Sivu 1/1

Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 12 Tammi 2011, 16:56
Kirjoittaja maxine
onkohan kellään kokemusta poly colorin keskiruskea sävystä? onko kovin punaruskea? mielelläni otan myös vastaan vinkkejä kylmän ruskeasta/ suht neutraalista ruskeasta kevytväristä...

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 12 Tammi 2011, 17:23
Kirjoittaja Ilyasviel
Mena kirjoitti: Pakko kehaista: Mä olen aina pitänyt noita 10 minuutin värejä ihan huuhaana jotka vetää tukan liian tummaksi. Jouduin sitten eilen pakon sanelemana ostamaan Loreal Excell 10min värin, oli ainoa josta löytyi sopiva sävy (5.½6). Värjäsin siis pidennysosion tuolla kun hennalla en saanut tarpeeksi tummaa punaista mitä mun latvat on. Annoin olla koko 10min pidennyksessä ja omissa latvoissa muutaman minuutin. Tuo kampajuttu oli oikeastaan tosi kätevä pitkän latvan kanssa. Väri tarttui hyvin (varmaan aika tujua) jopa pidennyshiukseen jossa on hennat alla. Oli kyllä niin kätevää että melkein tekisi mieli sortua hennaamisesta tähän väriin.  ;D Tosin tyven värjäämisessä tää on varmaan aika hasardia, kun mulla ainakin menee jo se 15min että saan levitettyä värin. Pituuteen tuon saa levitettyä ihan parissa minuutissa.
Olisiko siulla kuvaa tuolla värillä värjätystä tukasta? Oon moneen kertaan harkinnut tuon värin ostamista, olisi kiva tietää miltä näyttää "oikeasti". :)

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 20 Tammi 2011, 17:52
Kirjoittaja hairwreck
Onkos kukaan kokeillut näitä uusia (?) Naturigin -nimisiä värejä? Yritin inciä googlailla, mutten vaan löytänyt. Kovasti mainostavat olevansa luonnollisia ja etteivät sisällä ammoniakkia, mutta lähinnä sitä PPD:tä haluaisin kartella.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 21 Tammi 2011, 21:04
Kirjoittaja Belle
maxine kirjoitti: onkohan kellään kokemusta poly colorin keskiruskea sävystä? onko kovin punaruskea? mielelläni otan myös vastaan vinkkejä kylmän ruskeasta/ suht neutraalista ruskeasta kevytväristä...
Värjäilin tuolla pari vuotta sitten, oli noin 6-asteinen neutraali ruskea ja tykkäsin kyllä. Ei missään nimessä punertava. Siirryin sitten myöhemmin PC:n tummanruskeaan kun halusin tummempaa.

Casting Color Glossilla on nro 500 neutraali ruskea, mutta ainakin minun hiuksissa menee tummanruskeaksi. En nyt tähän hätään muista, oliko sarjassa mahdollisesti 600-sävyä. Castingista tykkään enemmän kuin PC:sta, koska ovat paremmantuoksuisia ja kiilto on mieletön. Poly Color pysyy kyllä paljon paremmin, mutta siinä taisikin olla tujumpi hapete joka on lähes kestovärin luokkaa.


Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 09:59
Kirjoittaja Margot
^ On Castingissa sävy 600. Sitä on tosin ainakin täällä Tampereella joskus vähän vaikea löytää kaupoista. Sekin on ihan selkeästi ruskea eikä mikään tummanvaalea, joten jos haluaa välttää liikaa tummuutta ja haluaa pelata varman päälle, kannattaa melkein tsekata ensin sävy 700.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 23:56
Kirjoittaja maxine
Mä kokeilin tota PC:n keskiruskeaa ja se on kyllä mun päässä jossakin valaistuksessa punertava, tosin ekan pesun jälkeen punerrus väheni. Itseasiassa haluan juuri tummanruskeat hiukset mutta olen ymmärtänyt että kannattaa ottaa astetta vaaleampi sävy jotta ei tulisi ihan musta lopputulos. Mun on pakko muuten hehkuttaa Goldwellin vaahtoa 5N sävyssä. Se todellakin oli neutraali tummanruskea päässä, ehkä jopa vähän viileähkö. Sekään ei kyllä silti taita punerrusta joka tuolta mun päästä aina vaan jaksaa pilkottaa. Castingilla olen värjäillyt joskus vuosia sitten ja sekin oli mulle liian punertava.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 17:34
Kirjoittaja MinnieMouse
Myydäänkö Lorealin Casting-väriä vielä vai onko Casting Creme Gloss tullut korvannut sen? Bongasin Prismasta vaaleanruskeaa Castingia. Mietin, että pitäisikö sitä hamstrata pari pakettia...

