Hiukset ja uiminen

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Lauretta

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Lauretta »

^ Minä en koskaan käykään uimahallissa urheilumielessä, joten taitaa riippua siitäkin. ;D
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Manna »

Lauretta kirjoitti: ^ OT, mitä järkeä on käydä uimassa, jos ei voi sukeltaa? Sehän on koko uintireissun tarkoitus... ::)
Ei ole ainakaan minulla vaan kunnon kohotus  ;D  Jos haluaa kikkailla niin voi mennä johokin kylpylään leikkimään delfiiniä!
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Mun mielestä sukeltaminen ja muu ilakointi kuuluu vaikka järveen, mutta usein kuppaisimmat uimahallit ovat niitä, joissa aikuisten puolella on vain suorat radat joita pitkin veivataan ees taas. Kylpylät taas erikseen.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja kuku »

keijukainen kirjoitti:E2: Nyt loppui aurinkorasvan käyttäminen hiuksissa veteen mennessä!
http://www.yle.fi/uutiset/24h/id91554.html
OT, mulla ei toiminu toi linkki? Mitä mahtoi sisältää?
2a F ii – Iho: kuiva
Virus
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 09 Syys 2008, 15:18

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Virus »

Joku täällä kannatti sukeltelua uintireissulla ja samoilla linjoilla ollaan. :D Parasta uimisessa on mönkiä pitkin pohjaa kirkkaassa vedessä. Sitäpaitsi ei-murtovesisissä merissä saa mahtavan suolahoidon iholle, eikä päänahkaa saa jättää ko. ihanuudesta osattomaksi. ;) Jos tukka hapsottaa sen jälkeen, so what, ainahan sitä voi pitää vaikka kiinni!

Edit: Tuli aiheesta vielä mieleen, kun kersana suurinta hupia oli talvisin uimahallista tullessa lähteä pipo päässä mahdollisimman märällä tukalla pakkaseen - oli NIIN siistiä, kun latvat jäätyivät kaikkiin ilmansuuntiin ja niitä sitten väänneltiin eri muotoihin. Sarjassamme "älkää yrittäkö tätä kotona". :P
Viimeksi muokannut Virus, 18 Syys 2008, 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja keijukainen »

kuku kirjoitti:
keijukainen kirjoitti:E2: Nyt loppui aurinkorasvan käyttäminen hiuksissa veteen mennessä!
http://www.yle.fi/uutiset/24h/id91554.html
OT, mulla ei toiminu toi linkki? Mitä mahtoi sisältää?
Pahoittelen kun vastaus on viipynyt, mutta uutinen sisalsi tietoa aurinkorasvan mahdollisesta korallia haalistavasta vaikutuksesta. Tassa toimiva linkki samaan uutiseen englanniksi: http://afp.google.com/article/ALeqM5hgYaVgrht7UzLlQRoVf4Y--q_oKQ
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja nelma »

Hei APUA! Olen lähdössä parin viikon reissulle Intiaan ja tietäähän sen mitä se tarkoittaa. Minulla on värjätyt, vaalennetut hiukset ja rakastan uimista niin meressä kuin altaassakin - päivittäin tulee maattua auringossa ja lilluttua vedessä tuntitolkulla. Aurinko + kloori + suola + vaalennetut/värjätyt hiukset = tuho. Ja vielä hiusten kasvatuskin on menossa.  :'(
Mitä teen että hiuksillani olisi edes pienet mahdollisuudet selviytyä?

Viimeksi kun olin samankaltaisella reissulla thaimaassa blondatuilla hiuksilla tulos oli absoluuttinen katastrofi.  Näki jo kilometrin päähän kuinka huonossa kunnossa ja hamppuiset hiukseni olivat. Siis oikeasti aivan kamalat. Piti leikata yli puolet pois ennen kuin kotiin lähti.
En halua että hiukseni olisivat palatessani yhdessä klimpissä oleva vihertävä rastakasa...
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Tämä on aika jännä juttu sillä minulla ei vaikuta suolainen vesi + aurinko juuri ollenkaan hiuksiin. Tottakai ne vaalenee ja haalenee ja hiukan kuivuukin, mutta ei mitenkään radikaalisti. Suurin piirtein samalla lailla jos joka päivä föönaisin hiuksen viikon ajan. Yleensä ekan tehis muhittelun jälkeen hiukset on normaalit itsensä.

Tässä on näköjään paljon eroja hiuslaadusta riippuen.

