Suoravärit

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Itse olen joskus muutama vuosi sitten käyttänyt Goldwell Soft Color -vaahtoa sävyssä 8G, ja se oli ihana. Ei yhtään keltainen, vaikka olikin täyteläisen lämmin kulta. Mun tukka on kyllä vaaleampi, silloin oli luomu ysin ja kasin tummuusasteessa.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

anannas kirjoitti: ^ Itse olen joskus muutama vuosi sitten käyttänyt Goldwell Soft Color -vaahtoa sävyssä 8G, ja se oli ihana. Ei yhtään keltainen, vaikka olikin täyteläisen lämmin kulta. Mun tukka on kyllä vaaleampi, silloin oli luomu ysin ja kasin tummuusasteessa.
Olen käyttänyt joskus myös tätä, ja samat kokemukset. Ihana kullanvaalea sävy, luonnollinen, ei keltainen.  :ts
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Olen nyt käyttänyt crestol glossin fantasy pinkkiä suoraväriä sekoitettuna hoitoaineeseen tai color maskin Pearl sävyyn ja tää vaan on niin mun väri. Saa hattara pinkkiä, voimakkaampaa pinkkiä, ihan joko yksinään tai sekoitettuna johonkin hoitoaineeseen ja vaikutustason mukaan. Kokeilin myös lilaa, mutta veti sinertäväksi ja lopulta vihreeksikin. Sekoitan myös tätä pinkkiä Biozellin silverin kanssa ja hyvä tulee. Tästä en luovu. :ts
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Joo, lilan suoravärin kanssa saa olla tosi varovainen, se vetää helposti vihreeksi ja se vihree ei lähde millään irti. Paitsi blondaamalla. Tämä vihreys tapahtui omalla kohdallani jo sillä että laitoin pinkin suoravärin sekaan ihan vain tipan lilaa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
helka

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja helka »

Tyhmä kysymys, mutta kysynpä silti. Laitoin tukkaan hiljattain Biozellin Color maskin sävyssä Raspberry. Kirkuvan pinkkiä lopputulosta ei tietenkään tullut 7-8-asteiseen värjäämättömään tukkaan, mutta kiva vaaleanpunerva vivahde kuitenkin. Jos haluan pitää tätä sävyä yllä jonkin aikaa, kuinka paljon laitan tätä päähän seuraavaksi? Nyt ekalla kerralla laitoin tätä ihan sinänsä, mutta riittääkö seuraavalla kerralla sekoittaminen hoitoaineeseen, jos pohjalla vielä on sävyä? Jos riittää, missä suhteessa sekoitan värinaamiota ja hoitista?
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Kannattaa ihan vain kokeilla, ensin esim. puolet hoitoainetta ja puolet väriä. Tai vaikka 1/3 väriä ja 2/3 hoitoainetta, jos tulee liian valju niin seuraavalla kerralla sitten lisää värin määrää.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Nyt käytössä Crestol Color Gloss Pähkinänruskea. Tämä on lämmin vaaleanruskea ennemmin kuin punaruskea. Crestolilla taisi olla Punaruskea niminen sävy valikoimissaan erikseen. Tämä on toinen purkki käytössä, on riittoisaa ja hoitavaa. Crestolin naamiot ovat hoitavampia kuin vaahtosävytteet.

KC:n tummat suoravärit taitaa olla aika samanlaatuisia kuin Crestol sävytteet? Vai mitä mieltä olette?
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

Onko juureksilla kokemusta Biozellin Ink -väreistä? Houkuttaisi, kun on niin helposti saatavilla, mutta meneekö rahat hukkaan, kun samaan hintaan tilaa helposti purkin Directionsia ihan suomalaisesta nettikaupasta.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Mun kaveri on käyttänyt sitä pinkkiä inkiä ja hyvin on toiminut.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
huisku
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Touko 2017, 12:33

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja huisku »

Mulla ei ole juurikaan kokemusta suoraväreistä, joten tulen tänne vähän kyselemään. Värjäsin tukkaani hennalla melkein kymmenen vuotta, kyllästyin ja olen kasvattanut juurikasvua jo jonkin verran. Kohta varmaan napsahtaa punainen pois ja jäljelle jää juuri sitä ei minkään väristä suomalaista harmaata. Tällä hetkellä tuon hennanpunaisen vieressä oma väri näyttää melkein joltain vihreään vivahtavalta, todella masentavalta.

Mietin siis, josko sitä vivahdetta saisi siitä masentavanharmaasta vähän kivampaan (sini/violettivivahteiseen) harmaaseen suoravärien avulla. Onko kenelläkään kokemusta? Onko tullut kokemuksia siitä, tarttuuko joku merkki (tai joku tietty sävy) vaalentamattomaan hiukseen paremmin kuin joku muu? Olen joskus varhaisteininä saanut laittaa oman värin päälle jonkun Directionsin värin, tämän värikartan ja nimimuistini perusteella sanoisin sen olleen tuo Dark Tulip. Tarttui hyvin ja pysyikin jonkin aikaa, sävy oli kyllä oikeasti todella saman kaltainen, toki tummempi/vähän ruskeampi, mutta ihan selvästi muistan siinä näkyneen pinkin sävyn pidemmän aikaa. Seuraava kokeilu oli jotain sinistä samalta merkiltä latvoihin, tulos oli tottakai ei-niin-kaunis vihreä ja pysyi silloin mielestäni ihan liian hyvin :D Joskus aikana ennen hennausta (tai mahdollisesti hennan päälle?) olen laittanut muistaakseni Crazy Colorin Cyclamenia ja jonkin aikaa sekin päässä pysyi.