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 17:41
Kirjoittaja hairwreck
^Käsittääkseni Castingin on korvannut Casting creme gloss. Ainakin paketit vähentynyt/hävinneet tuon creme glossin tieltä. Mutta onhan creme glossillakin vaaleanruskea..?

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 19:34
Kirjoittaja MinnieMouse
On joo, mutta Greme Gloss vaaleanruskea on sävyltään lämpimämpi kuin Castingin vaaleanruskea. Ainakin mun tukassa Casting on sellainen hyvä "perusruskea". Kiitti tiedosta, pitää käydä hankkimassa muutama paketti varastoon :)

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 20:19
Kirjoittaja Belle
maxine kirjoitti: Mun on pakko muuten hehkuttaa Goldwellin vaahtoa 5N sävyssä. Se todellakin oli neutraali tummanruskea päässä, ehkä jopa vähän viileähkö. Sekään ei kyllä silti taita punerrusta joka tuolta mun päästä aina vaan jaksaa pilkottaa. Castingilla olen värjäillyt joskus vuosia sitten ja sekin oli mulle liian punertava.
Jos olet käyttänyt 5N:ää ja tykännyt, niin kannattaa ainakin kokeilla tuota Casting (Creme Gloss) sävyä 500. Ei ole siinä tapauksessa liian tumma. Menee siis tummanruskeaksi, mutta ei mustanruskeaksi kuten mulla teki Poly Colorin tummanruskea.

Itse olen käyttänyt myös Goldwellin 5N vaahtista ja juurikin silloin, kun olin värjännyt Castingin 500 sävyllä ja halusin kiiltoa ja ylläpitoa värjäysten välissä. Kyllä 500 on neutraali, eikä yhtään punerra.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 21:46
Kirjoittaja maxine
Täytyypä sitten kokeilla sitä seuraavalla kerralla. Olen muuten samaa mieltä siitä että Casting Cream Glossin vaaleanruskea on huomattavasti lämpöisemmän sävyinen kuin perus Castingin vaaleanruskea. Helsingissä tuota perus Castingia saa muuten myös Kicks myymälöistä.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 27 Tammi 2011, 13:28
Kirjoittaja Mena
Ilyasviel kirjoitti: Olisiko siulla kuvaa tuolla värillä värjätystä tukasta? Oon moneen kertaan harkinnut tuon värin ostamista, olisi kiva tietää miltä näyttää "oikeasti". :)
Hitto kun ei mulla taida olla päivänvalossa otettua kuvaa, baarin hämärässä kyllä mutta niissä värit ei näy koskaan oikein. Tulee kyllä ihan sellainen kuin siinä paketissa näkyy se väri. :) Mulla oli pohjalla tosiaan #33 pidennyshius, en ole omaan päähän tainnut laittaa tuota. Aika pitkälti sama kuin tossa mun avatar-kuvassa jos nyt oikein muistan... Sen verran hyvä väri että jos otan uudelleen pidennykset niin värjään tuolla, on lähimpänä mun omia latvoja.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 16 Huhti 2011, 01:02
Kirjoittaja Margot
Olisiko 7-tasoisista neutraaleista sävyistä jotain suositusta? Onko niissä isojakaan eroja? Jos esimerkiksi jollain tietyllä merkillä vetää epänormaalin tummaksi, kuulisin mielelläni varoituksen.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 16 Huhti 2011, 05:34
Kirjoittaja julietjones
Olen itse saanut aina kauniin 7-tasoisen viileän (taittaa tuhkaan) värin Poly Colorin Tummanvaalealla sävyteshampoolla. Pysyy kuin kestoväri vaikka on sävyte. Tuon kanssa ei saa ainakaan liian tummaa eikä punertavaa. :-) 

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 16 Huhti 2011, 12:33
Kirjoittaja Margot
^ Kuulostaa just hyvältä, koska vähän viileän sävyn haluaisinkin. Kiitos, julietjones! :)

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 16 Huhti 2011, 12:39
Kirjoittaja julietjones
^ Ollos hyvä, Margot, tuo on kyllä sellainen luottoväri että uskaltaa suositella. :-)

