Hiukset ja uiminen

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Tästä ei taida vielä topickia täällä olla. Eli miten suojata hiukset uidessa.

Mulla on sellainen tilanne että menen lauantaina Serenassa pidettäviin bileisiin. Mitä tehdä tukalle jotta pysyisi mahdollisimman hyvänä. Uimalakkia en aijo käyttää, tai erityisemmin varoa hiuksia. Tulen pulikoimaan ja saunomaan yhtäsoittoa n. 6 tuntia eli aikamoinen rääkki tukalle.
  Olisiko hyvä jos laittaisin ennen altaisiin menoa kuivaan tukkaan kestovärin mukana tulleen, silikonisen tehohoidon (se lorealin hyvä)? Ja en huuhtoisi lainkaan, vaan antaisin huuhtoutua itsestään sitten altaassa. Sitten kun lopettaisin, pesisin hiukset shampoolla ja jotain hoitoainetta.
Ella

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Ella »

Sipe muistaakseni? vanhalla foorumilla suositteli nimenomaan jotain oikein silikonista hoitoainetta, vaikkapa Pantenea ennen pulikoimista. Ja löytyyhän noita silikoniseerumeitakin.

Sen jälkeen voi käyttää vaikka jotain vähän paremmin pesevää shampoota (syväpuhdistavaa tai esim oma vanha Lifetex mainostaa poistavansa kloorin ja meriveden hiuksista) plus tehiksiä varmaankin laittaisin saunassa kaksin käsin jälkeenpäin. Kannattaisikohan saunan ajaksi myös ennemmin pestä pois hyvin kloorinjämät ja joku pikahoito vaikka vähintään kuin että antaa kloorin muhia saunassa...

Itse en ole kuiviin hiuksiin saanut laitettua, yleensä kostuttanut hiukset ja antanut kuivaa jonkun verran tai kuivannut pyyhkeellä, sitten iskenyt hoitsikkapullon päähän ja antanut "imeytyä". Yleensä kyllä olen vielä kiinnittänyt hiukset vähintäänkin hainhampaalla takaraivolle etteivät jatkuvasti vedessä lilluisi.
Viimeksi muokannut Ella, 02 Maalis 2006, 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Kuukunen kirjoitti:
  Olisiko hyvä jos laittaisin ennen altaisiin menoa kuivaan tukkaan kestovärin mukana tulleen, silikonisen tehohoidon (se lorealin hyvä)? Ja en huuhtoisi lainkaan, vaan antaisin huuhtoutua itsestään sitten altaassa. Sitten kun lopettaisin, pesisin hiukset shampoolla ja jotain hoitoainetta.
En suosittele hoitoaineen laittamista tukkaan ennen uintia, kannattaa ajatella niitä muita uimareita siellä altaassa ettei joudu hoitoaine möhnässä uimaan. Vaikka siellä varmasti lilluu muutakin, mutta silti.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

En usko että siellä on aikaa käydä tehohoitojen kanssa sörssäämään joten taidan pistää pikahoidon, ehkä altima koska tekee todella sileäksi nopeasti. Ja muita uimareita en nyt aijo ajatella vaan tukkaani  ;D  siellä vedessä meinaa tulee olemaan varmaan ties mitä ällötyksiä kun on isot bileet kyseessä (mm. kaljaa ja drinkkejä, kusta, mälliä ties mitä), mun hoitoaine on ehkä vähäisin murhe ;)
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Mä uin joka viikko juksen kilometrin, aina fiiliksen mukaan miten jaksaa ja iinostaa.

Hiukset menevät kyllä aivan jumalattoman hirveiksi jo ihan normi uimareissulla, saati sitten että lilluisi siellä tuntitolkulla  :-X
Onkin joskus tullut mieleen, miten paljon paremmassa kunnossa nämä voisi olla ilman ainaista kloorirääkkiä.. ::)

Jos sulla on jotain silariin pohjautuvaa jätettävää/latvasuojaa/ kiiltoseerumia, niin sitä kannattaa laittaa hiuspituudet ja latvat täyteen ennen lähtöä.
Paikan päällä sitten, tai ennen sinne lähtöä, jokin silaripitoinen tehohoito, jonka huuhdot puolihuolimattomasti, tai tässä tapauksessa et ollenkaan kun se vedenlaatu tulee jokatapauksessa olemaan varsin kyseenalainen siellä bileissä  ;)
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja sipe »

Mä tosiaan teen niin, että laitan yleensä ennen uintia pariksi minuutiksi pantenen hoitista reilulla kädellä. Joskus laitan sen jo ihan kuivaan tukkaan, joskus taas pyyhekuivaan. Sitten muutaman minuutin vaikutusajan jälkeen huuhdon sen tosiaankin siksi, koska joka ikinen altaaseen menevä likakökkärehän tarkoittaa yhä enemmän klooria. :-\ Kyllä sitä silikonia tukkaan kuitenkin aina sen verran jää, että se suojaa hiusta.

