Suoravärit

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Suoravärit

Viesti Kirjoittaja bast »

Mulla kun on nykyään pinkki tukka, niin millä saisi parhaiten taitettua pois oranssisuutta? Tukka jäi vaalentaessa aika keltaiseksi ja se puskee joistakin kohdin läpi. Käytin Directionsin sävyä carnation pink ja voisin käyttää saman merkin värejä hoitoaineeseen sekoitettuna taittamiseen, mutta mitkä sävyt toimisi parhaiten? Kaapista löytyy joku ikivanha lagoon blue, mutta olisiko violetti kuitenkin sinistä parempi? Niitä olisi directionssilla tarjolla lavender, lilac, plum ja violet. Mikähän toimisi parhaiten? http://www.lariche.co.uk/directions-hair-colour
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
ankisan

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja ankisan »

Minä varmaan lähtisin sekoittelemaan violettia itse siitä jo kaapista valmiiksi löytyvästä sinisestä ja carnation pinkistä (mikäli sitä löytyy vielä), ja lantraisin sitä sitten hoitoaineella. Saisi ainakin säädettyä sävyä tarpeeks kylmäks/lämpimäks tarpeen mukaan.
Noista Directionsin valmiista violeteista mulla ei oo oikeastaan ollenkaan kokemusta. Joskus pari vuotta sitten tosin adoptoin pohjat kaverin käyttämästä lavenderista, ja se oli muistaakseni melko vähäpigmenttistä jopa pastellisävyksi..
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja ZEN »

bast kirjoitti: Mulla kun on nykyään pinkki tukka, niin millä saisi parhaiten taitettua pois oranssisuutta? Tukka jäi vaalentaessa aika keltaiseksi ja se puskee joistakin kohdin läpi. Käytin Directionsin sävyä carnation pink ja voisin käyttää saman merkin värejä hoitoaineeseen sekoitettuna taittamiseen, mutta mitkä sävyt toimisi parhaiten? Kaapista löytyy joku ikivanha lagoon blue, mutta olisiko violetti kuitenkin sinistä parempi? Niitä olisi directionssilla tarjolla lavender, lilac, plum ja violet. Mikähän toimisi parhaiten? http://www.lariche.co.uk/directions-hair-colour
Periaattessa ihan sama, kumpaa päätät käyttää. Violettihan on punaista(=pinkkiä) ja sinistä, joten ajaa ihan saman asian, kuin pelkkä sininen pinkkiin hiukseen. Toki noissa väreissä on jotain vivahde-eroja, mutta varminta on mun mielestä aina käyttää puhtaita vastavärejä. :)
Cogito ergo doleo.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja bast »

Kiitos ankisan ja zeprah. Enköhän mä kokeile tuota kaapista jo löytyvää väriä sitten.  :)
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
moderninainen

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja moderninainen »

Mulla on kirkkaanpunaset hiukset, jotka on haalistuneet. Haluaisin terästää sitä väriä. Mulla on kaapissa "kirkkaanpunainen" uoraväri, joka taittaa mun makuun liikaa pinkkiin tai oranssiin. Lisäksi mulla on oranssi colormaski. kannattaskohan mun sekottaa noita, että niistä sitten tulis kirkkaan punainen..?
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Puf »

^ Hyvin voit sekoittaa noita keskenään vaikka ovatkin eri merkkisiä :) Ainakin itse oon sekoittanut huoletta eri suoravärejä tietynlaisen sävyn saamiseksi. Tuosta sekoituksesta taitaa tulla jokin lämpimän/oranssin punainen lopputulos mikäli se kirkkaanpunainen väri taittaa myös oranssiin.
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

En jaksa selata ketjua läpi, mutta oliko täällä kokemuksia KC:n color maskeista latte ja toffee sävyistä vaaleeseen hiukseen?
Ne ovat kohta tarjouksessa Emotionissa ja voisin kokeilla taas jotain uutta?
Caramel sävy mulla on jo, mutta latte voisi olla ehkä kokeilemisen arvoinen, kun on lämmin beige. Toffeekin kyllä kiinnostaa, pelkään vaan, että vetää liian tummaksi. 
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

KC Color Mask Latte on ihan jees tuote, tuo lämmintä beigeä vivahdetta hiuksiin. Mulla oli tätä minikokoisena pakkauksena. Ei ole kyllä kovin pigmettinen, mutta kyllä tuo silti toimii. Minikokoisen pakkauksen käytettyäni loppuun tulin kuitenkin tulokseen, että en ostaisi tätä sävyä isossa pakkauksessa (tuon suht. vähäpigmettisyyden vuoksi) Crestol on tehokkaampi vaaleanbeigessä sävyssä.
Viimeksi muokannut Kristiina, 31 Tammi 2014, 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
karenne
Haiven
Haiven
Viestit: 26
Liittynyt: 08 Syys 2012, 15:04

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja karenne »

Toffee on melko tummaa ja omat 10 asteiset hiukseni sani sillä vahingossa tumman oranssiksi.  :T En välttämättä testaisi kovin vaaleaan pohjaan.
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Kiitos teille ihanaiset :).
Arvelinkin, että toffee vetää jo liian tummaksi.
Crestolin vaalea beige on kyllä hyvä. Tulee tosi luonnolliset hiukset.
Onko sulla Kristiina kuinka vaaleet hiukset? Tuleeko tuosta latesta punertavaksi vai pysyykö ihan beigenä?
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Vivianna kirjoitti: Onko sulla Kristiina kuinka vaaleet hiukset? Tuleeko tuosta latesta punertavaksi vai pysyykö ihan beigenä?
Mulla on noin 8-asteiset hiukset (värjätty Poly Colorin keskivaalea 15-sävyllä.) Latte-sävyllä taittoi enemmän beigeen suuntaan, ei tuolla ainakaan punaista sävyä tule, mikä on pääasia. :)
Käytin Latte-sävyä joskus vaaleisiin pidennyshiuksiin, jotka olivat niin kylmäksi mennyt sävyltä, että piti saada lämpöä niihin. Kyllä kivasti taittoi pidennykset lämpimämmän beigeksi tuolla. Kun värjäsin nyt vaaleaksi, niin tulos oli liian tuhkaisen vaalea, Latte ei siihen auttanut (mutta Crestolin Vaalea Beige tehosi.) Voithan ostaa sen minikoon sitä, ja kokeilla.. saisi olla enemmän tarjontaa kaupoissa noista suoraväreistä.
Viimeksi muokannut Kristiina, 01 Helmi 2014, 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Kiitos kaunis sulle Kristiina :-*.
Voisihan tuo olla ihan kokeilemisen arvoinen.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
kms

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja kms »

Onks mitään sinistä color maskia olemassa? Alkaa tympiä viikottainen suoravärirumba.
ainokainen

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Tee omaa sekoittamalla Crestolin tai Directionsin suoraväriä tehohoitoon!
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Olen nyt käyttänyt lattea vaaleisiin hiuksiin ja eron näkee kyllä heti, tai ainakin minä näen :D.
Tuli kerrankin toffeen väriset hiukset ja tummui ihan kivasti. Laitoin vielä tänään uudestaan saunaan vaikuttamaan sekä lattea että caramel sävyä tehohoitojen kera ja ai että hiukset kiiltää.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Vastaa Viestiin