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 21 Huhti 2011, 21:28
Kirjoittaja heijji
Onko kokemuksia Poly Colorin sävystä 15? Jotain kommenttia oli tässä ketjussa ja ainakin jollain oli tullut toivotunlainen tulos. Yritän nyt päästä mahdollisimman lähelle omaa sävyäni, joka on varmaan se perus maantie, 7-tasoa. Nyt pituuksissa on 8-tason kestoväri ja reilu kuukausi sitten laitettu kevytväri, joka kyllä alkaa olla jo kulunut pois. Tuleeko tuolla sävyllä helposti vihreää? Kun latvat ovat kovia käsittelyjä kokeneet ja huokoiset. Entä onko pysyvyys kuinka hyvä? Tekisi mieli saada tämä letti vähän tasaisemman sävyiseksi, toisaalta välillä tuntuu ettei tämä nykyiselläänkään paha olisi..

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 21 Huhti 2011, 22:41
Kirjoittaja Salamanteri
Omasta kokemuksesta poly colorin 15 on tosi kiva, luonnollinen sävy. Itselleni sain sillä 7-8 tasoisen aika neutraalin/lievästi lämpimään taittavan luonnonvaalean, suosittelen jos omaa väriä lähelle halajaa. Pysyvyys erinomainen ja tasoituskyky myös.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 22 Huhti 2011, 17:33
Kirjoittaja SlowCheetah
Itse värjäsin vaalennetut, n. 10-tason hiukseni juuri tuolla Poly colorin sävyllä 15. Se veti hiukset vähän liian tummiksi (ehkä 6/5-tasoiseksi), ja oli sävy oli aivan tummanharmaa. :( Mutta blondiin tukkaan mulla nyt muutenkin ottaa paremmin värit kiinni ja vetää tummaksi, vaikken pitänyt edes koko suositusaikaa (20 min) väriä päässä. Saa nyt nähdä haalistuuko tästä, toivottavasti aurinko jelppii.  :)

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 22 Huhti 2011, 17:42
Kirjoittaja vilmalotta
Mulla on hiuksia tummennettaessa ollut vähän tarttuvuusongelmaa mm. Garnier Nutrissella, Casting Creme Glossilla ja Poly colorilla. Eilen laitoin Loreal Feriaa ja tulipas tasainen tulos! Toivottavasti haalistuukin tasaisesti. Harmittaa, kun Nutrissessa on parempi sävy, mutta huonompi lopputulos.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 23 Huhti 2011, 06:52
Kirjoittaja Sinimusta
^Itsellä juuri päin vastaisesti  ;D Eli Lorealin Recital preference ja Feria ei tartu.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 30 Huhti 2011, 17:59
Kirjoittaja Mustikka
hairwreck kirjoitti: Onkos kukaan kokeillut näitä uusia (?) Naturigin -nimisiä värejä? Yritin inciä googlailla, mutten vaan löytänyt. Kovasti mainostavat olevansa luonnollisia ja etteivät sisällä ammoniakkia, mutta lähinnä sitä PPD:tä haluaisin kartella.
Mie ostin ja kokeilin omaan blondiin juurikasvuun eikä tarttunut yhtään. Ei tarttunut myöskään hennalla värjättyihin kohtiin. Mulla ei ole ennen ollut ongelmaa, etteikö markettiväri tarttuisi hennaan.

Ennen pesulle menoa ihmettelin, kun vain osa siitä päähän levitetystä väritahnasta oli tummunut (värjäsin siis tummanruskealla). Annoin värin vaikuttaa yli suositusajan, mutta ei auttanut. Kyllä se ihan pienen häivähdyksen väriä toi tyveen, mutta niin vähän, että joudun värjäämään tyvikasvun uudelleen. Väri myös kirveli jonkin verran.
Positiivista tuossa oli se, että tökötti oli todella nestemäistä ja se oli helppo saada levittymään hyvin. Levityksen jälkeen tökötti meni vähän vaahtomaiseksi päässä - ei siis litkuisuudestaan huolimatta valunut. Väri myös huuhtoutui iholta todella hyvin. Mulla on yleensä niska ja otsan raja mustana pari päivää hiusvärien jälkeen, mutta tämä väri lähti ekassa pesussa ilman hankaamista (väri lähti myös hiuksista yhtä hyvin...).

