Sivu 1/1

Suoravärit

Lähetetty: 15 Tammi 2014, 17:54
Kirjoittaja bast
Mulla kun on nykyään pinkki tukka, niin millä saisi parhaiten taitettua pois oranssisuutta? Tukka jäi vaalentaessa aika keltaiseksi ja se puskee joistakin kohdin läpi. Käytin Directionsin sävyä carnation pink ja voisin käyttää saman merkin värejä hoitoaineeseen sekoitettuna taittamiseen, mutta mitkä sävyt toimisi parhaiten? Kaapista löytyy joku ikivanha lagoon blue, mutta olisiko violetti kuitenkin sinistä parempi? Niitä olisi directionssilla tarjolla lavender, lilac, plum ja violet. Mikähän toimisi parhaiten? http://www.lariche.co.uk/directions-hair-colour

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 15 Tammi 2014, 21:39
Kirjoittaja ankisan
Minä varmaan lähtisin sekoittelemaan violettia itse siitä jo kaapista valmiiksi löytyvästä sinisestä ja carnation pinkistä (mikäli sitä löytyy vielä), ja lantraisin sitä sitten hoitoaineella. Saisi ainakin säädettyä sävyä tarpeeks kylmäks/lämpimäks tarpeen mukaan.
Noista Directionsin valmiista violeteista mulla ei oo oikeastaan ollenkaan kokemusta. Joskus pari vuotta sitten tosin adoptoin pohjat kaverin käyttämästä lavenderista, ja se oli muistaakseni melko vähäpigmenttistä jopa pastellisävyksi..

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 15 Tammi 2014, 21:39
Kirjoittaja ZEN
bast kirjoitti: Mulla kun on nykyään pinkki tukka, niin millä saisi parhaiten taitettua pois oranssisuutta? Tukka jäi vaalentaessa aika keltaiseksi ja se puskee joistakin kohdin läpi. Käytin Directionsin sävyä carnation pink ja voisin käyttää saman merkin värejä hoitoaineeseen sekoitettuna taittamiseen, mutta mitkä sävyt toimisi parhaiten? Kaapista löytyy joku ikivanha lagoon blue, mutta olisiko violetti kuitenkin sinistä parempi? Niitä olisi directionssilla tarjolla lavender, lilac, plum ja violet. Mikähän toimisi parhaiten? http://www.lariche.co.uk/directions-hair-colour
Periaattessa ihan sama, kumpaa päätät käyttää. Violettihan on punaista(=pinkkiä) ja sinistä, joten ajaa ihan saman asian, kuin pelkkä sininen pinkkiin hiukseen. Toki noissa väreissä on jotain vivahde-eroja, mutta varminta on mun mielestä aina käyttää puhtaita vastavärejä. :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 17 Tammi 2014, 13:11
Kirjoittaja bast
Kiitos ankisan ja zeprah. Enköhän mä kokeile tuota kaapista jo löytyvää väriä sitten.  :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 18 Tammi 2014, 14:01
Kirjoittaja moderninainen
Mulla on kirkkaanpunaset hiukset, jotka on haalistuneet. Haluaisin terästää sitä väriä. Mulla on kaapissa "kirkkaanpunainen" uoraväri, joka taittaa mun makuun liikaa pinkkiin tai oranssiin. Lisäksi mulla on oranssi colormaski. kannattaskohan mun sekottaa noita, että niistä sitten tulis kirkkaan punainen..?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 18 Tammi 2014, 19:55
Kirjoittaja Puf
^ Hyvin voit sekoittaa noita keskenään vaikka ovatkin eri merkkisiä :) Ainakin itse oon sekoittanut huoletta eri suoravärejä tietynlaisen sävyn saamiseksi. Tuosta sekoituksesta taitaa tulla jokin lämpimän/oranssin punainen lopputulos mikäli se kirkkaanpunainen väri taittaa myös oranssiin.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 31 Tammi 2014, 20:38
Kirjoittaja Vivianna
En jaksa selata ketjua läpi, mutta oliko täällä kokemuksia KC:n color maskeista latte ja toffee sävyistä vaaleeseen hiukseen?
Ne ovat kohta tarjouksessa Emotionissa ja voisin kokeilla taas jotain uutta?
Caramel sävy mulla on jo, mutta latte voisi olla ehkä kokeilemisen arvoinen, kun on lämmin beige. Toffeekin kyllä kiinnostaa, pelkään vaan, että vetää liian tummaksi. 

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 31 Tammi 2014, 21:39
Kirjoittaja Kristiina
KC Color Mask Latte on ihan jees tuote, tuo lämmintä beigeä vivahdetta hiuksiin. Mulla oli tätä minikokoisena pakkauksena. Ei ole kyllä kovin pigmettinen, mutta kyllä tuo silti toimii. Minikokoisen pakkauksen käytettyäni loppuun tulin kuitenkin tulokseen, että en ostaisi tätä sävyä isossa pakkauksessa (tuon suht. vähäpigmettisyyden vuoksi) Crestol on tehokkaampi vaaleanbeigessä sävyssä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 31 Tammi 2014, 22:05
Kirjoittaja karenne
Toffee on melko tummaa ja omat 10 asteiset hiukseni sani sillä vahingossa tumman oranssiksi.  :T En välttämättä testaisi kovin vaaleaan pohjaan.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 01 Helmi 2014, 10:05
Kirjoittaja Vivianna
Kiitos teille ihanaiset :).
Arvelinkin, että toffee vetää jo liian tummaksi.
Crestolin vaalea beige on kyllä hyvä. Tulee tosi luonnolliset hiukset.
Onko sulla Kristiina kuinka vaaleet hiukset? Tuleeko tuosta latesta punertavaksi vai pysyykö ihan beigenä?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 01 Helmi 2014, 11:37
Kirjoittaja Kristiina
Vivianna kirjoitti: Onko sulla Kristiina kuinka vaaleet hiukset? Tuleeko tuosta latesta punertavaksi vai pysyykö ihan beigenä?
Mulla on noin 8-asteiset hiukset (värjätty Poly Colorin keskivaalea 15-sävyllä.) Latte-sävyllä taittoi enemmän beigeen suuntaan, ei tuolla ainakaan punaista sävyä tule, mikä on pääasia. :)
Käytin Latte-sävyä joskus vaaleisiin pidennyshiuksiin, jotka olivat niin kylmäksi mennyt sävyltä, että piti saada lämpöä niihin. Kyllä kivasti taittoi pidennykset lämpimämmän beigeksi tuolla. Kun värjäsin nyt vaaleaksi, niin tulos oli liian tuhkaisen vaalea, Latte ei siihen auttanut (mutta Crestolin Vaalea Beige tehosi.) Voithan ostaa sen minikoon sitä, ja kokeilla.. saisi olla enemmän tarjontaa kaupoissa noista suoraväreistä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 02 Helmi 2014, 08:52
Kirjoittaja Vivianna
Kiitos kaunis sulle Kristiina :-*.
Voisihan tuo olla ihan kokeilemisen arvoinen.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 05 Helmi 2014, 19:38
Kirjoittaja kms
Onks mitään sinistä color maskia olemassa? Alkaa tympiä viikottainen suoravärirumba.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 06 Helmi 2014, 18:52
Kirjoittaja ainokainen
Tee omaa sekoittamalla Crestolin tai Directionsin suoraväriä tehohoitoon!

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Helmi 2014, 19:20
Kirjoittaja Vivianna
Olen nyt käyttänyt lattea vaaleisiin hiuksiin ja eron näkee kyllä heti, tai ainakin minä näen :D.
Tuli kerrankin toffeen väriset hiukset ja tummui ihan kivasti. Laitoin vielä tänään uudestaan saunaan vaikuttamaan sekä lattea että caramel sävyä tehohoitojen kera ja ai että hiukset kiiltää.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Maalis 2014, 23:02
Kirjoittaja ainokainen
Kyllä tuohon ihan varmasti saa oranssisen hohteen suoravärillä. Kokeile jotain riittävän pigmenttipitoista, esim. Crestolin tai Directionsin väriä.
Kuten epäilitkin, nuo Color maskit ei varmaan sun tukalle tekisi yhtikäs mitään, kun sun pohjaväri on kuitenkin melko tumma.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Maalis 2014, 23:18
Kirjoittaja kaarina
^^ Kannattaa pitää mielessä, että väri todennäköisesti tarttuu eri tavalla tuohon värjättyyn osuuteen. Voi olla ihan kivakin juttu! Lisäksi uskoisin, että se peseytyy siitä hitaammin irti (eli kuluu epätasaiseksi, ei-niin-kiva juttu).

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 11 Maalis 2014, 06:25
Kirjoittaja Sinimusta
^Cypershopista saa myös Crazy Coloria. Se ainakin itselläni toimii paremmin kuin Directions.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 11 Maalis 2014, 07:51
Kirjoittaja nima
Pahiksen Kauppahuoneella on myös Directionsia. Mun kokemus on Directionista ettei lähde millään irti tukasta. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta eräs tuttu laittoi punaiseen tukkaan sinistä suoraväriä tältä merkiltä (älkää kysykö miksi), ja tehtyäni hänelle 3 värinpoistoa, tukka oli edelleen vihreä. Crazy coloria suosittelen minäkin, mutta ainakaan omaan värjäämättömään hiukseen ei tartu millään ilveellä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 11 Maalis 2014, 12:37
Kirjoittaja Sinimusta
^ei minullakaan cc tartu värjäämättömään tukkaan, mutta ei kyllä directions:kaan  ;D

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 11 Maalis 2014, 17:25
Kirjoittaja nima
Mulla on tummuusasteeltaan ehkä jotain 6 luokkaa. Jos isken suoravärin kuiviin hiuksiin ja muhittelen tunnin tai pari, sävy näkyy omassa värissä hailakkana "hehkuna" suunnilleen seuraavaan pesukertaan asti.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 11 Maalis 2014, 19:30
Kirjoittaja Sinimusta
^^Suoraväri ei yleensä tartu luonnolliseen tukkaan sen takia, kun sitä hiussuomua ei ole aukaistu. Auki sen saa värjäämällä. Jos se hius on kuitenkin huokoinen tai huonossa kunnossa niin se saattaa sen imaista. Itselläni on 7 asteiset hiukset.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 20 Maalis 2014, 17:09
Kirjoittaja Kathy
Mulla on ongelmia noiden KC Color Maskien kanssa nykyään, kun on kuparin värinen tukka. Vaaleiden hiusten sävytteet toimivat moitteettomasti, mutta näiden punasävyisten kanssa tulee aina ongelmia. Eilen kokeilin pitkästä aikaa Mandarinia ja blam, punaisen punainen tukka, jota mä en siis tavoittele! Kaiken lisäksi väri on tarttunut epätasaisesti, vaikka harjan kanssa levitin. Kai se pitää vain pysytellä Crazy Colorin Coral Redissä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 01 Huhti 2014, 22:10
Kirjoittaja Giga
Tämä lienee oikea paikka kysyä mua pitkään vaivannutta kysymystä.

Saako mistään enää perinteisiä ns. sävytteitä? Mitä ennen myytiin marketeissa? Ei siis näitä kampaamojen suoravärejä, vaikka ilman hapetetta nekin oli. Kestivät noin 6-8 pesua. Viimeksi näin Kärkkäisellä pari-kolme vuotta sitten, olisiko se nyt ollu Schwarzkopfin vaahtomainen sävyte. Sillä tuli mun tukkaan niin hyvä väri ja oli halpaaki ku saippua, 2,90 puteli ja siitä värjäs moneen kertaan. Jos joku tietää mistä näitä sais, olisin hyvin kiitollinen! En halua kestovärejä laittaa päähäni ku kasvattelen, ja kevytväritkin on kestovärejä. Kampaamon suoravärit taas on niin pigmenttisiä että jäävät tyynyliinaan, lisäksi kalliimpia...

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 02 Huhti 2014, 11:06
Kirjoittaja Kristiina
^Tarkoitat varmaan Wella Viva Coloria. Näin Halpa-Hallissa kaksi vuotta sitten viimeisimmän kerran näitä sävytteitä, punaisessa sävyssä. Näiden valmistus on lopetettu aikoja sitten.. Harmittaa kyllä, olivat minunkin lempisävytteitä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 02 Huhti 2014, 11:38
Kirjoittaja Suvivilja
^& ^^ En varma onko valmistus lopetettu, mutta ainakin Suomeen tuonti. Kysyin jokin aikaa sitten muistaakseni tämän ja Schwarzkopfin asiakaspalvelusta, miksei ko. sävytteitä enää saa Suomesta, ja molemmilta vastattiin että tuonti on lopetettu vähäisen kysynnän vuoksi. :( Vaikea ymmärtää, miksi täällä kysyntä on sitten niin vähäistä, kun muualla näitä tai vastaavia sävytteitä edelleen myydään... Suomalaiset haluavat siis vain kestovärejä..?  ???

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 02 Huhti 2014, 16:31
Kirjoittaja Giga
Netistä näyttää löytyvän vielä joitain sävyjä, ainakin ebayssa mutta hintaa on sitte paljo enemmän. Osaa kyllä ärsyttää...

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 12 Touko 2014, 12:24
Kirjoittaja ELAU
Värjäsin tänään Garnierin kestovärillä numero 3 eli tummanruskealla hiukset. Mites, voiko näihin laittaa vielä jotain suoraväriä, jotta sais jotain vivahdetta tai että näistä sais vähän semmosseet suklaanruskeemmat (esim. jollain näistä väreistä: http://www.kauniitjaruskeat.fi/images/C ... _uudet.png) ?
Ennen tätä värjäystä olin tehnyt vaalennettuihin hiuksiin punaisella suoravärillä esipigmentoinnin ja sen päälle Loreal Recital Preference nro 5 kestovärjäyksen, josta tulos oli hyvin punertavan ruskea, enemmänkin punainen kuin ruskea.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 12 Touko 2014, 17:57
Kirjoittaja Kristiina
^Voit laittaa, jotain lämpöisen sävyistä ruskeaa suoraväriä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 07 Heinä 2014, 16:37
Kirjoittaja ZEN
^Varmasti riippuu hiuslaadusta, mutta veikkaisin vähästä nollaan, jos ei muut haalistelukonstitkaan pure. Mulla on ainakin jäänyt kertaheitosta Crazy Colorin sininen käsittelemättömään juurikasvuun (ei ole tapahtunut muiden suoravärien kuin CC:n kanssa) niin, ettei kolmellakaan värinpoistolla muuta kuin haalistunut hieman. Kaikki on näköjään mahdollista! Ilmoittelehan toki tuloksia. :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 07 Heinä 2014, 18:26
Kirjoittaja Tintu
^täälläkin jämähti sininen suoraväri yhden kerran laiton ja lyhyen vaikutusajan jälkeen ::) Yritin haalistaa öljyllä, askorbiinihapolla ja syväputsarilla heti seuraavana pvänä laiton jälkeen mutta ei lähtenyt. Luovutin ja palasin punapääksi ;D

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 07 Heinä 2014, 20:07
Kirjoittaja ZEN
enna kirjoitti: ^Höh, olisitte aikaisemmin kommentoineet, kun mä viime sivulla kyselin suoravärin tarttumisesta omaan väriin ;D vaikka vahinkohan on tietenkin jo tapahtunut.
Multa on jäänyt toi huomaamatta :D :( Millä merkillä sitten päädyit värjäämään? Ja mikä on tänhetkinen tilanne, onko paljoa alkuperäisestä haalistunut?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 07 Heinä 2014, 21:34
Kirjoittaja Kathy
Mä sain kirkkaanpunaisen suoravärin pois yhdellä vahvemmalla Color B4 -käsittelyllä. Vahingossa olin siis värjännyt tukan liian kylmän sävyiseksi ja halusin lyödä lämpimän punaisen sävyn mahdollisimman puhtaaseen pohjaan.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 07 Heinä 2014, 22:07
Kirjoittaja Kathy
Ebaysta joo tilasin. Taisi tulla briteistä niin saapumisessa ei mennyt kamalan pitkään.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 08 Heinä 2014, 07:08
Kirjoittaja ZEN
Mäkin kokeilin Color B4:in vastaavaa eli Salermin Color Reverseä silloin siihen siniseen, mulla ei vaikuttanut mitenkään. Kannattaa ehkä harkita CC:n vastavärillä värjäämistä, jos tosiaan näyttää, että nappasi pysyäkseen. Itse tein tosiaan ne kolme värinpoistoa, jonka jälkeen laitoin 7-tason värin -> sain sen vihertävänä versiona. Nykyään sävyttelen heittämällä biozellin punaista Color maskia shampooseen, toimii ihan ok. Jos vaan olisin silloin heti hankkinut sen CC:n Firen, sillä ois varmaan saanut pysyvää taittoa, tuota Color maskia kun taas saa lisätä ainiaan. Enää en viitsi, kun oman värin kasvattelu taas on tuottanut hieman tulosta, ja pelkään, että kikkaillessa menetän senkin vähäisen.

