Värikriisi :/

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja almiros »

No nyt on värikriisi! Olen hennaillut tukkaa punaiseksi viimeiset kuusi vuotta, ja nyt Trendiä lukiessa ihastuin yhden mallin ruskeaan väriin. Mulla ei ole koskaan ollut ruskeaa tukkaa, ainoastaa oma väri joka on vaalea, ja sitten shokkipunainen ja musta tämän nykyisen hennanpunaisen lisäksi. Haluaisin siis sellaisen tummanruskean värin nyt päähän. Voisin kokeilla kevytväriä, vaikka sitä casting glossia. Epäilen kuitenkin että henna tulee kuultamaan alta ja lopputulos on mahonkinen eikä selkeä ruskea. Ei myöskään huvittaisi siirtyä hennasta kemialliseen värjäykseen, mutta tuskin tulen henna-indigo -seoksella saavuttamaan sitä haluttua ruskeaa. Indigon kanssa ei koskaan voi oikein tietää lopputulosta varmaksi. Äääh.

Kuusi vuotta samassa sävyssä on kuitenkin aika kauan, ja välillä haluaisi jo vaihtelua.  :P Jos mä uskaltautuisin kokeilemaan sitä ruskeaa... Ainahan sitä voi kokeilla Color B4:ää jos lopputulos ei miellytä. Tiedostan kuitenkin etten halua ruskeasta pysyvää väriä, vaan hetkeksi vaihtelua. Hennaan ajattelin joka tapauksessa palata jossain vaiheessa...

Mielipiteitä?  ;D
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
ainokainen

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Avauduinkin jo tonne hiusmuutoksia -ketjuun siitä, että luovuin platinablondista. Katsokaas kun mun elämässä tapahtuu niin vähän, niin tääkin on mulle iso asia!  ;D

Iso syy oli se, että vihaan tummaa juurikasvua platinanvaaleassa tukassa. Jotkut ilmeisesti tavoittelee tarkoituksella tällaista lookkia ja jopa värjäävät juuria tummaksi, mitä mä en kerta kaikkiaan voi ymmärtää. Tähän tapaan:

Kuva

Kuva

Kuva

Musta tällainen staili näyttää vain sellaiselta "Moi, en ole jaksanut käydä kampaajalla ja ei nää juuret haittaa yhtään" -jutulta. Kamalalta!

Tummempi väri sulautuu juurikasvuun paljon nätimmin. Nyt mulla on tavoitteena sellainen tumma hunaja, hieman tummemmalla juurikasvulla. Nyt kun hiusta ei tarvitse vaalentaa niin rajusti, uskon sen myös ajan kanssa vaikuttavan positiivisesti mun hiusten kuntoon. Värjäysväliä voi myös pidentää.

Tähän tapaan:

Kuva

Kuva

Mielipiteitä?
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Kathy »

^Kyllä munkin silmää miellyttävät enemmän nuo jälkimmäisten kuvien hiusvärit. Ne näyttävät jotenkin pehmeämmiltä ja varmasti ovat vaivattomampia ylläpitää. Se sun aikaisempi granny hair oli kyllä myös tosi upea, mutta ymmärrän jos haluat tyvikasvuongelman takia vaihtaa väriä... :P Silloin kun mä olin nuori niin kaikista ilkeimmillä kovismuijilla oli tuollainen platinablondi mustalla tyvellä. ;D
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
ainokainen

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Joo, siinä käy helposti niin, että kallis platina-glamour-filmitähti -blondilookki näyttääkin mielikuvissa ja todellisuudessa hieman erilaiselta. Eli mielikuvissa tältä:

Kuva

Ja todellisuudessa tältä:

Kuva

Mulla on vieläpä tosi tumma oma hiusväri ja se yhdistettynä ruskeisiin silmiin saa mut oikeasti näyttämään just yhtä hirveältä kuin Pixie Geldof tässä kuvassa:

Kuva

Ei, ei, ei, ihan kamalaa.
Viimeksi muokannut ainokainen, 15 Tammi 2016, 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Kasvatin oman värin huomatakseni, etten viihdy siinä yhtään  ;D Siis tyvestä kasvava väri on ihana, mutta kesä vaalentaa kylmän ruskean lämpimäksi vaaleanruskeaksi ja lopputulos on todella suttuinen. Lisäksi latva on lähinnä vaalean keltainen ja tämä kauneus yhdistettynä mid back -pituuteen tuo mieleen jotkut lahkolaiset... Kaipaan niin tummaa väriä. Jos tästä ei ollut muuta hyötyä, niin pääsi ainakin blondauksista eroon.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja ellen »

