Suoravärit

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Ananas kirjoitti: Kyseessä varmaan Color Mask hoitava sävyte sävyä Nigh sky. Tuo on tuubissa, ne purkit on sitten erikseen. Tosi pigmenttistä, sellaisenaan värjäsi vaaleat hiukset sähkönsininisiksi ja pysyi pitkään haalistuen turkoosin kautta vihertävään. Pinkillä taittamalla oon saanut tuon sävyn piiloon.  :D Kokeilin tuota ensin keltaisen taittamiseen vaaleista hiuksista. Jo hyvin pieni määrä onnistui jättämään selkeän sinivihertävän sävyn, mikä ei lähtenyt kovin helposti. Eli rohkeutta vaatii, jos tuolla alkaa kikkailla.  :ts

Sävy oli kyllä kaunis ja mitä puhtaamman valkea pohja, sen sinisempänä sävy pysyy haalistuessaan. Iso osa viherryksestä johtui itselläni alta kuultavasta kellerryksestä.
Mä olen ollut siinä käsityksessä (asiaan edes kummemmin perehtymättä ::) ), että nuo ei ole kovin pigmenttisiä enkä siksi ole ostanut. No hyvä tietää, että pigmenttiä riittää ja että kannattaa olla jopa varovainen tuon kanssa. :D

Laitoin kuitenkin jo tilaukseen Luxplussalta Crazy Colorin Sky Bluen ja sekin varmaan riittänee aika pitkään kun tarkoitus on tosiaan laittaa vaan ihan pikkuisen sen violetin hoitoainesekoituksen joukkoon :)
3b F ii
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

^ Mä sain tummanruskeat hiukseni 10 minuutin vaikutusajalla ihan sinisiksi. Harmitti vaan että väriä irtosi kuivanakin koko ajan.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Supermess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 506
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 07:21

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Supermess »

Vivianna kirjoitti: Nyt oli tullut Prismaan Blond me instant blush sävysuihkeita, ice, strawberry, jade, steelblue. Onko kukaan testaillut?
Houkuttaisi suihkuttelemaan  :o. Ihania pastellisävyjä
Niin! Löytyisikö kokemuksia? Olen itse harkinnut jotain (noin 9-tummuusasteen vaalennettuihin) latvoihin helposti sudittavaa ja pois pestävää pastellipinkkiä väriä, joko suihkutettava tai "väriliitu" tms. Ikinä ennoo moista vielä kokeillut ja siksi epäröin kovastikin värin hankintaa.

Lorkulla olisi tuo Colorista Spray, mutta käyttäjäkokemukset hieman vaihtelevat - sävy ei ilmeisesti kaikilla tartu hiuksiin kovin hyvin..? Toinen löytämäni vaihtoehto olisi sitten tuo Viviannaakin kiinnostava Schwarzkopfin Blondme -suihke sävyssä Strawberry.

Mieluiten hankkisin jonkin vegaanisen, cruelty free -tuotteen, mutta esim. Kevin Murphyn Color Bug -värien valmistus on lopetettu, ja muita vastaavia en tiedä  :-\

"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."
riinam
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Maalis 2009, 16:40

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja riinam »