Mutta joo siis Nelman kysymykseen vastaten, uskoisin että joku hyvä jätettävä hoitoaine + naamio 2-3 kertaa viikossa auttaisi varmasti tosi paljon. Tietysti huivia pitää käyttää jne.
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^^&nbsp; Jos tosissaan haluaa hiuksiaan suojella, niin uimaan aina (suola- tai klooriveteen) uimalakki päähän (markkinoilla on nykyään tosi pirtsakoita, kivoja ja nuorekkaita malleja, joten välttämättä ei tarvitse valita mitään mammalookkia), ja aurinkoon myös mahdollisimman usein päähän huivi tai hattu. Vähemmillä altistuksilla tulee vähemmän korjattavaa&nbsp; :) . Korjauksiin sitten mahdollisimman hyvät ja kosteuttavat tuotteet plus muhittelua.
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Hermione »

nelma kirjoitti: Hei APUA! Olen lähdössä parin viikon reissulle Intiaan ja tietäähän sen mitä se tarkoittaa. Minulla on värjätyt, vaalennetut hiukset ja rakastan uimista niin meressä kuin altaassakin - päivittäin tulee maattua auringossa ja lilluttua vedessä tuntitolkulla. Aurinko + kloori + suola + vaalennetut/värjätyt hiukset = tuho. Ja vielä hiusten kasvatuskin on menossa.&nbsp; :'(
Mitä teen että hiuksillani olisi edes pienet mahdollisuudet selviytyä?
Pituuksien suojaaminen jollain silikonisella hoitoaineella pelastaa myös aika paljon. Tätähän ei sitten kokeilla uima-altaassa, vaan meressä ;)
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja nelma »

Joo mä olinkin pohtinut että oisiko jostain öljystä latvoissa apua...
Ja joku mainitsi jotain jostain Kingsleyn Swim Cap-tahnasta? Mistäköhaän saisi ja mihin hintaan?

Olisiko jotain hyviä tuotesuosituksia? Ihan hirveästi en rahaa haluaisi käyttää mutta jos olisi jotain superhyviä tärppejä...
Onko kukaan testannut jos ihan niistä Lorealin After Suneista (shampoo+naamio) mitään iloa? Naamio taisi muistaakseni olla aika silikoninen...
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja kleio »

Mä käyn uimassa 2-4 kertaa viikossa (ts. mummotyyliin vesijuoksemassa). Hiuksia en suojaa mitenkään, nutturalle ylös vaan. Enkä joka kerta pese, koska mulla on tietyt pesupäivät. Hiukset on ihan ok. Mutta se, mitä en tee, on föönaus. En ole vuosikausiin kuivannut hiuksia uimahallista lähdettäessä, ravistellut vaan ja sitten pakkasilla kevyt nuttura villamyssyn sisään. Se toimii mulla ainakin parhaiten.

Ja muuten, ainakaan Helsingin uimahallit eivät ole käyttäneet klooria enää vuosiin.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Metku »

Mulla kyllä hiukset kärsii uimahallissa ramppaamisesta. Käyn keskimäärin 2-3 kertaa viikossa. Keväällä altaassa tuli polskittua usein neljästikin viikossa - ja sen valitettavasti huomasi hiuksissa hyvästä huolenpidosta huolimatta. :( Tärkeintä on mun mielestä pitää pitkät hiukset ehdottomasti kiinni ja mielellään niin ylhäällä kuin mahdollista. Lisäksi mä hauduttelen hiukset tehohoidoilla uinnin jälkeen saunassai.

Tuotevinkkejä kaipailen itsekin.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
Tunturikarpalo
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 254
Liittynyt: 13 Marras 2008, 22:13

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Tunturikarpalo »

kleio kirjoitti: Ja muuten, ainakaan Helsingin uimahallit eivät ole käyttäneet klooria enää vuosiin.
OT, mutta minusta kuulostaa todella oudolta, jos uimahallissa ei käytetä klooria. Onko tämä nyt sitten ihan varmaa tietoa? ;D

Minä itse käyn todella harvoin uimahallissa, että raskin kyllä lilluttaa tukkaani sen verran niissä vesissä. Ja eipä tuo ole näyttänyt kärsivänkään.
1a F ii
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Manna »

Honey kirjoitti: OT, mutta minusta kuulostaa todella oudolta, jos uimahallissa ei käytetä klooria. Onko tämä nyt sitten ihan varmaa tietoa? ;D
Nykyään käytetään otsonia. Kyllä sen kloorittomuuden/vähäisen kloorin käytön huomaa selvästi, moniin vuosiin vaatteet tai iho ei ole enää tuoksunut yhtään kloorille.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Uimahalli
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Vastaa Viestiin