Sassy kirjoitti: Kasvatin oman värin huomatakseni, etten viihdy siinä yhtään  ;D Siis tyvestä kasvava väri on ihana, mutta kesä vaalentaa kylmän ruskean lämpimäksi vaaleanruskeaksi ja lopputulos on todella suttuinen. Lisäksi latva on lähinnä vaalean keltainen ja tämä kauneus yhdistettynä mid back -pituuteen tuo mieleen jotkut lahkolaiset... Kaipaan niin tummaa väriä. Jos tästä ei ollut muuta hyötyä, niin pääsi ainakin blondauksista eroon.
Mie kasvatin aikanaan oman värin huomatakseni, että se oli todella tumma, ihan liian tumma mun makuuni. Aloin taas raidoittaa hiuksiani ja vaaleiden hiusten himo on vain kasvanut tässä vuosien varrella, mutta kun en jaksaisi taistella keltaisuutta vastaan ::) ;D .
ainokainen

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mulla on ihan sama. Mitenköhän monta kertaa elämässäni oon päättänyt, etten värjää enää? Pystyn olemaan korkeintaan puoli vuotta värjäämättä, kunnes joudun toteamaan, että oma hiusväri näyttää liian tummalta, yksiulotteiselta, tylsältä paskalta. Ja sitten...

Kuva
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Mä tajusin eilen että nythän mulla on käsittelemätön omanvärinen tukka... mihin taitaisi olla erittäin hyvä testailla jotain vaaleita sävyjä! Kun tukka on ollut värjättynä, se on ollut joko punainen tai tumma johtuen näiden kahden vuorottelusta. Okei, on se joskus ollut myös vihreä, tarkoituksella.

Ostin innoissani värinkin, mutta ei siitä sen enempää. Kerron sitten jos/kun se on ensin käynyt päässä... Ihan superblondeihin en kyllä uskaltautunut (vielä) koska on tää niin jännää!
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Monty »

Yhyy tukka on ohkanen, pitkä luiru, väri on mustanruskea. Oma neitsyttukka kun puskee niin se näyttää ohjaselta ja hennolta.

Voi itku kun nuorena oli sellainen tuuhea (mutta kuiva) pehko, ikävä on  :-[

Elumen värjäyksiä takana mustalla mutta ne haalistuu aika äkkiä. Kovasti tekisi mieleni sellaista kunnon hapetevärjättyä mustaa, josta tulisi sellainen napakka tuntu hiuksiin, mutta sitten on taas värjäyskierre yms.

Ja katselin vanhoja kuvia, jossa mulla on sellainen ihq kerrostettu musta tukka. Mutta tosiaan jos on 3 karvaa niin mistä kerrosta??
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Minua himottaisi liukuvärjäys taas. Mietin, että pitäisikö toteuttaa sellainen raidoittamalla latvaa. Mutta en osaa päättää väriä...
sv1
Haiven
Haiven
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2014, 12:11

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja sv1 »

Warning: Armoton tukkavuodatus
ainokainen kirjoitti: Mulla on ihan sama. Mitenköhän monta kertaa elämässäni oon päättänyt, etten värjää enää? Pystyn olemaan korkeintaan puoli vuotta värjäämättä, kunnes joudun toteamaan, että oma hiusväri näyttää liian tummalta, yksiulotteiselta, tylsältä paskalta.
Amen to this.. Tämä oma 7-tason-pahvilaatikko-myyrä-sävy on aivan kaamea, ei siitä mihinkään pääse. Toki pari vuotta sitten tajusin, että 100% omaa väriä ja värjäämisen täyslakkoa ei koskaan tule olemaan, vähintään jotain raitoja/ombresettiä. Ihan jo sen takia, että reeeeeilusti ennenaikainen mummolook on satavarma, kun tuohon luonnonkiharaan villasukkaan alkaa lykkäämään ensimmäisiä harmaita, ilman että sitä samalla just vaaleilla sävyillä raidoittelisi tms. :-X (Anteeksi kaikki oman värin kasvattelijat, kiva että teillä muilla puskee ihania nougatin ja hiekan sävyjä ... )

No mikä sen kamelin selän sitten katkaisi ja leimahdutti luomutukkavihan; valokuvat parin kesän takaa, kun mentaliteetti oli vielä "nyt en kyllä värjää enää, oma väri on paras ja ihana" - näissä eri paikoissa ja eri valotuksin otetuissa kuvissa sitten hiukset näytti aivan jäätävän tylsiltä ja harmailta. 0_0 Ja ikäähän oli 27 vuotta siinä kohtaa...