Ja uh-huh... taas yksi syy siihen listaan, miksi mä en käy serenassa koskaan... :-X
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Jamaica
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:16

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Jamaica »

Mitenkäs ulkomailla (etelässä) kannattaisi toimia? Aurinko kuivattaa ja avaa hiusta entisestään ja kloori nappaa hiuksiin tosi tiukasti. Se ei nappaa ainoastaan vaaleisiin raitoihin vaan koko tukkaan. Etelänmatkan jälkeen tukka haisee aina pari viikkoa voimakkaasti kloorille. Hiukset olen pessyt aina päivän päätteeksi, tosin syväputsaria en ole käyttänyt, kun hius on muutenkin kuiva. Vinkkejä!
Axamit
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1365
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:06

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Axamit »

Eikös jossain aikaisemmassa topicissa, voi olla että oli vielä Storen puolella, joku maininnut jonkun Swimcap -aineen, joka oli sellaista paksua mömmöä, jota pistettiin ennen uimista?

edittiä: http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf ... /View/1123
oli varmaan toi, mutta noita tuotteita ei kai Suomesta saa, joten ei kai tähän hätään hyödytä (?)
Viimeksi muokannut Axamit, 03 Maalis 2006, 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Luomo »

mania kirjoitti: Eikös jossain aikaisemmassa topicissa, voi olla että oli vielä Storen puolella, joku maininnut jonkun Swimcap -aineen, joka oli sellaista paksua mömmöä, jota pistettiin ennen uimista?

edittiä: http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf ... /View/1123
Onpa mielenkiintoinen tuote. Jos se oikeasti suojaa hiuksia noin hyvin, niin siitähän saisi bileiltoina hiuksiin aivan ehdottoman kalvon estämään kosteutta pörröttämästä hiuksia  :P. Tosin jättää varmaan hiukset aika klähmäisiksi :-\.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
HMK
Haiven
Haiven
Viestit: 42
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 20:57

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Mä ainakin kehuin Philip Kinglsleyn swimcap creamia storen puolella. Kovinkaan hehkeältä se ei päässä tunnu ja vaatii kunnon pesun läträämisen jälkeen, mutta hiukset tykkää! Melkoista tahnaa siis, kun on vedenkestävä, mutta suojaa kyllä. Tilasin sen Thaimaan lomaa varten, ja en olisi ikinä uskonut miten hyväkuntoisilla hiuksilla sieltä voi tulla takaisin. (Ja mulla se suola- & kloorivedessä olo on siellä se pääasia  ;) ) Osa kunniasta menee kyllä tietysti myös hyville tehiksille.
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Eleven »

Bileissä on tietysti eri meininki, mutta jos olen menossa ihan arkena uimaan, öljyän hiukset ensin oliiviöljyllä ja pesen jollain silikonisella mömmöllä, huuhtelen sen pois ja vedän päähän lateksisen uimalakin. Uimisen jälkeen pesen hiukset jollain hellävaraisella sampoolla ja kevyellä hoitoaineella (muuten hiukset valuvat seuraavaan pesuun asti kiinni päänahassa kuin liimatut.) Uimalakissa on vain se huono puoli, että se saa hiukset haisemaan ihan kortsuilta..  ;).
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
HMK
Haiven
Haiven
Viestit: 42
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 20:57

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Ja jos yleisesti eri uimahallien vesiä verrataan, niin uintireissuilla kannattaa suosia uudempia halleja, jos mahdollista. Vanhemmissa ja pienemmissä halleissa kun saatetaan klooria kirjaimellisesti heittää ämpäreittäin altaaseen ja puhdistuslaitteet muutenkin huonossa jamassa. Uudemmissa puhdistetaan pääosin otsonin avulla ja se kloorimäärä mitä tarvitaan sumutetaan jotenkin veteen. Onneksi harvassa hallissa kloori enää lemahtaakaan niinkuin ennen.  :)
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Kaikki meni ihan hyvin... Laitoin kuivaan tukkaan tuota hoitsikkaa, ja kävin pariin otteeseen lisäämässä. Sitten lopuksi pesin shampoolla ja laitoin pikahoitoa. Tosin se meni vähän vituiks ku olin niin huppelissa, oli kyl todella hupaisa hiustenpesukokemus.
  Tukka tuntu tuon jälkeen vähän tavallista karheammalta, ja ei rasvoittunut tavallista vauhtia. Nyt on tehohoito päässä, ja tän jälkeen pitäs olla taas ihanan silee tukka.
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Mä oon varmaan liian huoleton, kun kylpyläreissuissa ollessa en suojaa/hoida hiuksiani sen kummemmin. Kylhän se kloori vähän hirvittää, mutta en usko, että muutamasta uintikerrasta tukka menee pilalle. En ole ainakaan huomannut mitään kylpyläreissujen jälkeen. Nyt jos tässä saan itsestä irti, että alan käydä uimassa, niin pitäisi varmaan panostaa hiusten suojaamiseen...  ::)
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Hiukset ja uiminen

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Minäkään en ole koskaan uimaan mennessäni hiuksiani suojannut sen kummemmin. Eikä ne oo siitä kärsineetkään, kun uimassa tulee muutenkin käytyä niin harvoin. Ennemmin uin sitten kesällä järvessä kuin talvella siellä uimahallien kloorivesissä  :) Ensi syksynä on kyllä etelän reissu tiedossa, että ehkä sitten pitäis jotain suoja-aineita päähän lätkiä, kun auringossa ja meressä lilluu..
Vastaa Viestiin