minä ihmettelen niitä ihmisiä, jotka eivät edes pese hiuksiaan. Hyi. :o
sonj
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 02 Elo 2006, 17:57

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja sonj »

^

Hyi no yäk kai siellä ny kaikki tukkansa pesevät&nbsp; :o Kamala kloorinhaju jää muutenkin, niin varmaan tuhat kertaa pahempana silloin, jos tukkaa ei pese&nbsp; ::)
on satua, että morsiamet punastelevat
tosiasiassa he hehkuvat voitonriemusta
Lauretta

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Lauretta »

^ Joo joo, usko tai älä, kyllä niitäkin tapauksia löytyy, jotka eivät hiuksiaan pese.
Joanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 20:18

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Joanna »

Olen viime aikoina käynyt uimahallissa pulikoimassa, mutta nyt menin pari päivää sittten värjäämään hiukseni pitkästä aikaa Elumenilla. Tänään en sitten halliin uskaltautunut, kun ajattelin perässäni lilluvaa punaista vanaa... Uimalakkeja kohtaan mulla on henkilökohtaisia ongelmia, joten onko mitään muuta keinoa kuin odotella muutamat pesut jotta värin irtoaminen hellittää? Nutturalle toki väännän hiukset aina ennen uimista, mutta jostain päin hiukset aina kastuu.
Vastaa Viestiin