Nyrkkisääntönä nyt muillekin, että jos se suoraväri tarttuu neitsythiukseen, niin se myös pysyy siinä. ;(

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 09 Heinä 2014, 16:04
Kirjoittaja ankisan
Huutelenpas tännekin, vaikka jo jossain toisessa ketjussa ohimennen tästä mainitsinkin. Mulla sinivihreen suoravärin jämät, joita en saanut pois muhittelulla enkä edes vaalentamalla, lähti vähän puolivahingossa kahdella cassiakäsittelyllä. Voi olla ihan kokeilemisen arvoinen kikka, varsinkin jos kaikki muu on jo todettu toimimattomaksi.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 09 Heinä 2014, 18:53
Kirjoittaja ZEN
^Oi, kiitoksia vinkistä! Itsellä jäi tosiaan vielä sitä sinistä (joka paistaa kyllä vihreänä kellertävän kestovärin alta/päällä), se ei tässä puolen vuoden aikana ole haalistunut yhtään vaikka niin aluksi vielä toivoinkin. Eiköhän nyt ole hyvä syy kokeilla cassiaa. :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Heinä 2014, 13:07
Kirjoittaja ankisan
enna kirjoitti: ^^Mutta voiko cassian päältä esimerkiksi enää vaalentaa? Muutenhan tuo kuulostaisi mahdollisesti pelastukselta, jos sattuisi toimimaan minullakin. Kokeilen silti tässä nyt ensin muita keinoja.
Kyllä uskoisin, voihan hennattuakin hiusta vaalennella. Toki ehkä kannattaa odottaa jokunen viikko, että se ehtii kulua vähän alta pois. Ja tietty jos tavoitteena on ihan platina, voi cassia jättää jotain ei-toivottua keltaisuutta. Minulla cassian "vaikutus" tuntuu häviävän oikeastaan kokonaan reilussa kahdessa viikossa (sekä kemiallisesti käsittelemättömästä että noin ysiasteiseksi vaalennetusta hiuksesta). Kasvivärjäysthreadeissa on uskoakseni tästäkin enemmän infoa. :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Heinä 2014, 18:47
Kirjoittaja ZEN
ankisan kirjoitti:
enna kirjoitti: ^^Mutta voiko cassian päältä esimerkiksi enää vaalentaa? Muutenhan tuo kuulostaisi mahdollisesti pelastukselta, jos sattuisi toimimaan minullakin. Kokeilen silti tässä nyt ensin muita keinoja.
Kyllä uskoisin, voihan hennattuakin hiusta vaalennella. Toki ehkä kannattaa odottaa jokunen viikko, että se ehtii kulua vähän alta pois. Ja tietty jos tavoitteena on ihan platina, voi cassia jättää jotain ei-toivottua keltaisuutta. Minulla cassian "vaikutus" tuntuu häviävän oikeastaan kokonaan reilussa kahdessa viikossa (sekä kemiallisesti käsittelemättömästä että noin ysiasteiseksi vaalennetusta hiuksesta). Kasvivärjäysthreadeissa on uskoakseni tästäkin enemmän infoa. :)
Saanko vielä udella, mistä olet cassiasi hankkinut? :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 13 Heinä 2014, 16:10
Kirjoittaja ankisan
ZEN kirjoitti:
ankisan kirjoitti:
enna kirjoitti: ^^Mutta voiko cassian päältä esimerkiksi enää vaalentaa? Muutenhan tuo kuulostaisi mahdollisesti pelastukselta, jos sattuisi toimimaan minullakin. Kokeilen silti tässä nyt ensin muita keinoja.
Kyllä uskoisin, voihan hennattuakin hiusta vaalennella. Toki ehkä kannattaa odottaa jokunen viikko, että se ehtii kulua vähän alta pois. Ja tietty jos tavoitteena on ihan platina, voi cassia jättää jotain ei-toivottua keltaisuutta. Minulla cassian "vaikutus" tuntuu häviävän oikeastaan kokonaan reilussa kahdessa viikossa (sekä kemiallisesti käsittelemättömästä että noin ysiasteiseksi vaalennetusta hiuksesta). Kasvivärjäysthreadeissa on uskoakseni tästäkin enemmän infoa. :)
Saanko vielä udella, mistä olet cassiasi hankkinut? :)
Taisin hommata tuon Tallinnasta jostain hippiäiskaupasta keskustan läheltä. Ei oo kyllä mitään tarkempia muistikuvia kyseisen kaupan koordinaateista... ::)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 25 Heinä 2014, 17:10
Kirjoittaja ZEN
Mulla ei toiminut cassiahaalistelut. :( Sen sijaan ostin Crazy Colorin silveriä ja lavenderia keltaisen taittoon. Eikö silver ole aikoinaan ollut nähtävästi harmaa sävy? Nyt oli vaan selvä taittosävy, siis ihan liilaa -- oikeastaan saman väristä, kuin lavenderin väritupsu. Lavender taaseen osoittautui tummanvioletiksi, wat.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 00:17
Kirjoittaja rauhta
Nyypälle jelppiä!

Lähtötilanteeni oli kestosävytetty mustanruskea. Laitoin Color B4:n ja tavallisen värinpoiston jälkeen päähän violetin suoravärin, jota virkistin myöhemmin viininpunertavammalla sävyllä. Huomasin jo ekan värjäyksen jälkeen että väri kuluu joistakin kohdista tukkaa vihertäväksi, ja kun laitoin kulahtaneen suoravärin päälle vaalennuksen tarkoituksenani saada pohja vaalean ruskealle tuhkasävylle, veti koko pehko juurikasvua lukuuun ottamatta turkoosiksi. Tähän heitin sitten paniikissa kokeeksi mustaa Color Maskia, koska sitä sattui olemaan kaapissa, ja sehän tarttui kiinni kuin viimeistä päivää: ajattelin lopputuloksen ehkä olevan jonkinlainen harmaa, mutta mustahan siitä tuli... Nyt olen muutaman päivän muhittanut kookosöljyllä ja syväpuhdistanut, ja musta on haalistunut niin, että vihreä kuultaa jälleen läpi. Tähän lienee turha kuvitellakaan haluamaani kylmää vaaleanruskeaa, mutta miten saisin sellaisen pohjan, johon voisi heittää edes tummemman ruskean sävyn? En millään haluaisi punertavaa tukkaa, vaikka tiedänkin että se taittaisi vihreää. Voisiko vaalennuspesu auttaa, vai onko suoravärinjämä nyt lopullisesti hiuksessa jumissa?  ???

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 08:40
Kirjoittaja Kristiina
^Kokeile vaalennuspesua, suoraväri lähtee sillä pois. Tarvittaessa useampi vaalennuspesu.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 10:43
Kirjoittaja miolla
Kokeilin joku kuukausi sitten Wellan Color Freshiä sävyssä 7.47

http://www.uusikauppa.fi/product_images/x/825/7_47__33797_zoom.jpg

Tarkoituksena oli saada liian oranssiksi mennyt henna hiukan luonnollisemmaksi ja punaisemmaksi. Toimi mielestäni oikein hyvin :) Tarttui hyväkuntoiseen hiukseen todella hienosti, oli kiiltävä ja kaunis pitkään. Kuivaan latvaan ei tarttunut niin hyvin, mikä vähän harmitti, mutta ero hennan ja sävytetyn hiuksen välillä ei kuitenkaan ollut niin järkky että olisin ryhtynyt johonkin lisätoimenpiteisiin.

Joko henna on haalistunut auringossa tai sitten tuo sävy on edesauttanut sitä, että vaikka hiukseni eivät nyt ole enää kovin punaiset, niin ne ovat sentään melko luonnollisen väriset.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 27 Heinä 2014, 11:59
Kirjoittaja rauhta
Kiitokset Kristiinalle! Vaalennuspesun alle voi varmaankin normaalisti laittaa kookosöljyn? Alan olla vähän huolissani tukan kuunnosta, vaikka aika hyvin tuo on tuntunut kestäneen kidutuksessa mukana...

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 30 Heinä 2014, 17:20
Kirjoittaja Occhi verdi
En millään jaksa käydä koko ketjua läpi... Mulla olisi tarvetta hyväpigmenttiselle suoravärille sävy luumu/ mustikka/ violetti. Sellainen väri jolla saisi harmaat kanssa peittoon. Mitä väriä suosittelisitte, mieluiten kaupassa myytävä, hätätapauksessa nettikaupasta. Käyn kestovärjäämässä kampaajalla, mutta nyt haluaisin pidentää kampaamokäyntejä ja suoravärjätä itse.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 30 Heinä 2014, 18:44
Kirjoittaja Kristiina
^Directionsin suoravärit on ihan hyviä. Mutta minun tietääkseni suoraväri ei peitä harmaata sävyä hiuksessa..? ???

Edit. Crazy Colorin suoraväri voi olla myös hyvä kokeilla.

http://poppout.blogspot.fi/2013/04/suoravarikoordinaatio.html

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 30 Heinä 2014, 20:48
Kirjoittaja ainokainen
Crestolin suoraväreissä on ihan tautisesti pigmenttiä. Kampin kauppakeskuksen Hairlekiini ainakin myy näitä. Värivalikoima on todella laaja, sieltä varmasti löytyy montakin sopivaa sävyä! Ja voihan niitä sekoitellakin keskenään.

Kuva

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 31 Heinä 2014, 11:19
Kirjoittaja scoundrel
^Juu noi on hyviä jos hakee pigmenttiä ja kestävyyttä, itse ostin noita Turun Hairlekiinista silloin kun ylläpidin shokkipunaisia hiuksia. Löysin tuossa vapun aikaan sen shokkipunaisen jämät kaapin perukoilta ja laitoin yhden pienen raidan värjättyyn latvaan ja muutamaan senttiin värjäämätöntä hiusta. Tarttui kuin tauti myös värjäämättömään hiukseen, ja vieläkin näkyy punainen vivahdus siinä kohtaa jos tarkkaan katsoo. :D

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 31 Heinä 2014, 11:33
Kirjoittaja Occhi verdi
Kiitos vinkeistä. Mulla on joskus kaaaauan sitten ollut yksi purkki noita värejä, en muista millainen oli lopputulos. Lopetin suoravärien käytön sen sotkuisuuden takia, mutta nyt olen valmis tekemään come backin, kun hirvittää tuo kestovärin myrkyllisyys ja olen värjäyskierteessä (harmaan juurikasvun takia). Kokeilen uudestaan paremmalla onnella ja avoimin mielin. Ehkä juuri ennen rantalomaa ei kannata suoravärjätä, parempi kestoväri? Ettei valu värit uidessa selkää pitkin, :O vai mitä olette mieltä? Meinaan just lomaa edeltävällä viikolla olisi värjäyksen paikka...

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 31 Heinä 2014, 12:11
Kirjoittaja ainokainen
Ei valu mihinkään jos peset shampoolla värjäyksen jälkeen. Pelkkä vedellä huuhtelu ei riitä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 31 Heinä 2014, 14:09
Kirjoittaja Kristiina
Crestolin suoravärejä (shokkivärejä sekä muita sävyjä) saa myös Prismoista.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 02 Elo 2014, 17:14
Kirjoittaja nima
Kyllä mulla valuu suoravärit monta viikkoa värjäämisen jälkeen. Tosin olen tunkenut tukkani täyteen punaista väriä, joten ehkä se vaikuttaa asiaan :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 03 Elo 2014, 12:34
Kirjoittaja miolla
Aikoinaan kun värjäsin kerran hennatun hiuksen päälle Crazy Colorin Vermillion Redillä, niin se valui aina kun hiukset kostuivat. Sadepäivä ja hikoilukin aiheutti värjäymät paidankauluksissa.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 09 Elo 2014, 17:15
Kirjoittaja evet
Olen pitkästä aikaa alkanut värjäilemään shokkiväreillä. Olisiko ideoita, miten suojata suihkutila ettei huuhteluvaiheessa väri tarttuisi esim muovimattoon? Jostain luin, että ohut kerros öljyä auttaisi, mutta olen hieman skeptinen. Kokemuksia, ideoita? Nyt ainakin alkuun kokeiken myös vaihtaa hieman sävyä seuraavaan värjäykseen (tällä hetkellä violetti, joka oman kokemuksen mukaan aika tahraava väri merkistä riippumatta ja seuraavaksi ajattelin kokeilla ei ihan niin tahraavaa pinkkiä, kun löytyi kiva sävy kokeiluun). En haluaisi kuitenkaan samanlaista koko päivän kestävää siivousoperaatiota  ;D
Occhi verdi kirjoitti: En millään jaksa käydä koko ketjua läpi... Mulla olisi tarvetta hyväpigmenttiselle suoravärille sävy luumu/ mustikka/ violetti. Sellainen väri jolla saisi harmaat kanssa peittoon. Mitä väriä suosittelisitte, mieluiten kaupassa myytävä, hätätapauksessa nettikaupasta. Käyn kestovärjäämässä kampaajalla, mutta nyt haluaisin pidentää kampaamokäyntejä ja suoravärjätä itse.
Directionsin värit ovat hyviä, mutten tosiaan tiedä suoravärien harmaiden peittävyydestä. Voi olla vähän heikompaa tasoa. Directions itsellä tällä hetkellä käytössä pigmenttirikkautensa takia, tarttuu hiukseeni kaikkialle hyvin toisin kuin monet muut värit. Suojausta ei sen värin kanssa kannata tosin unohtaa, niin itseltä kuin värjäystilastakaan.


Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty. Viestiä voi muokata Modify-namiskan avulla. - ellen

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 09 Elo 2014, 21:57
Kirjoittaja muori Pippuri
Miuakin kiinnostaisi tämä lattiansuojaus. Meillä on nyt pinkki lattia, enkä tiedä kuinka sitä lähtisi jynssäämään. Universal Stonella kai? Kuulostaa aika hasardilta tuo muovimaton öljyäminen. Ei olisi kiva lentää pää edeltä lattiaan hiuksia huuhdellessa.
Kaipa tuo väri kulumallakin lähtee... Mutta Universal Stonea varmaan kokeilen ensin.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Elo 2014, 09:38
Kirjoittaja evet
Itse saanut kloorilla aika hyvin pois jo tulleita jälkiä, mutta kiinnostaisi miten estää nämä vastaavat operaatiot. Violetin kanssa meni meinaan melkein koko päivä siivotessa (tuore jälki). Veikkaan kyllä, ettei se tilaamani pinkki olisi onneksi niin paha sotkija, mutta silti. Näin käsivammaisena ei oikein joka kertaiset pitkät jynssäykset oikein toimi.

Vai olisiko kellään kokemuksia millä superaineella saisi muovimatosta juuri tulleet värit pois ilman tuntien operaatiota, jos ei ennakkosuojaamisesta? Tai kellään kokemuksia siitä, että huuhdellessa onko pinkki sotkenut lilaa vähemmän?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Elo 2014, 10:49
Kirjoittaja muori Pippuri
^Mie just ajattelin, että Universal Stone hankaavana aineena irrottaisi ehkä värin näpsäkästi, mutta katsoo nyt miten käy.  :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Elo 2014, 11:34
Kirjoittaja Liselle
Pystyttekö huuhtelemaan enimmät värit ensin lavuaarissa? Ite harrastin sitä, kun värjäilin vielä punasella suoravärillä. Tai sitten kävin polvilleni lattialle ja huuhtelin pää alaspäin suihkukaivon yllä. Niin väriä ei roisku joka paikkaan :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Elo 2014, 11:44
Kirjoittaja evet
Liselle kirjoitti: Pystyttekö huuhtelemaan enimmät värit ensin lavuaarissa? Ite harrastin sitä, kun värjäilin vielä punasella suoravärillä. Tai sitten kävin polvilleni lattialle ja huuhtelin pää alaspäin suihkukaivon yllä. Niin väriä ei roisku joka paikkaan :)
Eikös valkoinen lavuaari värjäänny siinä touhussa? En siis ole koskaan kokeillut, mutta pelottaa vähän ajatus huuhdella valkoiseen lavuaariin. Tosin siitä saanut helpommin puhtaaksi niin voisi olla kokeilemisen arvoinen. Joku oli kanssa (luin jstn) huuhdellut ämpäriin väriä ja kaatanut pönttöön värit, toimisikohan se? Vai värjääntyykö pönttö?  Kaivon yllä huuhtelu ei meillä onnistu kunnolla plus imeytyy kuitenkin ympärillä olevaan muovimattoon jos on imeytyäkseen. Olen tosin ymmärtänyt, ettei pinkki olisi niin paha kuin liila tässä aiheessa, tosiaan toivon niin.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Elo 2014, 12:00
Kirjoittaja Liselle
Kullä se siitä posliinisesta lavuaarista lähtee ainakin huomattavasti helpommin. Ikinä ei jääny punaista lavuaariin

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Elo 2014, 16:06
Kirjoittaja evet
Kiitos vinkistä!

Hei, ihan varmuudeksi haluaisin kysellä seuraavaa: hiukseni ovat tällä hetkellä vaaleat, mutta taittavat hieman vihreään. Eivät paljoa ja esim. luonnonvalossa taittoa ei näy juuri lainkaan eli tulee esiin lähinnä keinotekoisessa valossa. Pinkki väri tilattu ja pohdin, miten tämä pohja vaikuttaa lopputulokseen vai vaikuttaako lievissä määrin juurikaan? Osaisiko kukaan sanoa? Sen verran lievä taitto, etten viitsisi käydä ostamassa tykötarpeita taiton pois saamiseksi.

Edit: luonnonvalossa tämä reuhka on vihertävän keltainen sanoisin? Sillai ettei juuri erota vihertävyyttä vaan keltainen nousee selkeästi enemmän esiin. Pohjana muuten vaalea/blondattu tukka, jonka tulos tämä ihme väri tulikin :D

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Elo 2014, 17:15
Kirjoittaja ZEN
^Jos pinkki on ihan räikeä pinkki, niin ei hätää. Jos on todella haalea, niin silti ennemmin tuo keltainen tulee paistamaan kuin vihreä. Tuo punaisuus taittaa sen vihreän niin vähällä jo piiloon, keltainen saattaa jäädä rinnalle (ja tuottaa oranssia).

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Elo 2014, 19:22
Kirjoittaja evet
Kiitos! Keltaisuuskin tukassa tosi lievä ja siihen teen hopeahoidon vielä (tuli pakkauksen mukana). Pitäisi mennä sillä kyllä näin pieni keltaisuus pois. Mutta tämä rauhoitti mieleni.

Mietin, että itsellä punaista shokkivärin jämää kaapissa, niin sillähän varmaan voisi tehdä hoitoa vihreyttä vastaan? Tyyliin tippa isoon kasaan hoitoainetta ja hetkeksi päähän. Korkeintaanhan alkaisi taittamaan punertavampaan suuntaan jos tarraa liikaa punainen, mutta senhän ei pitäisi haitata pinkin värjäystä. ja ajattelin jos hopeahoidon tekisi siis ennen tuota hoitoa. Toimisiko?  :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Elo 2014, 20:17
Kirjoittaja ZEN
^Toimii toki, mutta se on kyllä ihan aiheetonta vaivaa. :D Jos se on lämmin punainen suoraväri, niin sekoituksesta tulee joko keltainen tai oranssi, jota et ainakaan halua lisää hiukseen. Jos on kylmä punainen, siitä tulee hennon vaaleanpunainen tai pinkki, jota kuitenkin olet laittamassa, joten suosittelen laittamaan vaan sen pinkin saman tien.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Elo 2014, 20:26
Kirjoittaja evet
^ Idea olikin, että keltainen ensin kokonaan pohjalta ennen kuin vihreydelle tekisin mitään. Olen laittamassa siis Directionsin flamingopinkkiä päähän ja väri millä meinasin tehdä sen hoidon vihreää vastaan oli tuo CrazyColorin Fire red.

Edit: Ja vihreyttä vastaan hoidossa siis olisin laittanut punaista hoitoaineen sekaan aivan minimimäärän eli puhutaan tippamääristä (mahd vain yhdestäkin tipasta jos värjää seoksen jo) plus olisin pitänyt sitä päässä vain 2min. Pelottaa vain miten nykyinen pohja vaikuttaisi värjäykseen, tähän uponnut sen verran aikaa ja rahaa, että yritän pelata varman päälle ja siksi kyselemässä täällä "tyhmiä"  ;D Olisi kiva onnistua suoraan pinkkiä laitettaessa päähän.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 11 Elo 2014, 02:42
Kirjoittaja bubbs
^Mä laittaisin vain suoraan sen pinkin. Olen käyttänyt mielestäni tuota ihan samaa flamingopinkkiä, ja se kyllä peittää alleen vaikka minkämoisia sävyjä. Ja puhun nyt ihan sävyistä, en pelkistä vivahteista.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 11 Elo 2014, 10:02
Kirjoittaja evet
Ok, kiitos paljon teille kaikille!  ;D Näillä selviän eteenpäin

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 02 Loka 2014, 13:59
Kirjoittaja Occhi verdi
Suoraväripurkissa sanotaan, että väri laitetaan pestyihin pyyhekuiviin hiuksiin ja tummat värit mahdollisesti pestään vielä sitten shampoolla huuhdellessa. Entä jos kostutan pesemättömät hiukset, laitan värin ja sitten shampoopesu? On niin tylsää pestä hiukset kahdesti... ::)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 02 Loka 2014, 14:27
Kirjoittaja Kristiina
^Ei hiuksia tarvitse ehdottomasti pestä ennen suoravärin laittoa, mutta suoraväri saattaa tarttua paremmin hiukseen, jos se on juuri pesty. Kuulostaa oudolta, että pesisi hiukset sen jälkeen, kun on juuri laittanut suoravärin. Pesu sen jälkeen heikentää pysyvyyttä... en näe järkeä siinä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 02 Loka 2014, 17:32
Kirjoittaja Ice
Kannattaisi pestä syväputsarilla tai astianpesuaineella ennen laittoa, jotta kaikki shaibet saa pinnasta pois kilttien pigmenttien edestä, jotka eivät osaa tietään raivata. Jälkeen pesun funktio on lähinnä kemikaalien poistossa ja sen väriosan poishuuhdonnasta, joka värjäisi pahiten pyyhkeen ja tyynyliinat.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 14 Tammi 2015, 21:07
Kirjoittaja Eleven
Tein tukkaani testiraidan Wella Freshin sävyllä 7/19. Lähtötilanne on oma noin 7-asteinen värjäämätön tukka ja latvoissa vähän vaalennettua 8-9 -asteista. Tämä väri on ilmeisesti joillain muilla vetänyt hiukset vihreäksi, nähtäväksi jää miten mun käy.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 13 Helmi 2015, 17:30
Kirjoittaja Eleven
Kävelin tänään vanhan kunnon Hairstoren ohi Kampissa ja näin, että sieltä olisi saanut eurolla mukaansa Styleflex colour switch -värivaahdon. Google-haku tuotti tällaisen tuloksen. Hinta oli niin huokea, että voisi melkein ostaa kokeeksi.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 05 Maalis 2015, 20:34
Kirjoittaja Kristiina
Kokemuksia hyvästä vaaleanruskeasta suoraväristä? Värjäsin vaaleanruskeaksi hiukset Poly Colorin sävyllä 23, mutta oranssia kuultaa läpi jonkin verran. Millä tuota oranssia saa peitettyä, en tiedä sitten auttaako siihen mikään suoraväri... Tummemmaksi en haluaisi värjätä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 08 Maalis 2015, 17:04
Kirjoittaja irtohius
^
Melkein jos väriympyrää seuraa, ihan sinivoittoinen lila vois häätää ylimääräistä lämmintä oranssia pois. Laittaisin esim. Directions'n väriä Lagoon Blue tai Lilac ja lantraisin jompaa kumpaa tai sit molempia tosi reilusti, ettei vetäisi tummaksi. Samalla pystyy kontrolloimaan mahdollisen virhetuloksen varaltakin.


La Riche:n Direction -suoravärit toimivat kyl kuin unelma. Nämä ovat oikeastaan Aricolor:n tai siis nykyisen Popcolorin ohella toistaiseksi ainoat varsinaiset suoravärit, joita olen kokeillut. Popcolorista sen verran, että niitä on laimennettava hoitoaineella tai saa lopputuloksesta helposti monta astetta tummemman, mitä kuvitteli. Pysyy kuitenkin kuin tauti, joten siitä plussat Ranskaan..
Directions on kuitenkin kivempi, koska on helpommin annosteltavissa, on tosi riittoisaa ja pigmenttistä ja näitä on selkeämpi sekoitella keskenään.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 23 Maalis 2015, 13:04
Kirjoittaja Lila
Minulla on siis tosiaan nyt niin järjetön hinku tehdä tälle tummanvaalealle päälleni jotain, että ajattelin vetäistä tuohon päälle suoravärin. Ajattelin, että voisi saman tien kokeilla jotain vähän jännittävämpää, kun tuohon ei kuitenkaan tarvitse lopullisesti sitoutua. Jos siis isken tummanvaaleaan, juurista kylmään, pituuksista lämpimään taittavaan pehkoon pinkkiä, niin eikös se väri tulisi olemaan jotakuinkin tänne päin:

Kuva

Pinkin ei varmaan tarvitsisi olla tummimmasta päästä, ettei kokonaisvaikutelma kovin paljon tummene? Väri on muuten täysin oma, mutta latvoissa on joku hassu sentti liukuvaa vaalennusta - ja aurinko vaalentaa kutrejani aika herkästi.

Onko suositukksia shokkivärien suhteen asiaa tuntevilla  ;D?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 24 Maalis 2015, 11:45
Kirjoittaja Liselle
Oikeen kirkkaalla pinkillä lopputulos saattaa olla enemmän tällänen: https://www.haircrazy.com/gallery/colours/pink/44825/ Oon kyllä surkee. Niin paljon käyny taideaineita koulussa enkä silti osaa sanoa, että mitä värejä sekottamalla pääsis tollaseen lopputulokseen ::) Tästä vastauksesta ei varmaa ollu mitään hyötyä ;D

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 25 Maalis 2015, 13:24
Kirjoittaja Kathy
Mäkään en mitään hirveän kirkasta ja kylmää pinkkiä (esim. Crazy Colorin Pinkissimo yms.) uskaltaisi laittaa. Directionsin Carnation Pink voisi olla turvallisin vaihtoehto, koska se ei ole mikään neonpinkki vaan sellainen aito vaaleanpunainen eli sillä tuskin menee tukka liian tummaksi.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 25 Maalis 2015, 16:46
Kirjoittaja ainokainen
Hei asiasta kukkaruukkuun, onko KC Color Mask -sarjassa enää sävyä Cappuccino? En ole nähnyt sitä enää aikoihin missään ja KC:n omilla sivuillakaan tuota ei enää mainita. Onkohan se poistunut kokonaan?

Edittiä: Nyt mä taisin sekoilla, se Cappuccino olikin Biozell eikä KC Color Mask. No ei ihme ettei mistään löydy!  :T

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 25 Maalis 2015, 19:02
Kirjoittaja Lila
Tuo Carnation Pink näyttää tosi hyvältä kyllä! Kiitos.

Kaveri tuuppasi minulle itse asiassa Crazy Coloria kolme pulloa (!), noista yksi on Pinkissimo. Kokeilen sillä ensiksi testiraidan - ja jos tulee liian ärjy niin tilaan tuon ihanan Carnation Pinkin.

Muoksis - löytyipä hyvä galleria aiheesta: http://www.hairdyegallery.co.uk/unbleachedpage1.html

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 25 Maalis 2015, 22:57
Kirjoittaja muori Pippuri
^Mulla ei näy pinkissimo kunnolla värinpoistetussakaan, joskin kellertävässä hiuksessa. Pitäisi olla melkein valkoinen pohja. Laimennetulla Crazy colorin cyclamenilla saan itse tuollaisen tummahkon pinkin. No pointti oli se, että Pinkissimo on aika heikko pinkki mielestäni. Kerrohan sitten minkälainen lopputulos tuli  :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 26 Maalis 2015, 07:53
Kirjoittaja Lila
Joo, ei tosiaan ole voimakas! Testiraidasta tuli sen verran laimea, että uskalsin laittaa värin koko päähän - ja kyllähän tukkaan selkeä pinkki taitto tuli, mutta hyvin maltillinen. Crazy Color on muuten tosi miellyttävä käyttää, tuoksuton ja koostumus on jotenkin todella mukavasti käytettävää, ei räisky eikä valu. Tajusin myös, että tukka on tosi hyvässä kunnossa, pesin ennnen värjäystä hiukset Fudgen syväputsarilla (miehellä on tuota vahakertymien poistoon) - ja pesun jälkeen harja meni hiuksista läpi kuin olisi hoitoaineen jälkeen harjannut. Muutama sentti on latvoissa tuota vaalennusta, jonka tein aikaisemmin (viime kesänä?) ja siinä väri näkyy paremmin, mutta kaukana nuokin ovat useimpien värjääjien värjäystuloksesta.

