Värinpoisto ja vihertävyys

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Johhhhanna
Haiven
Haiven
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Huhti 2023, 12:05

Värinpoisto ja vihertävyys

Viesti Kirjoittaja Johhhhanna »

Hei!
Oon viime vuonna värjännyt kasvivärillä (musta), nyt on ollut kaupan musta hiusväri joku puolisen vuotta. Nytt oon tehny kaksi värinpoistoa ja laittanut olian dark blonde värin päähän. Puolesta välistä tukkaa hiukset on vihreät ! 0_0
Mitä ihmettä näille voi tehdä ? Meillä on vanhat putket ja vesi melko ruosteista (välillä maistuu vedessä ruoste) joten voi toki siitäkin johtua . Mut siis saako tätä mitenkää pois? En haluaisi takasin tummaan tukkaan. Hiukset on latvoista tummat ja valossa taittuu vihreään. En tiedä voiko tänne laittaa kuvia ja jos voi niin miten? laittaisin kuvan hiuksista niin näkisitte
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Re: Värinpoisto ja vihertävyys

Viesti Kirjoittaja Mena »

Tuo vihertävyys lienee valitettavasti ihan normaalia jos kasviväriä lähtee vaalentamaan. Johtuu indigosta jota kasvivärit sisältää. Tuolla kasvivärien alaosastolla on kokemuksia värinpoistoista, mutta ei siitä varmaan vaaleaa saa. Yksi tapa on heittää selvästi punertavaa päälle taittamaan ja toivoa että peittyy...
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Re: Värinpoisto ja vihertävyys

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Voisit kokeilla tehdä askorbiinihappokäsittelyn, jolla mahdolliset metallit lähtevät.

Jos se ei auta ja tummempaa et halua, ei taida jäädä muuta vaihtoehtoa, kuin Menan mainitsema punaisella taittaminen. Parhaiten tämä onnistuisi kampaajalla, joka voisi sekoittaa vihertävää taittavan sävytteen. Ei ole mitään syytä vahvoilla hapeteväreillä rääkätä tukkaa.

Jos haluaa välttämättä kotona korjata, niin itse tilaisin esim. notinolta kampaamosävytteet glossausta varten. Jos ei omat taidot riitä väriensekoitukseen, niin voisit lähestyä esim. kotimaista vivahde-sävyjen aspaa kuvien kera ja kysyä neuvoa sopivan kiiltosävytteen tekemiseen ja tilaat heidän sivuiltaan sopivat tuotteet. Sokokseltakin niitä taitaa saada.
Vastaa Viestiin