Yhä on hakusessa 4 väri, joka ei ajan myötä kerrostu mustaksi, mutta tarttuu vaaleaan tyveen.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 03 Touko 2011, 22:49
Kirjoittaja miolla
^ Mä värjäsin hennan päälle Herbatintin 4D Golden Chestnutilla ja tulos miellytti :) Casting Creme Gloss vitostasosena ei tarttunut ollenkaan kun sillä kokeilin ensin, mutta Herbatint oli toimi. Toisella värjäyskerralla kerrostui ekaa kertaa tummemaksi, mutta haalistui kuitenkin hyväksi.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 06 Touko 2011, 16:43
Kirjoittaja Kunis
Mulla taasen tarttui Naturigin 3.0 oikein mainiosti myös hennattuihin osioihin (ehkä 6,54), mutta lähti kuitenkin iholta ihan ok. Litkumainen hoitoaine oli hassua, mutta muuten tykkäsin.

Garnierin nutrissejen töklö mehunhaju on alkanut nyppiä, ja tällainen normaali on kivaa vaihtelua.

Editoin tähänkin, ettei se Naturigin montaa pesua pysynyt. Ei onneksi kuivattanutkaan.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 29 Touko 2011, 22:35
Kirjoittaja pindu
Käyttövinkki!
NATURIGIN-pakkauksen mukana tulevan hoitoaineen tehtävänä on sulkea hiussuomut värjäyksen jälkeen ja näin varmistaa värin pysyvyys. Mikäli hiuksesi tuntuvat kuivilta värjäyksen jälkeen, voit tarvittaessa käyttää NATURIGIN-hoitoaineen jälkeen omaa hoitoainettasi.

Varmaan siksi paketissa tuleva hoitoaine just semmoista litkua :D

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 13 Kesä 2011, 13:10
Kirjoittaja Sinimusta
^Nuo hoitoaineet perustuu ainoastaan silikoniin. Se sulkee vain sen hiussuomun. Se ei vaikuta siihen tarttuuko väri juureen vai ei  :P

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 24 Elo 2011, 11:33
Kirjoittaja Mena
Mikähän väri peittäis parhaiten hennatut punaiset hiukset (sama sävy about kuin avattaressa)? Hakusessa 4-asteinen ruskea, esim. 4.54 vois olla passeli. En ajatellut tehdä värinpoistoa ensin.. ::)

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 24 Elo 2011, 12:25
Kirjoittaja annis
Mena kirjoitti: Mikähän väri peittäis parhaiten hennatut punaiset hiukset (sama sävy about kuin avattaressa)? Hakusessa 4-asteinen ruskea, esim. 4.54 vois olla passeli. En ajatellut tehdä värinpoistoa ensin.. ::)
Mun mielestä Paletten ruskeat peittää parhaiten.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 24 Elo 2011, 18:45
Kirjoittaja Mena
^Tuolla Tarjoustalossa (muualla en ole Palettea nähnytkään) missä kävin oli vain keskiruskeaa ja mustaa tarjolla joten päädyin sitten Loreal Couleur Experte moniväripakettiin sävyssä 4.3 Mocha Chip (+ vaalennusaine raitoja varten) kun oli jämäpaketti puoleen hintaan. Nämä kaikki tuplavärit taitaa olla kadonneet kaupoista kun ei ollut Anttilassakaan näitä, ja Lorealin sivuiltakin on kadonnut tuotevalikoima-osiosta nämä.

Olinpas muuten pihalla sävyä valitessani, kun en ole puoleentoista vuoteen hennailun takia edes vilkaissut markettien valikoimaa...

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 16 Syys 2011, 19:24
Kirjoittaja Jadele
Laitan tänne kysymykseni kun en oikein tiiä minne kuuluisi :-\  tietäisikö kukaan, osaisiko kertoa mitä tapahtuu Liven sävylle cyber purple? onko poistunut markkinoilta kokonaan? Tein pitkän harkinnan jälkeen mustiin hiuksiini päällimmäiseen osaan värinpoiston ja löysin aivan ihanan sävyn eli tämä Live cyber purple, nyt sillä sävyllä hiukset päältä ja alta mustat, on nätti mutta enpäs enää löydäkkään cyber purplea kaupoista ??? apuva, onkohan poistunut vai eikö Lahden kaupoissa enää myydä?
Livelle on tullut monta uutta punaisen sävyä mutta tämä oli sopivasti liilaan vivahtava, kaunis väri!
Saa myöskin suositella muiden merkkien sävyjä, etsin tummaa lilaa joko marketista tai kampaamokaupasta ostettavaa kestoväriä. Kiitos kaunis etukäteen jos joku osaa auttaa <3













Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 17 Syys 2011, 01:12
Kirjoittaja catjuska
Mikähän markettiväri mahtaisi olla mahdollisimman hellävarainen jo muutenkin harvoille hiuksille?