Minäkin tulen tänne kyselemään vinkkejä vaaleanpunaisten latvojen ylläpitoon tummassa tukassa. Mulla on siis tumma pohjaväri, jota on useammalla kerralla raidoteltu/vaalennettu latvaa, joten se on selkeästi vaaleampi, sanoisin jotain 8-tasoa. Juuri on 6-tasoa, vähän sitä on siis pituuksissakin seassa. Viimeksi kampaajalla käydessäni sävytettiin sitten hiukset kylmän vaaleanpunaisella, ajatus oli saada aika varovainen lopputulos, joka näkyisi lähinnä vaaleassa osassa. Se näyttikin sitten niin kivalta, että tässä mietin voinkohan itse voimistaa tuota sävyä. Sävy on kylmä vaaleanpunainen, hieman jopa vivahtaa violettiin, mutta enemmän haluaisin sen pitää vaaleanpunaisena. Kampaaja neuvoi ylläpitoa varten KC:n color mask pearl shampoon ja hot pink paintin sekoitettuna hoitoaineeseen. Googlailin että tuolla hot pinkillä pitäisi kyllä saada reilusti kirkkaampi väri, mutta koska pohjaväri ei ole todella vaalea, siitä tulee herkästi todella lämmin. Miksaus johonkin violettiin varmasti auttaisi? Noi paint-purkit on todella pieniä, tulee kalliiksi jos  yhdestä riittää 1-2 käyttökertaa jos haluaa voimakkaamman värin. Mikähän muu voisi tarttua? Mun hiukset taitaa olla turhan hyvässä kunnossa että suoravärit tarttuisivat kovin helposti, joten etsinnässä on mahdollisimman voimakkaan lopputuloksen antava tuote.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Tuon pearl shampoon voit unohtaa, se ei tolla tummuusasteella tee yhtään mitään. Suoravärinä voit kokeilla mitä tahansa pinkkiä suoraväriä, ei sen tarvitse tuota paintia olla. Pirkka, biozell, directions, kaikilta löytyy ihan toimivia vaihtoehtoja. Kannattaa ehkä valita mahdollisimman tumma, mutta kuitenkin pinkkipohjainen punainen väri, sellainen mikä hoitoaineella lantrattaessa vaalenee kirkkaan pinkiksi niin on riittoisampaa kuin valmis vaaleampi pinkki.

Violetin kanssa kannattaa olla varovainen, se helposti jämähtää vaalennettuun tukkaan niin että ajan saatossa muuttuu vihertäväksi ja se vihreys ei lähde irti millään (paitsi vaalennusaineella). Itse harrastin pinkkejä suoravärisekoituksia vuosi sitten jossa seassa oli ihan pienen pieni pisara violettia ja parissa kuukaudessa se vaan veti vihreäksi aina.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
riinam
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Maalis 2009, 16:40

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja riinam »

^ Onnistuiskohan tuolla hopeashampoolla kuitenkin taittaa väriä viileempään? Vihreä tukka ei kyllä ole kovin mieluinen lopputulos, mutta haluan kuitenkin lämpöä vähemmäksi, en havittele sellaista ruusukultaista sävyä kuitenkaan.

Mikähän voisi olla tollanen hyvä suoraväri? Tiedän kyllä, että lähes kaikilla merkeillä niitä on, mutta kaipasin vinkkejä siitä mikä voisi toimia kun tiedossa on, että väri ei kovin hanakasti tartu. Jos joku olisi ehtinyt jo vähän testata mikä toimii, niin ei tarvitse itse välttämättä koko rumbaa käydä läpi, että löytää toimivan.
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Neve »

^Tuli mieleen Directions Flamingo Pink tai Crazy Color Pinkissimo hoitsikkaan sekoitettuna.
Itsellä kummankin merkin suoravärit pysyivät hyvin kun aikoinaan ylläpidin punaisen/pinkin eri sävyjä hiuksissani. Pitkällä vaikutusajalla muhittelin. Olen kuitenkin kuullut kommenttia, että joillain nuo Crazy Colorit ei jumahda niin hyvin tukkaan. Omassa päässä toimi moitteetta, mutta toisaalta olin kerrostanut punaisen ja pinkin sävyjä niin paljon hiuksiini, etten eroon meinannut päästä ollenkaan  ;D
riinam
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Maalis 2009, 16:40

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja riinam »

^ Kiitos vinkistä! Ehkäpä testaan ensin tuota Directionsia, katsotaan miten käy  :D
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

riinam kirjoitti: ^ Onnistuiskohan tuolla hopeashampoolla kuitenkin taittaa väriä viileempään? Vihreä tukka ei kyllä ole kovin mieluinen lopputulos, mutta haluan kuitenkin lämpöä vähemmäksi, en havittele sellaista ruusukultaista sävyä kuitenkaan.