Mutta siis, ainakin jotain tähän on joskus tarttunut jollain tavalla, mutta mietin onko noissa sävyjen välisiä eroja tarttuvuudessa. Jos tukkaa täytyy käräyttää vaalennusaineilla, niin periaatteessa olen valmis siihenkin, mutta suosisin mieluusti erittäin kevyttä vaalennusta, ja sellaista jonka juurikasvua pystyisi ylläpitämään köyhä kotioloissa. Vinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan.

Edit: Jotain tämän tapaista sävyä ajattelin. Pääsin ketjun selailussakin vähän eteenpäin ja löysin juttua harmaaksi värjäämisestä, luulen että musta + jonkinlainen violetti suoraväri hoitoaineella lantrattuna saattaisi olla jotain mistä lähteä testailemaan. Eli suosituksia vaalentamattomiin hiuksiin parhaiten tarttuvista väreistä kaipaillaan.
Viimeksi muokannut huisku, 16 Touko 2017, 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Midnight

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Ostin Biozellin sinisen värituubin. Saa nähdä mitä tulee :) Muiden merkkien suoravärit on ollu aika väliaikasia, mutta tän luvataa kestävän pidempään.
MerGirl
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2819
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 22:33

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja MerGirl »

^ Pysyi todella hyvin, niin tukassa kuin iholla ja vaatteissa  ::)
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^^ Mikä tuote se siis on? Color Mask vai joku muu? Voisin ostaa hoitoaineen sekaan laitettavaksi taittamaan hiuksista keltaisuutta. Oon käyttänyt violettia Revlonin suoraväriä (Luxplussalta) hoitoaineen seassa, mutta se saisi olla aavistuksen sinisempi kun jotkut vähän tummemmat kohdat hiuksissa jää kuitenkin vähän kultaisiksi pelkästään sillä ja sininen väri seassa varmaan auttaisi asiaan.
3b F ii
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Kyseessä varmaan Color Mask hoitava sävyte sävyä Nigh sky. Tuo on tuubissa, ne purkit on sitten erikseen. Tosi pigmenttistä, sellaisenaan värjäsi vaaleat hiukset sähkönsininisiksi ja pysyi pitkään haalistuen turkoosin kautta vihertävään. Pinkillä taittamalla oon saanut tuon sävyn piiloon.  :D Kokeilin tuota ensin keltaisen taittamiseen vaaleista hiuksista. Jo hyvin pieni määrä onnistui jättämään selkeän sinivihertävän sävyn, mikä ei lähtenyt kovin helposti. Eli rohkeutta vaatii, jos tuolla alkaa kikkailla.  :ts

Sävy oli kyllä kaunis ja mitä puhtaamman valkea pohja, sen sinisempänä sävy pysyy haalistuessaan. Iso osa viherryksestä johtui itselläni alta kuultavasta kellerryksestä.
Viimeksi muokannut Ananas, 27 Kesä 2017, 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: Suoravärit

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

Eka kosketus Biozellin Inkiin on koettu. Tai siis ostin sunnuntaina Tokmannilta kun oli -30 %. Olin hakemassa Biozellin naamioita värissä mandarin ja päätin sitten napata matkaan oranssin Inkinkin matkaan. Pakko oli kurkata purkkiin ja oranssi näytti hyvältä. Käyn hakemassa vähän vauhtia kampaajalta ensin ja sitten kokeilen ylläpitoa tuolla, eli mitään kokemusta sävystä hiuksissa, pigmenttisyydestä ja kestosta ei vielä ole.

Huhtikuusta saakka olen ylläpitänyt hiusväriä erilaisilla suoravärinaamioilla. Parhaat värit olen löytänyt mainitsemastani Biozellin Mandarinista ja Crestol Fantacy Colorista. Crestol vaan ei ollut kovin pigmenttistä eikä oikein pysynyt hiuksissakaan. Biozelliä taas menee tähän päähän puoli purkkia kerrallaan, niin tulee vähän arvokkaaksi. Tosin en ole kokeillut sekoittaa sitä hoitoaineeseen, vaan olen käyttänyt aina "raakana".

KC:n Color Mask värissä Orange on aivan liian punainen, mutta ihanan hoitava ja pigmenttinen. Myöhemmin katselin, että Copper voisi olla räiskyvän oransseihin karvoihin parempi. Olen käytellyt tuota Color Maskia pois Crazy Colorin Canary Yellown kanssa pois. Sillä saa kivan ja miellyttävän oranssin. Crazy Coloriltakin minulla on joku oranssi, joka on turhan punainen. Sekin saa seurakseen tuota keltaista, kun sekoitan hoitoaineen kanssa naamion.

Ei nyt suoraan liity suoraväreillä värjäykseen, kun kuitenkin vain ylläpidän kampaajan tekemää väriä, mutta olisihan se silti kiva, kun saisi sen oikean värin valmiina purkissa eikä tarvitsisi jatkuvasti sekoitella eri sävyjä keskenään. Toivottavasti tuo Ink olisi sellainen väri, koska sitä saa kohtuu hintaan ja helposti.
Vastaa Viestiin