Kovasti nyt hingututtaisi kuitenkin värjätä, joko jotain kuparista tai sitten sitä suklaatinruskeaa&nbsp; (etenkin kun tuolla toisessa ketjussa oli puhetta että se väri saattaisi saada hiukset näyttämään tuuheammilta) <3

Allahan on nyt blondi + juurikasvu.. vai olisiko kuitenkin turvallisinta värjäyttää kampaajalla?

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 17 Syys 2011, 20:02
Kirjoittaja deko
catjuska kirjoitti: Allahan on nyt blondi + juurikasvu.. vai olisiko kuitenkin turvallisinta värjäyttää kampaajalla?
Jos budjetti kestää niin hyvällä kampaajalla saat parhaan lopputuloksen. Tuo blondi pohja on kotivärjäreille yleensä melko hankala ellei tunne jotain värisarjaa todella hyvin.

Blondin päälle värit tarttuvat joskus todella tiukasti eli harkitse kunnolla ennen värinvaihtoa, siitä ei ole välttämättä paluuta blondiin ihan heittämällä.&nbsp;

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 18 Syys 2011, 01:28
Kirjoittaja catjuska
deko, olet varmasti ihan oikeassa. Hiukset muutenkin niin kärsiny vuosien kotivärjäyskokeiluista että hyvällä kampaajalla voisi olla paljon turvallisempi olo. Seuraava haaste onkin sit löytää se kampaaja, kokemukset kun ollu vähän niin ja näin&nbsp; ::)

Onkohan hennakampaamoita olemassa?

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 27 Marras 2011, 12:41
Kirjoittaja olivia
Tää on mun uus suosikki : http://sokos.s-verkkokauppa.fi/webapp/w ... 2928/42928

Varmaan ainut normihiusväri missä sivellin mukana, menee tosi nopsasti värjääminen eikä sotke. Aika paljon ammoniakkia ja vahva tuoksu joten ei ehkä herkille päänahoille sopiva. Ja edullisempi kun "huonommat" sarjat. Tosta pakkauksesta riitti mulle ja miespuoliselle kaverille hyvin.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 02 Joulu 2011, 00:26
Kirjoittaja Kathy
Osaisikohan joku mustapää suositella (ylläri ylläri) hyvää mustaa hiusväriä, joka ei haalistu ruskeaksi ja tarraa noin kymppiasteiseen tyveen? Mietin PolyColoria miedon hapetteen takia, koska tummentaessa vissiin on turha käyttää kauhean voimakkaita aineita. Toisaalta taas oma hiuslaatu on lasimainen ja esimerkiksi Goldwellin Colorance ei tehnyt tyvelleni yhtään mitään. Tosin siinä onkin vissiin joku extramieto 1,7% hapete.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 02 Joulu 2011, 08:16
Kirjoittaja Hilippa
^ Itsellänikin on lasimainen hiuslaatu ja mulla ainakin Polycolorin Musta on toiminut hyvin juurikasvuun. Siis ihan yhtä hyvin kuin esim. Lorkun kestovärit.&nbsp;

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 10 Joulu 2012, 21:14
Kirjoittaja caessa
Olisiko vinkkejä mikä voisi olla hyvä ruskea/tummanruskea markettiväri, jolla saisi ehkä samalla taitettua punaisuuttakin pois? Meni vähän värjäilyt päin sitä itseään. :ts Tai sitten värjään vaan mustaksi.

Vs: Parhaat markettivärit?

Lähetetty: 10 Joulu 2012, 21:42
Kirjoittaja vilmalotta
caessa kirjoitti: Olisiko vinkkejä mikä voisi olla hyvä ruskea/tummanruskea markettiväri, jolla saisi ehkä samalla taitettua punaisuuttakin pois? Meni vähän värjäilyt päin sitä itseään. :ts Tai sitten värjään vaan mustaksi.
Mä tykkään hirveesti Loreal Casting Creme Glossin sävystä 412. Se ois ainoo väri millä enää voisin kuvitella tummemmaksi värjääväni. Toki se on aika tumma, mutta mulla ainakin selkeesti ruskea, ei musta.