Otan kuvan myöhemmin päivällä, kun valo tulee paremmasta suunnasta sisään.

Tuo Cyclamen - tai jopa Burgundy laimennettuna voisi tosiaan olla kokeilemisen arvoinen! Tuossa tukassa on kumminkin selkeä malvainen vivahde. Tai ehkä kuitenkin Aubergine voisi olla paras valinta, nyt kun sävypalettia ja värjäystuloksia sekä omaa päätäni katson! Tuo väri on minusta läpikuultava luumu - alla kevyesti lämpimään taittava tummanvaalea, hyvin samantapainen sävy kuin omani. Valokuvassa on lämpimähkö valo.

Kuva

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 26 Maalis 2015, 19:19
Kirjoittaja ainokainen
Hei, mistä te ootte ostanna noita Crazy Color -suoravärejä?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 26 Maalis 2015, 19:59
Kirjoittaja Kathy
^Tilaan joko ebayn brittimyyjiltä tai sitten jos on kiire (Briteistä tilattaessa tulee joskus ihan pirun hitaasti) niin haen Cybershopista.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 26 Maalis 2015, 20:15
Kirjoittaja Lila
Kaverilta saadut ovat Cybershopista - ja nyt tilasin eBaysta, briteistä. Toivottavasti ei kestä himokauan!

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 28 Maalis 2015, 16:54
Kirjoittaja ainokainen
Ok, kiitos! Olinkin ihan unohtanut tuon Cybershopin.
Onko nuo yhtä pigmenttisiä jos vertaa esim. Directionsin tai Crestolin suoraväreihin?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 28 Maalis 2015, 20:32
Kirjoittaja Morrigan
^Crestolista mulla ei ole kokemusta, mutta mulla ainakin directions ja crazy colorit on toimineet yhtä hyvin. Tykkään tosin enempi crazy coloreista kun se pullo on kätevämpi kuin se directionsin purkki.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 29 Maalis 2015, 18:29
Kirjoittaja ainokainen
Ok, kiitos! Itsellä on kokemusta vain yhdestä Crazy Color -väristä ja se oli nimeltään silver, eli vaalean lila jolla sai taitettua keltaista pois. Ikävä kyllä siitäjäi vähän laimea maku, pigmenttiä ei musta ollut tarpeeksi.

Crestoleita oon yleensä käyttänyt kun oon sekoitellut omia hopeashampoita- ja hoitiksia. Niissä on ainakin ihan rutosti pigmenttiä, pitää olla annostelun kanssa varovainen.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 31 Maalis 2015, 13:11
Kirjoittaja Lila
No eipä kestänyt kauan! Ja nyt taidetaan olla oikeilla jäljillä. Sävyn nimi voisi tosin olla auberginen sijaan beetroot, sillä liemi on tosiaan aivan mehukkaan, voimakkaan punajuuripinkkiä. Testiraidan mukaan tällä saa tummanvaaleaan tukkaan luumuun taittavan pinkin, ehkä vähän violetimman kuin mallikuvassa, mutta kerrassaan herkullinen sävy!

Tämä oli listaus eBayssa: http://www.ebay.com/itm/CRAZY-COLOR-SEM ... 1e90549067

Nopea, halvat tuotteet ja kohtuulliset postarit. Voin suositella!

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 01 Huhti 2015, 09:12
Kirjoittaja Lila
Aubergine oli ihan tajuttoman pigmenttinen, en ole ikinä joutunut huuhtomaan tukkaa noin pitkään värjäyksen jälkeen. Itse asiassa epätoivoisena jo käytin shampootakin, kun vesi vaan pysyi ja pysyi kirkkaan neonpinkkinä. Ammeen tahrat olivat enemmän sinivioletteja ja näytti kyllä aika lailla siltä kuin olisi yksisarvista teurastettu  :D.

Ihan kiva lopputulos tuli tällä. Meinaan nyt hienosäätää ja yrittää ylläpitää sävyä, sekoittelen hoitikseen välillä (muutaman tipan  :P) Auberginea, välillä vähän jotain siniviolettia ja muhittelen. Leikkaan myös vaalennetut latvat pois, sillä tykkään enemmän tuosta tummanvaalean päällä olevasta sävystä. Kesätukka tuli!

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 02 Huhti 2015, 19:29
Kirjoittaja Liselle
^tästä olis kiva saada kuva ;)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 02 Huhti 2015, 19:47
Kirjoittaja Jenje
^^ Joo ehdottomasti, kuvia kaipaamme!

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 03 Huhti 2015, 11:57
Kirjoittaja Lila
Kuva löytyy kyllä  ;).

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 04 Huhti 2015, 18:32
Kirjoittaja Jenje
^ Ai kappas, niinpäs löytyikin. :D Tosi kiva väri kyllä!

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 04 Huhti 2015, 22:29
Kirjoittaja Kathy
Lilan väri on kyllä ihana. :)

Olen kehittänyt fiksaation korallinväriseen tukkaan. Ei siis mitään pastelliviritystä vaan sellaiseen kirkkaaseen keltaisella taitettuun pinkkiin. Mua on alkanut pikkaisen ärsyttämään tämä punainen, koska se on heti värjäyksen jälkeen jotenkin liian tumma ja vaatii useamman pesun näyttääkseen siltä punaiselta mitä haen. Saa nähdä, millainen tukka tulee seuraavan värjäyskerran jälkeen..

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Touko 2015, 19:39
Kirjoittaja syreeni
Voiko mahonki tai kupari suoraväri jämähtää omaan hiusväriin? yritän kasvattaa omaa väriä, mutta kaipaisin vähän vaihtelua hetkeksi, mutten uskalla kokeilla jos se ei lähdekään pois.. ::)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Touko 2015, 21:45
Kirjoittaja enna
^Mun oman kokemukseni mukaan etenkin punaiset/punertavat sävyt voivat tarraantua tiukasti omaan väriin kiinni. Kuten monesti ja monissa ketjuissa ollaan sanottu, tee aina testisuortuva. Värimaskit eivät välttämättä pure yhtä kovaa kuin puhtaat suoravärit, joten niitä kannattaa myös harkita.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 28 Touko 2015, 09:43
Kirjoittaja Kathy
No hoh hoh. Kuvittelin, että olin saanut hiukset tarpeaksi vaaleiksi Crazy Colorin Cyclamenia varten, jotta saisin sellaisen magentapinkin tukan. Meni tosi tummaksi violetiksi kaikkialta muualta paitsi vastavaalennetusta tyvestä. ;D Ei nyt ihan mitä suunnittelin, mutta parempi tämä on kuin mun vähän aikaa sitten värjäämä liian tumma punainen.

EDIT. En kehtaa tuplapostata, joten ymppään kuvan tämän viestin jatkoksi. Koska olen edelleen ihan käsi kaiken kameraa muistuttavan kanssa, en saanut värejä täysin kohdilleen. Tukka oli siis luonnossa tummempi ja kylmempi, en tykännyt yhtään. Nyt muutaman syväputsari- ja askorbiinihappomuhituksen jälkeen olen saanut sävyä vaaleammaksi ja lämpimämmäksi. Ei nuo kylmät pinkit kyllä ole yhtään mun juttu...

Tässä siis Crazy Colorin Cyclamen lätkäistynä vaaleanoranssiin tukkaan, juuri värjäyksen jälkeen:
Kuva

EDIT2. Ja tässä värin nykytilanne haalistelujen jälkeen. Tykkään tästä paljon enemmän kuin tuosta vastavärjätystä synkiötukasta. Vähän on kyllä siinä ja siinä, että onko tämä kuitenkin liian ernu, kun olen niin tottunut peruspunaiseen ja mulla ei eläessäni ole ollut kokopinkkiä tukkaa. Olkoon nyt kesätukkana ainakin... ;)

Kuva

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 26 Syys 2015, 20:54
Kirjoittaja Vivianna
Ostin ensimmäisen kerran shokkivärin Crazy Colorin Candy floss se ihana vaaleanpunainen ja en ajatellut koko päätä laittaa. Oletteko laittaneet kuivaan vai märkään tukkaan ja kauan olette antaneet vaikuttaa?
Mulla yleensä suoravärit on reilu puolituntia, jopa tunninkin, mutta tätä en ole ennen käyttänyt. Nyt tahtoo vähän pinkkii tukkaan ;D

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 01 Loka 2015, 17:00
Kirjoittaja muori Pippuri
Hei osaako täällä kukaan arvioida tulevaa hiusväriäni?  ;D

Mullahan on siis toiveena saada tämä kulahtanut vaaleanvihreä peittoon (aikaansaatu Directionsin Plum-sävyllä  ::) Sinivihreä luumu, juu) ja ostin juuri Ebaystä Directionsin Cerise-sävyn. Mahtaako tuo peittää vihreän hoitoaineella laimennettuna vai onko tyrkättävä väri varmuuden vuoksi laimentamattomana?

Ei ikinä enää minkää valtakunnan sinistä tähän päähän...

edit. Vivianna, itse laitan kosteisiin hiuksiin ja annan vaikuttaa n. tunnin. Kuivaankin hiukseen onnistuu, mutta itse olen kokenut niin että rutikuivaan hiukseen on aika vaikea saada väri levittymään tasaisesti.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 04 Loka 2015, 09:43
Kirjoittaja rockabillykhaleesi
^Veikkaan, että saat vihreän hyvin piiloon Cerisellä, mutta kannattaa varsinkin ensimmäisellä kerralla laittaa ilman laimennusta :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 05 Loka 2015, 14:30
Kirjoittaja muori Pippuri
Jes, kiitti! Eikun värjäämään sitten. Directionsissa on onneksi hyvin pigmenttiä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 11 Loka 2015, 08:23
Kirjoittaja Vivianna
Kathyllä ihanan väriset hiukset :).
Mulla ei tuo Crazy colorin Candy floss pinkki sävy kunnolla tartu, vaikka saunassa muhitankin. Näkyy kumminkin kivasti, mutta ei kestä kuin päivän pari. Onko mitään jytympää suoraväriä?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 11 Loka 2015, 09:16
Kirjoittaja Lila
^Kokemukseni näistä suoraväreistä on se, että noita pastellisävyjä ei kannata ostaa. Pigmentti on ihan samaa kuin voimakkaammissa sisarissaan, sitä on vaan roimasti vähemmän.

Ostaisin sinuna suoraan jonkun kunnolla pinkin sävyn (esim. Directionsin Flamingo Pinkin - Directionsin värit tuntuvat minusta keskimäärin pigmenttisemmiltä kuin nuo Crazy Colourit). Kestävämpään tulokseen on kaksi tietä, joko värjäät korostettavan alueen kirkkaan pinkiksi ja annat haalistua hiljalleen. Voit myös kokeilla niin, että laimennat väriä sekoittamalla sitä hoitoaineeseen (saat saman tien pastellisemman lopputuloksen), mutta käsittelet sitten korostettavaa aluetta piiiiiiitkään, käärit hiusosion vaikka folioon ja annat olla kokonaisen päivän.

Väri tarttuu myös huonosti vaalentamattomaan hiukseen. Voit valmistella osioita värjäämällä ne kevyesti vaalentavalla - ja mielellään kylmänsävyisellä - kestovärillä ennen käsittelyä. Ei siis tosiaan tarvitse olla mikään tehoblondaus, mikä tahansa kestoväri, joka lupaa astetta, paria alkuperäistä vaaleampaa lopputulosta riittää parantamaan tarttumista.

Minä laitoin eilen saunaan paketillisen Schwatzkopfin vaalennuspaketissa ollutta hopeahoitoainetta. Tämä oli tosi pigmenttistä, pinkki muuttui reippaasti kylmemmäksi! Ostaisin tätä ehdottomasti hopeahoitoaineeksi, jos tätä olisi erikseen myynnissä!

Onko Spookycatladyllä oma vai ihannetukka tuossa avassa? Kummin vaan, aivan ihana!  :l

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 11 Loka 2015, 10:17
Kirjoittaja rockabillykhaleesi
Vivianna, komppailen Lilaa: Directionsissa on myös mun kokemuksen perusteella yleensä enemmän pigmenttiä kuin Crazy Colorissa.
Lila kirjoitti:Onko Spookycatladyllä oma vai ihannetukka tuossa avassa? Kummin vaan, aivan ihana!  :l
Ei valitettavasti ole oma, maksaisin lähes mitä vaan saadakseni tuollaiset hiukset :D Bongasin tuon kuvan avakseni siinä vaiheessa kun kyllästyin viininpunaiseen tukkaan ja päätin lähteä hiljalleen tavoittelemaan petroolinsinistä/tummaa turkoosia, joka mulla nykyään onkin liukuvärinä latvassa.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 12 Loka 2015, 08:55
Kirjoittaja Vivianna
Kiitos ihanaiset ;D

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 14 Loka 2015, 19:41
Kirjoittaja Lila
spookycatlady kirjoitti: päätin lähteä hiljalleen tavoittelemaan petroolinsinistä/tummaa turkoosia, joka mulla nykyään onkin liukuvärinä latvassa.
Oooh, kuvia!  ;D

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 01 Marras 2015, 02:24
Kirjoittaja Kivrin
Onko kenelläkään kokemusta laveerausväreistä? Pastellisävy siis tavoitteena. Tähän asti olen sekoittanut suoraväriä hoitoaineeseen ja tulos ollut melko tyydyttävä. Ajaako hoitoaine siis asian vai saisiko laveerausvärillä vielä paremman tuloksen?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 13 Marras 2015, 14:01
Kirjoittaja Ulrika
Mikä olisi tumma, punainen väri? Siis sellainen kunnolla punainen auringossa, mutta saisi olla tumma kuitenkin. Ymmärtääköhän kukaan... :D Ehkä siis jotain 4-tasoa. Tässä pari kuvaa, jotka voisi antaa suuntaa: näistä keskimmäinen ja tässä toinen

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 14 Marras 2015, 20:52
Kirjoittaja Morrigan
^Riippuu tietysti hiusten pohjaväristä, mutta crazy colorin burgundylla sain aika lailla kuviesi värisen tuloksen kun pohjalla oli valmiiksi kirkas punainen.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 22 Marras 2015, 20:35
Kirjoittaja Ulrika
Joo punaista on jo valmiiksi pohjalla. :) Täytyykin katsastaa toi burgundy, kiitti!