Mikähän voisi olla tollanen hyvä suoraväri? Tiedän kyllä, että lähes kaikilla merkeillä niitä on, mutta kaipasin vinkkejä siitä mikä voisi toimia kun tiedossa on, että väri ei kovin hanakasti tartu. Jos joku olisi ehtinyt jo vähän testata mikä toimii, niin ei tarvitse itse välttämättä koko rumbaa käydä läpi, että löytää toimivan.
Ei tuolla pearlilla oikein viileyttäkään saa, suosittelisin ennemmin kokeilemaan vaikka klippoteketin hopeashampoota, se on edullista ja pearlia tehokkaampaa. Haju vaan on mun mielestä aika paha. Jotenkin teollisen hajuinen tuote. Fudgen hopeashampoo on todella tehokasta jos oikein tykkiä taittoa haluat ja sen tuoksukin on ihan hyvä.

Neven mainitsema directionsin flamingo pink on esimerkiksi ihan hyvä vaihtoehto. En ole itse käytössä huomannut eroa directionsin, special effectsin tai crazy colorin värien intensiivisyydessä tai pysyvyydessä. Jotkut muut taas vannovat jonkun tietyn merkin nimeen  ja että muut merkit eivät pysyisi yhtä hyvin. Directionsilla on ainakin paljon kannattajia joten siitä on ehkä hyvä lähteä liikkeelle.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Laitoin neljä viikkoa sitten L'Oréal Paris Colorista Washout putilon vaaleanpunaisena. Tarttui mun luonnonhiusten aurinkoraitoihin, haalistui joka pesussa, mutta neljän viikon jälkeen edelleen sellainen vaaleanpunainen kajo nissä. Laitoin syväputsarin jälkeen Colormaskin Honey värissä ja nyt se väri on aika pitkälti taittunut pois. Luulisi, että värjättyihin tarttuu aika hyvinkin.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Kaksi kampaamokäyntiä takana, kolme värinpoistoa... Keltainen/oranssi pukkaa edelleen läpi. Suoraväreillä ajattelin yrittää pärjätä nyt hetken, mutta en ole onnistunut löytämään suoraväriä, joka olisi kylmä 6-7 asteinen ruskea. Osaisiko joku vinkata?
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Voisit myös kokeilla sekoittaa vaaleaa tuhkaista väriä neutraaliin ruskeaan, jos ei löydy tuhkaista ruskeaa valmiina. Sekoittelussa toimivat mielestäni parhaiten erilaiset vaahtovärit, esim. Schwarzkopfin Igora Expert Mousse on todella toimiva, vaikka saatavuus on vähän huono.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Onko Biozellin color mask Ink violetista sävystä kellään kokemusta? Onko enemmän punertava, kuin sinertävä ja haalistuessaan vetääkö vihreäksi. Pinkin ja oranssin sävyjen jälkeen vaalea violetti voisi olla kiva. :D
signe
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Joulu 2014, 17:12

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja signe »

Mikä ois hyvä kampaamoissa myytävä suoraväri joka ois tumma tuhka? Joo tiedän, aika vaikee, mut ajattelin et jos jollekulle tulis mieleen.
Elumenia en nyt voi tilata, liian kallista tässä kuussa.

Ja noista suoraväreistä mitä nyt on saatavilla niin mitkä on teidän mielestä sellasia jotka nyt kestää jonkun aikaa. Esim Biozellin turkoosi lähti multa heti liukenemaan parissa seuraavassa pesussa käsiin ja pyyhkeisiin, muuten kyllä ihan kiva väri oli (paitsi loppuvaiheessa alko muistuttamaan vainajan hiuksia.)

Myös joku liila tai violetti vois tulla kyseeseen.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Lila »

Kaikki ne kyllä alkaa liukenemaan saman tien  ;D  - osa värjää liuetessaan ympäristöä enemmän, osa vähemmän.


Goldwell Colorance-sarjassa on hyvät tuhkasävyt, tosin olen joutunut 6A -sävyä tilaamaan eBaysta, kun sitä on Suomessa niin huonosti saatavilla. Hitto, kun en heti muista toista hyvää käyttämääni. Käyn katsomassa pesuhuoneen kaapin ja kurkkaan vanhat viestit...
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Vastaa Viestiin