Mutta tosiaan aina välillä, kuten nyt paraikaa, on se fiilis että kasvakoon nyt hetken aikaa oma väri tähän joulukuussa tehdyn ombre-värjäyksen perään -> jonkun ajan päästä sitten jotain vaaleaa balayage-raitaa tms. Ja juuri tuossa puolen vuoden (ja nyt näköjään jo 3kk jälkeen) maagisella rajalla tekee mieli taas räväyttää kunnolla vaaleaksi... Mutta sitten päästään juurikin näihin tyvikasvuongelmiin, mistä ainokainen laittoi noita ah niin ihania kuvia. ;D Ja ei tähän päivään mennessä ole löytynyt kampaajaa, joka osaisi tehdä just sellasen unelma-filmitähti-blondin, jossa tyvi on hoidettu siten, että se oma tyvikasvun raja ei ole partaveitsen terävä sitten kun se esiin kasvaa... Ja kyllähän nyt Hollywoodissakin on näitä myyrähiuksisia neitoja, jotka blondia pitävät vuodesta toiseen, ilman että se näyttää homssuiselta. Ärrrrr.

Samassa syssyssä on vielä pituuskriisikin, niin voihan vttu. Kovasti olen hartiapituudesta kasvatellut tonne yli rintsikkamitan ja vihdoin ollaan siinä tavoitepituuden äärellä, mutta ei se ihan tältä näytä, vaikka kovasti haaveilin:
Kuva

Peilikuva alkaa tuntumaan lähinnä tältä:
Kuva

Ja joo, kyllä mä tiedän että joka kuukausi huippukampaajavisiitti, viis kiloa tekotukkaa ja joka aamun 2h hiustenlaitto tän korjais, mutta kun ei oikein natsaa. ;D Miksei voi olla parempia tukkageenejä..tai rutkasti enemmän fyrkkaa. O:)
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Hahah, ihana vuodatus, loppukuva kruunasi. :-* Sympatiaa, empatiaa jne! Vilauta kuva siitä omasta päästäsi?
sv1
Haiven
Haiven
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2014, 12:11

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja sv1 »

^ Hah ;D Emmä taida, ainakaan vielä.. Jos kampaajalle olis varaa mennä tässä kevään mittaan, niin sellaiset ennen-jälkeen setit voisin laittaa. Viime kesältä voin toki vilauttaa kauniin tyvikasvuni värin.
Kuva

Ja ei, ei ole "ooh mikä nougatin vivahde" tai "onpa nätti, kuin Egeanmeren harvinaisen hiekan sävy" tms. ;D
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Mun silmääni ei näytä pahalta, omani on varmaankin suurinpiirtein samaa sävyä ja kun sitä on koko pään verran, se ei oikeasti tunnu yhtään niin kamalalta, kuin rinnastettuna mihinkään värjättyyn sävyyn siinä rinnalla. Ne värjätyt pituudet jotenkin ihmevät siitä juuresta kaikki vivahteet, mutta kun se luomu muuttuu kokonaisuudeksi, sieltä löytyy nyansseja ihan loputtomasti. Aurinko myös tekee osansa, mä henkkoht tykkään siitä auringonvaalentamasta kultasävystä mikä päälimmäisiin kerroksiin tulee kesällä.

Oon itsekin kyllä miettinyt jotain kevyttä balayageraidoitusta latvaan keväämmällä, jos raaskin. Mulla ei ole ollut hirveän hyvät kokemukset raidoituksista ajalta, jolloin värjäsin vielä hiuksia tummiksi, mutta luomuhiusta kevyesti vaalentamalla voisi varmaan saada ihan raikkaitakin tuloksia, ei vain sellaista tunkkaista pissasävyä, mikä tummennettuihin tulee herkästi.
sv1
Haiven
Haiven
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2014, 12:11

Vs: Värikriisi :/

Viesti Kirjoittaja sv1 »

^Nojuu, kyllähän mäkin sillä ajatuksella oon sen pari kertaa yrittänyt kasvattaa, että koko pää kun on omaa sävyä, niin se on ihan eri. Mutta mulla ei kerta kaikkiaan riitä kärsivällisyys. :P Ja kun mä olen ikuinen pitkätukka, niin siinä menis oikeasti ikuisuus että ois omanväristä tonne puoleen selkään... Ja se vaaleus - edes raitoina - saa kasvot säteilemään aina siten, että se 100% oma väri ei varmaan koskaan toteudu - eikä toisaalta tarvitsekaan. Ja mulla keikkuu toi oma sävy just siinä veemäisessä tasossa, että se ei vaalene tippaakaan auringon vaikutuksesta. Oliskin! Sitten varmasti yrittäisinkin kasvatella kokonaan oman värin. Ehkä. Tai no.. ;D

Mutta värikriisi-topic kun on kyseessä, niin tosiaan tää mun henkinen battle on:
Low-maintenance liuku...
Kuva

...vai aina niin <3 monivivahteinen vaalea (mitä on ihan turha yrittää värjätä itse ja jota mä en ikinä kampaajalta saa, vaikka kuvat on aina mukana :#)
Kuva




Vastaa Viestiin