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 30 Marras 2015, 19:13
Kirjoittaja bast
Kannattaako edes yrittää saada tukkaa mustaksi suoravärillä kun se on juuresta vaaleanruskea ja latvasta värinpoistolla vaalennettu keltablondi?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 30 Marras 2015, 21:12
Kirjoittaja Mimi
^Pahimmassa tapauksessa tovi on harmahtava ja latva siniharmaa mahdollisesti epätasaisesti.  Tyvestä väri lähtee pesussa parissa jos siihen edes tarttuu. Ainakin kc color maskin musta on sinipohjainen ja kaverin blondattu tukka oli sen jälkeen (miusta hieno) sininen granny mutta ei musta. Kerrostamalla hius varmasti jossain vaiheessa on musta (Mie kerrostaisin ruskeeta ja punaista suoraväriä alle) mutta tyven joutuisi vaalentamaan jotta väri pysyisi parhaiten siinä. Eli voi olla mahdollista mutta ei välttämättä helppoa  :-\

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Joulu 2015, 16:36
Kirjoittaja keesha
Tna. :# Mulla on ollut pitkään pullo CC Burgundya kaapissa, ja laitoin äsken vaalennettuun tukkaan - väriä ei tarttunut juuri ollenkaan! Onkohan se jotenkin pilaantunut/vanhentunut? Rupesin jo levittäessä ihmettelemään aineen vaahtoamista. Aine muuttui ihan valkoiseksi vaahdoksi ja arvasin jo heti, että eihän sieltä mitään väriä voi tarttua. Pestäessäkään ei irronnut väriä juuri ollenkaan, ihan kuin ne väripigmentit olisivat jotenkin hajonneet. Eipä oo ennen käynyt tällaista. Vaalennetut raitakohdat ovat nyt sitten tosi kivat, joissain kohti punertaa ja joissain kohti ei ole ollenkaan väri tarttunut. ::) Ja tietenkän tästä käpykylästä ei saa mistään mitään järkeviä suoravärejä mullenytheti, vaan nettitilaamiseksi menee ja siinä kestää taas ties kuinka kauan. Murr.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 13 Joulu 2015, 12:34
Kirjoittaja Liselle
Ulrika kirjoitti: Mikä olisi tumma, punainen väri? Siis sellainen kunnolla punainen auringossa, mutta saisi olla tumma kuitenkin. Ymmärtääköhän kukaan... :D Ehkä siis jotain 4-tasoa. Tässä pari kuvaa, jotka voisi antaa suuntaa: näistä keskimmäinen ja tässä toinen
Oon kuolannu noit avihreitä hiuksia siitä asti, kun Ulrika laittoi ton viestin :-* Sitten, kun violetti suoraväri loppuu niin miulle tulee kyllä vihreet hiukset! ;) Tai teal/petrooli sävyset :D

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 14 Joulu 2015, 20:49
Kirjoittaja keesha
Huoh. Tää mun hiusten värjäysoperaatio alkaa meneen jo naurettavaksi. Nyt kun tilasin Directionsin Plum-sävyä (sävyä levittäessä tuli kyllä ihan mieleen mustikka!) ja laitoin sitä raitoihin, niin ne meni ihan mustaksi. ;D Mulla on pohjasävy toki musta (siis muualla kuin raidoissa), joten ei niin haittaa. Mutta nyt mulla ei ole enää niitä raitoja ollenkaan. Eka niihin ei tarttunut CC millään ja nyt sitten tuo Directions peitti ne ihan kokonaan. Oikeasti ei mitenkään pysty erottamaan missä on raitakohdat. Siis! I give up! ::) Pesussahan raidat varmasti haalistuu, mutta liekö ne enää sitten näyttää kivalta kun en halua mitään kulahtaneita värejä kuitenkaan.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 14 Joulu 2015, 22:22
Kirjoittaja Kermalehmä
Onko kukaan muu täällä ehtinyt vielä kokeilla Arctic Fox -merkkisiä värejä? Youtubessa törmäsin niihin alunperin ja piti sitten tietysti itsekin kokeilla. Tilasin eBaysta (ilmeisesti kuitenkin suoraan valmistajalta) Virgin Pink -sävyä. Värit on vegaanisia ja eläinkokeettomia ja lisäksi niiden tuotosta vielä osa menee jonkunlaiseen eläinsuojelutyöhön. Värissä oli todella voimakas synteettinen kirsikan tuoksu (mies tosin kuvaili sitä yskänlääkkeeksi), joka jää hiukseen värjäyksen jälkeen, ei toki kovin voimakkaasti. En tiedä haiseeko/tuoksuuko muut sävyt samalta, vai onko niissä joku oma tuoksunsa. Plussaa siitä, että väriä saa ostettua 8 fl oz kokoisessa purtilossa (yli 230 ml) ja on ihan samoissa hintaluokissa muiden samankaltaisten värien kanssa.

Itse värjäystuloksesta en osaa ihan tarkkaa arviota antaa, koska mulla oli niin monenkirjavat hiukset jo pohjalla, mutta hoitoaineen kanssa läträtessä tulos oli varsin mainio. Toi pinkki sävy on just sellainen tosi puhdas pinkki, joka ei taitu mihinkään suuntaan. Täydellinen hattarahiuksien tavoittelijoille siis. Kovin montaa kertaa en ehtinyt tolla värjäillä ennen kuin tuli pakkomielle värjätä hiukset oman värisiksi, joten valitettavasti tää mun arvostelu jää vähän vajaaksi. Suosittelen ainakin kokeilemaan. Eläinsuojelun tukeminen on aina kannatettavaa! :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 08 Tammi 2016, 21:05
Kirjoittaja Kathy
^Kuinka pitkään tuo väri pysyi hyvänä ja intensiivisenä hiuksissa, haaleniko tasaisesti vai laikukkaasti? Mä olen ollut tosi tyytyväinen Special Effectsin väreihin, jotka toimivat mun tukassa paremmin kuin mitkään muut kokeilemani merkit (Directions, Stargazer, Crazy Color). Hinta vain vähän kirpaisee... Olisi kiva löytää joku edullisempi, mutta yhtä hyvin toimiva vaihtoehto.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 21 Tammi 2016, 23:18
Kirjoittaja PoohBear
Onko muita hajusteettomia suoravärejä olemassa, kuin Biozellin vaahto? Simillä ja Biozelilla on maskit, mutta niissä ei ole juurikaan tehoja.
Simin Color+:kin taitaa olla aikapäiviä sitten lopetettu.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 22 Tammi 2016, 06:36
Kirjoittaja ainokainen
Goldwellin Soft Color on yksi harvoista suoraväreistä jossa on oikeasti sävyvalikoimaa, mutta ei taida olla ihan hajusteeton sekään?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 22 Tammi 2016, 08:24
Kirjoittaja elly
Onko jossain ketjussa enemmän kokemuksia tuosta Goldwellin Soft colorista? Saisikohan sillä piristystä oman väriseen hiukseen?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 22 Tammi 2016, 21:49
Kirjoittaja ainokainen
Kyllä sillä saa aika selviäkin värieroja hiuksiin, kun pesee ensin syväpuhdistavalla, antaa hiusten sitten kuivua kunnolla ja levittää vaahdon kuivaan tukkaan, jolloin hius imee ainetta oikein urakalla.
Niin mä olen tehnyt ja saanut yllättävänkin kivoja ja kestäviä sävyeroja hiuksiin.
Tosin mulla on aina ollut vaalennettu hius alla, en tiedä miten toi ihan neitsythiuksissa toimisi.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 25 Tammi 2016, 22:57
Kirjoittaja salute
^ Voi myrkky, toi ihan oikeasti toimii jopa lasimaiseen neitsythiukseeni. :P Yritin taittaa oman värin kasvatuksesta aiheutuvia sävyeroja suoraväreillä, käytin sinistä, lilaa ja vihreetä. Ja kaipa niitä joistain kohdin taittuikin ihan mukavasti. Mutta nyt kutreistani löytyy sitten myös noita kaikkia värejä himmeinä raitoina. Tää on jo niin outo ja My Little Pony-henkinen, että jopa tykkään tästä. ;D Vaikka värjätyn pohjan tummuuden (latvat) takia ei siis mikään räikeä versio olekaan.

Mutta kun kyllästyn tähän wannabe-sateenkaaritukkaani, miten saan ihmeessä reuhkani takaisin konservatiiviseen edustuskuntoon? Vaahdotin viimeksi jo kahdesti todella pesevällä shampoolla, eikä väri näytä haalistuneen yhtään.    

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 26 Tammi 2016, 09:48
Kirjoittaja ainokainen
Kyllä ne ajan kanssa lähtee, älä huoli. Peset vaan syväpuhdistavalla niin kyllä ne siitä haalistuu.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 30 Tammi 2016, 14:23
Kirjoittaja Liselle
http://4.bp.blogspot.com/-z4j4nOXdG8M/U6L5ze8raVI/AAAAAAAAJvs/m1wb63b4TGY/s1600/tummat.jpg

Violetti suoraväri alkaa näyttämään loppumisen merkkejä, joten aika alottaa seuraavan värin suunnittelu ;D Tästä voi tulla kyllä aika iso projetki, mutta kokeillaan silti!
Elikkäs violetista pitäs päästä tollaseen vihreeseen mikä on ensimmäisenä tossa kuvassa. Kun teen värinpoiston tähän violettiin alta tulee pinkki (ainakin näin käy aina, kun vaalennan juurta ja värinpoistoa menee myös violetille osalle)... Miten ihmeessä mie teen siitä pinkistä sitten vihreen? ;D Useempi värinpoisto varmaan pitää tehdä? Vai mission impossible?
Ja osaako joku sanoa mitä väriä noissa hiuksissa olis voitu käyttää? Vähän liian sinertäviä vihreitä oon vaan nähny tai sitten ihan toisenlaisia "omenan" vihreitä jsp. Jos yhdistäs sellasta omenan vihreetä ja sinertävämpää?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 13 Helmi 2016, 15:10
Kirjoittaja bubbs
^Mun kaverilla on mun mielestäni hyvinkin tuonsävyinen latvasto, hän käyttää Colormask Paintin Evergreen-sävyä. Pohja ei hänellä ollut mikään supervaalea. Itse kokeilisin yhden värinpoistonjälkeen jotain testiraitaa jo, ettei suotta tee montaa värinpoistoa jos sattuisikin toimimaan heti.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 19 Helmi 2016, 17:52
Kirjoittaja Liselle
Päädyin tilaamaan pari erilaista Manic Panicin vihreetä, saa nähdä miten käy :D. Mielellään tekisin vaan yhden värinpoiston, mut jos jää hiukset hirveen pinkiks ja lykkään vihreen siihen päälle niin pelkään ruskeeta lopputulosta :-\ Täytyyki vilkasta tota Evergreeniä jos se kävis sitte ylläpitoon :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 19 Helmi 2016, 21:17
Kirjoittaja Midnight
Kaapissa oottaa kaks purkkia Crazy Color Capri Blue:ta. Millää en enää muista mikä suoraväri ( sinine sekin oli) mitä päähäni ekan kerran heitin ja tykkäsin. Mietin sitten, kumpi Manic Panic ois parempi, Rockabilly Blue vai Midnight Blue?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 23 Helmi 2016, 10:00
Kirjoittaja ainokainen
Tässä muuten tosi kiva suomalainen blogi, jossa kuvia erilaisista suoravärjäyksistä, kannattaa tsekata!

http://misspiggyspearls.purkkimafia.fi/ ... y/biozell/

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 23 Helmi 2016, 10:08
Kirjoittaja Midnight
Onko noi Biozellin hoitavat sävytteet siis ihan vaan suoravärejä? En kaupassa kerennyt INCIä sen tarkemmin lukemaan, että oisin siitä kovasti viisastunut, mikä tuo on..
Millaisia kokemuksia teillä on noista sävytteistä?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 23 Helmi 2016, 11:06
Kirjoittaja ainokainen
Ne on sävyttäviä naamioita, kytännössä siis suoravärejä (koska eivät sisällä hapetetta).
Käyttäjäkokemuksia löytyy tästä ketjusta sekä Biozell-ketjusta.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 13:57
Kirjoittaja Midnight
Crazy Colorit tarttuu surkeesti hiuksiin. Latvoihin vaan, mutta ei ihan juureen ollenkaan. Pitänee siis vaihtaa merkkiä. Muutama purkki peräkkäin laitettu fledaan ja tulos enempi vihreä kuin haluttu sininen.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 14:18
Kirjoittaja Mimi
^mikä on pohjaväri ja hiusten kunto? Mihin väriin haluat päästä?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 17:01
Kirjoittaja Midnight
Pohjaväri on siniseen taittava tummanruskee. Tavoittelen lähinnä sinistä sävyä, en puhdasta väriä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 20:53
Kirjoittaja Mimi
Jos hius on hyväkuntoinen ei suoravärit tartu kunnolla myös tummapohja voi vaikuttaa siihen ettei väri näy vaikka tarttuisikin. Onko hiuksesi värjätty vai omat? Värjättyä voi yrittää hieman haalistaa jotta väri näkyisi uudelleen laitteessa paremmin mutta jos hiukset on oman väriset ja hyväkuntoiset ei mitään suoraväriä saa välttämättä hiuksessa näkymään.

Itse kun vetäsin värjäämättömään 5tummuuteen tumman violettia väriä ei se tarttunut 10cm tyveen laisinkaan tyvi näytti harmaalta, latva taas oli sen verta kuiva että oli täysin violetti. Tyvi on siis niin hyvä kuntoinen ettei siihen väri vain tartu. En heti syyttäisi väriä vaan miettisin hiuksia . Elumen voi olla ainut joka tyveen tarttuu.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 25 Helmi 2016, 11:55
Kirjoittaja ainokainen
Jos ihan sinistä haluaa, niin siinä pitäisi kyllä olla vaalennettu pohja alla.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 20:41
Kirjoittaja kaarina
Haluaisin löytää lämpimän pastellipinkin suoravärin. Tai sellaisen haalean lohenpunaisen, selvästi vaalean. Koralli on jo liian oranssi. Mistä löydän? Parasta, jos ei tarvitse tilata netistä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 04 Touko 2016, 05:58
Kirjoittaja elly
Onko olemassa vaaleanruskeaa suoraväriä, jota voisi itse sekoittaa hoitoaineeseen tai muuhun pohjaan? Piristän välillä omaa väriäni KC Color Maskilla, mutta sen sisältämät silikonit tekevät hiuksista nopeasti rasvoittuvat ja päätä myöten makaavat sekä päänahkasta kutisevan.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 05 Touko 2016, 20:42
Kirjoittaja Vivianna
anannas kirjoitti: Haluaisin löytää lämpimän pastellipinkin suoravärin. Tai sellaisen haalean lohenpunaisen, selvästi vaalean. Koralli on jo liian oranssi. Mistä löydän? Parasta, jos ei tarvitse tilata netistä.
Käytän itse KC Color maskia Pearl sekä Crestol Glossin Fantasy colors pink sävyä, jota laimennan hoitoaineeseen ja vaaleanpunaista tulee :ts, joko voimakkaampaa tai pastellia riippuen vaikutusajasta ja kuinka paljon laitan hoitoainetta

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 27 Kesä 2016, 21:20
Kirjoittaja Morrigan
Onko kellään kokemuksia pravana-väreistä? Eroaako jotenkin oleellisesti muista suoraväreistä?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 25 Heinä 2016, 16:03
Kirjoittaja Vivianna
Nyt oli tullut Prismaan Blond me instant blush sävysuihkeita, ice, strawberry, jade, steelblue. Onko kukaan testaillut?
Houkuttaisi suihkuttelemaan  :o. Ihania pastellisävyjä

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 09 Syys 2016, 18:11
Kirjoittaja Jewely
Mitähän sävyjä sekoittelemalla saisi sellaisen kuparisen rose gold-tukan?
Esim. tällainen olisi aika ihana: https://www.paulmitchell.com/media/298469/image6_499x665.jpg.

