Suoravärit

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja elly »

Goldwell Soft Color -vaahtoja suosittelisin, hyvä pysyvyys ja tarttuu jopa värjäämättömään hiukseeni.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Signe mulla olis Wella Color Fresh sävy 7/19 Medium Blonde Ash Cendre jonka saa vaikka postikulujen hinnalla jos haluat kokeilla. Mä käytin sitä kun halusin saada mun kellertävää noin 7-tasoista tukkaa omanvärisemmäksi= maantienharmaammaksi ja siinä se ihan hyvin toimikin mutta en käyttänyt kuin kerran kun värjäsin sitten eri värillä. Riippuu tietysti pohjaväristä minkälainen tällä tulee mutta mun kellanruskeaa tukkaa veti sopivasti viileämmäksi, blondiin pohjaan tulee varmaankin ihan tuhkanharmaa.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Lila »

^Just noita Color Freshejä tapailin tuossa aiemmin!


Muoks - onko muuten Colorance ja Soft Color eri vaahtoa? Colorancen tuhkasävystä sellainen varoitus, että alla on syytä oikeasti olla sitä punapigmenttiä, sillä sävy on oikeasti hieman vihertävään taittava. Mutta on myös hyvä ja suoraväriksi pysyvä sävy.
Viimeksi muokannut Lila, 21 Syys 2017, 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Käsittääkseni Colorance on kevytväri ja Soft Color suoraväri.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Lila »

Vaahtomainen ja yksikomponenttinen on väri, josta puhun, lienee suoraväri:


Kuva


Mutta tosiaan, samalla nimellä myydään myös kaksikomponenttiväriä, sitä en tarkoittanut.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Kiitos korjauksesta! :) Omani on tuollainen saman kaltainen sininen ponnekaasupullo, mutta pullossa kyllä lukee Soft Color. Onkohan mahdollista, että kyseessä olisi sama tuote uudistetulla ilmeellä ja nimellä? Toki minullakin voi olla ns. vanhaa mallia olevat pullot.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Lila »

Voi olla. Tai eri maissa eri tuotemerkit? Omani olen tosiaan joutunut tilaamaan eBaysta, suomalaiset syrjivät maantievärejä  ::) .
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja elly »

^^ Mä olen tilannut Sokoksen verkkokaupasta, jossa tuo kulkee nimellä Goldwell Soft Color sävytysvaahto 125 ml. Käytän sävyä 6N. Nyt tuolla on omituisen vähän sävyjä tarjolla, joten toivottavasti tuote ei ole lähdössä mihinkään. Tämä on paras tuote piristämään oman väristä tukkaani.
huisku
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Touko 2017, 12:33

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja huisku »

Lopultakin olen (olin) päässyt tukkaprosessissani siihen vaiheeseen että hennavärjätty hius on leikattu pois ja päässä on siis oma luonnollinen väri, sellainen vaaleaan, kellertävään vivahtava harmaa. Olen käyttänyt jonkin verran suoravärejä aikaisemmin, aina vaalentamattoman hiuksen päälle ja hyvin ovat tarttuneet, pysyvyys hiukan vaihdellut merkistä riippuen mutta ainakin aluksi väri on ollut niin kirkas kuin vain tuon värisessä hiuksessa voi olla.

Nyt siis kokeilin taittaa tuota omaa kellertävää harmaata violetimpaan. Tein ensin pari testitupsua, KC Color Paintia (Deep Purple) hoitoaineeseen lantrattuna ja tupsuissa ei näkynyt juuri mitään, oikeassa valossa näki että ihan niin keltaista ei ollut. Nyt iskin sitten tavaraa koko päähän, vähän vähemmän lantrattuna, muhitin päässä yli tunnin ja joo, keltaisuus taittui pois ja tukka on _harmaa_. Tulos on siis ihan ok.

Täytyy kuitenkin sanoa että odotin että tuollainen lantraus olisi saanut aikaan vähän violetimman tuloksen. En siis ole ennen lantraillut suoravärejä vaan olen ennen aina lyönyt sellaisenaan päähän, eli odotukseni saattoivat olla hiukan vääristyneet. Mulla on kuitenkin epäilys että ongelma saattoi olla käyttämässäni hoitoaineessa.

