Parhaat markettivärit?

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja maxine »

onkohan kellään kokemusta poly colorin keskiruskea sävystä? onko kovin punaruskea? mielelläni otan myös vastaan vinkkejä kylmän ruskeasta/ suht neutraalista ruskeasta kevytväristä...
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Mena kirjoitti: Pakko kehaista: Mä olen aina pitänyt noita 10 minuutin värejä ihan huuhaana jotka vetää tukan liian tummaksi. Jouduin sitten eilen pakon sanelemana ostamaan Loreal Excell 10min värin, oli ainoa josta löytyi sopiva sävy (5.½6). Värjäsin siis pidennysosion tuolla kun hennalla en saanut tarpeeksi tummaa punaista mitä mun latvat on. Annoin olla koko 10min pidennyksessä ja omissa latvoissa muutaman minuutin. Tuo kampajuttu oli oikeastaan tosi kätevä pitkän latvan kanssa. Väri tarttui hyvin (varmaan aika tujua) jopa pidennyshiukseen jossa on hennat alla. Oli kyllä niin kätevää että melkein tekisi mieli sortua hennaamisesta tähän väriin.  ;D Tosin tyven värjäämisessä tää on varmaan aika hasardia, kun mulla ainakin menee jo se 15min että saan levitettyä värin. Pituuteen tuon saa levitettyä ihan parissa minuutissa.
Olisiko siulla kuvaa tuolla värillä värjätystä tukasta? Oon moneen kertaan harkinnut tuon värin ostamista, olisi kiva tietää miltä näyttää "oikeasti". :)
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

Onkos kukaan kokeillut näitä uusia (?) Naturigin -nimisiä värejä? Yritin inciä googlailla, mutten vaan löytänyt. Kovasti mainostavat olevansa luonnollisia ja etteivät sisällä ammoniakkia, mutta lähinnä sitä PPD:tä haluaisin kartella.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja Belle »

maxine kirjoitti: onkohan kellään kokemusta poly colorin keskiruskea sävystä? onko kovin punaruskea? mielelläni otan myös vastaan vinkkejä kylmän ruskeasta/ suht neutraalista ruskeasta kevytväristä...
Värjäilin tuolla pari vuotta sitten, oli noin 6-asteinen neutraali ruskea ja tykkäsin kyllä. Ei missään nimessä punertava. Siirryin sitten myöhemmin PC:n tummanruskeaan kun halusin tummempaa.

Casting Color Glossilla on nro 500 neutraali ruskea, mutta ainakin minun hiuksissa menee tummanruskeaksi. En nyt tähän hätään muista, oliko sarjassa mahdollisesti 600-sävyä. Castingista tykkään enemmän kuin PC:sta, koska ovat paremmantuoksuisia ja kiilto on mieletön. Poly Color pysyy kyllä paljon paremmin, mutta siinä taisikin olla tujumpi hapete joka on lähes kestovärin luokkaa.

Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ On Castingissa sävy 600. Sitä on tosin ainakin täällä Tampereella joskus vähän vaikea löytää kaupoista. Sekin on ihan selkeästi ruskea eikä mikään tummanvaalea, joten jos haluaa välttää liikaa tummuutta ja haluaa pelata varman päälle, kannattaa melkein tsekata ensin sävy 700.
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja maxine »

Mä kokeilin tota PC:n keskiruskeaa ja se on kyllä mun päässä jossakin valaistuksessa punertava, tosin ekan pesun jälkeen punerrus väheni. Itseasiassa haluan juuri tummanruskeat hiukset mutta olen ymmärtänyt että kannattaa ottaa astetta vaaleampi sävy jotta ei tulisi ihan musta lopputulos. Mun on pakko muuten hehkuttaa Goldwellin vaahtoa 5N sävyssä. Se todellakin oli neutraali tummanruskea päässä, ehkä jopa vähän viileähkö. Sekään ei kyllä silti taita punerrusta joka tuolta mun päästä aina vaan jaksaa pilkottaa. Castingilla olen värjäillyt joskus vuosia sitten ja sekin oli mulle liian punertava.
MinnieMouse
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1117
Liittynyt: 06 Maalis 2006, 17:38