Mun tukka on tällä hetkellä suunnilleen 8.34 tai 7.34 ja tähän saisi sävyteltyä vaikka mitä. Mutta tosiaankin vain suoraväreillä/sävytteillä, pohjan ajattelin pitää todella luonnollisena. Tälle värille pitäisi vielä keksiä hyvä ylläpitosävytekin, pitää varmaan sekoitella kuparia ja jotain vaaleanruskeaa. Saisipa kaikkia suoravärejä sellaisissa pienissä tuubeissa ettei tarvisi ostaa isoja pulloja tällaisiin päähänpistoihin..


Vs: Suoravärit

Lähetetty: 27 Loka 2016, 22:10
Kirjoittaja elly
Onko kokemuksia Goldwell Soft Colorin neutraaleista tai kylmän ruskeista sävyistä? Mulla on tällä hetkellä käytössä 6B Gold Brown ja tukka huutaa punaista tän jälkeen turhan vahvasti. Etsin tummuusasteeltaan vaaleanruskeaa suoraväriä, mutta tämä on valitettavasti liian punainen tarpeisiini tällä hetkellä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 13 Marras 2016, 19:31
Kirjoittaja Lecat
Jewely kirjoitti: Mitähän sävyjä sekoittelemalla saisi sellaisen kuparisen rose gold-tukan?
Esim. tällainen olisi aika ihana: https://www.paulmitchell.com/media/298469/image6_499x665.jpg.

Mun tukka on tällä hetkellä suunnilleen 8.34 tai 7.34 ja tähän saisi sävyteltyä vaikka mitä. Mutta tosiaankin vain suoraväreillä/sävytteillä, pohjan ajattelin pitää todella luonnollisena. Tälle värille pitäisi vielä keksiä hyvä ylläpitosävytekin, pitää varmaan sekoitella kuparia ja jotain vaaleanruskeaa. Saisipa kaikkia suoravärejä sellaisissa pienissä tuubeissa ettei tarvisi ostaa isoja pulloja tällaisiin päähänpistoihin..
Minäkin olen miettinyt jotain tuollaista väriä, ilmeisesti tuohon tarvitsisi pinkkiä sekoittaa kupariin. Löysin sellaisen suoravärin kuin Herman's amazing rosie gold, mitähän tuolla saisi kun laittaisi nykyisen päälle (hiukset nyt 7.4).

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 01 Joulu 2016, 23:09
Kirjoittaja Kivrin
Monessa sarjassa on näitä värittömiä "pastelizer"-sävyjä. Ajaako hoitoaineeseen sekoittaminen saman asian?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 02 Joulu 2016, 19:32
Kirjoittaja Morrigan
En ole koskaan kokeillut mitään pastelizer-värejä koska hoitoaineella jatkaminen on toiminut hyvin. Muutamia mielipiteitä olen kuullut että pastelizerilla toimisi paremmin ja iso osa sitten sanoo että hoitoaine ajaa saman asian.

Itsellä hiukset on tällä hetkellä vaaleaa laventelia tai hattarapinkkiä, sävytän hiukset n. kerran viikossa. Käytän desin hoitoainetta ja siihen tippa pinkkiä ja violettia suoraväriä. Pullotolkulla saisin pastizeria kantaa kaupasta jos teksin saman sillä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 04 Joulu 2016, 15:24
Kirjoittaja Kivrin
Hoitoainetta itekin olen käyttänyt ja se toimii ihan hyvin. Iski vaan kokeilunhalu. Totta tuo, että kalliksi tulisi varsinkin kun hiusten kasvatus menossa.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 01 Tammi 2017, 18:05
Kirjoittaja ellen
Voiko olla mahdollista, että vaahtomainen suoraväri liuottaisi jo hiuksissa olemassa olevan suoravärin pois? Laitoin äsken ensimmäistä kertaa Indolan värivaahtoa hiuksiin ja hiukset näyttävät nyt vaahdon huuhtelemisen jälkeen paljon keltaisemmilta mitä ne olivat ennen värivaahtokäsittelyä. Voiko tämä olla mahdollista? Vaahto on kuitenkin violettia.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Tammi 2017, 16:10
Kirjoittaja MerGirl
Laitoin Cutrinin suoraväriä enkä ainakaan paketista huomannut mitään varoitusta, värjää näemmä kuivanakin. Oon pessyt värin laiton jälkeen neljästi ja edelleen otsaan, niskaan, korviin ja sormiin tarttuu sinistä, puhumattakaan vaatteista. Aika saakelin paskaa!

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 08 Helmi 2017, 12:38
Kirjoittaja bubbs
Onkohan olemassa kultaista suoraväriä? Mun hiukset on luomut, 7-8 asteiset beiget, ja haluaisin korostaa kultaisuutta (en keltaisuutta).

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 08 Helmi 2017, 13:12
Kirjoittaja kaarina
^ Itse olen joskus muutama vuosi sitten käyttänyt Goldwell Soft Color -vaahtoa sävyssä 8G, ja se oli ihana. Ei yhtään keltainen, vaikka olikin täyteläisen lämmin kulta. Mun tukka on kyllä vaaleampi, silloin oli luomu ysin ja kasin tummuusasteessa.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Helmi 2017, 10:30
Kirjoittaja Kristiina
anannas kirjoitti: ^ Itse olen joskus muutama vuosi sitten käyttänyt Goldwell Soft Color -vaahtoa sävyssä 8G, ja se oli ihana. Ei yhtään keltainen, vaikka olikin täyteläisen lämmin kulta. Mun tukka on kyllä vaaleampi, silloin oli luomu ysin ja kasin tummuusasteessa.
Olen käyttänyt joskus myös tätä, ja samat kokemukset. Ihana kullanvaalea sävy, luonnollinen, ei keltainen.  :ts

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 10 Helmi 2017, 14:38
Kirjoittaja Vivianna
Olen nyt käyttänyt crestol glossin fantasy pinkkiä suoraväriä sekoitettuna hoitoaineeseen tai color maskin Pearl sävyyn ja tää vaan on niin mun väri. Saa hattara pinkkiä, voimakkaampaa pinkkiä, ihan joko yksinään tai sekoitettuna johonkin hoitoaineeseen ja vaikutustason mukaan. Kokeilin myös lilaa, mutta veti sinertäväksi ja lopulta vihreeksikin. Sekoitan myös tätä pinkkiä Biozellin silverin kanssa ja hyvä tulee. Tästä en luovu. :ts

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 11 Helmi 2017, 20:57
Kirjoittaja Morrigan
^Joo, lilan suoravärin kanssa saa olla tosi varovainen, se vetää helposti vihreeksi ja se vihree ei lähde millään irti. Paitsi blondaamalla. Tämä vihreys tapahtui omalla kohdallani jo sillä että laitoin pinkin suoravärin sekaan ihan vain tipan lilaa.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 03 Maalis 2017, 15:47
Kirjoittaja helka
Tyhmä kysymys, mutta kysynpä silti. Laitoin tukkaan hiljattain Biozellin Color maskin sävyssä Raspberry. Kirkuvan pinkkiä lopputulosta ei tietenkään tullut 7-8-asteiseen värjäämättömään tukkaan, mutta kiva vaaleanpunerva vivahde kuitenkin. Jos haluan pitää tätä sävyä yllä jonkin aikaa, kuinka paljon laitan tätä päähän seuraavaksi? Nyt ekalla kerralla laitoin tätä ihan sinänsä, mutta riittääkö seuraavalla kerralla sekoittaminen hoitoaineeseen, jos pohjalla vielä on sävyä? Jos riittää, missä suhteessa sekoitan värinaamiota ja hoitista?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 03 Maalis 2017, 19:51
Kirjoittaja Morrigan
^Kannattaa ihan vain kokeilla, ensin esim. puolet hoitoainetta ja puolet väriä. Tai vaikka 1/3 väriä ja 2/3 hoitoainetta, jos tulee liian valju niin seuraavalla kerralla sitten lisää värin määrää.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 04 Maalis 2017, 11:15
Kirjoittaja Kristiina
Nyt käytössä Crestol Color Gloss Pähkinänruskea. Tämä on lämmin vaaleanruskea ennemmin kuin punaruskea. Crestolilla taisi olla Punaruskea niminen sävy valikoimissaan erikseen. Tämä on toinen purkki käytössä, on riittoisaa ja hoitavaa. Crestolin naamiot ovat hoitavampia kuin vaahtosävytteet.

KC:n tummat suoravärit taitaa olla aika samanlaatuisia kuin Crestol sävytteet? Vai mitä mieltä olette?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 13 Huhti 2017, 17:03
Kirjoittaja Mintsi
Onko juureksilla kokemusta Biozellin Ink -väreistä? Houkuttaisi, kun on niin helposti saatavilla, mutta meneekö rahat hukkaan, kun samaan hintaan tilaa helposti purkin Directionsia ihan suomalaisesta nettikaupasta.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 14 Huhti 2017, 14:41
Kirjoittaja Morrigan
^Mun kaveri on käyttänyt sitä pinkkiä inkiä ja hyvin on toiminut.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 16 Touko 2017, 21:25
Kirjoittaja huisku
Mulla ei ole juurikaan kokemusta suoraväreistä, joten tulen tänne vähän kyselemään. Värjäsin tukkaani hennalla melkein kymmenen vuotta, kyllästyin ja olen kasvattanut juurikasvua jo jonkin verran. Kohta varmaan napsahtaa punainen pois ja jäljelle jää juuri sitä ei minkään väristä suomalaista harmaata. Tällä hetkellä tuon hennanpunaisen vieressä oma väri näyttää melkein joltain vihreään vivahtavalta, todella masentavalta.

Mietin siis, josko sitä vivahdetta saisi siitä masentavanharmaasta vähän kivampaan (sini/violettivivahteiseen) harmaaseen suoravärien avulla. Onko kenelläkään kokemusta? Onko tullut kokemuksia siitä, tarttuuko joku merkki (tai joku tietty sävy) vaalentamattomaan hiukseen paremmin kuin joku muu? Olen joskus varhaisteininä saanut laittaa oman värin päälle jonkun Directionsin värin, tämän värikartan ja nimimuistini perusteella sanoisin sen olleen tuo Dark Tulip. Tarttui hyvin ja pysyikin jonkin aikaa, sävy oli kyllä oikeasti todella saman kaltainen, toki tummempi/vähän ruskeampi, mutta ihan selvästi muistan siinä näkyneen pinkin sävyn pidemmän aikaa. Seuraava kokeilu oli jotain sinistä samalta merkiltä latvoihin, tulos oli tottakai ei-niin-kaunis vihreä ja pysyi silloin mielestäni ihan liian hyvin :D Joskus aikana ennen hennausta (tai mahdollisesti hennan päälle?) olen laittanut muistaakseni Crazy Colorin Cyclamenia ja jonkin aikaa sekin päässä pysyi.

Mutta siis, ainakin jotain tähän on joskus tarttunut jollain tavalla, mutta mietin onko noissa sävyjen välisiä eroja tarttuvuudessa. Jos tukkaa täytyy käräyttää vaalennusaineilla, niin periaatteessa olen valmis siihenkin, mutta suosisin mieluusti erittäin kevyttä vaalennusta, ja sellaista jonka juurikasvua pystyisi ylläpitämään köyhä kotioloissa. Vinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan.

Edit: Jotain tämän tapaista sävyä ajattelin. Pääsin ketjun selailussakin vähän eteenpäin ja löysin juttua harmaaksi värjäämisestä, luulen että musta + jonkinlainen violetti suoraväri hoitoaineella lantrattuna saattaisi olla jotain mistä lähteä testailemaan. Eli suosituksia vaalentamattomiin hiuksiin parhaiten tarttuvista väreistä kaipaillaan.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 21 Kesä 2017, 16:42
Kirjoittaja Midnight
Ostin Biozellin sinisen värituubin. Saa nähdä mitä tulee :) Muiden merkkien suoravärit on ollu aika väliaikasia, mutta tän luvataa kestävän pidempään.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 22 Kesä 2017, 12:20
Kirjoittaja MerGirl
^ Pysyi todella hyvin, niin tukassa kuin iholla ja vaatteissa  ::)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 22 Kesä 2017, 12:31
Kirjoittaja Memmuuh
^^ Mikä tuote se siis on? Color Mask vai joku muu? Voisin ostaa hoitoaineen sekaan laitettavaksi taittamaan hiuksista keltaisuutta. Oon käyttänyt violettia Revlonin suoraväriä (Luxplussalta) hoitoaineen seassa, mutta se saisi olla aavistuksen sinisempi kun jotkut vähän tummemmat kohdat hiuksissa jää kuitenkin vähän kultaisiksi pelkästään sillä ja sininen väri seassa varmaan auttaisi asiaan.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 18:38
Kirjoittaja Ananas
Kyseessä varmaan Color Mask hoitava sävyte sävyä Nigh sky. Tuo on tuubissa, ne purkit on sitten erikseen. Tosi pigmenttistä, sellaisenaan värjäsi vaaleat hiukset sähkönsininisiksi ja pysyi pitkään haalistuen turkoosin kautta vihertävään. Pinkillä taittamalla oon saanut tuon sävyn piiloon.  :D Kokeilin tuota ensin keltaisen taittamiseen vaaleista hiuksista. Jo hyvin pieni määrä onnistui jättämään selkeän sinivihertävän sävyn, mikä ei lähtenyt kovin helposti. Eli rohkeutta vaatii, jos tuolla alkaa kikkailla.  :ts

Sävy oli kyllä kaunis ja mitä puhtaamman valkea pohja, sen sinisempänä sävy pysyy haalistuessaan. Iso osa viherryksestä johtui itselläni alta kuultavasta kellerryksestä.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 18:48
Kirjoittaja Mintsi
Eka kosketus Biozellin Inkiin on koettu. Tai siis ostin sunnuntaina Tokmannilta kun oli -30 %. Olin hakemassa Biozellin naamioita värissä mandarin ja päätin sitten napata matkaan oranssin Inkinkin matkaan. Pakko oli kurkata purkkiin ja oranssi näytti hyvältä. Käyn hakemassa vähän vauhtia kampaajalta ensin ja sitten kokeilen ylläpitoa tuolla, eli mitään kokemusta sävystä hiuksissa, pigmenttisyydestä ja kestosta ei vielä ole.

Huhtikuusta saakka olen ylläpitänyt hiusväriä erilaisilla suoravärinaamioilla. Parhaat värit olen löytänyt mainitsemastani Biozellin Mandarinista ja Crestol Fantacy Colorista. Crestol vaan ei ollut kovin pigmenttistä eikä oikein pysynyt hiuksissakaan. Biozelliä taas menee tähän päähän puoli purkkia kerrallaan, niin tulee vähän arvokkaaksi. Tosin en ole kokeillut sekoittaa sitä hoitoaineeseen, vaan olen käyttänyt aina "raakana".

KC:n Color Mask värissä Orange on aivan liian punainen, mutta ihanan hoitava ja pigmenttinen. Myöhemmin katselin, että Copper voisi olla räiskyvän oransseihin karvoihin parempi. Olen käytellyt tuota Color Maskia pois Crazy Colorin Canary Yellown kanssa pois. Sillä saa kivan ja miellyttävän oranssin. Crazy Coloriltakin minulla on joku oranssi, joka on turhan punainen. Sekin saa seurakseen tuota keltaista, kun sekoitan hoitoaineen kanssa naamion.

Ei nyt suoraan liity suoraväreillä värjäykseen, kun kuitenkin vain ylläpidän kampaajan tekemää väriä, mutta olisihan se silti kiva, kun saisi sen oikean värin valmiina purkissa eikä tarvitsisi jatkuvasti sekoitella eri sävyjä keskenään. Toivottavasti tuo Ink olisi sellainen väri, koska sitä saa kohtuu hintaan ja helposti.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 19:27
Kirjoittaja Memmuuh
Ananas kirjoitti: Kyseessä varmaan Color Mask hoitava sävyte sävyä Nigh sky. Tuo on tuubissa, ne purkit on sitten erikseen. Tosi pigmenttistä, sellaisenaan värjäsi vaaleat hiukset sähkönsininisiksi ja pysyi pitkään haalistuen turkoosin kautta vihertävään. Pinkillä taittamalla oon saanut tuon sävyn piiloon.  :D Kokeilin tuota ensin keltaisen taittamiseen vaaleista hiuksista. Jo hyvin pieni määrä onnistui jättämään selkeän sinivihertävän sävyn, mikä ei lähtenyt kovin helposti. Eli rohkeutta vaatii, jos tuolla alkaa kikkailla.  :ts

Sävy oli kyllä kaunis ja mitä puhtaamman valkea pohja, sen sinisempänä sävy pysyy haalistuessaan. Iso osa viherryksestä johtui itselläni alta kuultavasta kellerryksestä.
Mä olen ollut siinä käsityksessä (asiaan edes kummemmin perehtymättä ::) ), että nuo ei ole kovin pigmenttisiä enkä siksi ole ostanut. No hyvä tietää, että pigmenttiä riittää ja että kannattaa olla jopa varovainen tuon kanssa. :D

Laitoin kuitenkin jo tilaukseen Luxplussalta Crazy Colorin Sky Bluen ja sekin varmaan riittänee aika pitkään kun tarkoitus on tosiaan laittaa vaan ihan pikkuisen sen violetin hoitoainesekoituksen joukkoon :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 28 Kesä 2017, 18:39
Kirjoittaja MerGirl
^ Mä sain tummanruskeat hiukseni 10 minuutin vaikutusajalla ihan sinisiksi. Harmitti vaan että väriä irtosi kuivanakin koko ajan.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 01 Heinä 2017, 13:47
Kirjoittaja Supermess
Vivianna kirjoitti: Nyt oli tullut Prismaan Blond me instant blush sävysuihkeita, ice, strawberry, jade, steelblue. Onko kukaan testaillut?
Houkuttaisi suihkuttelemaan  :o. Ihania pastellisävyjä
Niin! Löytyisikö kokemuksia? Olen itse harkinnut jotain (noin 9-tummuusasteen vaalennettuihin) latvoihin helposti sudittavaa ja pois pestävää pastellipinkkiä väriä, joko suihkutettava tai "väriliitu" tms. Ikinä ennoo moista vielä kokeillut ja siksi epäröin kovastikin värin hankintaa.

Lorkulla olisi tuo Colorista Spray, mutta käyttäjäkokemukset hieman vaihtelevat - sävy ei ilmeisesti kaikilla tartu hiuksiin kovin hyvin..? Toinen löytämäni vaihtoehto olisi sitten tuo Viviannaakin kiinnostava Schwarzkopfin Blondme -suihke sävyssä Strawberry.

Mieluiten hankkisin jonkin vegaanisen, cruelty free -tuotteen, mutta esim. Kevin Murphyn Color Bug -värien valmistus on lopetettu, ja muita vastaavia en tiedä  :-\


Vs: Suoravärit

Lähetetty: 14 Heinä 2017, 09:40
Kirjoittaja riinam
Minäkin tulen tänne kyselemään vinkkejä vaaleanpunaisten latvojen ylläpitoon tummassa tukassa. Mulla on siis tumma pohjaväri, jota on useammalla kerralla raidoteltu/vaalennettu latvaa, joten se on selkeästi vaaleampi, sanoisin jotain 8-tasoa. Juuri on 6-tasoa, vähän sitä on siis pituuksissakin seassa. Viimeksi kampaajalla käydessäni sävytettiin sitten hiukset kylmän vaaleanpunaisella, ajatus oli saada aika varovainen lopputulos, joka näkyisi lähinnä vaaleassa osassa. Se näyttikin sitten niin kivalta, että tässä mietin voinkohan itse voimistaa tuota sävyä. Sävy on kylmä vaaleanpunainen, hieman jopa vivahtaa violettiin, mutta enemmän haluaisin sen pitää vaaleanpunaisena. Kampaaja neuvoi ylläpitoa varten KC:n color mask pearl shampoon ja hot pink paintin sekoitettuna hoitoaineeseen. Googlailin että tuolla hot pinkillä pitäisi kyllä saada reilusti kirkkaampi väri, mutta koska pohjaväri ei ole todella vaalea, siitä tulee herkästi todella lämmin. Miksaus johonkin violettiin varmasti auttaisi? Noi paint-purkit on todella pieniä, tulee kalliiksi jos  yhdestä riittää 1-2 käyttökertaa jos haluaa voimakkaamman värin. Mikähän muu voisi tarttua? Mun hiukset taitaa olla turhan hyvässä kunnossa että suoravärit tarttuisivat kovin helposti, joten etsinnässä on mahdollisimman voimakkaan lopputuloksen antava tuote.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 14 Heinä 2017, 15:13
Kirjoittaja Morrigan
Tuon pearl shampoon voit unohtaa, se ei tolla tummuusasteella tee yhtään mitään. Suoravärinä voit kokeilla mitä tahansa pinkkiä suoraväriä, ei sen tarvitse tuota paintia olla. Pirkka, biozell, directions, kaikilta löytyy ihan toimivia vaihtoehtoja. Kannattaa ehkä valita mahdollisimman tumma, mutta kuitenkin pinkkipohjainen punainen väri, sellainen mikä hoitoaineella lantrattaessa vaalenee kirkkaan pinkiksi niin on riittoisampaa kuin valmis vaaleampi pinkki.

Violetin kanssa kannattaa olla varovainen, se helposti jämähtää vaalennettuun tukkaan niin että ajan saatossa muuttuu vihertäväksi ja se vihreys ei lähde irti millään (paitsi vaalennusaineella). Itse harrastin pinkkejä suoravärisekoituksia vuosi sitten jossa seassa oli ihan pienen pieni pisara violettia ja parissa kuukaudessa se vaan veti vihreäksi aina.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 14 Heinä 2017, 20:32
Kirjoittaja riinam
^ Onnistuiskohan tuolla hopeashampoolla kuitenkin taittaa väriä viileempään? Vihreä tukka ei kyllä ole kovin mieluinen lopputulos, mutta haluan kuitenkin lämpöä vähemmäksi, en havittele sellaista ruusukultaista sävyä kuitenkaan.

Mikähän voisi olla tollanen hyvä suoraväri? Tiedän kyllä, että lähes kaikilla merkeillä niitä on, mutta kaipasin vinkkejä siitä mikä voisi toimia kun tiedossa on, että väri ei kovin hanakasti tartu. Jos joku olisi ehtinyt jo vähän testata mikä toimii, niin ei tarvitse itse välttämättä koko rumbaa käydä läpi, että löytää toimivan.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 15 Heinä 2017, 12:49
Kirjoittaja Neve
^Tuli mieleen Directions Flamingo Pink tai Crazy Color Pinkissimo hoitsikkaan sekoitettuna.
Itsellä kummankin merkin suoravärit pysyivät hyvin kun aikoinaan ylläpidin punaisen/pinkin eri sävyjä hiuksissani. Pitkällä vaikutusajalla muhittelin. Olen kuitenkin kuullut kommenttia, että joillain nuo Crazy Colorit ei jumahda niin hyvin tukkaan. Omassa päässä toimi moitteetta, mutta toisaalta olin kerrostanut punaisen ja pinkin sävyjä niin paljon hiuksiini, etten eroon meinannut päästä ollenkaan  ;D

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 15 Heinä 2017, 18:52
Kirjoittaja riinam
^ Kiitos vinkistä! Ehkäpä testaan ensin tuota Directionsia, katsotaan miten käy  :D

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 16 Heinä 2017, 21:00
Kirjoittaja Morrigan
riinam kirjoitti: ^ Onnistuiskohan tuolla hopeashampoolla kuitenkin taittaa väriä viileempään? Vihreä tukka ei kyllä ole kovin mieluinen lopputulos, mutta haluan kuitenkin lämpöä vähemmäksi, en havittele sellaista ruusukultaista sävyä kuitenkaan.

Mikähän voisi olla tollanen hyvä suoraväri? Tiedän kyllä, että lähes kaikilla merkeillä niitä on, mutta kaipasin vinkkejä siitä mikä voisi toimia kun tiedossa on, että väri ei kovin hanakasti tartu. Jos joku olisi ehtinyt jo vähän testata mikä toimii, niin ei tarvitse itse välttämättä koko rumbaa käydä läpi, että löytää toimivan.
Ei tuolla pearlilla oikein viileyttäkään saa, suosittelisin ennemmin kokeilemaan vaikka klippoteketin hopeashampoota, se on edullista ja pearlia tehokkaampaa. Haju vaan on mun mielestä aika paha. Jotenkin teollisen hajuinen tuote. Fudgen hopeashampoo on todella tehokasta jos oikein tykkiä taittoa haluat ja sen tuoksukin on ihan hyvä.

Neven mainitsema directionsin flamingo pink on esimerkiksi ihan hyvä vaihtoehto. En ole itse käytössä huomannut eroa directionsin, special effectsin tai crazy colorin värien intensiivisyydessä tai pysyvyydessä. Jotkut muut taas vannovat jonkun tietyn merkin nimeen  ja että muut merkit eivät pysyisi yhtä hyvin. Directionsilla on ainakin paljon kannattajia joten siitä on ehkä hyvä lähteä liikkeelle.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 18 Heinä 2017, 14:33
Kirjoittaja Aridith
Laitoin neljä viikkoa sitten L'Oréal Paris Colorista Washout putilon vaaleanpunaisena. Tarttui mun luonnonhiusten aurinkoraitoihin, haalistui joka pesussa, mutta neljän viikon jälkeen edelleen sellainen vaaleanpunainen kajo nissä. Laitoin syväputsarin jälkeen Colormaskin Honey värissä ja nyt se väri on aika pitkälti taittunut pois. Luulisi, että värjättyihin tarttuu aika hyvinkin.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 22 Elo 2017, 14:56
Kirjoittaja Mustikka
Kaksi kampaamokäyntiä takana, kolme värinpoistoa... Keltainen/oranssi pukkaa edelleen läpi. Suoraväreillä ajattelin yrittää pärjätä nyt hetken, mutta en ole onnistunut löytämään suoraväriä, joka olisi kylmä 6-7 asteinen ruskea. Osaisiko joku vinkata?

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 22 Elo 2017, 18:26
Kirjoittaja ellen
^ Voisit myös kokeilla sekoittaa vaaleaa tuhkaista väriä neutraaliin ruskeaan, jos ei löydy tuhkaista ruskeaa valmiina. Sekoittelussa toimivat mielestäni parhaiten erilaiset vaahtovärit, esim. Schwarzkopfin Igora Expert Mousse on todella toimiva, vaikka saatavuus on vähän huono.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 04 Syys 2017, 19:26
Kirjoittaja Ananas
Onko Biozellin color mask Ink violetista sävystä kellään kokemusta? Onko enemmän punertava, kuin sinertävä ja haalistuessaan vetääkö vihreäksi. Pinkin ja oranssin sävyjen jälkeen vaalea violetti voisi olla kiva. :D

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 21 Syys 2017, 09:12
Kirjoittaja signe
Mikä ois hyvä kampaamoissa myytävä suoraväri joka ois tumma tuhka? Joo tiedän, aika vaikee, mut ajattelin et jos jollekulle tulis mieleen.
Elumenia en nyt voi tilata, liian kallista tässä kuussa.

Ja noista suoraväreistä mitä nyt on saatavilla niin mitkä on teidän mielestä sellasia jotka nyt kestää jonkun aikaa. Esim Biozellin turkoosi lähti multa heti liukenemaan parissa seuraavassa pesussa käsiin ja pyyhkeisiin, muuten kyllä ihan kiva väri oli (paitsi loppuvaiheessa alko muistuttamaan vainajan hiuksia.)

Myös joku liila tai violetti vois tulla kyseeseen.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 21 Syys 2017, 09:44
Kirjoittaja Lila
Kaikki ne kyllä alkaa liukenemaan saman tien  ;D  - osa värjää liuetessaan ympäristöä enemmän, osa vähemmän.


Goldwell Colorance-sarjassa on hyvät tuhkasävyt, tosin olen joutunut 6A -sävyä tilaamaan eBaysta, kun sitä on Suomessa niin huonosti saatavilla. Hitto, kun en heti muista toista hyvää käyttämääni. Käyn katsomassa pesuhuoneen kaapin ja kurkkaan vanhat viestit...

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 21 Syys 2017, 14:03
Kirjoittaja elly
Goldwell Soft Color -vaahtoja suosittelisin, hyvä pysyvyys ja tarttuu jopa värjäämättömään hiukseeni.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 21 Syys 2017, 16:02
Kirjoittaja Jewely
Signe mulla olis Wella Color Fresh sävy 7/19 Medium Blonde Ash Cendre jonka saa vaikka postikulujen hinnalla jos haluat kokeilla. Mä käytin sitä kun halusin saada mun kellertävää noin 7-tasoista tukkaa omanvärisemmäksi= maantienharmaammaksi ja siinä se ihan hyvin toimikin mutta en käyttänyt kuin kerran kun värjäsin sitten eri värillä. Riippuu tietysti pohjaväristä minkälainen tällä tulee mutta mun kellanruskeaa tukkaa veti sopivasti viileämmäksi, blondiin pohjaan tulee varmaankin ihan tuhkanharmaa.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 21 Syys 2017, 16:21
Kirjoittaja Lila
^Just noita Color Freshejä tapailin tuossa aiemmin!


Muoks - onko muuten Colorance ja Soft Color eri vaahtoa? Colorancen tuhkasävystä sellainen varoitus, että alla on syytä oikeasti olla sitä punapigmenttiä, sillä sävy on oikeasti hieman vihertävään taittava. Mutta on myös hyvä ja suoraväriksi pysyvä sävy.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 21 Syys 2017, 23:19
Kirjoittaja elly
^ Käsittääkseni Colorance on kevytväri ja Soft Color suoraväri.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 22 Syys 2017, 05:19
Kirjoittaja Lila
Vaahtomainen ja yksikomponenttinen on väri, josta puhun, lienee suoraväri:


Kuva


Mutta tosiaan, samalla nimellä myydään myös kaksikomponenttiväriä, sitä en tarkoittanut.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 23 Syys 2017, 00:53
Kirjoittaja elly
^ Kiitos korjauksesta! :) Omani on tuollainen saman kaltainen sininen ponnekaasupullo, mutta pullossa kyllä lukee Soft Color. Onkohan mahdollista, että kyseessä olisi sama tuote uudistetulla ilmeellä ja nimellä? Toki minullakin voi olla ns. vanhaa mallia olevat pullot.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 23 Syys 2017, 11:23
Kirjoittaja Lila
Voi olla. Tai eri maissa eri tuotemerkit? Omani olen tosiaan joutunut tilaamaan eBaysta, suomalaiset syrjivät maantievärejä  ::) .