Pesin siis tukan syväpuhdistavalla shampoolla (en laittanut hoitoainetta), kuivasin ja laitoin sekoituksen päähän. Lantrausaineena oli Lifehairin oliivihoitoaine, joka on tuntumaltaan aika lihmuista/öljyistä ja on hiukan hidas poishuuhdottava. Tämänhetkiseen hiustenpesurutiiniini ei siis kuulu hoitoaine, tuota käytin silloin kun vielä kuului ja sitä oli pari pulloa kaapissa. Ehkä se oli liian öljyistä? En ihan hirveästi ajatellut asiaa etukäteen, mutta olen pitänyt ajatuksissani silikonipommihoitoaineita huonona vaihtoehtona tähänkin, öljyisyyttä en tullut niin paljon ajatelleeksi.

Millaisia hoitoaineita te käytätte lantrinkina? Olen käyttänyt elämässäni paljon Faith In Naturen hoitoaineita, jotka ovat tosi kevyitä ja voisivat toimia tässäkin, mutta saatavuus on alueellani huono nykyään. Olen siitä vielä hankala tapaus että suosin mahdollisimman eläinkokeetonta kosmetiikkaa eli iso osa marketti- ja kampaamotuotteistakin on poissuljettua. Löytyisiköhän joltain Herbinalta tai vastaavalta joku vetinen pilipalihoitoaine joka sopisi tarkoitukseen? :D
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

Mä oon käyttänyt Lidlin hajusteetonta hoitista ja XZ:n hoitiksia, jos kaapissa ei ole jotain hutiostosta, jota yritän kuluttaa pois. Nyt on bulkkihoitiksena Xtran hoitoaine, jota ostin jonkun suosituksen perusteella lähinnä hiusten suojaamiseen CWC-pesussa. Se on kuitenkin palvellut vähintään yhtä paljon hiusväripohjana.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Itse en ole huomannut eroa eri hoitoaineiden välillä, mikä vaan käy suoravärisekoituksiin. Itse suosin jotain edullista, koska tykkään laittaa sitä väriseosta aika reilusti.  Eri suoraväreissä on kyllä sillä tavalla eroa, että joidenkin kanssa sen väriseoksen täytyy olla vähän tummemman näköistä ja joidenkin kanssa täytyy se itse seos jättää vaaleammaksi samaan lopputulokseen.
3b F ii
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja keesha »

