Kasviväriä latvoissa ja juurien blondaaminen - mahdollista?

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Merenneito
Haiven
Haiven
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Tammi 2022, 13:41

Kasviväriä latvoissa ja juurien blondaaminen - mahdollista?

Viesti Kirjoittaja Merenneito »

Hei,

Olen jo useamman vuoden ajan vuosien myötä pitkäksi kasvaneen tukkani värjännyt Cultivators kasviväreillä, yleisimmän Caramel -sävyllä tai jollain sen tyylisellä. Nyt en ole noin yhteen (1) vuoteen värjännyt tukkaani ollenkaan ja sen seurauksena on tullut juurikasvua jonkin verran. Olen miettinyt jo pidempään haluavani blondata tukkani, joka tarkoittaa siis kasviväreistä siirtymistä takaisin synteettisiin. Olen lukenut, että kasvivärien päälle ei tartu synteettiset värit. Voinko kuitenkin alkaa pikkuhiljaa blondata tukkaani niin, että värjään juuri kasvua blondiksi ja annan kasvivärjätyt latvat olla ja kasvaa hiljakseen vuosien mittaan pois? Kasviväri on haalistunut tässä vuoden mittaan myös kunnolla, eikä ole mitään selvää rajaa oman värini ja kasvivärin kanssa, vaan se on sellainen pikku hiljaa haalistuva. Jos alan blondata juuri kasvua, miten se vaikuttaa kasvivärjättyihin latvoihin? Voinko laittaa blondin koko päähän, myös latvoihin, jotta saisin kaikki mahdolliset kohdat blondattua, joihin kasviväri ei välttämättä ole tarttunut itse värjätessäni? Minusta on vaikuttanut, kun olen itse kotona kasvivärjännyt, ettei aina kasviväri ole tarttunut joka kohtaan. Olen ajatellut ihan blondin tukan päälle jossain vaiheessa alkaa heittään cassiaa, kun sitä blondia alkaa olla pidemmän matkaa hiuksissa. Mitä huomioitavaa tällaisessa tulisi olla, kun alkaa blondailla vaikka on kasviväriäkin hiuksissa? :-*
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Re: Kasviväriä latvoissa ja juurien blondaaminen - mahdollista?

Viesti Kirjoittaja Mena »

Noissa Cultivatorsin väreissä, ainakin Caramelissa näyttäisi olevan indigoa. Tuolta kasvivärjäysosiosta varmaan löytyy jonkun kokemuksia mitä käy kun vaalentaa indigolla värjättyä hiusta. Henna ei ainakaan mulla vaalentunut kuin max 8-9-asteiseksi kupariksi usean värinpoiston/vaalennuksen jälkeen edes kampaajan käsittelyssä. Kupari tosin oli tarkoituskin, joten ei haittaa. Mutta toi indigo saattaa tehdä ongelman, voi tulla vihreää tai sinistä siitä latvasta missä sitä on. Saatan olla hullu, mutta saattaisin sinuna kokeilla vaaleaa kestoväriä joka hyvällä tuurilla vaalentaa neitsythiusta eikä tee mitään sille kasvivärjätylle. Ehkä. ;D Suosittelen lämpimästi testiraidan tekemistä ensin, vaikka itse en sellaista harrasta (ois kyllä joskus kannattanut....).

Toki on myös tapauksia joissa on saatu ainakin henna kokonaan pois värinpoistoilla, mä en huokoisen hiukseni kanssa kuulu niihin...
Vastaa Viestiin