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 24 Syys 2017, 10:46
Kirjoittaja elly
^^ Mä olen tilannut Sokoksen verkkokaupasta, jossa tuo kulkee nimellä Goldwell Soft Color sävytysvaahto 125 ml. Käytän sävyä 6N. Nyt tuolla on omituisen vähän sävyjä tarjolla, joten toivottavasti tuote ei ole lähdössä mihinkään. Tämä on paras tuote piristämään oman väristä tukkaani.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 30 Syys 2017, 23:54
Kirjoittaja huisku
Lopultakin olen (olin) päässyt tukkaprosessissani siihen vaiheeseen että hennavärjätty hius on leikattu pois ja päässä on siis oma luonnollinen väri, sellainen vaaleaan, kellertävään vivahtava harmaa. Olen käyttänyt jonkin verran suoravärejä aikaisemmin, aina vaalentamattoman hiuksen päälle ja hyvin ovat tarttuneet, pysyvyys hiukan vaihdellut merkistä riippuen mutta ainakin aluksi väri on ollut niin kirkas kuin vain tuon värisessä hiuksessa voi olla.

Nyt siis kokeilin taittaa tuota omaa kellertävää harmaata violetimpaan. Tein ensin pari testitupsua, KC Color Paintia (Deep Purple) hoitoaineeseen lantrattuna ja tupsuissa ei näkynyt juuri mitään, oikeassa valossa näki että ihan niin keltaista ei ollut. Nyt iskin sitten tavaraa koko päähän, vähän vähemmän lantrattuna, muhitin päässä yli tunnin ja joo, keltaisuus taittui pois ja tukka on _harmaa_. Tulos on siis ihan ok.

Täytyy kuitenkin sanoa että odotin että tuollainen lantraus olisi saanut aikaan vähän violetimman tuloksen. En siis ole ennen lantraillut suoravärejä vaan olen ennen aina lyönyt sellaisenaan päähän, eli odotukseni saattoivat olla hiukan vääristyneet. Mulla on kuitenkin epäilys että ongelma saattoi olla käyttämässäni hoitoaineessa.

Pesin siis tukan syväpuhdistavalla shampoolla (en laittanut hoitoainetta), kuivasin ja laitoin sekoituksen päähän. Lantrausaineena oli Lifehairin oliivihoitoaine, joka on tuntumaltaan aika lihmuista/öljyistä ja on hiukan hidas poishuuhdottava. Tämänhetkiseen hiustenpesurutiiniini ei siis kuulu hoitoaine, tuota käytin silloin kun vielä kuului ja sitä oli pari pulloa kaapissa. Ehkä se oli liian öljyistä? En ihan hirveästi ajatellut asiaa etukäteen, mutta olen pitänyt ajatuksissani silikonipommihoitoaineita huonona vaihtoehtona tähänkin, öljyisyyttä en tullut niin paljon ajatelleeksi.

Millaisia hoitoaineita te käytätte lantrinkina? Olen käyttänyt elämässäni paljon Faith In Naturen hoitoaineita, jotka ovat tosi kevyitä ja voisivat toimia tässäkin, mutta saatavuus on alueellani huono nykyään. Olen siitä vielä hankala tapaus että suosin mahdollisimman eläinkokeetonta kosmetiikkaa eli iso osa marketti- ja kampaamotuotteistakin on poissuljettua. Löytyisiköhän joltain Herbinalta tai vastaavalta joku vetinen pilipalihoitoaine joka sopisi tarkoitukseen? :D

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 15 Loka 2017, 20:06
Kirjoittaja Mintsi
Mä oon käyttänyt Lidlin hajusteetonta hoitista ja XZ:n hoitiksia, jos kaapissa ei ole jotain hutiostosta, jota yritän kuluttaa pois. Nyt on bulkkihoitiksena Xtran hoitoaine, jota ostin jonkun suosituksen perusteella lähinnä hiusten suojaamiseen CWC-pesussa. Se on kuitenkin palvellut vähintään yhtä paljon hiusväripohjana.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 15 Loka 2017, 21:05
Kirjoittaja Memmuuh
Itse en ole huomannut eroa eri hoitoaineiden välillä, mikä vaan käy suoravärisekoituksiin. Itse suosin jotain edullista, koska tykkään laittaa sitä väriseosta aika reilusti.  Eri suoraväreissä on kyllä sillä tavalla eroa, että joidenkin kanssa sen väriseoksen täytyy olla vähän tummemman näköistä ja joidenkin kanssa täytyy se itse seos jättää vaaleammaksi samaan lopputulokseen.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 08 Marras 2017, 16:39
Kirjoittaja keesha
Mulla on ollut melkein vuoden ajan nyt turkoosi/vihreä ombre-tyylinen värjäys latvassa. Suoravärien kanssa on ollut kyllä melkoista harmia ja arpomista kun ehdottomasti haluan että väri on kirkas eikä liian tumma. Ehdottomasti  paras sävyltään ja pysyvyydeltään on ollut Herman’s Amazing Tammy Turquoise. Sillä tulee ihana syvän turkoosin/petroolin sävy hiuksiin eikä imaise liian tummaksi. Mut hemmetti vieköön menin hairahtumaan tuohon kaupasta saatavaan Biozellin Caribbean Turquoise ja se oli suuri virhe. Jo 15 min vaikutusajalla tukasta tuli aivan sininen (!!) ja osa latvasta imaisi väriä tosi paljon ja tummui ihan liikaa. Lisäksi väri jämähti kaikkialle muuallekin ja väriä irtoaa kuivanakin. ::) Eniten kuitenkin ihmetyttää ja ärsyttää, että miten hiukset menivät niin siniseksi, pohjasävyn perusteella en ois ikinä uskonut niin käyvän (kulahtanut turkoosinruskea). No jos joku kaipaa sinistä sävyä tukkaan, niin tuolla saa tummempaankin pohjaan semmoinen Sannin sinisen. :o Nyt tuosta virheestä oppineena tilasin uuden satsin tuota Herman’s Tammyä ja yritän saada entisen värin takaisin askorbiinihappokäsittelyllä ja uudelleen värjäyksellä...

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 18 Marras 2017, 12:10
Kirjoittaja Neriana
Vaikka ei varsinainen suoraväri olekaan, niin kirjoittelen tänne kun en sopivampaakaan ketjua löytänyt.. Olen todella tyytyväinen, miten hyvin Pirkan Color Mask sävyssä Brownie toimi hieman vihertävissä ruskeissa hiuksissa. Minulla kävi reilu viikko sitten pienehkö ajatusvirhe ja menin lykkäämään Goldwellin Soft Coloria sävyssä 6N muutenkin jo kylmiin hiuksiin, joissa oli vahoja vaaleita raidanjäämiä. Vihertäväksihän se meni, eikä auttanut vaikka kuinka hinkkailin syväpuhdistavalla. Kokeilin tasoittaa sävyä 7G.llä, joka on lämpimämpi kultainen sävy, mutta siinäkään ei ihan riittänyt punapigmentti vaan tietyssä valossa hiukset taittoi edelleen vihreään. Levitin Pirkan colormaskin huolellisesti pyyhekuiviin hiuksiin ja kampasin vielä tiheällä kammalla läpi, jotta tulisi mahdollisimman tasainen. Ohjetta pidempi vaikutusaika ja hiuksista tuli todella hyvät :)

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 21 Marras 2017, 13:38
Kirjoittaja irtohius
Olen ottanut hiustenvärjäysten arsenaaliin Salerm´n HD Colors -värit. Nämä ovat suoravärejä, melkein kaikki aika räikeän värisiä. Toimivat kuten Directions, PopColor, Crazycolor ja muut tämän suuntaiset merkit. Kesto on mielestäni aika hyvä ja se tietysti riippuu hiusten kunnosta paljon. Hyväkuntoiset neitsyt tyvet eivät ota yhtään, mut heti kun hius on saanut hapetetta jossakin, niin väri ottaa kiinni.
Tuoksu näissä on poikkeuksetta hirveä. Siinä voi aistia mm. kirsikan, karvasmantelin, kaliumsyanidin ja kivihiilitervan nyansseja. Huolehdi ilmanvaihdosta!

Pakkausten kuvat alla. Tuubit ovat isokokoiset, ja alempi pönikkä ei ole hapete, vaan suoravärin irroitukseen tarkoitettu oma valmisteensa. Tästä Reset-nimisestä värinirroittajasta voisin sanoa, että yllättäen tehoaa myös muiden valmistajien väreihin. Tutkin INCI-listaa, enkä heti löytänyt mitään erikoista, innovatiivista yhdistettä.

Kuva
Kuva

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 11 Tammi 2018, 21:24
Kirjoittaja Hanzku
Onko kenelläkään kokemusta Maria Nilan Color refresher väreistä? Ovat biozellin tyyppisiä, hoitavia suoravärejä. Itsellä on musta väri, jolla koitin hiuksia taittaa harmaaseen (lantrasin hoitoaineeseen). Hyvän harmaathan hiuksista tuli, mutta koska oma hius oli vielä hieman kellertävä, nopsaa alkoi näyttämään vihertävän harmaalta.  Ja ei varmasti tilannetta auttanut että vesi täällä värjää vielä hiuksiani todella nopeasti muutenkin vihertäväksi.

Nyt olen selaillut Nilan värivalikoimaa ja tekisi mieli hieman kokeilla saisiko noin 8-9 tasoista hiusta asteen tummemmaksi ja luonnollisemman väriseksi näiden avulla (lisää avautumista tähän johtaneesta kierteestä värikriisi-ketjussa).  ??? Värin on varmaan oltava punaista sisältävä, koska tuo vihreäksi värjäävä vesi.

Edit. Löysinkin youtubesta ohjeen (https://www.youtube.com/watch?v=pQVlf-nnpMU) Blorange hiuksille Maria Nilan väreillä.  En ole blorange-termiä aiemmin kuullut. Mutta ehkä lähdenkin kokeilemaan jotain tämän tyyppistä yhdistelmää, oma pohjaväri on hitusen vaaleampi kuin videon tytöllä. Tämä kyllä varmaan toimisi tuon vihreän veden ongelman kanssa, taittaisi virheät sävyt piiloon.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 16 Tammi 2018, 06:48
Kirjoittaja Ananas
^ Itse tavoittelin kesällä blorangea Bioellin pinkillä ja oranssilla, mutta onnistuin saamaan aina jompaan kumpaan suuntaan olevan lopputuloksen. Sinisen suoravärin rippeet taittuvat/peittyivät kyllä tehokkaasti.

Ostin eilen Cameleon Neon colors punaista suoraväriä. Paikallisessa Halpahallidsassa oli tätä ja maksoi alle 3e/60ml. Biozellin violetin haalistuttua hiukseni ovat siniset ja turkoosit. Takoituksena on punaisella ja mahdollisesti oranssilla taittaa sinisyyttä pois.

Edit. Väriympyrä toimii.&nbsp; <3 Tuo neon colors ja Biozellin oeanssi hoitoaineeen seassa taikoivat sinisen piiloon. Sinistä sävyä on mahdoton saada pois, joten taittaminen on mainio keino saada neutraalimmat hiukset.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 19 Tammi 2018, 11:24
Kirjoittaja Hanzku
Olen edelleen vähän epävarma mitä seuraavaksi tekisin. Tilasin Maria Nilan Bright Copper -värin, mutta kokeilisinko sitä sellaisenaan vai lantrattuna ja punaiseen sekoitettuna (tähän löytyy Pirkan Lollipop vanhastaan).

Toisaalta myös jokin luonnollisempi väri houkuttelisi, mutta nyt on myöhäistä kun tuon kuparin tilasin jo ja tänään pitäisi saapua :D

Edit. Vai saisinkohan siitä jollain sekoituksella tummemman värituloksen (jossain youtube-videossa lopputulos pelkällä copperilla näytti vain keltaiselta), samaan tyyliin kuin tässä blogissa? http://www.blogger-bazaar.com/2016/10/16/maria-nila-colour-refresh/ Blogissa sekoitettu joukkoon Vanilla-väriä, itseltä löytyisi Maria Nilan musta, manic panic Purple haze ja Ultra violet, jos näistä vaikka violetilla sekoittaisi Vanilla-sävyä vastaavan sekoituksen hoitoaineen kanssa eli 10.32..

Edit.2: Korjasin tuon blogissa sekoitetun sävyn nimen.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 06 Touko 2018, 18:09
Kirjoittaja bubbs
Onkohan jotain suoraväriä tai sävytettä, jolla saisi vahvistettua sävyn kultaisuutta? Pelkään keltaista, mutta sellainen metallinen, vahva kullanhehku kiinnostaisi. Oma väri mulla on about 8-asteinen tummanvaalea.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 12 Joulu 2018, 21:13
Kirjoittaja khissu
Tyvikasvu ja suoravärit.


Eli värjään punaiseksi garnier olian värillä. Omaan hyvin vaalean hiuksen, joka on melko ohutta myös. Pystyykö millään suoravärillä sävyttämään tuota tyvikasvua vai täytyykö melkein joka kuu värjätä kunnon hiusvärillä. Haluaisin edes vähän pidentää tuota värjäysväliä, mutta koska hiukset ovat lyhyet niin tuo tyvi näkyy monista paikoista kauhean näköisenä jo 4viikon kohdalla.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 13 Joulu 2018, 20:12
Kirjoittaja Morrigan
^Ei taida suoraväri toimia tuohon tarkoitukseen. Saattaa se vähän käsittelemättömään hiukseen antaa sävyä, mutta ei varmasti tarpeeksi.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 14 Joulu 2018, 11:53
Kirjoittaja khissu
Löysin ihan toimivan tuotteen joka toimi värjäämättömään tyveen loistavasti.&nbsp; &nbsp; &nbsp; Tällänen kuin Schwarzkopf live ultra brights 92 pillar box red hiusväri.
Tekee juuri kuten pakkaus sanoo :) Tosin tuo ei taida ihan suoraväri nimityksellä mennä. Enemmänkin kai kevytväri vaikka mitään hapetetta ei tähän laiteta?


Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty. - ellen

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 02 Tammi 2019, 21:34
Kirjoittaja Morrigan
^Käsittääkseni kyseinen tuote on suoraväriä. Sehän on vain värivoide tuubista mihin ei sekoiteta mitään muuta ainetta, mutta hyvä jos puree tyvikasvuusi sellaisenaan. En tiedä mitä kyseinen tuote maksaa, mutta kannattaa tehdä vähän hintavertailua että mikä tuon hinta on verrattuna muihin suoraväreihin.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 22 Helmi 2019, 11:37
Kirjoittaja Midnight
Biozellin sävyte Night sky ( sininen) saa kehuja asiakkailtakin. Kestää muutaman päivän kirkkaana ja sitten vähitellen&nbsp; katoaa vaihtaen ensin tummanruskeat hiukset mustiksi ja sitten ruskeiksi.

Vs: Suoravärit

Lähetetty: 05 Huhti 2019, 19:16
Kirjoittaja Midnight
Kukaan kokeillut?
Miten toimii?&nbsp; https://www.revolutionbeauty.com/en/I-H ... -6993.aspx

Edit: Väri meni hiuksista viemäriin ja googlettelulla löytyy, ettei toimi juuri muillakaan. Väri on vesipohjainen, joka sai itseni kyllä aluksi kanssa epäilemään ja eihän se sitten toiminutkaan. Ei jäänyt lavuaariin ja ihoon kiinni.