Vs: Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja MinnieMouse »

Myydäänkö Lorealin Casting-väriä vielä vai onko Casting Creme Gloss tullut korvannut sen? Bongasin Prismasta vaaleanruskeaa Castingia. Mietin, että pitäisikö sitä hamstrata pari pakettia...
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

^Käsittääkseni Castingin on korvannut Casting creme gloss. Ainakin paketit vähentynyt/hävinneet tuon creme glossin tieltä. Mutta onhan creme glossillakin vaaleanruskea..?
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
MinnieMouse
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1117
Liittynyt: 06 Maalis 2006, 17:38

Vs: Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja MinnieMouse »

On joo, mutta Greme Gloss vaaleanruskea on sävyltään lämpimämpi kuin Castingin vaaleanruskea. Ainakin mun tukassa Casting on sellainen hyvä "perusruskea". Kiitti tiedosta, pitää käydä hankkimassa muutama paketti varastoon :)
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja Belle »

maxine kirjoitti: Mun on pakko muuten hehkuttaa Goldwellin vaahtoa 5N sävyssä. Se todellakin oli neutraali tummanruskea päässä, ehkä jopa vähän viileähkö. Sekään ei kyllä silti taita punerrusta joka tuolta mun päästä aina vaan jaksaa pilkottaa. Castingilla olen värjäillyt joskus vuosia sitten ja sekin oli mulle liian punertava.
Jos olet käyttänyt 5N:ää ja tykännyt, niin kannattaa ainakin kokeilla tuota Casting (Creme Gloss) sävyä 500. Ei ole siinä tapauksessa liian tumma. Menee siis tummanruskeaksi, mutta ei mustanruskeaksi kuten mulla teki Poly Colorin tummanruskea.

Itse olen käyttänyt myös Goldwellin 5N vaahtista ja juurikin silloin, kun olin värjännyt Castingin 500 sävyllä ja halusin kiiltoa ja ylläpitoa värjäysten välissä. Kyllä 500 on neutraali, eikä yhtään punerra.
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja maxine »

Täytyypä sitten kokeilla sitä seuraavalla kerralla. Olen muuten samaa mieltä siitä että Casting Cream Glossin vaaleanruskea on huomattavasti lämpöisemmän sävyinen kuin perus Castingin vaaleanruskea. Helsingissä tuota perus Castingia saa muuten myös Kicks myymälöistä.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja Mena »

Ilyasviel kirjoitti: Olisiko siulla kuvaa tuolla värillä värjätystä tukasta? Oon moneen kertaan harkinnut tuon värin ostamista, olisi kiva tietää miltä näyttää "oikeasti". :)
Hitto kun ei mulla taida olla päivänvalossa otettua kuvaa, baarin hämärässä kyllä mutta niissä värit ei näy koskaan oikein. Tulee kyllä ihan sellainen kuin siinä paketissa näkyy se väri. :) Mulla oli pohjalla tosiaan #33 pidennyshius, en ole omaan päähän tainnut laittaa tuota. Aika pitkälti sama kuin tossa mun avatar-kuvassa jos nyt oikein muistan... Sen verran hyvä väri että jos otan uudelleen pidennykset niin värjään tuolla, on lähimpänä mun omia latvoja.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja Margot »

Olisiko 7-tasoisista neutraaleista sävyistä jotain suositusta? Onko niissä isojakaan eroja? Jos esimerkiksi jollain tietyllä merkillä vetää epänormaalin tummaksi, kuulisin mielelläni varoituksen.
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Olen itse saanut aina kauniin 7-tasoisen viileän (taittaa tuhkaan) värin Poly Colorin Tummanvaalealla sävyteshampoolla. Pysyy kuin kestoväri vaikka on sävyte. Tuon kanssa ei saa ainakaan liian tummaa eikä punertavaa. :-) 
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Parhaat markettivärit?

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Kuulostaa just hyvältä, koska vähän viileän sävyn haluaisinkin. Kiitos, julietjones! :)
Vastaa Viestiin