Mulla on ollut melkein vuoden ajan nyt turkoosi/vihreä ombre-tyylinen värjäys latvassa. Suoravärien kanssa on ollut kyllä melkoista harmia ja arpomista kun ehdottomasti haluan että väri on kirkas eikä liian tumma. Ehdottomasti  paras sävyltään ja pysyvyydeltään on ollut Herman’s Amazing Tammy Turquoise. Sillä tulee ihana syvän turkoosin/petroolin sävy hiuksiin eikä imaise liian tummaksi. Mut hemmetti vieköön menin hairahtumaan tuohon kaupasta saatavaan Biozellin Caribbean Turquoise ja se oli suuri virhe. Jo 15 min vaikutusajalla tukasta tuli aivan sininen (!!) ja osa latvasta imaisi väriä tosi paljon ja tummui ihan liikaa. Lisäksi väri jämähti kaikkialle muuallekin ja väriä irtoaa kuivanakin. ::) Eniten kuitenkin ihmetyttää ja ärsyttää, että miten hiukset menivät niin siniseksi, pohjasävyn perusteella en ois ikinä uskonut niin käyvän (kulahtanut turkoosinruskea). No jos joku kaipaa sinistä sävyä tukkaan, niin tuolla saa tummempaankin pohjaan semmoinen Sannin sinisen. :o Nyt tuosta virheestä oppineena tilasin uuden satsin tuota Herman’s Tammyä ja yritän saada entisen värin takaisin askorbiinihappokäsittelyllä ja uudelleen värjäyksellä...
Viimeksi muokannut keesha, 08 Marras 2017, 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Vaikka ei varsinainen suoraväri olekaan, niin kirjoittelen tänne kun en sopivampaakaan ketjua löytänyt.. Olen todella tyytyväinen, miten hyvin Pirkan Color Mask sävyssä Brownie toimi hieman vihertävissä ruskeissa hiuksissa. Minulla kävi reilu viikko sitten pienehkö ajatusvirhe ja menin lykkäämään Goldwellin Soft Coloria sävyssä 6N muutenkin jo kylmiin hiuksiin, joissa oli vahoja vaaleita raidanjäämiä. Vihertäväksihän se meni, eikä auttanut vaikka kuinka hinkkailin syväpuhdistavalla. Kokeilin tasoittaa sävyä 7G.llä, joka on lämpimämpi kultainen sävy, mutta siinäkään ei ihan riittänyt punapigmentti vaan tietyssä valossa hiukset taittoi edelleen vihreään. Levitin Pirkan colormaskin huolellisesti pyyhekuiviin hiuksiin ja kampasin vielä tiheällä kammalla läpi, jotta tulisi mahdollisimman tasainen. Ohjetta pidempi vaikutusaika ja hiuksista tuli todella hyvät :)
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Olen ottanut hiustenvärjäysten arsenaaliin Salerm´n HD Colors -värit. Nämä ovat suoravärejä, melkein kaikki aika räikeän värisiä. Toimivat kuten Directions, PopColor, Crazycolor ja muut tämän suuntaiset merkit. Kesto on mielestäni aika hyvä ja se tietysti riippuu hiusten kunnosta paljon. Hyväkuntoiset neitsyt tyvet eivät ota yhtään, mut heti kun hius on saanut hapetetta jossakin, niin väri ottaa kiinni.
Tuoksu näissä on poikkeuksetta hirveä. Siinä voi aistia mm. kirsikan, karvasmantelin, kaliumsyanidin ja kivihiilitervan nyansseja. Huolehdi ilmanvaihdosta!

Pakkausten kuvat alla. Tuubit ovat isokokoiset, ja alempi pönikkä ei ole hapete, vaan suoravärin irroitukseen tarkoitettu oma valmisteensa. Tästä Reset-nimisestä värinirroittajasta voisin sanoa, että yllättäen tehoaa myös muiden valmistajien väreihin. Tutkin INCI-listaa, enkä heti löytänyt mitään erikoista, innovatiivista yhdistettä.

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut irtohius, 22 Marras 2017, 08:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

Onko kenelläkään kokemusta Maria Nilan Color refresher väreistä? Ovat biozellin tyyppisiä, hoitavia suoravärejä. Itsellä on musta väri, jolla koitin hiuksia taittaa harmaaseen (lantrasin hoitoaineeseen). Hyvän harmaathan hiuksista tuli, mutta koska oma hius oli vielä hieman kellertävä, nopsaa alkoi näyttämään vihertävän harmaalta.  Ja ei varmasti tilannetta auttanut että vesi täällä värjää vielä hiuksiani todella nopeasti muutenkin vihertäväksi.

Nyt olen selaillut Nilan värivalikoimaa ja tekisi mieli hieman kokeilla saisiko noin 8-9 tasoista hiusta asteen tummemmaksi ja luonnollisemman väriseksi näiden avulla (lisää avautumista tähän johtaneesta kierteestä värikriisi-ketjussa).  ??? Värin on varmaan oltava punaista sisältävä, koska tuo vihreäksi värjäävä vesi.

Edit. Löysinkin youtubesta ohjeen (https://www.youtube.com/watch?v=pQVlf-nnpMU) Blorange hiuksille Maria Nilan väreillä.  En ole blorange-termiä aiemmin kuullut. Mutta ehkä lähdenkin kokeilemaan jotain tämän tyyppistä yhdistelmää, oma pohjaväri on hitusen vaaleampi kuin videon tytöllä. Tämä kyllä varmaan toimisi tuon vihreän veden ongelman kanssa, taittaisi virheät sävyt piiloon.
Viimeksi muokannut Hanzku, 12 Tammi 2018, 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin